Mary Poppins Returns (2018)

Muziek / Familie

geregisseerd door Rob Marshall
met Emily Blunt, Ben Whishaw en Lin-Manuel Miranda

Londen ten tijden van de depressie. Een inmiddels volwassen geworden Jane en Michael Banks hebben samen drie kinderen. Na een persoonlijk verlies krijgen ze bezoek van de raadselachtige Mary Poppins. Door haar unieke magische vaardigheden, en met de hulp van haar vriend Jack, helpt ze de familie om de vreugde en bewondering in hun leven te herontdekken.

Bélon
Blunt is prima gecast en ook Firth speede goed als charmante schurk verder duurt het helaas (veel) te lang. Dat heb ik niet van filmcritici maar van kinderen van een jaar of 7 die naast mij zaten te gapen, dus de beste critici zeg maar. Leukst waren nog de aparte werelden met de 2D animatie scenes onder water en de schaal, dan kom je pas echt in een fantasiewereld terecht! Toch wel Jammer had best 4* kunnen opleveren als het een half uur korter had geduurd en meer 2D animatie was (had ook wat matige liedjes gescheeld).

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een vervolg die maar liefst 44 jaar later komt, meestal niet echt een fan van een remake of een extreem laat vervolg maar in het geval van Mary Poppins komt het gelukkig wel aardig uit de verf.
Emily Blunt is een uitstekende keuze geweest voor deze rol, ze lijkt ook erg op de Julie Andrews versie uit de jaren 60 en dat is zeker wonderbaarlijk te noemen wat mij betreft.
Dat dit vervolg ook prima te volgen is door mensen die de eerste versie niet zagen is natuurlijk alleen maar een bijkomend voordeel.
Het kleine rolletje van Dick Van Dyke was wat mij betreft wel een schot in de roos!

Het verhaal lijkt erg op de originele en eerste filmversie van dit verhaal, alhoewel het bad guy gedeelte wel wat minder op de voorgrond had mogen liggen, soms kreeg ik nog wel eens het gevoel een scène uit Home Alone te bekijken.
Het geforceerde liefdesverhaaltje komt geen moment geloofwaardig over en lijkt ook een onderdeel wat min of meer een beetje afgeraffeld is, gelukkig blijft dit onderdeel wel op de achtergrond liggen en wordt het nergens echt storend.

Dit vervolg van Mary Poppins mag dan meer dan 40 jaar later het levenslicht zien, het is nog steeds een vermakelijk en vrolijk geheel geworden.

avatar van Eveline-Laura
Wel oké.
Emily Blunt speelt goed, leuk om haar weer in een heel ander soort rol te zien.
Scene met Streep vond ik tenenkrommend, genante vertoning - al past het in de film.
Had gerust een half uurtje korter gemogen.

avatar van macrobody
Als je van Walt Disney houdt en van musicals is dit een prima film. Ik haat beide dus voor mij was de film 130 minuten te lang. Ik heb het een kans gegeven, maar dit was zo verschrikkelijk zoetsappig dat ik er onpasselijk van werd. Heb ik ooit een goede film gezien in musical vorm? De enige die me zo te binnen schiet is Moulin Rouge!

avatar van Thomas83
Vond Mary Poppins nooit zo'n geweldige film. Minder dan wat van de andere musicals die als klassiekers bekend staan. Deze nieuwe film is best een typisch vervolg, dat vooral de iconische momenten en liedjes van het origineel imiteert en meer geld in de film pompt. Dat zie je er dan ook wel aan af. De muziek is ouderwets zwierig.

Blunt is over het algemeen echt goed, maar je ziet nog wel echt dat ze speelt. Wat dat betreft kan ze nog niet tippen aan de wat meer natuurlijke rol van Julie Andrews. Er zit natuurlijk ook wel een verschil in hun beide interpretaties van het personage. In deze film is Mary Poppins net wat meer de strenge Engelse kinderjuffrouw. Wel nog een redelijk vermakelijke film, maar niet echt wat voor mij. 2.5*.

Leuk geprobeerd, maar deze versie van Mary Poppins kan in de verste verte niet tippen aan het origineel. Er is maar één Mary Poppins en dat is Julie Andrews en dat is niet te evenaren. De oorspronkelijke Mary Poppins met Julie Andrews is een klassieker en daar moet je geen vervolg op maken en vanaf blijven. Het zou hetzelfde zijn (weliswaar een heel ander genre film) als je de klassieker A Nightmare On Elmstreet met Freddy Krueger nieuw leven gaat inblazen zonder Robert Englund. Ook dat is voor jaren geleden gebeurd, maar een drama. Blijf daar toch vanaf.

avatar van Grindhouse62
thunderball schreef:
Deze afgelopen middag in Antwerpen gaan zien om vriendin een plezier te doen.

Film is zowel een ietwat laat, maar direct vervolg, als wel een soort van reboot, op het beroemde origineel uit de jaren '60 en helaas ook net zo oubollig.

Blunt is een goede opvolgster voor Andrews, al was die laatste net nog wat tuttiger en excentrieker, wat toch wel bij de rol hoort, maar Blunt komt een heel eind en weet met haar voortreffelijke spel veel goed te maken.

Rest van cast weet stukken minder indruk te maken, alhoewel Whishaw altijd wel goed is en de korte, maar a-typische rol van Streep ook wel geinig was. Let ook op gastrol van, mede hoofdrolspeler uit het origineel, Dick Van Dyke, tegen het eind van de film.

De film bleek een musical te zijn en dat had ik kunnen weten, gezien het origineel, maar het was decennia geleden dat ik die nog eens zag en die stond mij ook niet helemaal meer voor ogen, dus het was toch even een verassing, toen de vele liedjes zich vlak achterelkaar kwamen melden. Dat was toch wel doorbijten, daar ze niet bepaald tot de meest modernen konden worden gerekend.

Film was behoorlijk fragmentarisch en verhaaltje leek daardoor van hak op tak te springen. Sowieso duurde de film met zijn 130 minuten ook weer veel en veel te lang.

Vriendin vond het leuk en er waren veel gezinnen en vrouwen in het publiek, die na afloop blij de zaal uitliepen, dus wie ben ik om de film geheel af te gaan breken?

Een milde zes, ofwel drie sterren.
Naast Dick van Dyke op het eind even verscheen, speelde er nog een actrice uit de originele in dit vervolg, nl. Karen Dotrice, die de rol van dochter Jane Banks speelde en nu 55 jaar later opnieuw speelt in dit vervolg. De acteur , Matthew Garber die haar broertje speelde in 1964 kon voor dit vervolg helaas niet gevraagd worden, omdat hij in 1977 op 21 jarige leeftijd is te komen overlijden. Wij hebben er vanavond naar gekeken en ik vond de film redelijk, mijn vrouw vond het hem super. Had voor mij wel wat korter gemogen en wat minder muziek nummers. Er waren er teveel. Mijn vrouw geeft hem een 3.5, maar ik geef hem een 2.5

avatar van thunderball
Ik snap nooit dat mensen een hele mening gaan quoten, wanneer ze slechts op één zinnetje reageren. Echt heel storend, want leest natuurlijk niet prettig voor andere gebruikers. Sowieso kun je deze info natuurlijk ook gewoon vertellen, zonder überhaupt iemand te quoten.

avatar van pmeester
Misschien ben ik wat ouderwets maar ik heb op alle fronten VERSCHRIKKELIJK genoten van deze film. Entertainment zoals de oude musicals. Huilen , lachen, zingen en dansen. Ik kon de glimlach niet van mijn gezicht krijgen. Je moet er van houden. Emily Blunt is, wat mij betreft, de nieuwe Meryl Streep. Wat deze vrouw ook doet, ze doet het geweldig. Echt een heerlijke familiefilm als je alle horror en drama even zat bent.

avatar van Ajax&Litmanen1
Mary Poppins Returns is het vervolg op een film die ik pas een paar maanden terug voor het eerst zag en waar ik echt geen zak aan vond. Langdradig, mierzoet, storend. Geen idee waar de cultstatus voor die film vandaan is gekomen. En toen was er dus het vervolg. Nog steeds hetzelfde concept met zang, dans en fantasiewerelden. Het is wel beter te kijken. Visueel ook echt veel mooier. Emily Blunt is geen Julie Andrews, maar ze doet het toch wel uitstekend. Maar tegelijkertijd zitten er ook dezelfde minpunten in die me bij de eerste film zo stoorden. De grootste blijft toch wel waarom Disney denkt dat we dit 130 minuten interessant blijven vinden. Als beide films nou gewoon eens anderhalf uur hadden geduurd, dan had ik het allemaal veel beter weten te verteren.

Het verhaal verloopt zoals iedereen wel had gedacht en dat was het dan wel. Nouja, ik vond de cameo van Dick van Dyke wel echt fantastisch. Ruim de 90 gepasseerd en dan toch nog even je gezicht hier tonen. Tof dat dit mogelijk was. Zijn dansje was ook erg leuk en verrassend genoeg blijkt het geen trucage te zijn, na wat zoekwerk op internet. En zo las ik ook dat Julie Andrews hier geen bijdrage aan wilde leveren, omdat ze vond dat Emily Blunt alle aandacht moest krijgen. Nobel van haar, maar ook wel weer een beetje jammer voor de nostalgische kijker. Slecht is deze film niet, maar goed ook zeker niet. Ik vond het een wat vermoeiend lange zit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, en Angela Lansbury hetzelfde.

avatar van missl
De magie en het anders leren denken/voor andere dingen open staan, is nog altijd sterk aan Mary Poppins. Het ziet er mooi uit, bij vlagen grappig maar ik kreeg het toch niet voor elkaar om mijn aandacht erbij te houden.

avatar van IH88
“What brings you here after all this time?”
“Same thing that brought me the first time: I've come to look after the Banks children.”

Gemengde gevoelens. Mary Poppins Returns ziet er fantastisch uit, van de production design, de muzieknummers tot aan de cinematografie. Het acteerwerk is ook sterk, en vooral Blunt en Miranda hebben een fijne chemie. Maar de film is ook gewoon saai en langdradig, en de speelduur van ruim twee uur is problematisch. Het grootste probleem van de film is ook dat de muzieknummers zo matig zijn, en je bent ze eigenlijk tijdens het kijken van de film alweer vergeten. Hoe geweldig het er allemaal ook uitziet.

Iedereen doet zichtbaar zijn best, maar het bij voorbaat onzalige idee om een laat vervolg op de heerlijke klassieker te maken levert een tamelijk oubollig resultaat op. Niet meer van deze tijd om een musical te lanceren over een soort goede fee die, hangend boven Londen aan louter haar paraplu, een gezin in nood komt helpen. Na een erg mat begin met zeer matige songs en zang komt er na een uur en een kwartier gelukkig wel wat echte musical spirit voorbij en wordt dit dan behoorlijke niveau tot het einde van deze te lange film gecontinueerd, zodat ik uiteindelijk toch tot een kleine voldoende kon komen. Niettemin een overbodige productie eigenlijk, waar je je van kunt afvragen of hiervoor eigenlijk wel een doelgroep is. Blunt is in de hoofdrol helaas erg bleekjes, mag nog niet in de schaduw staan van mevrouw Andrews en speelt een bijrol in haar eigen film. Firth als bad guy kan werkelijk geen moment overtuigen, Meryl Steep heeft één van de kortste rollen uit haar loopbaan te pakken. Daarentegen mooie en energieke gastoptredens van Angela Lansbury en Dick van Dyke en Miranda in de mannelijke hoofdrol is ook zeer op zijn plaats.