Mile 22 (2018)

Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Lauren Cohan en Iko Uwais

De geheim agent James Silva, die bijgestaan wordt ​​door een uiterst geheime commando-eenheid van de CIA, is in Indonesië gestationeerd. Samen pogen ze de informant Li Noor het land uit te smokkelen door deze vanuit het centrum van de stad naar een luchthaven 22 mijl verder te vervoeren. Onderweg moeten ze uit handen zien te blijven van de corrupte politie en de criminele onderwereld. Hun vijanden doen er immers alles aan om ze tegen te houden.

avatar van james_cameron
Niet slecht; wel erg chaotisch en onsamenhangend. De doorgaans betrouwbare Wahlberg is erg irritant in de hoofdrol, met name door de constante stroom onzin die uit zijn mond komt. Om nog maar te zwijgen van het dodelijk vermoeiende technische en politieke jargon. Maar goed, het is een aktiefilm, en op dat vlak valt er wel het een en ander te genieten. De montage had absoluut rustiger gemogen, maar visueel stelt de film in ieder geval niet teleur. Er wordt flink uitgepakt met allerlei spectaculaire en kunstig in beeld gebrachte aktiescenes. En Iko Uwais akteert voor de verandering eens redelijk in een belangrijke bijrol.

avatar van Phil Leotardo
Prima tussendoortje. Mark Wahlberg speelt een rol zoals hij in the Departed ook had, irritant, recalcitrant en sarcastisch I like it a lot.

Veel actie en de 1,5 uur vliegen voorbij.

Er is nog ruimte aan het einde overgelaten voor een vervolg. Wie weet komt die er nog, als ik dan nog een Pathe Unlimited pas heb zal ik weer naar de bios gaan.

Eigenlijk vond ik dat Iko Uwais naast Mark Wahlberg het beste in zijn rol zat.

3 sterren.

avatar van vranque
Het ging zo snel dat ik blind moest tasten in mijn mixed chips. Maar het duurde maar even en ik kon mijn favoriete wokkel er uit halen.

avatar van Norman Mailer
Bij het bespottelijke idee die Wahlberg als hyperintelligente ADHD'er te portretteren ging het al mis. En dan moesten die 22 mile nog van start gaan. Steun.

avatar van fatshark
Geweldig slechte film, irritant camera werk, slechte verhaallijn.
zonde van de tijd, 1*sterren film!

avatar van hoffhaan
Soms is de actie teveel. Het beeld had wat rustiger gemogen. Maar het geheel is het kijken zeker waard. 3.0

avatar van migueldub
Ik snap de negatieve reacties niet. Beetje overdreven kritisch. Goede actie film. Kan niet wachten op de sequel

Veel actie en heel spannend, maar totaal geen diepgang en heel verwarrend. Wie is wie en waarom en met welk doel. We zullen het niet weten.

avatar van knusse stoel
John Malkovich zie ik niet in de acteurslijst hierboven staan, terwijl deze toch een aardig aandeel heeft in de film! Fijn om deze man in dit verhaal terug te zien als de leider van het operationeel station dat in Indonesië is gevestigd. Natuurlijk wel geheim . Wie ik ook meende te herkennen, hoewel ze hier wat dikker in het gezicht is, was de Britse actrice Lauren Cohan, die een grote rol heeft in "The walking dead" als Maggie (Greene). Ze doet het in deze film goed is mijn mening. Dit was trouwens de eerste film waarin ik haar zag buiten de serie TWD.
De film in zijn geheel is redelijk maar geen hoogvlieger, er zit te veel actie in de 2e helft, terwijl de actieliefhebber die deze film wil zien vanwege de actie, in de eerste helft er nogal bekaaid afkomt. Wat mij betreft, ik ben niet een echte actiefan, had er in de eerste helft wel iets meer actie kunnen zitten en in het 2e deel minder.
Het is een film die bij mij niet echt zal blijven hangen in het geheugen, daarvoor is het teveel van 13 in een dozijn. Te gemiddeld dus en daarom is de waardering ook maar een 6!

avatar van Pastaman
Slechte film Wahlberg geeft het nu zelf toe dat hij niet kan acteren,

Wat een chaotische meuk.

Begin me tegenwoordig licht zorgen te maken als ik Chinese of liever Hongkong maatschappijen op de optiteling zie bij een dergelijke film.
Bijna altijd krijg je dan van deze slecht gemaakte onzin.

avatar van missl
Rommelige film wat wel jammer is meestal speelt Wahlberg wel in goede actie films. Hier kon ik mijn aandacht bijna niet bij houden want de film blijft heen en weer springen tussen tijd en mensen.

avatar van Thomas83
Onsamenhangend is het juiste woord om deze film te omschrijven. De montage is echt onuitstaanbaar. Steeds van die ultrakorte scènes van maar een paar seconden, enigszins in de stijl van Michael Bay zijn Armageddon. Het maakt de film echt lastig te volgen in de eerste 45 minuten. Daarna maakt het al ietsje minder uit, omdat de film dan toch een en al actie is. Vond het ook nog wel verrassend vermakelijke actie, ook al zijn actiescènes waarin je de boel niet goed kan volgen nooit écht goed. Vooral de sterke vechtscènes van Uwais worden zo wel echt verpest.

De film heeft ook wel een sadistische gore-fetish, en mis af en toe wel een adempauze, en het gevoel dat het je wat kan schelen wat er met de personages gebeurt. Als je meerdere keren gaat voor de heroïsche zelfopoffering van een bijpersonage, werk die dan op zijn minst nog wat uit. De enige uitwerking van ieder personage is dat ze allemaal geïrriteerde hufters zijn. Vooral voor Wahlberg zijn personage gaat dat op. 1.5*.

vranque schreef:
LOL !!!

avatar van Noodless
Chaotische film waarbij de drukke Wahlberg met zijn overdreven aangezette dialogen de kroon spande.
Veel actie, maar vaak heel rommelig en snel gefilmd waardoor je soms het overzicht kwijt geraakte.
De slotscène komt wel wat verrassend over, maar tegelijkertijd ook wat vergezocht gezien de openingsfase.
4/10

Aardige film waarin een geheime commando-eenheid een informant naar een vliegtuig moet escorteren. Deze vierde samenwerking op een rij van Peter Berg en Mark Whalberg is hun minste. Het tempo ligt vaak te hoog en het hoofdpersonage met zijn vele extreme karaktereigenschappen komt niet tot zijn recht hier. De actie-scenes zijn wel goed en het tweede gedeelte, wat een waar slagveld is, is dan ook het beste.

avatar van henderk
Stroboscoop film. Onmogelijk om nog sneller van scènes switchen. Ik dacht na ruim een half uur te draad te pakken te hebben, maar heb het uur niet gehaald.
Vergeefse moeite.