Mile 22 (2018)

Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Lauren Cohan en Iko Uwais

De geheim agent James Silva, die bijgestaan wordt ​​door een uiterst geheime commando-eenheid van de CIA, is in Indonesië gestationeerd. Samen pogen ze de informant Li Noor het land uit te smokkelen door deze vanuit het centrum van de stad naar een luchthaven 22 mijl verder te vervoeren. Onderweg moeten ze uit handen zien te blijven van de corrupte politie en de criminele onderwereld. Hun vijanden doen er immers alles aan om ze tegen te houden.

avatar van Alathir
Zeer matige film van Peter Berg. Hij heeft er geen idee van hoe de actie in beeld moest. Matige acteerprestaties ook met Wahlberg op kop. Met zijn vervelende elastiek en zijn empathisch onvermogen. Ok, hoort bij zijn rol maar ik vond het helemaal niet goed passen bij hem. Anderzijds verwachtte ik er nog wel wat van met Uwais in de cast. Dit is helaas geen goede film als The Raid en Headshot. Hij haalt wel weer mooie kunstjes uit maar wat is dit ontzettend zwak in beeld gebracht. Een geknip van jewelste, steeds springend van de hak op de tak met gesprekken die door elkaar lopen en dergelijke. Ik denk dat het langste shot in een actiescène hoogstens 2 seconden lang was. Soms heb je drie-vier beeldwissels in 1 seconde. Enorm storend, chaotisch en onoverzichtelijk.

Van de actie heb ik geen moment genoten en het verhaal kon me ook wel gestolen worden. Het was ook mijn derde film en tijdens de actie vielen zelfs mijn ogen bijna dicht. Ik had beter voor een niet-Amerikaanse productie gekozen maar dan zat er helemaal geen pauze tussen deze en 55 Steps.

avatar van mrklm
Een geweldige proloog lijkt te bevestigen dat we hier te maken met een waardige opvolger op Lone Survivor en Deepwater Horizon, twee gedenkwaardige en bijzonder spannende reconstructies van waargebeurde verhalen waarin de heroïek van gewone Amerikanen in ongewone situaties wordt bezongen. Maar deze samenwerking tussen regisseur Peter Berg (die een cameo heeft als Alices echtgenote) en hoofdrolspeler Mark Wahlberg wordt al snel een puinhoop, met slecht gemonteerde actiescènes en een idioot plot. Wahlberg speelt de rol van James Silva, lid van een eenheid die in het uiterste geheim opereert wanneer diplomatie en traditionele militaire middelen niet werken. Logisch dus dat de finale bestaat uit een serie achtervolgingen, schietpartijen en explosies terwijl ze een informant [Iku Awais] naar een vliegtuig moeten transporteren dat 22 mijl van de Amerikaanse ambassade staat te wachten. De monologen van Wahlberg over hoe moeilijk het werk is zijn bijna net zo verwarrend als de keur aan karakters dat verschijnt, één regel dialoog heeft en vervolgens nooit meer terugkeert. Lauren Cohan is uitstekend als Wahlbergs keiharde compagnon en Awais verdient een veel beter vehikel dan dit, maar Peter Berg slaat hier als regisseur de plank volledig mis.

avatar van Shinobi
"If you're chaos I think I might be worse."

Na drie films gebaseerd op waargebeurde verhalen maakt Peter Berg voor de verandering eens iets fictief. Uiteraard mag Mark Wahlberg voor deze vierde samenwerking niet ontbreken.

Wahlberg mag hier komen opdraven als leider van een geheime elite-eenheid die een mysterieuze informant uit Zuidoost-Azië moet smokkelen. De prijs is een datastick met gevoelige informatie die niet in de verkeerde handen mag vallen. Op papier klinkt het best aardig, maar de rommeligheid is niet te overzien.

Beginnende bij het personage van Wahlberg dat de hele tijd maar pseudo filosofisch staat te leuteren over van alles en nog wat. Je moet nota bene via karige informatie achter zijn situatie komen, maar zelfs dan kun je nauwelijks sympathie voor hem opbrengen. Niet dat de rest van de veelal eendimensionale karakters iets meebrengt.

'Mile 22' moet het voornamelijk hebben van de actie die van punt A naar B gaat. Jammer genoeg heeft Berg hier geen kaas van gegeten, wat de vele chaotische actiescènes verklaart. Is het nou echt zo moeilijk om dit fatsoenlijk in beeld te brengen?! En dan te bedenken dat het talent van Iko Uwais volledig verkwanseld wordt; zijn gevechten worden helemaal kapot gemonteerd door de ontelbare cuts. Het is werkelijk om te huilen.

Al met al een incoherent samenraapsel dat actie moet voorstellen. De beoogde trilogie mag wat mij betreft geannuleerd worden.

Dikke 2,0 sterren.

avatar van cor1946
Goede acties, Maar kijkt lekker weg met veel geweld.

Drama wat een vliegensvlugge actie film.
verhaal best aardig, sterker nog best goed voor een actiefilm. maar dit had gewoon op een rustige manier uitgewerkt moeten worden. dit was echt chaotisch. het ging van a naar z en terug...niet alleen in verhaal maar ook in camerawerk.
Jammer Markie Mark

avatar van Brabants
Alles gaat zeer snel en lijkt op het eerste oog dan ook behoorlijk chaotisch. Het simpele verhaal maakt dit dan weer goed, zodat je het eigenlijk best allemaal kunt volgen. De twist is niet bijster origineel maar het kan er allemaal wel mee door. Redelijke actiefilm.

avatar van Left4Dead
Peter Berg heeft mij ooit vermaakt met The Kingdom , ook al had Jamie Foxx de hoofdrol in die prent. Maar het verhaal was/is in die prent gewoon heerlijk in your face. Bij deze film hoopte ik hier ook weer op. Het begon in ieder geval lekker met een realistische inval op een groep Russische spionnen.
Vreemd genoeg koos Berg wederom om de hoofdrol weg te geven aan een acteur waar ik niet mee heb, Wahlberg. En dan wel Mark, want ik heb gewoon meer met zijn broer Donnie die veel meer naturel over komt. Malkovich mag ook act de présence geven, Berg zelf doet ook weer eens mee in een eigen productie.

Een goed begin met prima actie, zo mag ik dat graag zien. Dus de start zat al helemaal snor en mijn concentratie direct al diep in de prent. En ik bejubel dat op het hoogste niveau, heb geen zin meer in lange trage intro's van een uur.
De nieuwe oorlog voert zich via bytes and bits en aanslagen door enekl persoon, maar informanten zijn nog altijd belangrijk. Daarnaast is er natuurlijk nog altijd de oude manier van terreur, de film laat het verschil daar tussen zien.

Berg heeft zijn zo zijn style, schakelen tussen beelden om het vlot te houden. Niet echt vernieuwend en soms aardig vermoeiend. Maar hij geeft ook weer een stuk Amerika bloot, hij is een patriot maar dan wel van het oude Amerika. Dat is wat hij ook hier weer ventileert. Maar het script loopt wel heerlijk, scherp op mislukking. De humor lekker droog.
De film legt uit dat alles wat intel betreft ook door mensen bijeen geschraapt moet worden. Verschillende soorten mensen en dat laat de regisseur duidelijk zien, personages met hun eigen sores en omgang met gevoelens en stress.

Het is een old skool productie geworden, diplomatiek en veldwerk. Het stukje Serbuan Maut, wat wil je met Uwais erbij, had van mij niet gehoeven maar dat is hot tegenwoordig dus een mee pikker. Maar halverwege wordt het allemaal iets teveel gebabbel, gelukkig dat het transport dan zijn intrede doet. Daar zat ik op te wachten, een vlot begin werd een traag vervolg na zo'n 40 minuten. De actie deed zijn intrede, maar vliegt al snel uit de bocht. Je moet ervan houden.

De personage James Silva en Li Noor zijn te stoer neergezet, het mag dan een actiefilm heten maar dat was echt teveel van het goede. ook zit er weinig afwisseling in de film en eerlijk gezegd is dat erg jammer. Het is een simpel flickje geworden die het moet hebben van de actie. En ik had nog zo mijn hoop op een goed spionage verhaal gezet, zeker na het begin. Conclusie; houd je van actie dan zit je absoluut snor. Zoek je een goede spionagethriller dan zit je half tot niet goed met deze prent. Mij viel het tegen, niets bijzonders of vernieuwend, nee meer afgezaagd en hebben het allemaal wel gezien en zeker beter ook.

avatar van Pazmaster
Een zwak verhaaltje met alledaagse actie en slecht in beeld gebrachte vechtscènes, er worden té veel shots gebruikt tijdens de actie. Waar is de tijd gebleven toen men nog goed gechoreografeerde gevechten liet zien i.p.v. 50 shots in 3 seconden te proppen? De cast weet ook nergens te boeien, Wahlberg speelt een arrogante wijsneus, Malkovich speelt een onbeduidende rol die iedere Jan Lul kan spelen en Ronda Rousey kan het beter bij WWE houden, daar wordt slecht acteerwerk nog door de vingers gezien. Een dertien in een dozijn film die op geen enkel vlak uit de verf weet te komen.

avatar van mjk87
Berg heeft meestal wel films die op zijn minst vermakelijk zijn, maar hier kon ik niets mee. Chaotisch en waarvan je weet dat aan het eind de vork net wat anders in de steel zit. De rol van Wahlberg vind ik ook een wat vreemde en irriteerde mij vooral. Een hoop geschiet dat me nergens wist te boeien en ook niet heel lekker geschoten. Onoverzichtelijk vaak, zeker in het begin of in kleine ruimtes. En die films waarin men ondertussen in een war room allerlei zaken hackt en overal zicht op heeft, dat heb ik nu ook wel een keer gezien. Af en toe is het geluid echt nog wel goed, maar dat is bij Berg vaak wel op orde. Ook de locatie is wel eens aardig voor de verandering, maar er wordt helaas verder weinig mee gedaan. En het schijnt Bogotá te zijn die moet dienen als Indonesische stad. Tja. 1,0*.

De strakke regie van de inmiddels ervaren Peter Berg is het grote pluspunt van deze wat belegen aanvoelende actiefilm. Het verhaal zelf(een soort mengsel van 16 Blocks en het spektakel van The Raid) is erg dun, maar door de regietrucjes lijkt het nog wat ook. Ik heb me geen moment verveeld, Mile 22 doet feitelijk wat het moet doen voor degene die voor dit soort werkjes na de bioscoop gaan. En het moet gezegd: de nog enigszins gedurfde wending aan het einde(de stoute Russen blijken dan slimmer te zijn dan de heldhaftige en superintelligente Amerikanen ) is best verrassend, hoewel het ook weer te ver gaat om te stellen dat daardoor alle puzzelstukjes van deze rommelige actioner op zijn plaats vallen. Ook leuk om te zien dat Wahlberg hier eindelijk eens wat variatie mag aanbrengen aangaande de invulling van het hoofdpersonage. Waar hij normaal een zwijgzame held speelt in dit type actiefilms, mag hij nu een, door zijn hoog IQ, arrogante en behoorlijk irritante teamleider neerzetten, en dat gaat hem goed af. De deur naar een vervolg staat weer helemaal open aan het slot, en dat lijkt me dan weer net iets te veel eer voor deze acceptabele maar zeer gemiddelde kijkervaring.

avatar van filmkul
Redelijke actiefilm. Het verhaal is niet bijzonder. De uitwerking is best aardig en het tempo hoog. De film vliegt voorbij. De actiescenes, waar het eigenlijk om draait, zijn vrij doorsnee en de scenes in de kleine ruimte komen niet goed uit de verf. Het einde had wat zenuwslopender en spectaculairder mogen zijn. De twist op het einde is best aardig, zeker voor een Berg film. Wahlberg zet verder een goede rol neer. Leuk, maar had van Berg meer verwacht. 3.0

avatar van Flitskikker
Snap de lage waardering niet zo. Heerlijke actiefilm die je de volledige speelduur op het puntje van je stoel laat zitten, met heerlijke kills. Vooral Iko Uwais was erg op dreef. Goede geluidseffecten bij de schietpartijen, vooral in de bioscoop. Het verhaal was een beetje een warboel maar daar draait het natuurlijk niet om bij dit soort films. Laat de vervolgdelen maar komen!

Ondertiteling was beter dan het broddelwerk onder films van DFW of WB (is ook niet heel moeilijk natuurlijk), maar hier en daar toch wat slordigheden die niet hadden gehoeven (een paar zinnen die te vroeg uit beeld verdwenen, paar spatiefouten).

avatar van Gerlof1378
Ik vond deze film echt 3x niks, het verhaal opzich was wel aardig en de actie ook wel. Maar vond het een rommeltje qua indeling Mark Walhberg zijn personage was behoorlijk irritant en hij deed ook niet echt veel in de film qua actie scenes. Iko Uwais zijn actie scenes komen ook niet echt uit de verf en zo is de hele film 1 die niet hangen blijft als behang. Afijn er zullen vast liefhebbers van deze film zijn maar ik vind het wel prima zo.

avatar van blurp194
Het is toch al een tijd geleden dat ik zo'n lelijke film gezien heb.

Wellicht is het verhaal dan nog leuk voor mensen die graag een weekendje in een stuk of wat escape rooms doorbrengen. Met de ene ongeloofwaardige plottwist na de andere, jawel. Maar waar het vandaan komt, je moet het maar willen geloven. Aan de karakters ligt het in ieder geval niet, die blijven als bordkarton zo dun, daar kan je alle kanten mee uit. Of niet, en dat ligt me dan beter.

Bij de actie is het veel geschiet en veel geren, maar erg geloofwaardig wordt dat ook al niet. En arregadde, wat lelijk gefilmd - het lijkt wel of Peter Berg nog nooit een film in het actiegenre gezien heeft. Ofwel dat, ofwel hij is het echt volledig kwijt, want dit is gewoon echt troep, de eerste de beste Aziatische vechtfilm is daar wel het bewijs van.

Het enige waar ik dan nog iets mee heb is dat de almachtige en van sleepnet voorziene inlichtingendienst boel toch echt elke keer weer kansloos te kakken gezet wordt. Dat komt dan wel ietwat overeen met wat ik daarvan verwacht. Laat dat dan dat halve puntje zijn.

avatar van John Milton
Wat een puinhoop.

Na de eerste trailer had ik goede hoop, tot de recensies kwamen die het enthousiasme toch wat temperden. Nu gaat het altijd wat moeilijk tussen regisseur Peter Berg en mij, aangezien hij films maakt die ik niet uit kan staan (Hancock, Lone Survivor en Battleship), maar ook films waar ik veel plezier aan heb beleefd (Deepwater Horizon en Patriot's Day). Met deze film ontstaat een derde Berg-categorie: onverschilligheid.

Wahlberg weet hier zelfs wat irritatie op te wekken, terwijl ik daar in de voorgaande twee films geen last van had. Er zijn een hoop boze karakters, en er wordt op elkaar geschoten en af en toe gevochten. Indruk maakt dat helaas nergens, het script en acteerwerk, maar vooral de montage en het camerawerk helpen dat vakkundig om zeep. Het sound design is wel ok, inderdaad. Maar voor een nieuwe Berg met rollen voor Iko Uwais, Malkovich en Lauren Cohan, had ik echt op meer gehoopt.

Dit is een wat ergerlijk zooitje.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit soort films zijn simpele tussendoortjes en zo behandel ik ze dan ook maar. Inhoudelijk flut, maar de actie is nog interessant genoeg om er een beetje vermaak uit te halen. Al is het bij vlagen wel te chaotisch om echt te kunnen boeien. Peter Berg heeft best een film sterke films gemaakt, maar deze Mile 22 is wel na het afschuwelijke Battleship zijn minste werk. De inhoud ontbreekt en ook Wahlberg kan zijn verhaal niet redden. Achteraf heb je al geen idee meer waar je naar hebt gekeken.

avatar van james_cameron
Niet slecht; wel erg chaotisch en onsamenhangend. De doorgaans betrouwbare Wahlberg is erg irritant in de hoofdrol, met name door de constante stroom onzin die uit zijn mond komt. Om nog maar te zwijgen van het dodelijk vermoeiende technische en politieke jargon. Maar goed, het is een aktiefilm, en op dat vlak valt er wel het een en ander te genieten. De montage had absoluut rustiger gemogen, maar visueel stelt de film in ieder geval niet teleur. Er wordt flink uitgepakt met allerlei spectaculaire en kunstig in beeld gebrachte aktiescenes. En Iko Uwais akteert voor de verandering eens redelijk in een belangrijke bijrol.

avatar van Phil Leotardo
Prima tussendoortje. Mark Wahlberg speelt een rol zoals hij in the Departed ook had, irritant, recalcitrant en sarcastisch I like it a lot.

Veel actie en de 1,5 uur vliegen voorbij.

Er is nog ruimte aan het einde overgelaten voor een vervolg. Wie weet komt die er nog, als ik dan nog een Pathe Unlimited pas heb zal ik weer naar de bios gaan.

Eigenlijk vond ik dat Iko Uwais naast Mark Wahlberg het beste in zijn rol zat.

3 sterren.

avatar van knusse stoel
John Malkovich zie ik niet in de acteurslijst hierboven staan, terwijl deze toch een aardig aandeel heeft in de film! Fijn om deze man in dit verhaal terug te zien als de leider van het operationeel station dat in Indonesië is gevestigd. Natuurlijk wel geheim . Wie ik ook meende te herkennen, hoewel ze hier wat dikker in het gezicht is, was de Britse actrice Lauren Cohan, die een grote rol heeft in "The walking dead" als Maggie (Greene). Ze doet het in deze film goed is mijn mening. Dit was trouwens de eerste film waarin ik haar zag buiten de serie TWD.
De film in zijn geheel is redelijk maar geen hoogvlieger, er zit te veel actie in de 2e helft, terwijl de actieliefhebber die deze film wil zien vanwege de actie, in de eerste helft er nogal bekaaid afkomt. Wat mij betreft, ik ben niet een echte actiefan, had er in de eerste helft wel iets meer actie kunnen zitten en in het 2e deel minder.
Het is een film die bij mij niet echt zal blijven hangen in het geheugen, daarvoor is het teveel van 13 in een dozijn. Te gemiddeld dus en daarom is de waardering ook maar een 6!

avatar van Noodless
Chaotische film waarbij de drukke Wahlberg met zijn overdreven aangezette dialogen de kroon spande.
Veel actie, maar vaak heel rommelig en snel gefilmd waardoor je soms het overzicht kwijt geraakte.
De slotscène komt wel wat verrassend over, maar tegelijkertijd ook wat vergezocht gezien de openingsfase.
4/10

Aardige film waarin een geheime commando-eenheid een informant naar een vliegtuig moet escorteren. Deze vierde samenwerking op een rij van Peter Berg en Mark Whalberg is hun minste. Het tempo ligt vaak te hoog en het hoofdpersonage met zijn vele extreme karaktereigenschappen komt niet tot zijn recht hier. De actie-scenes zijn wel goed en het tweede gedeelte, wat een waar slagveld is, is dan ook het beste.

avatar van Kondoro0614
Té chaotisch en te gehaast maakten deze film toch een lichte flop. De film was aardig doorsnee, met scenes die we wel gewend zijn maar een verhaal die nog aardig vermakelijk was. Toch wou ik de film mee pakken, had aardig hoge verwachtingen er voor maar helaas zijn deze tot zoverre geen waarheid geworden. Wahlberg speelt te overdreven en het is allemaal iets te van het, jammer erg gemiste kans!

avatar van sinterklaas
Iko Uwais steelt de show van Mark Wahlberg.

Fijn tussendoortje dat zich richt op een peloton... Ditmaal moeten ze een Indonesische staatsburger binnen een bepaalde tijd naar een vliegtuig brengen. In ruil daarvoor zal hij een code opgeven die een activatie van een virus zou doen stoppen.

En natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot. Onderweg zijn er genoeg hindernissen en worden we getrakteerd op een paar toffe actiescenes. Wanneer Iko aan de beurt is snap ik de hoge R-rating van deze film wel weer.

Ook een knipoog naar dat hele big brother gebeuren en naar de social media domheid van deze tijd. Een stemverheffing is gelijk al tien stoornissen op je kop. Mark Wahlbergs rol doet overigens ook erg denken aan zijn optreden in The Departed. Cynisch, koppig en licht ontvlambaar. Een narcistische stoornis dus... aldus het systeem. Ook die digitale gesprekjes tussen die ene vrouw en haar ex; dat de grove woorden eruit worden gefilterd. Ja, we zitten heel dichtbij... of het gebeurt al zonder dat we er erg in hebben.

Prima actiefilmpje. Waarom moesten ze overigens een fictieve stad gebruiken? Was Jakarta niet goed genoeg?

avatar van martijn011
Miskleun van Peter Berg, die voor de zoveelste keer Mark Wahlberg heeft weten te strikken. Meestal is dat een garantie voor succes, alleen deze film is daar echt een uitzondering op.

Het is niet zo zeer te wijten aan Wahlberg, eerder aan de regie en het script. Binnen anderhalf uur wordt er een missie doorheen gejaagd met een tempo van heb ik jou daar. Tel daarbij op de ontzettend chaotische en drukke montage zodat je als kijker gewoon moe wordt.
Het slot zorgde nog wel voor een kleine glimlach, evenals de scene in de ziekenzaal waarbij Iko Uwais nog wat moois laat zien.

Helaas kan dat de film niet redden van een onvoldoende. Geen aanrader, ook niet ondanks de erg korte speelduur.

avatar van Shadowed
Sterk.

En gelijk de eerste Berg met een 4,0* als beoordeling. Als regisseur volg ik hem al langer, maar in zijn films ontbreekt er altijd dat ene puntje wat het als geheel niet geslaagd maakt. Mile 22 is wat mij betreft de beste film van Berg, jammer dat het die beoordeling niet weet te krijgen van het overige publiek.

Berg is als actieregisseur momenteel 1 van de beste in het vak vanuit Amerika wat mij betreft. Zijn tempo, lef en hardheid gaat door merg en been. Hij kan actie laten voelen, wat bij een hoop andere regisseurs niet weet te lukken. Berg daagt zichzelf ook uit, en misschien is dat het voornaamste verschil.

Op voorhand was het wel een riskant project, omdat Berg niet de meest subtiele regisseur op het gebied van verhalen is, en bovendien een reeks actieacteurs erbij lapte. En Wahlberg, die lijkt wel een streak te hebben met Berg. Gelukkig is hij als acteur best degelijk en ook hier doet hij het verdienstelijk.

De film moet inderdaad even op gang komen, maar het tempo zit er best lekker in. De actie is knap geschoten en gemonteerd. Ik zie dat er veel kritiek op gegeven wordt, maar ik vind het prachtig, die snelheid. Vooral in de tweede helft van de film komt het sterk tot zijn recht met een tempo waar je u tegen zegt.

Na een half uur schiet Berg ook in de versnelling met geweldig snelle actie en regelmatig harde actie. Het is maar weinig regisseurs gegeven, en ik zie het niet vaak meer, maar zo'n snelheid creëren en vast blijven houden, ik kan het alleen maar applaudisseren. De opening vond ik nog meevallen, maar alles daarna vond ik perfect in elkaar gedraaid.

Wel jammer dat het verhaal niet erg subtiel is en net wat te lang over die inleiding doet. Als ik het eindresultaat zie, snap ik ook niet waarom Berg hier een trilogie van wil maken. Dit soort films lijken me meer het soort waar je gewoon naar kijkt op een luie zondagavond, niet 1 waar je meer uit moet persen. Lijkt me ook niet nodig. Voor de rest vond ik het een erg gave actiefilm. Snoeihard tempo, harde actie en sterke regie. Ik kijk uit naar Berg zijn volgende film.

avatar van Black Eagle
Erg goed.

Mile 22 is de vierde (inmiddels vijfde, de Netflix Original Spenser Confidential) samenwerking tussen Peter Berg en Mark Wahlberg en het is precies wat je van een actiefilm moet verwachten. Keiharde en realistische actie scenes, explosies en een hoog tempo. Ik zie veel klachten dat het chaotisch en onsamenhangend is, maar zo erg is het zeker niet. Je moet wel de gehele speelduur je koppie erbij houden. Alleen de montage is bij vlagen haastig en de ADHD personage van Wahlberg werkt nogal op je zenuwen, maar het camera- en acteerwerk maken dat ruimschoots goed. Voor de rest niet veel kritieke punten. Het verhaal had misschien wat beter uitgewerkt kunnen worden. De exacte reden waarom ze nou naar zuid oost Azië zijn afgereisd word maar half verteld, iets met schilderijen. Maar ondanks dat het niet Oscar waardig is, is het prima te doen en doordat er constant wat gebeurt verveel je geen seconde. Ook de twist op het einde verdient niet de originaliteit 's prijs (Een machtige vrouw neemt wraak op het team die haar zoon in de opening scene hadden vermoord.) Eerder cliché dus, maar wel verrassend. Sowieso zijn dat niet de belangrijkste dingen waarvoor je dit soort films kijkt.

Het (abrupte) einde hint naar een vervolg, je zag niet wat er nou in het vliegtuig gebeurde. Ik heb er zelf niks over gelezen of gehoord en van mij hoeft het ook niet per se. Maar als het er komt pak ik hem zeker mee. De score is overigens imo wat aan de lage kant.

avatar van Peter Pan
Goede spannende actiefilm!!!

Een film die direct begint en geen overbodige aanloop nodig heeft.
Geen enkel rustig moment, maar volop actie.

Naast de vele explosies en het vele schieten ook nog wat mooie martial-arts van Uwais.
Dit zijn de films waarin Mark Walhberg goed tot z'n recht komt en ook Laura "Maggie" Cohen zet een geloofwaardige rol neer.

Door de iets wat (te) korte speelduur gaat alles vrij snel en om naast de hoofdlijn het hoe en waarom meteen te snappen, moet je er goed bij blijven, maar dat is ook de bedoeling van een film!