The Predator (2018)

Alternatieve titel: Predator 4

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Shane Black
met Boyd Holbrook, Trevante Rhodes en Jacob Tremblay

Quinn McKenna is een voormalige commando van de speciale eenheden die net het bestaan van de gewelddadige Predators heeft ontdekt. Niemand wil hem echter geloven. Zijn zoon Rory heeft een vorm van autisme en is het mikpunt van spot op school. Hij ontdekt dat hij de taal van de aliens kan begrijpen, hetgeen hem een belangrijke aanwinst voor het team van zijn vader maakt.

avatar van Graaf Machine
Lekkere film. Wat mij betreft een pak leuker dan het eerste deel. (2e en 3e staan me niet meer zo bij.)
Groepje gekken was leuk gekozen, en het joch niet eens heel irritant. Heb genoten, maar natuurlijk geen film die je elk jaar weer op zet.

Grappig overigens, nog maar tien dagen geleden schreef ik bij 'Predator (1987)': "Predator is helemaal geen predator. Het is gewoon een hobbyjager, net als Koning Willem Alexander.". Blijkt in deze film die wetenschapster dat gewoon helemaal met me eens te zijn.

avatar van jipt
Wat was het idee van die honden?

Zeer slappe en vooral erg domme predator film die nergens op lijkt en begint alsof je er al midden in zit.
ik houd juist van een opbouwend verhaal zoals in de eerste en de beste predator film met Schwarzenegger, maar hier is het juist andersom en krijg je wat erachter zit achteraf te horen gaandeweg de film in nog een slecht verhaal ook wat helemaal niks meer met predator te maken heeft. maar goed dan nog enkele details ,ze hebben een predator al langer gevangen in een laboratorium en word onder verdoving vast gehouden in de boeien zeg maar ligt die op een soort tafel vast en ze staan er omheen en is totaal verlamd ,en ineens gebeurd er wat in het lab en rukt hij zich los alsof de verdoving nooit heeft gewerkt.

dan zitten ze in een bus die schijnt te rijden en binnenin lijkt wel op de bus muisstil staat. gaat niks ook maar een beetje heen en weer zoals in het echt en door de ramen zie je ook niet dat hij in beweging is.

een predator die breed als een bodybuilder loopt en praat hebben we ook nog niet gehad en ik dacht even naar de Transformers te zitten kijken met zijn blikkerige robotstem,

bij gevechten tegen de predator vliegen ze er domweg letterlijk bovenop de predator en beginnen aan zijn hoofd te rukken zonder dat ze bang zijn of om hun leven geven. dit kwam niet echt realistisch over. het leek vaak wel een computerspelletje,

en het hele verhaal van de film is ook echt niet boeiend evenals het einde wat helemaal nergens op slaat ,het was om bij in slaap te vallen en vooral niet lachen ,een maat van mij waarmee ik samen ging is dan ook echt in slaap gevallen tijdens deze film ondanks dat telkens bij het minste wat er gebeurde de schrikmomentmuziek in de film overdreven keihard ging. ik hoop niet dat er nog een vervolg gaat komen. . ik kom net terug van de bioscoop en wilde dit even hier delen maar de prijzen worden steeds duurder en de films van tegenwoordig steeds minder. ik vraag mij af of de regisseurs niks beters te doen hebben dan zulke waardeloze prut films te maken want ik had eigenlijk mijn geld terug moeten krijgen voor deze bullshit! je moet wel heel erg simpel zijn om deze film nog goed te vinden.

avatar van Donucius
Een prima Predator film die goed zijn mannetje kan staan. Je moet de film uiteraard niet met de vorige Predators vergelijken. Dit is een prima film met prima acteerprestaties. De film doet gewoon wat het hoort te doen. Een goede actie-/sf-film zijn met een degelijke verhaallijn en special effects.

Er is voor mijn gevoel erg goed ge-edit, waardoor de film goed vlot loopt en de scènes goed aan elkaar vloeien. Het camerawerk is ook prima en de suspense is niet te vergelijken met de oude Predators. Men heeft gekozen voor een wat vlottere, actie- en dialooggedreven film die goed bij deze tijd hoort. Bij de oude Predators wil men nog wel eens in slaap vallen bij de wat rustigere momenten, maar deze film houdt de spanningsboog goed strak. De timing van de humor is ook prima.

Mijn conclusie is dat dit een goede bij de tijdse Predator is die prima te pruimen is. Ik vond Predators (2010) namelijk erg matig met een afgezaagd verhaal. Deze is verfrissend voor wat je er nu nog mee kunt doen, nadat je die predator karakter al tig keer gezien hebt. IMAX 3D is goed, zeker omdat het geluid goed afgemixt is. 3D is lichtelijk maar genoeg en stoort niet. Lekker R-rated en daar hou ik wel van.

avatar van Warning
Wat een prul, een dieptepunt in de Predator franchise.

avatar van krosnicky
Is dit een vervolg op de 3 voorgaande films ?

avatar van Uier
Leek meer op een comedy spinoff. Niet vervelend, maar de Predator sfeer ontbreekt volledig. Geen suspense, geen spanningsboog, nul opbouw en ipv coole macho’s een stel idioten die het moeten opnemen tegen een predator, een iets grotere lelijke cgi predator en een paar debiele predatorhonden. In deel 1 waren Arnie en consorten doodsbang voor de Predator, wat ervoor zorgt dat je dit meeleeft als kijker. In dit deel kan het die gasten geen fuck interesseren en springen ze te pas en te onpas op de Predator, totaal zonder angst. Eentje vond het zelfs een goed idee om op een brandend exemplaar te springen, waardoor ‘ie zelf ook in de fik vliegt... tja.

De humor is soms wel geslaagd, maar is veel teveel op de voorgrond, waarmee het geheel wel erg flauw overkomt. De gore is wel eens lekker na al die pg13 prut, maar more is duidelijk weer less. Geen subtiliteit waardoor het allemaal wederom erg karikutaal aanvoelt.
Al met al best een aardige popcorn film, maar het mag de naam Predator niet dragen. Wederom, net als alle vervolgen. Deel 1 blijft geniaal.

avatar van Walter S.
Prima mee vermaakt. Beetje humor, goeie actie, dan gaan we niet zeuren over "dat dat niet kan", hetgeen natuurlijk sowieso dolkomisch is als reactie op dit soort films.

avatar van schumacher
Net vd cinema met 2 maten: wij vonden die alle 3 top. Predator films ga je niet gaan bekijken voor een mega sterk verhaal of de allerbeste acteurs ,neen, je gaat die gaan bekijken puur voor het vermaak.
Geene saaie boel, boeit vh begin tot het einde.
En de humor was echt wel goed, heel de zaal zat te lachen, waren geslaagd de grappen. Love it.

Een grote fout die dus velen maken is steeds blijven vergelijken met die 1ste predator, dit is geen remake of wat dan ook.
Deze predators is anders dan de vorige.

Tuurlijk blijft die 1ste predator de absolute top, daar zal geen ene predator nog aan kunnen tippen maar stop met telkens te gaan vergelijken.
Ik heb deze vooral vergelijken met die 2 vorige die wel zeer slecht waren, alleen al omdat de aktie zeer slecht in beeld was gebracht.

Popcorn film die echt genieten was vh begin tot het einde.

Ps: het einde vond ik top gedaan, staaltje technologie . Was super gedaan. Laat het vervolg maar komen.

Pfffff wat was dit de film duurt maar 107 minuten maar er bleek maar geen einde aan te komen dat zegt genoeg! En ik had gehoopt dat op het einde dat Major Dutch in de box zou gezeten hebben als ultimate predator killer! Dan zou er tenminste nog iets deftigs te zien geweest te zijn!

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De reacties op deze film zijn niet mals. Vraag me dan af; is de Predator zo'n geliefd personage, dat men zo fel reageert op een film als dit? Want toegegeven, ik heb ook absoluut geen goede film gezien. Maar volgens mij is dit nu niet veel slechter dan een Predator 2 of AVP. Laat staan een gedrocht als Alien vs Predator: Requiem. Vergeleken daarmee is The Predator een hoogstaand meesterwerk.

Alsof had ik van The Predator vele meer verwacht. Toen ik hoorde dat Fred Dekker weer ging samenwerken met Shane Black, waren mijn verwachtingen hoog. Helaas was The Predator niet dat feestje waar ik op gehoopt had. Eén van de hoogtepunt van The Predator is het clubje soldaten; iets waar Shane Black waarschijnlijk het meeste plezier mee heeft beleefd. Het geouwehoer van deze groep idiote mannen doet denken aan zijn films als Kiss Kiss Bang Bang en The Nice Guys; een hoop typetjes vol one-liners en ongein. Die Alfie Allan heeft bijzonder weinig te doen, maar de chemie tussen Thomas Jane (die ik eerst helemaal niet herkende) en Keegan-Michael Key is leuk. Evenals de chemie tussen Boyd Holbrook en Trevante Rhodes. Holbrook speelt weliswaar niet het meest uitdagende typetje, maar het blijft een fijn acteur. In principe had de volledige film mogen gaan over dit zooitje ongeregeld in de jungle. Maar helaas gaat The Predator over veel meer en dat werkt allemaal wat minder.

Olivia Munn is een wetenschapper. Dat is net zo geloofwaardig als dat Jake Busey een wetenschapper is. Maar Munn is meer dan dat, ze transformeert in een soort supersoldaat met een geweer, die op bussen springt om op de Predator te jagen. Dan is er Sterling K. Brown als, schijnbaar, de grote schurk. Zo wordt hij in ieder geval neergezet. Maar is er iemand die weet wat er aan het einde nu met hem gebeurd? Ik knipperde even met mijn ogen en 'de grote schurk van de film' was weg. Iets belangrijker blijkt het zoontje van Holbrook. Het is immers een film van Shane Black, dus naast kerstverlichting krijgt een ietwat vervelend ventje een iets te grote rol. Je zou bijna vergeten dat in al deze dingen er ook nog een paar Predators rondlopen. Als deze figuren op het toneel verschijnen - en die lelijke CGI honden thuislaten - wordt het best nog best oké. Maar helaas is het script veel te veel bezig met allerlei randzaken en krijgen we veel te weinig gewoon toffe simpele actiesequenties. Het boeit allemaal gewoon niet. Dat wordt nog het meest duidelijk tijdens de laatste scène. Zo'n scène zou je enthousiast moeten maken naar meer, maar ik dacht alleen maar; 'I really don't give a shit'.

Jammer, Black & Dekker.

2,5 sterren.

avatar van Nizzii
Paar geslaagde grappen. Jammer, had beter gekund en vooral de eindscene's lijken net een grote grap. Ben redelijk fan van de Predator sequels, maar vond deze minder geslaagd. Buiten al met paar goeie actie scene's een voldoende.

avatar van schenkowiets
Verschrikkelijk slechte film , de allerslechste vd predator films. Sloeg totaal nergens op dit.

Starscream schreef:
Vanaf het moment dat de normale predator uit beeld verdwijnt m. gaat het bergafwaarts..

Spoiler alert!!!

avatar van JacoBaco
mrwhite schreef:

Spoiler alert!!!

Hoezo? Kijk is naar de poster van de film.

JacoBaco schreef:

Hoezo? Kijk is naar de poster van de film.

Die poster is idd ook een spoiler maar daarom niet dezelfde ! althans dat dacht ik voor je reactie

avatar van Starscream
mrwhite schreef:

Azijn alert!! Precies de poster gaf het ook al weg. Plus hij kan effe uit beeld verdwijnen om een kop koffie te drinken. om daarna weer op te duiken. Ik zie hier geen spoiler in maar oké

Starscream schreef:

Wat voor 1 iemand een spoiler is kan idd voor een ander geen zijn! Maar een plot detail vertellen blijft wat mij betreft een spoiler ook al heeft de poster het (misschien) weg

Ik zal nu stoppen met mijn azijn alert en eerst eens de film bekijken

avatar van 606
Dat joch is overduidelijk autistisch en zeker niet irritant, acteert erg goed.

avatar van Corcicus
Als superfan van Schwarzenegger en Predator 1, keek ik altijd bijzonder kritisch naar alle sequels en spin-offs. Eigenlijk was enkel de eerste sequel die naam waardig.

Deze film valt evenwel reuze mee. Predator ziet er niet uit en die grote was belachelijk, maar er is lekker veel goeie actie, de personages storen niet en het entertainmentgehalte is van topniveau. Deze film heeft een erg ludieke sfeer en iets meer gore waardoor het wel een horrorcomedy leek, mijn favoriete genre. Als Predator sequel niet mooi, maar als losse film absoluut toppie.

avatar van max cady
"The Bible? Thats the most ridiculous thing i've ever heard. It's a space alien!"

Ach na een hoop negatief commentaar te hebben gelezen vind ik de film dan toch wel meevallen. Als een op zichzelf staande film dan en niet als vervolg want dat is het niet waardig. Het is ook een heel erg andere film met redelijk veel humor ("What exactly is she doing with her right hand") welke af en toe ook nog redelijk slaagt want ik moest wel lachen. Ook de gore of hoe je het ook wilt noemen is prima in orde. Lekker overdreven veel bloed kan er dan naast de flauwe humor en het flinterdunne verhaaltje ook nog wel bij. Want over het verhaal.. Waar ging het nou eigenlijk over? Leuk voor een keer.

belachelijk wat gaan we straks krijgen?Gone whit the wind 2018??? genoeg is genoeg wat een onzin is dit zeg ,sharknado ook zo iets onvoorstelbaar dat je daar naar kunt kijken dan is het toch wel erg gesteld met je ppfff

avatar van Koerok
Bagger!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben een groot Predator 1 fan, maar dit is echt waardeloos

Film die veel afbreuk doet aan, en hier en daar zelfs een belediging is voor, met name de eerste Predator film uit 1987 met Arnold Schwarzenegger. Ook de 2e film met Danny Glover was veel beter.

Het uitgangspunt (Predators bereiden zich voor om de mensheid op te volgen als aardbewoners) is niet slecht. Maar deze Predator schiet zijn doel voorbij met flauwe en oppervlakkige humor waardoor het allemaal een wat platte 'lach of ik schiet' filmsfeer krijgt. Hierdoor hebben de bloederige scenes meer een wat zwarte humorgehalte dan een serieuze film die past in de eerdere verhaallijnen.

De finalescene met het ruimteschip is ronduit absurd en gaf me een gevoel dat ik naar een kinderfilm aan het kijken was. En het slot met de wat gejatte Iron Man scene was voor mij het laatste zetje om dit niet hoog te waarderen.

Geen Predator sequals meer maken als ik Hollywood was.

avatar van psychopath
Vermakelijke film met mooie graphics maar komt zeker niet in de buurt van 1.

Wat mij een tof concept lijkt is dat de predator killer naar hun planeet gaat en dat hun de lul zijn

avatar van DiDa
Serieus, what the hell did I just watch?!!

Welke malloot heeft dit script groen licht gegeven? Duidelijk waarom Schwarzenegger is afgehaakt. Absurde film met absoluut geen respect voor de eerste 2 Predator films. Platte humor met irritante dialogen. Weg is de zo bekende dreiging en spanning......

Ben dit onbenul nog steeds vol verbazing aan het verwerken.....
De slechtste film van het jaar is voor mij duidelijk.

avatar van Picker
Ik begrijp ook echt niet wat hier de bedoeling van was. Proberen van allerlei genres wat in 1 film te proppen ofzo om een breed publiek te pleasen??? Plank misgeslagen denk ik dan.

Idd de originele Predator sfeer en spanning is helemaal zoek.
Zelfs AVP was beter te verkroppen dan dit.

Shane Black ga je schamen!!

avatar van Vilmkritikus
107 minuten tijdverspilling wat een bagger slechte film.