Mile 22 (2018)

Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Lauren Cohan en Iko Uwais

De geheim agent James Silva, die bijgestaan wordt ​​door een uiterst geheime commando-eenheid van de CIA, is in Indonesië gestationeerd. Samen pogen ze de informant Li Noor het land uit te smokkelen door deze vanuit het centrum van de stad naar een luchthaven 22 mijl verder te vervoeren. Onderweg moeten ze uit handen zien te blijven van de corrupte politie en de criminele onderwereld. Hun vijanden doen er immers alles aan om ze tegen te houden.

Harmonica Man
Ik heb me er wel mee vermaakt. Ronda Rousey heeft ook een rolletje. De gevechtsscenes waarbij Pencak wordt gebruikt zijn best wel ok. De anderhalf uur was zo voorbij. John Malkovich is ook altijd goed voor een ruime voldoende howel dit niet zijn moeilijkste rol was.

avatar van Brabants
Alles gaat zeer snel en lijkt op het eerste oog dan ook behoorlijk chaotisch. Het simpele verhaal maakt dit dan weer goed, zodat je het eigenlijk best allemaal kunt volgen. De twist is niet bijster origineel maar het kan er allemaal wel mee door. Redelijke actiefilm.

schumacher schreef:
Ik had niet veel problemen met het camera werk, mss iets te snel dat camera werk maar ik kon best makkelijk volgen. Ik vond het een leuke aktie film, wel geen topfilm. Ik stoorde me ook wel wat aan dat rekkerbandje . Voor niks nodig dat irritant gedoe.
Al bij al een vermakelijk avondje gehad met leuke aktie.

Een meesterwerk daar ben ik het zeker niet mee eens maar ieder zijn mening.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. dat snelle camerawerk was me eigenlijk niet eens goed opgevallen..... Het heeft me niet gestoord dus...
Alleen naar het einde toe vond ik het verhaal iets minder maar de vechtscenes met Iko Uwais mag ik wel graag naar kijken.

avatar van Left4Dead
Peter Berg heeft mij ooit vermaakt met The Kingdom , ook al had Jamie Foxx de hoofdrol in die prent. Maar het verhaal was/is in die prent gewoon heerlijk in your face. Bij deze film hoopte ik hier ook weer op. Het begon in ieder geval lekker met een realistische inval op een groep Russische spionnen.
Vreemd genoeg koos Berg wederom om de hoofdrol weg te geven aan een acteur waar ik niet mee heb, Wahlberg. En dan wel Mark, want ik heb gewoon meer met zijn broer Donnie die veel meer naturel over komt. Malkovich mag ook act de présence geven, Berg zelf doet ook weer eens mee in een eigen productie.

Een goed begin met prima actie, zo mag ik dat graag zien. Dus de start zat al helemaal snor en mijn concentratie direct al diep in de prent. En ik bejubel dat op het hoogste niveau, heb geen zin meer in lange trage intro's van een uur.
De nieuwe oorlog voert zich via bytes and bits en aanslagen door enekl persoon, maar informanten zijn nog altijd belangrijk. Daarnaast is er natuurlijk nog altijd de oude manier van terreur, de film laat het verschil daar tussen zien.

Berg heeft zijn zo zijn style, schakelen tussen beelden om het vlot te houden. Niet echt vernieuwend en soms aardig vermoeiend. Maar hij geeft ook weer een stuk Amerika bloot, hij is een patriot maar dan wel van het oude Amerika. Dat is wat hij ook hier weer ventileert. Maar het script loopt wel heerlijk, scherp op mislukking. De humor lekker droog.
De film legt uit dat alles wat intel betreft ook door mensen bijeen geschraapt moet worden. Verschillende soorten mensen en dat laat de regisseur duidelijk zien, personages met hun eigen sores en omgang met gevoelens en stress.

Het is een old skool productie geworden, diplomatiek en veldwerk. Het stukje Serbuan Maut, wat wil je met Uwais erbij, had van mij niet gehoeven maar dat is hot tegenwoordig dus een mee pikker. Maar halverwege wordt het allemaal iets teveel gebabbel, gelukkig dat het transport dan zijn intrede doet. Daar zat ik op te wachten, een vlot begin werd een traag vervolg na zo'n 40 minuten. De actie deed zijn intrede, maar vliegt al snel uit de bocht. Je moet ervan houden.

De personage James Silva en Li Noor zijn te stoer neergezet, het mag dan een actiefilm heten maar dat was echt teveel van het goede. ook zit er weinig afwisseling in de film en eerlijk gezegd is dat erg jammer. Het is een simpel flickje geworden die het moet hebben van de actie. En ik had nog zo mijn hoop op een goed spionage verhaal gezet, zeker na het begin. Conclusie; houd je van actie dan zit je absoluut snor. Zoek je een goede spionagethriller dan zit je half tot niet goed met deze prent. Mij viel het tegen, niets bijzonders of vernieuwend, nee meer afgezaagd en hebben het allemaal wel gezien en zeker beter ook.

DDT schreef:
Beetje genre 16 blocks met Bruce Willis?

Dat denk je wel wanneer men begint aan de 22 mile, helaas deed 16 Blocks veel meer met dat gegeven.
In die prent zit een prima verhaal, hier is het alleen maar schoppen, slaan en schieten.

avatar van Pazmaster
Een zwak verhaaltje met alledaagse actie en slecht in beeld gebrachte vechtscènes, er worden té veel shots gebruikt tijdens de actie. Waar is de tijd gebleven toen men nog goed gechoreografeerde gevechten liet zien i.p.v. 50 shots in 3 seconden te proppen? De cast weet ook nergens te boeien, Wahlberg speelt een arrogante wijsneus, Malkovich speelt een onbeduidende rol die iedere Jan Lul kan spelen en Ronda Rousey kan het beter bij WWE houden, daar wordt slecht acteerwerk nog door de vingers gezien. Een dertien in een dozijn film die op geen enkel vlak uit de verf weet te komen.

avatar van EW101
Matige film.

Het gegeven is nog best leuk ondanks het niet echt origineel is.
De hoofdpersonages vond ik ook iets te nors of lastig tot het irritante toe zelfs. Het kwam een beetje vlak over. Best jammer want daardoor kan je ook niet goed meegaan met de (al minder in beeld gebrachte) actie..
Nergens is er ook echt een leuke verrassing in de film. Het einde zag ik ook wel aankomen .

avatar van hannes64
Topfilm van Berg.
Hij kan hier wel mee overweg.
Wahlberg is ook altijd op zijn plekje in dit soort films, tenminste, ik mag em graag zien spelen...Shooter e.d.
Hele goeie met technische snufjes bedolven actie, en verrassing: Iko Uwais doet ook mee.
En de mooie Lauren Cohan.....prachtwijffie.

Die anderhalf uur was zomaar voorbij, tijd om em voor een 2de keer te zien want `t is een snelle film.
En ook een hele goeie.
Dikke 4.5.......nooit geen meesterwerk maar wel een sterke actiefilm waar ik (en vele anderen) veel plezier aan had.

Vreselijke rommelige en chaotische actie spionage film met neurotisch camerawerk en hak op tak scenes. Er zijn een hoop elementen en verhaal lijntjes gepropt in een kleine 86 minuten terwijl hier misschien wel dikke 2 uur voor nodig was. Heel wat boze en gefrustreerde hoofdpersonages om uitlopende redenen. Een afgeraffeld en onbevredigend slot alsof je naar een episode van een tv serie kijkt ipv speelfilm. Enige pluspuntjes zijn de soms lekker pittige en bloedige actie gevechtscenes. Maar zelfs die smoren in hysterisch camera werk. 2*/2.5*

avatar van aSMoDeuS
hannes64 schreef:
Topfilm [..]

avatar van hannes64

Ieder z`n eigen hè, ik haat a clockwork orange, een ander vind `t een meesterwerk.
Ik haat films van Scott Adkins (maar ze worden wel beter), en ik vind dit soort films met snelle actie ala Jason Bourne geweldig.

avatar van mjk87
Berg heeft meestal wel films die op zijn minst vermakelijk zijn, maar hier kon ik niets mee. Chaotisch en waarvan je weet dat aan het eind de vork net wat anders in de steel zit. De rol van Wahlberg vind ik ook een wat vreemde en irriteerde mij vooral. Een hoop geschiet dat me nergens wist te boeien en ook niet heel lekker geschoten. Onoverzichtelijk vaak, zeker in het begin of in kleine ruimtes. En die films waarin men ondertussen in een war room allerlei zaken hackt en overal zicht op heeft, dat heb ik nu ook wel een keer gezien. Af en toe is het geluid echt nog wel goed, maar dat is bij Berg vaak wel op orde. Ook de locatie is wel eens aardig voor de verandering, maar er wordt helaas verder weinig mee gedaan. En het schijnt Bogotá te zijn die moet dienen als Indonesische stad. Tja. 1,0*.

De strakke regie van de inmiddels ervaren Peter Berg is het grote pluspunt van deze wat belegen aanvoelende actiefilm. Het verhaal zelf(een soort mengsel van 16 Blocks en het spektakel van The Raid) is erg dun, maar door de regietrucjes lijkt het nog wat ook. Ik heb me geen moment verveeld, Mile 22 doet feitelijk wat het moet doen voor degene die voor dit soort werkjes na de bioscoop gaan. En het moet gezegd: de nog enigszins gedurfde wending aan het einde(de stoute Russen blijken dan slimmer te zijn dan de heldhaftige en superintelligente Amerikanen ) is best verrassend, hoewel het ook weer te ver gaat om te stellen dat daardoor alle puzzelstukjes van deze rommelige actioner op zijn plaats vallen. Ook leuk om te zien dat Wahlberg hier eindelijk eens wat variatie mag aanbrengen aangaande de invulling van het hoofdpersonage. Waar hij normaal een zwijgzame held speelt in dit type actiefilms, mag hij nu een, door zijn hoog IQ, arrogante en behoorlijk irritante teamleider neerzetten, en dat gaat hem goed af. De deur naar een vervolg staat weer helemaal open aan het slot, en dat lijkt me dan weer net iets te veel eer voor deze acceptabele maar zeer gemiddelde kijkervaring.

Zeer vermakelijke film.

avatar van macrobody
Wat was dit in godsnaam? Een ADHD film op steroïden? De cover is natuurlijk al lachwekkend, optie 1: diplomacy, optie 2: military en optie 3: een of andere geheime divisie van de CIA. Ja, ja. Denk dat ze de opties een beetje door elkaar hebben gehaald.
Maar goed, deze keer klooien ze met de verkeerde groep en Mark lult het allemaal aan elkaar. Niet echt geslaagd deze keer vond ik. De voldoende zijn voor de gevechten van Li Noor, die waren tof en goed gefilmd.

avatar van filmkul
Redelijke actiefilm. Het verhaal is niet bijzonder. De uitwerking is best aardig en het tempo hoog. De film vliegt voorbij. De actiescenes, waar het eigenlijk om draait, zijn vrij doorsnee en de scenes in de kleine ruimte komen niet goed uit de verf. Het einde had wat zenuwslopender en spectaculairder mogen zijn. De twist op het einde is best aardig, zeker voor een Berg film. Wahlberg zet verder een goede rol neer. Leuk, maar had van Berg meer verwacht. 3.0

avatar van Flitskikker
Snap de lage waardering niet zo. Heerlijke actiefilm die je de volledige speelduur op het puntje van je stoel laat zitten, met heerlijke kills. Vooral Iko Uwais was erg op dreef. Goede geluidseffecten bij de schietpartijen, vooral in de bioscoop. Het verhaal was een beetje een warboel maar daar draait het natuurlijk niet om bij dit soort films. Laat de vervolgdelen maar komen!

Ondertiteling was beter dan het broddelwerk onder films van DFW of WB (is ook niet heel moeilijk natuurlijk), maar hier en daar toch wat slordigheden die niet hadden gehoeven (een paar zinnen die te vroeg uit beeld verdwenen, paar spatiefouten).

avatar van Basto
Lekker filmpje. Anderhalf uur ruzie maken voor gevorderden.

Prima vermaak. Al haalt het niet het niveau van The Raid waar het duidelijk een potje mosterd heeft geleend. Voor de liefhebber dus!

avatar van Crook
Tell them Steve Bannon send you Een 13 in een dozijn actiefilm, maar daarom niet minder vermakelijk. De snelle dialogen kwamen soms wat geforceerd over, verder is het plezierig kijken naar Walhberg, die wel op z'n plek is in dit soort films, en was het ook wel een verrassing om Malkovich weer eens te zien. Geen hoogvlieger, uitstekend popcorn-vermaak.

avatar van Gerlof1378
Ik vond deze film echt 3x niks, het verhaal opzich was wel aardig en de actie ook wel. Maar vond het een rommeltje qua indeling Mark Walhberg zijn personage was behoorlijk irritant en hij deed ook niet echt veel in de film qua actie scenes. Iko Uwais zijn actie scenes komen ook niet echt uit de verf en zo is de hele film 1 die niet hangen blijft als behang. Afijn er zullen vast liefhebbers van deze film zijn maar ik vind het wel prima zo.

Peter Berg rules !

Peter Berg rules !

En wat moet de lezer nu weer met deze uit de lucht gegrepen kreet?

Left4Dead schreef:

En wat moet de lezer nu weer met deze uit de lucht gegrepen kreet?
Niks ! Peter Berg stelt mij zelden teleur en nu dus ook niet . De beste Michael Mann ' copycat ' die er is .

avatar van xgogax
Voor alle duidelijkheid : Peter Berg is Michael Mann protegé en zijn films worden bij de Michael Mann school geplaatst .

avatar van blurp194
Het is toch al een tijd geleden dat ik zo'n lelijke film gezien heb.

Wellicht is het verhaal dan nog leuk voor mensen die graag een weekendje in een stuk of wat escape rooms doorbrengen. Met de ene ongeloofwaardige plottwist na de andere, jawel. Maar waar het vandaan komt, je moet het maar willen geloven. Aan de karakters ligt het in ieder geval niet, die blijven als bordkarton zo dun, daar kan je alle kanten mee uit. Of niet, en dat ligt me dan beter.

Bij de actie is het veel geschiet en veel geren, maar erg geloofwaardig wordt dat ook al niet. En arregadde, wat lelijk gefilmd - het lijkt wel of Peter Berg nog nooit een film in het actiegenre gezien heeft. Ofwel dat, ofwel hij is het echt volledig kwijt, want dit is gewoon echt troep, de eerste de beste Aziatische vechtfilm is daar wel het bewijs van.

Het enige waar ik dan nog iets mee heb is dat de almachtige en van sleepnet voorziene inlichtingendienst boel toch echt elke keer weer kansloos te kakken gezet wordt. Dat komt dan wel ietwat overeen met wat ik daarvan verwacht. Laat dat dan dat halve puntje zijn.

Malick
xgogax schreef:
Check het Belgische Tueurs eens - dat behoort tot de Mann-school - dit is op de openingsscène na gewoon ordinair broddelwerk. Met een onuitstaanbare Mark Wahlberg. Dat polsbandje?!

Malick schreef:
Wat bedoel je ? Peter Berg en Michael Mann zijn echt goede vrienden van elkaar .

Hoe wil je de shootout midden in de stad dan classificeren ? En het begint past echt ( met nonstop actie / achtervolging ) nadat het team de ambassade verlaten heeft . Mile 22 (2018) is gewoon een minder subtiele ' spin off ' van Blackhat (2015) . ( Camera surveillance , verschillende veiligheidsdiensten , etc. … )

Verder heb ik absoluut geen moeite met Marky Mark .

avatar van Basto
xgogax schreef:

Verder heb ik absoluut geen moeite met Marky Mark .

Als ik goede vrienden met Spielberg zou zijn, maakt dat mij niet plots een kundig regisseur. Kijk je deze film zinder roze bril, dan kint het toch nergens in de buurt van de stijlvolle films van Michal Mann. Leuke non stop actie, maar mooi kan ik het niet noemen. Verder is de film een stuk meer schatplichtig aan Enemy of the state dan aan Blackout.

avatar van John Milton
Wat een puinhoop.

Na de eerste trailer had ik goede hoop, tot de recensies kwamen die het enthousiasme toch wat temperden. Nu gaat het altijd wat moeilijk tussen regisseur Peter Berg en mij, aangezien hij films maakt die ik niet uit kan staan (Hancock, Lone Survivor en Battleship), maar ook films waar ik veel plezier aan heb beleefd (Deepwater Horizon en Patriot's Day). Met deze film ontstaat een derde Berg-categorie: onverschilligheid.

Wahlberg weet hier zelfs wat irritatie op te wekken, terwijl ik daar in de voorgaande twee films geen last van had. Er zijn een hoop boze karakters, en er wordt op elkaar geschoten en af en toe gevochten. Indruk maakt dat helaas nergens, het script en acteerwerk, maar vooral de montage en het camerawerk helpen dat vakkundig om zeep. Het sound design is wel ok, inderdaad. Maar voor een nieuwe Berg met rollen voor Iko Uwais, Malkovich en Lauren Cohan, had ik echt op meer gehoopt.

Dit is een wat ergerlijk zooitje.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit soort films zijn simpele tussendoortjes en zo behandel ik ze dan ook maar. Inhoudelijk flut, maar de actie is nog interessant genoeg om er een beetje vermaak uit te halen. Al is het bij vlagen wel te chaotisch om echt te kunnen boeien. Peter Berg heeft best een film sterke films gemaakt, maar deze Mile 22 is wel na het afschuwelijke Battleship zijn minste werk. De inhoud ontbreekt en ook Wahlberg kan zijn verhaal niet redden. Achteraf heb je al geen idee meer waar je naar hebt gekeken.