Ocean's Eight (2018)

Alternatieve titel: Ocean's 8

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Gary Ross
met Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway

'Ocean's Eight' volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

kappeuter (moderator)
Versie van Ocean's Eleven met vrouwencast...

Vanaf 21 juni 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

Dat lijkt mij een leuke film! Goed idee om deze keer een vrouwen cast te doen. Ik ben fan van Anne Hathaway en ben wel onder de indruk van de cast. Ik laat mij verrassen.

avatar van linxde1
In het kader van overdreven feminisme doen we dit keer vrouwen.

avatar van missl
Leuke cast, ik hoop dat ze het allemaal goed uitgewerkt hebben en dat ik niet, door de trailer te kijken, eigenlijk de hele film al gezien heb.

linxde1 schreef:
In het kader van overdreven feminisme doen we dit keer vrouwen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Was het Ghostbusters en Hangover format verknallen nog niet voldoende?

avatar van linxde1
missl schreef:

Ja pas maar op, 'ze' nemen ook de sport al over.

Doen 'ze' mee aan mannencompetities?
Even om misverstanden te voorkomen. Ik ben niet tegen films met alleen vrouwen. Men legt de associatie met de andere Oceans films. Dus deze film bouwt op het succes van de vorige films. Vrouwen die dus voortbouwen op succes van mannen. Geeft de film dan een andere naam, denk ik dan.

linxde1 schreef:

Doen 'ze' mee aan mannencompetities?

Ik snap wat je bedoelt, ik vond het gewoon grappig.

Geen Wiig en McCarthy deze keer?

avatar van predator
Mlis schreef:

Dit is toch cynisch bedoeld, hoop ik.

avatar van Rvdz
Ik vind het een groter probleem dat deze er zo mogelijk nog meer belegen en flauw uit ziet als de originele trilogie dan dat het nu een keer om vrouwen draait.

avatar van Leftover Crack
Als ik dit slecht ga vinden komt dit omdat ik een witte man ben, weet ik dat ook weer.

avatar van Sander001
Saaie film, niet echt de moeite waard om hiervoor naar de bioscoop te gaan.

Gewoon een leuke film. Ben geen groot fan van al die heist-movies en heb ook geen hele bijzondere herinnerigen aan de 'mannen-edities' van deze filmreeks, maar door de sterke cast (glansrollen van Hathaway en Bonham Carter), enkele leuke twists en algehele vlotte sfeer was het gewoon prima uit te zitten. Zal wel weer een hoop gezeur opleveren over hoe het niet nodig is dat 'het nu ineens vrouwen heeft', maar ik vond de vorige vervolgen met mannen ook al niet nodig als toevoegingen op de beste eerste film. Heb me prima vermaakt, heist-films blijken alleen gewoon niet helemaal mijn ding.

avatar van 3 2 1 cut
Leuke film voor mannen !

3 2 1 cut schreef:
Leuke film voor mannen !

Het komt meer over als zo'n feministische powervrouw-bende. Lijkt me vooral een irritante film.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Was het Ghostbusters en Hangover format verknallen nog niet voldoende?

Welke film is de vrouwelijke The Hangover?

Zwolle84 schreef:

Welke film is de vrouwelijke The Hangover?

Bridesmaids (2011) wilde een poging doen. En de afgelopen jaren zijn er wel meer van die vrouwen op zuiptrip-films geweest. Girls Trip (2017) om er eentje te noemen. Allen zeer ongrappig.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Die tweede ken ik niet, maar die andere was inderdaad weinig aan. Toch pakt het ook wel eens goed uit. Rough Night (2017) bijvoorbeeld wordt vaak als ripoff genoemd, maar vaagt The Hangover toch flink weg.

Zwolle84 schreef:

Die ken ik dan weer niet, meer eerlijk he...vergelijk het gemiddelde van die film eens met The Hangover. Dan vrees ik dat je mening een uitzondering is.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat gemiddelde begreep ik ook echt niet. Heb letterlijk geen enkele keer kunnen lachen tijdens die film, terwijl ik er wel open in ging.

The Hangover is dan ook een baggerslechte film met een hoog 'hur-hur-hur, dudes toch!'-gehalte. Deel twee is nog zieliger, drie heb ik me al niet eens meer aan gewaagd.

Ocean's 8 is gewoon een Ocean's film, alleen dan met vrouwen. Zal wel 'irritant' zijn voor veel mannen, maar qua sfeer echt compleet hetzelfde als de andere drie.

avatar van Donkerwoud
missl schreef:

Ja pas maar op, 'ze' nemen ook de sport al over.

Oh nee hoor, 'ze' zijn gewoon beter.

avatar van John Milton
En knapper bovendien.

avatar van Kondoro0614
Recensie van Filmtotaal valt niet héél positief uit.

Recensie Ocean's 8 - Review op Filmtotaal.nl

avatar van Basto
Lennert schreef:
maar qua sfeer echt compleet hetzelfde als de andere drie.

Dank voor de waarschuwing.

avatar van wwelover
Tsja. Ik ben al voor meer vrouwen in film, maar niet op deze manier. Het is een lui script en de film teert te veel op bepaalde dames. En dan niet op Blanchett (normaal top) en Bullock. Spelen beide vrij plat. Eigenlijk vond ik alleen Anne Hatheway en Helena Bonham Carter echt goed in deze film. Voor de rest wel heel voorspelbaar. Het ziet er allemaal verder prima uit en zitten heus wat leuke momenten in. Maar dat ik steeds op mijn horloge keek is geen goed teken. En laat Rihanna a.u.b. niet meer acteren.

avatar van mrklm
De film rond Danny Ocean waren pretentieloze popcornfilm met een aantal vaste ingrediënten die het in ieder geval verteerbaar hielden, zonder ooit ook maar enige grootsheid te pretenderen. Een sterke cast, een waanzinnig complex plan dat tot in de meest belachelijke details is uitgewerkt, een hoog tempo en een scherpe montage. Hoe belangrijk de rol van Steven Soderbergh was als regisseur blijkt wel uit deze routinematige en weinig vermakelijke sequel waarin Sandra Bullock de rol speelt van Debbie Ocean die direct na haar vrijlating wegens goed gedrag een bezoekje brengt aan haar vriendin en partner-in-crime Lou [Cate Blanchett] om een plan in werking te stellen waar ze 5 jaar over heeft nagedacht en dat dus waterdicht is. Ze heeft alleen nog niet bedacht wiens hulp ze daarbij gaat inzetten en ze loopt gedurende de voorbereiding op de heist regelmatig op tegen toch niet al te verbazende problemen op. Het plan is minder dan waterdicht, het blijkt uiteindelijk ronduit dom te zijn. Bullock en kornuiten doen dan ook meer denken aan De Zware Jongens dan aan Ocean's Eleven, ook na de plichtmatige verrassende slottwist die alleen maar onderstreept dat Ocean's 8 het plan, net als de scenaristen, niet helemaal goed hebben doordacht. Blanchett en Anne Hathaway (als het beoogde slachtoffer) zijn prima gecast, Bullock is minder overtuigend en de anderen zijn veroordeeld tot (soms aanstotelijke) karikaturen. Misschien kun je je vermaken met een spelletje 'raad-de-beroemdheid-in-een-cameo'.

avatar van mjk87
Veel discussie laatste tijd waarin vrouwen worden weggezet als feministen. Daarom des te gekker dat deze film, in ieder geval in mijn bioscoop, zo wordt geframed als vrouwenfilm met vooral trailers voor de film gericht op vrouwen en deze Ocean's Eigt in de Ladies Night.

De film doet weinig kwaad, maar staat op het niveau van Ocean's 12. Echt leuk wordt het nergens, uiteraard weer een of ander geweldig plan dat ook wat toevalligheden nodig heeft om te slagen en ook spannend wordt de kraak nergens. Met aan het eind nog een paar verrassingen. De vrouwen doen het stuk voor stuk aardig met Hathaway echt wel als absoluut de beste van allemaal en de luxe en de pracht van het Met en de juwelen zijn best fraai. Ook wel aardige muziek met een prachtig nummer van Aznavour dat ook prima in de film past. Maar het is ook een film die de aandacht er niet even scherp bijhoudt. 2,5*.

Opzich een prima film maar tegelijk ook een film die je gelijk alweer vergeet.