Mile 22 (2018)

Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Lauren Cohan en Iko Uwais

De geheim agent James Silva, die bijgestaan wordt ​​door een uiterst geheime commando-eenheid van de CIA, is in Indonesië gestationeerd. Samen pogen ze de informant Li Noor het land uit te smokkelen door deze vanuit het centrum van de stad naar een luchthaven 22 mijl verder te vervoeren. Onderweg moeten ze uit handen zien te blijven van de corrupte politie en de criminele onderwereld. Hun vijanden doen er immers alles aan om ze tegen te houden.

avatar van james_cameron
Niet slecht; wel erg chaotisch en onsamenhangend. De doorgaans betrouwbare Wahlberg is erg irritant in de hoofdrol, met name door de constante stroom onzin die uit zijn mond komt. Om nog maar te zwijgen van het dodelijk vermoeiende technische en politieke jargon. Maar goed, het is een aktiefilm, en op dat vlak valt er wel het een en ander te genieten. De montage had absoluut rustiger gemogen, maar visueel stelt de film in ieder geval niet teleur. Er wordt flink uitgepakt met allerlei spectaculaire en kunstig in beeld gebrachte aktiescenes. En Iko Uwais akteert voor de verandering eens redelijk in een belangrijke bijrol.

avatar van Phil Leotardo
Prima tussendoortje. Mark Wahlberg speelt een rol zoals hij in the Departed ook had, irritant, recalcitrant en sarcastisch I like it a lot.

Veel actie en de 1,5 uur vliegen voorbij.

Er is nog ruimte aan het einde overgelaten voor een vervolg. Wie weet komt die er nog, als ik dan nog een Pathe Unlimited pas heb zal ik weer naar de bios gaan.

Eigenlijk vond ik dat Iko Uwais naast Mark Wahlberg het beste in zijn rol zat.

3 sterren.

avatar van vranque
Het ging zo snel dat ik blind moest tasten in mijn mixed chips. Maar het duurde maar even en ik kon mijn favoriete wokkel er uit halen.

avatar van Norman Mailer
Bij het bespottelijke idee die Wahlberg als hyperintelligente ADHD'er te portretteren ging het al mis. En dan moesten die 22 mile nog van start gaan. Steun.

avatar van fatshark
Geweldig slechte film, irritant camera werk, slechte verhaallijn.
zonde van de tijd, 1*sterren film!

avatar van hoffhaan
Soms is de actie teveel. Het beeld had wat rustiger gemogen. Maar het geheel is het kijken zeker waard. 3.0

avatar van migueldub
Ik snap de negatieve reacties niet. Beetje overdreven kritisch. Goede actie film. Kan niet wachten op de sequel

Veel actie en heel spannend, maar totaal geen diepgang en heel verwarrend. Wie is wie en waarom en met welk doel. We zullen het niet weten.

avatar van knusse stoel
John Malkovich zie ik niet in de acteurslijst hierboven staan, terwijl deze toch een aardig aandeel heeft in de film! Fijn om deze man in dit verhaal terug te zien als de leider van het operationeel station dat in Indonesië is gevestigd. Natuurlijk wel geheim . Wie ik ook meende te herkennen, hoewel ze hier wat dikker in het gezicht is, was de Britse actrice Lauren Cohan, die een grote rol heeft in "The walking dead" als Maggie (Greene). Ze doet het in deze film goed is mijn mening. Dit was trouwens de eerste film waarin ik haar zag buiten de serie TWD.
De film in zijn geheel is redelijk maar geen hoogvlieger, er zit te veel actie in de 2e helft, terwijl de actieliefhebber die deze film wil zien vanwege de actie, in de eerste helft er nogal bekaaid afkomt. Wat mij betreft, ik ben niet een echte actiefan, had er in de eerste helft wel iets meer actie kunnen zitten en in het 2e deel minder.
Het is een film die bij mij niet echt zal blijven hangen in het geheugen, daarvoor is het teveel van 13 in een dozijn. Te gemiddeld dus en daarom is de waardering ook maar een 6!

avatar van Pastaman
Slechte film Wahlberg geeft het nu zelf toe dat hij niet kan acteren,

Wat een chaotische meuk.

Begin me tegenwoordig licht zorgen te maken als ik Chinese of liever Hongkong maatschappijen op de optiteling zie bij een dergelijke film.
Bijna altijd krijg je dan van deze slecht gemaakte onzin.

avatar van missl
Rommelige film wat wel jammer is meestal speelt Wahlberg wel in goede actie films. Hier kon ik mijn aandacht bijna niet bij houden want de film blijft heen en weer springen tussen tijd en mensen.

avatar van Thomas83
Onsamenhangend is het juiste woord om deze film te omschrijven. De montage is echt onuitstaanbaar. Steeds van die ultrakorte scènes van maar een paar seconden, enigszins in de stijl van Michael Bay zijn Armageddon. Het maakt de film echt lastig te volgen in de eerste 45 minuten. Daarna maakt het al ietsje minder uit, omdat de film dan toch een en al actie is. Vond het ook nog wel verrassend vermakelijke actie, ook al zijn actiescènes waarin je de boel niet goed kan volgen nooit écht goed. Vooral de sterke vechtscènes van Uwais worden zo wel echt verpest.

De film heeft ook wel een sadistische gore-fetish, en mis af en toe wel een adempauze, en het gevoel dat het je wat kan schelen wat er met de personages gebeurt. Als je meerdere keren gaat voor de heroïsche zelfopoffering van een bijpersonage, werk die dan op zijn minst nog wat uit. De enige uitwerking van ieder personage is dat ze allemaal geïrriteerde hufters zijn. Vooral voor Wahlberg zijn personage gaat dat op. 1.5*.

vranque schreef:
LOL !!!

avatar van Noodless
Chaotische film waarbij de drukke Wahlberg met zijn overdreven aangezette dialogen de kroon spande.
Veel actie, maar vaak heel rommelig en snel gefilmd waardoor je soms het overzicht kwijt geraakte.
De slotscène komt wel wat verrassend over, maar tegelijkertijd ook wat vergezocht gezien de openingsfase.
4/10

Aardige film waarin een geheime commando-eenheid een informant naar een vliegtuig moet escorteren. Deze vierde samenwerking op een rij van Peter Berg en Mark Whalberg is hun minste. Het tempo ligt vaak te hoog en het hoofdpersonage met zijn vele extreme karaktereigenschappen komt niet tot zijn recht hier. De actie-scenes zijn wel goed en het tweede gedeelte, wat een waar slagveld is, is dan ook het beste.

henderk
Stroboscoop film. Onmogelijk om nog sneller van scènes switchen. Ik dacht na ruim een half uur te draad te pakken te hebben, maar heb het uur niet gehaald.
Vergeefse moeite.

avatar van Kondoro0614
Té chaotisch en te gehaast maakten deze film toch een lichte flop. De film was aardig doorsnee, met scenes die we wel gewend zijn maar een verhaal die nog aardig vermakelijk was. Toch wou ik de film mee pakken, had aardig hoge verwachtingen er voor maar helaas zijn deze tot zoverre geen waarheid geworden. Wahlberg speelt te overdreven en het is allemaal iets te van het, jammer erg gemiste kans!

avatar van sinterklaas
Iko Uwais steelt de show van Mark Wahlberg.

Fijn tussendoortje dat zich richt op een peloton... Ditmaal moeten ze een Indonesische staatsburger binnen een bepaalde tijd naar een vliegtuig brengen. In ruil daarvoor zal hij een code opgeven die een activatie van een virus zou doen stoppen.

En natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot. Onderweg zijn er genoeg hindernissen en worden we getrakteerd op een paar toffe actiescenes. Wanneer Iko aan de beurt is snap ik de hoge R-rating van deze film wel weer.

Ook een knipoog naar dat hele big brother gebeuren en naar de social media domheid van deze tijd. Een stemverheffing is gelijk al tien stoornissen op je kop. Mark Wahlbergs rol doet overigens ook erg denken aan zijn optreden in The Departed. Cynisch, koppig en licht ontvlambaar. Een narcistische stoornis dus... aldus het systeem. Ook die digitale gesprekjes tussen die ene vrouw en haar ex; dat de grove woorden eruit worden gefilterd. Ja, we zitten heel dichtbij... of het gebeurt al zonder dat we er erg in hebben.

Prima actiefilmpje. Waarom moesten ze overigens een fictieve stad gebruiken? Was Jakarta niet goed genoeg?

Redelijk goede film die het vooral van de actie moet hebben, minder van het verhaal wat nogal rommelig is.
Opnieuw een goede Marc Wahlberg al heb ik van hem al betere dingen gezien.
Leuk tussendoortje dus voor wie van veel actie houd.

avatar van martijn011
Miskleun van Peter Berg, die voor de zoveelste keer Mark Wahlberg heeft weten te strikken. Meestal is dat een garantie voor succes, alleen deze film is daar echt een uitzondering op.

Het is niet zo zeer te wijten aan Wahlberg, eerder aan de regie en het script. Binnen anderhalf uur wordt er een missie doorheen gejaagd met een tempo van heb ik jou daar. Tel daarbij op de ontzettend chaotische en drukke montage zodat je als kijker gewoon moe wordt.
Het slot zorgde nog wel voor een kleine glimlach, evenals de scene in de ziekenzaal waarbij Iko Uwais nog wat moois laat zien.

Helaas kan dat de film niet redden van een onvoldoende. Geen aanrader, ook niet ondanks de erg korte speelduur.

avatar van Pim1993
Lekker filmpje hoor. Prima! Mooi vlotjes. Verstand op 0 en gaan. Benieuwd naar het vervolg.

avatar van Tup&Joep
Lekkere actie. Vooral Uwais was goed op dreef. Jammer dat er zo nodig weer een twist op het einde moest komen, dat verpestte het voor mij een beetje.

avatar van ILDIB
Zo jammer dat schieten om daarna ineens te moeten knokken omdat wapens blijkbaar in rook zijn opgegaan. Goede actie en absurd tempo. Beelden laag uit de auto storen. Plot tsja.

avatar van FunkStarr
Eerste half uur is complete bagger, naar het einde toe wordt het ineens vanuit het niets best leuk.

avatar van Shadowed
Sterk.

En gelijk de eerste Berg met een 4,0* als beoordeling. Als regisseur volg ik hem al langer, maar in zijn films ontbreekt er altijd dat ene puntje wat het als geheel niet geslaagd maakt. Mile 22 is wat mij betreft de beste film van Berg, jammer dat het die beoordeling niet weet te krijgen van het overige publiek.

Berg is als actieregisseur momenteel 1 van de beste in het vak vanuit Amerika wat mij betreft. Zijn tempo, lef en hardheid gaat door merg en been. Hij kan actie laten voelen, wat bij een hoop andere regisseurs niet weet te lukken. Berg daagt zichzelf ook uit, en misschien is dat het voornaamste verschil.

Op voorhand was het wel een riskant project, omdat Berg niet de meest subtiele regisseur op het gebied van verhalen is, en bovendien een reeks actieacteurs erbij lapte. En Wahlberg, die lijkt wel een streak te hebben met Berg. Gelukkig is hij als acteur best degelijk en ook hier doet hij het verdienstelijk.

De film moet inderdaad even op gang komen, maar het tempo zit er best lekker in. De actie is knap geschoten en gemonteerd. Ik zie dat er veel kritiek op gegeven wordt, maar ik vind het prachtig, die snelheid. Vooral in de tweede helft van de film komt het sterk tot zijn recht met een tempo waar je u tegen zegt.

Na een half uur schiet Berg ook in de versnelling met geweldig snelle actie en regelmatig harde actie. Het is maar weinig regisseurs gegeven, en ik zie het niet vaak meer, maar zo'n snelheid creëren en vast blijven houden, ik kan het alleen maar applaudisseren. De opening vond ik nog meevallen, maar alles daarna vond ik perfect in elkaar gedraaid.

Wel jammer dat het verhaal niet erg subtiel is en net wat te lang over die inleiding doet. Als ik het eindresultaat zie, snap ik ook niet waarom Berg hier een trilogie van wil maken. Dit soort films lijken me meer het soort waar je gewoon naar kijkt op een luie zondagavond, niet 1 waar je meer uit moet persen. Lijkt me ook niet nodig. Voor de rest vond ik het een erg gave actiefilm. Snoeihard tempo, harde actie en sterke regie. Ik kijk uit naar Berg zijn volgende film.

avatar van Black Eagle
Erg goed.

Mile 22 is de vierde (inmiddels vijfde, de Netflix Original Spenser Confidential) samenwerking tussen Peter Berg en Mark Wahlberg en het is precies wat je van een actiefilm moet verwachten. Keiharde en realistische actie scenes, explosies en een hoog tempo. Ik zie veel klachten dat het chaotisch en onsamenhangend is, maar zo erg is het zeker niet. Je moet wel de gehele speelduur je koppie erbij houden. Alleen de montage is bij vlagen haastig en de ADHD personage van Wahlberg werkt nogal op je zenuwen, maar het camera- en acteerwerk maken dat ruimschoots goed. Voor de rest niet veel kritieke punten. Het verhaal had misschien wat beter uitgewerkt kunnen worden. De exacte reden waarom ze nou naar zuid oost Azië zijn afgereisd word maar half verteld, iets met schilderijen. Maar ondanks dat het niet Oscar waardig is, is het prima te doen en doordat er constant wat gebeurt verveel je geen seconde. Ook de twist op het einde verdient niet de originaliteit 's prijs (Een machtige vrouw neemt wraak op het team die haar zoon in de opening scene hadden vermoord.) Eerder cliché dus, maar wel verrassend. Sowieso zijn dat niet de belangrijkste dingen waarvoor je dit soort films kijkt.

Het (abrupte) einde hint naar een vervolg, je zag niet wat er nou in het vliegtuig gebeurde. Ik heb er zelf niks over gelezen of gehoord en van mij hoeft het ook niet per se. Maar als het er komt pak ik hem zeker mee. De score is overigens imo wat aan de lage kant.

avatar van Daan258
Opzich niks mis mee maar niet iets wat we nog niet eerder hebben gezien.
Beetje een wat basic verhaal met wat bekende koppen en aardig wat actie. Wat er overigens goed uitzag.
Het laatste half uurtje gaat het dan ook lekker los.

avatar van Peter Pan
Goede spannende actiefilm!!!

Een film die direct begint en geen overbodige aanloop nodig heeft.
Geen enkel rustig moment, maar volop actie.

Naast de vele explosies en het vele schieten ook nog wat mooie martial-arts van Uwais.
Dit zijn de films waarin Mark Walhberg goed tot z'n recht komt en ook Laura "Maggie" Cohen zet een geloofwaardige rol neer.

Door de iets wat (te) korte speelduur gaat alles vrij snel en om naast de hoofdlijn het hoe en waarom meteen te snappen, moet je er goed bij blijven, maar dat is ook de bedoeling van een film!

avatar van Forrest001
Erg ongeloofwaardig, zelfs voor een actiefilm. Sla maar over, zonde van je tijd.