Mile 22 (2018)

Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Lauren Cohan en Iko Uwais

De geheim agent James Silva, die bijgestaan wordt ​​door een uiterst geheime commando-eenheid van de CIA, is in Indonesië gestationeerd. Samen pogen ze de informant Li Noor het land uit te smokkelen door deze vanuit het centrum van de stad naar een luchthaven 22 mijl verder te vervoeren. Onderweg moeten ze uit handen zien te blijven van de corrupte politie en de criminele onderwereld. Hun vijanden doen er immers alles aan om ze tegen te houden.

Vanaf 1 november in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Kondoro0614
Gaaf!

avatar van Justinvdk
Mooi om Iko Uwais in een grotere productie te zien.

avatar van Flitskikker
Erg benieuwd hiernaar. Ook fijn dat The Searchers hem uitbrengt, en niet DFW.

avatar van Kondoro0614
Vette trailer, vette cast... Ik ben heel erg benieuwd naar deze film, misschien wel een bioscoopje.

avatar van John Milton
zelf ik als Peter Berg scepticus ga deze misschien toch maar in de bios zien. Afgelopen films positief verrast

Wordt vertoond op het komende filmfestival van Oostende.

Met de vechter uit the raid

avatar van Alathir
Zeer matige film van Peter Berg. Hij heeft er geen idee van hoe de actie in beeld moest. Matige acteerprestaties ook met Wahlberg op kop. Met zijn vervelende elastiek en zijn empathisch onvermogen. Ok, hoort bij zijn rol maar ik vond het helemaal niet goed passen bij hem. Anderzijds verwachtte ik er nog wel wat van met Uwais in de cast. Dit is helaas geen goede film als The Raid en Headshot. Hij haalt wel weer mooie kunstjes uit maar wat is dit ontzettend zwak in beeld gebracht. Een geknip van jewelste, steeds springend van de hak op de tak met gesprekken die door elkaar lopen en dergelijke. Ik denk dat het langste shot in een actiescène hoogstens 2 seconden lang was. Soms heb je drie-vier beeldwissels in 1 seconde. Enorm storend, chaotisch en onoverzichtelijk.

Van de actie heb ik geen moment genoten en het verhaal kon me ook wel gestolen worden. Het was ook mijn derde film en tijdens de actie vielen zelfs mijn ogen bijna dicht. Ik had beter voor een niet-Amerikaanse productie gekozen maar dan zat er helemaal geen pauze tussen deze en 55 Steps.

avatar van Zandadder
Alathir schreef:

Bedankt voor de waarschuwing. Ik laat deze maar links liggen.

Moviepass
Vandaag in voorpremiere gezien.

Nu ben ik best een doorgewinterde filmkijker en misschien wel kenner, maar na afloop van dit gedrocht had ik werkelijk geen idee waar het nu allemaal om ging.

Bovendien had ik "knallende hoofdpijn" en last van de ogen van alle snelle/korte camera-cuts en véél te close-up in beeld gebrachte actie.

En ben ik de enige die vond dat Wahlberg een rare stem had? Vooral het eerste half uur viel dat op.
Leek wel of die versneld werd afgespeeld ?

Ik hou er maar over op.
Vreselijke film.

vanavond in de sneak hoorde ik

avatar van Fikret8
SunChaser schreef:
vanavond in de sneak hoorde ik

Klopt. Dat kan ik bij deze bevestigen.

bombario
Ik ben half in slaap gevallen, haha. Het is anderhalf uur vrijwel alleen maar schieten en vechten. En daar hebben ze een verhaaltje en plottwistje bij verzonnen. Het kon me totaal niet boeien.

Er was gister voor het eerst een Men's night in de Bios.
Kaartjes gekocht voor bier bitterballen en blockbuster.
Spontaan. Daarna pas de recensies mbt de film opgezocht. Dat was schrikken. Nergens naar 1 goed woord voor de film. Neergesabeld en niet zo'n klein beetje ook. Zou het dan echt zo vreselijke film zijn?
Ok..de 1e 25 min zijn wat rommelig. Ze hebben er voor gekozen om tussendoor wat commentaar te geven vanuit een soort hoorzitting...dat komt de film niet ten goede. Had dat stukje alleen in het begin gedaan. Is het Wahlberg zijn beste film? Bij lange na niet. Is het een de beste film van 2018..zeker niet. Maar is het dat mega afkraken waard? Nee ook niet. Als er aktie komt dan komt er ook bruut aktie. Laat ik het zo zeggen je krijgt vooral een workshop creatief met glas zijn. En die voel jè tot in je stoel dan. Verassende twist. Vraagt om een deel 2 maar die zal wel, na al die recensies, niet komen. Al met al toch vermaakt.

avatar van Alathir
Peterpan48 schreef:

Je bedoelt vast die scène waar er eentje de nek wordt overgesneden op een kapotte autoruit?Dat was zowat het enige dat origineel was aan de film en de enige scène die ik niet snel zal vergeten.

bombario
Peterpan48 schreef:
Daarna pas de recensies mbt de film opgezocht. Dat was schrikken.

Dat doe ik dus nooit. Recensies vooraf opzoeken, bedoel ik. Dan ga je toch bevooroordeeld naar een film. Ik probeer alles te vermijden en lees pas achteraf wat anderen ervan vonden. Meestal zit dat wel op 1 lijn. Maar soms ook helemaal niet.

Peterpan48 schreef:
Er was gister voor het eerst een Men's night in de Bios.
Kaartjes gekocht voor bier bitterballen en blockbuster.
Ok..de 1e 25 min zijn wat rommelig. Ze hebben er voor gekozen om tussendoor wat commentaar te geven vanuit een soort hoorzitting...dat komt de film niet ten goede. Had dat stukje alleen in het begin gedaan. Is het Wahlberg zijn beste film? Bij lange na niet. Is het een de beste film van 2018..zeker niet. Maar is het dat mega afkraken waard? Nee ook niet. Als er aktie komt dan komt er ook bruut aktie. Laat ik het zo zeggen je krijgt vooral een workshop creatief met glas zijn. En die voel jè tot in je stoel dan. Verrassende twist. Vraagt om een deel 2 maar die zal wel, na al die recensies, niet komen. Al met al toch beetje vermaakt, maar kwam ook door de gratis bier & bitterballen.

Y&T
sjonge sjonge....net aan het bijkomen...wat een meesterwerk...
tot nu toe mijn nummer 1 van dit jaar...
geweldig verhaal, kneiter en kneiterhard, vette muziek, heerlijk camerawerk.in beeld gebracht zoals het er in echte gevechtsituaties en oorlogsshit aan toe zou gaan..ik denk dat het langste shot in een actie scene 2 seconden was...soms heb je 3, 4 beeldwissels in 1 seconde s..chaotisch, onoverzichtelijk...heerlijk waarheidsgetrouw....nummer 2 kom maar op...

avatar van mrklm
Een geweldige proloog lijkt te bevestigen dat we hier te maken met een waardige opvolger op Lone Survivor en Deepwater Horizon, twee gedenkwaardige en bijzonder spannende reconstructies van waargebeurde verhalen waarin de heroïek van gewone Amerikanen in ongewone situaties wordt bezongen. Maar deze samenwerking tussen regisseur Peter Berg (die een cameo heeft als Alices echtgenote) en hoofdrolspeler Mark Wahlberg wordt al snel een puinhoop, met slecht gemonteerde actiescènes en een idioot plot. Wahlberg speelt de rol van James Silva, lid van een eenheid die in het uiterste geheim opereert wanneer diplomatie en traditionele militaire middelen niet werken. Logisch dus dat de finale bestaat uit een serie achtervolgingen, schietpartijen en explosies terwijl ze een informant [Iku Awais] naar een vliegtuig moeten transporteren dat 22 mijl van de Amerikaanse ambassade staat te wachten. De monologen van Wahlberg over hoe moeilijk het werk is zijn bijna net zo verwarrend als de keur aan karakters dat verschijnt, één regel dialoog heeft en vervolgens nooit meer terugkeert. Lauren Cohan is uitstekend als Wahlbergs keiharde compagnon en Awais verdient een veel beter vehikel dan dit, maar Peter Berg slaat hier als regisseur de plank volledig mis.

avatar van Shinobi
"If you're chaos I think I might be worse."

Na drie films gebaseerd op waargebeurde verhalen maakt Peter Berg voor de verandering eens iets fictief. Uiteraard mag Mark Wahlberg voor deze vierde samenwerking niet ontbreken.

Wahlberg mag hier komen opdraven als leider van een geheime elite-eenheid die een mysterieuze informant uit Zuidoost-Azië moet smokkelen. De prijs is een datastick met gevoelige informatie die niet in de verkeerde handen mag vallen. Op papier klinkt het best aardig, maar de rommeligheid is niet te overzien.

Beginnende bij het personage van Wahlberg dat de hele tijd maar pseudo filosofisch staat te leuteren over van alles en nog wat. Je moet nota bene via karige informatie achter zijn situatie komen, maar zelfs dan kun je nauwelijks sympathie voor hem opbrengen. Niet dat de rest van de veelal eendimensionale karakters iets meebrengt.

'Mile 22' moet het voornamelijk hebben van de actie die van punt A naar B gaat. Jammer genoeg heeft Berg hier geen kaas van gegeten, wat de vele chaotische actiescènes verklaart. Is het nou echt zo moeilijk om dit fatsoenlijk in beeld te brengen?! En dan te bedenken dat het talent van Iko Uwais volledig verkwanseld wordt; zijn gevechten worden helemaal kapot gemonteerd door de ontelbare cuts. Het is werkelijk om te huilen.

Al met al een incoherent samenraapsel dat actie moet voorstellen. De beoogde trilogie mag wat mij betreft geannuleerd worden.

Dikke 2,0 sterren.

avatar van DDT
DDT
Beetje genre 16 blocks met Bruce Willis?

avatar van Cleanshot
Snelle harde actie met een twist, lage rating op Mm verbaasd me enigszins. 3,25* zou m.i. Prima zijn

avatar van Walter White
Iko Uwais zet deze film net voldoende neer.
De rest van de acteurs had niks beters verwacht typisch Amerikaans lullen maar niet poetsen.

En vooral mark whalberg wat kan deze man praten in deze film. In lone survivor was die goede acteur, in deze film niet jammer had meer van verwacht.

avatar van cor1946
Goede acties, Maar kijkt lekker weg met veel geweld.

avatar van mixmaster
Harde actie film met helaas veel te snelle montage, je krijgt soms 6 verschillende beelden in 2 seconden te zien wat gewoonweg te veel is.
Ik hou best van snelle actie films maar dit was gewoon teveel van het goede.

Jammer want op zich is deze film voor de ware actie liefhebber een heerlijke film, dus als je goed tegen flikkerende beelden kunt en een flinke portie chaos, dan gaat dit zien !!!

avatar van xaid
Y&T schreef:
sjonge sjonge....net aan het bijkomen...wat een meesterwerk...
tot nu toe mijn nummer 1 van dit jaar...
deze man

Drama wat een vliegensvlugge actie film.
verhaal best aardig, sterker nog best goed voor een actiefilm. maar dit had gewoon op een rustige manier uitgewerkt moeten worden. dit was echt chaotisch. het ging van a naar z en terug...niet alleen in verhaal maar ook in camerawerk.
Jammer Markie Mark

avatar van schumacher
Ik had niet veel problemen met het camera werk, mss iets te snel dat camera werk maar ik kon best makkelijk volgen. Ik vond het een leuke aktie film, wel geen topfilm. Ik stoorde me ook wel wat aan dat rekkerbandje . Voor niks nodig dat irritant gedoe.
Al bij al een vermakelijk avondje gehad met leuke aktie.

Een meesterwerk daar ben ik het zeker niet mee eens maar ieder zijn mening.