Rough Night (2017)

Alternatieve titel: Girls Night Out

Komedie / Drama

geregisseerd door Lucia Aniello
met Scarlett Johansson, Zoë Kravitz en Kate McKinnon

Het verhaal volgt vijf beste vriendinnen van de middelbare school die zich jaren later herenigen voor een wild vrijgezellenfeest in Miami. Het feest neemt een donkere wending wanneer ze per ongeluk een mannelijke stripper doden. De vriendinnen worden gedwongen de koppen bij elkaar te steken om het ongeval te verbloemen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 3 augustus in de bioscoop (Universal)

avatar van MovieHolic
Lijkt me een "zeer zwak" aftreksel van The Hangover.

avatar van Zwolle84
Hij lijkt me wel ongeveer 300x zo leuk als The Hangover, al is dat niet zo moeilijk. Deze week m'n macho-jas maar eens uittrekken en een kijkje wagen.

avatar van mrklm
Grappen over drank, drugs, seks en ontlasting. Gewoon weer een domme obscene komedie met stripachtige, ongeloofwaardige karakters waarvan het nauwelijks voor te stellen is dat ze vrienden zijn. Regisseur/scenarist Lucia Aniello en co-scenarist Paul W. Downs dachten blijkbaar dat al deze oubollige grappen opeens weer hilarisch zouden zijn omdat het hier gaat om vier vrouwen die een wild weekendje tegemoet gaan, maar dar is geen sprake van. Dit is grotendeels een flauwe komedie met slechts een paar sterke momenten (de champagnefles op het vliegveld en de scène waarin de Kate McKinnon tracht het lichaam van de stripper te dumpen in de zee], maar het laatste kwart is een stuk beter en in de finale komen veel losse ideetjes op slimme en hilarische wijze bij elkaar voor een uitstekend einde. Jammer dat je geduld wel erg op de proef wordt gesteld voor het zover is...

avatar van Phantasm
Mijn vriendin wou deze graag zien, maar het viel haar tegen en ikzelf vond het wel een leuke, grappige film, kijkt lekker weg.

Oprecht 1 van de slechtste 'komedies' die ik heb gezien. Man wat een slechte film

avatar van Zwolle84
Deze had ik dus echt niet zien aankomen. Ik verwachtte een flauwe chickflick met semi-grappige brave grapjes, maar het is oprecht de leukste komedie die ik in tijden heb gezien. Opvallend lomp en origineel ook, het verbaast me zelfs een beetje dat hij voor 12 jaar en ouder is. Het sterke acteerwerk maakt het helemaal af, ook al zoiets wat je niet in een dergelijke film verwacht.

Ik hoopte op een zesje, het werd een acht. Erg genoten.

avatar van Corcicus
Dit was een hilarische komedie, met een puike cast. Cool om die griet van Broad City hierin te zien.

avatar van zoutzak
In de kern geen slechte comedy door de vijf hoofdrolspeelsters, maar vrijwel alle andere rollen waren bespottelijk slecht in vergelijking.

avatar van John Milton
Zwolle84 schreef:
dat is geinig, want bij mij was het precies andersom.

Je weet wellicht dat ik geen komedie liefhebber pur sang ben, maar ik verwachte deze gezien de acteurs (en de trailer) best aardig te vinden, zeker goed genoeg om hem met mijn vriendin te kijken in het kader van 'we kijken ook heus wel eens iets luchtigs'. En ik hield er serieus rekening mee wellicht blij verrast te worden.

Maar ik vond het echt tergend. Zo slecht geschreven dat we elkaar af en toe aankeken met de 'wat ís dit' blik. Wie schrijft die meuk? Soms wat ongemakkelijke race of gender humor, maar bovenal: te vaak niet grappig. We hebben zeker gelachen, zij het vaker geglimlacht of gegrinnikt, maar nog vaker onaangedaan de schouders opgehaald. Met name om het karakter van Jillian Bell.

Ik hoopte op een Baywatch ervaring, maar dat werd het allerminst. Iew.

avatar van Zwolle84
Ah, jammer. Ik ervoer eerlijk gezegd niets van dat alles, ook niet bij mensen om me heen. Maar zo'n belevenis blijft persoonlijk natuurlijk.

avatar van Pazmaster
Ik had er niet veel van verwacht, het is immers een vrouwenkomedie, maar het is me toch best meegevallen. Lang niet alles is leuk maar er zitten zeker wel een aantal geslaagde grappen in. Het is gelukkig ook niet te braaf, het is lekker grof en plat, en dat kan ik wel waarderen. De cast is redelijk, maar Johansson is duidelijk niet voor komedie in de wieg gelegd, ik vond haar dan ook veruit het minst leuk. Gelukkig doet de rest het wel beter met als uitschieter Kate McKinnon in de rol van Kiwi, ze deed het fantastisch en geeft net dat beetje extra aan wat anders een matige komedie was geweest. Wel een voldoende waard.

avatar van IH88
“This is going to be the biggest weekend of our lives.”

Redelijke komedie. Girls Night Out doet eigenlijk niet veel nieuws en echt grappig is de film niet, maar met de groepsdynamiek zit het wel goed. En van daaruit weet Girls Night Out voldoende te vermaken. Scarlett heeft hier duidelijk de wat nuchtere rol, en het gaat haar goed af. Na al dat serieuze werk van de laatste jaren had ze duidelijk zin om wat los te gaan.

De slapstick humor komt van de overige actrices, en vooral Glazer en Bell zijn goed dreef. Kravitz vond ik wat vlak en McKinnon is zoals gewoonlijk weer erg vervelend. Het verhaallijntje rond de verloofde van Johansson voegde weinig toe. Gelukkig zit de hoofdverhaallijn goed in elkaar, en de absurde situaties waar de dames in belanden zorgt voor genoeg vermaak. Als komedie is Girls Night Out niet erg geslaagd, maar de dames maken er het beste van.

Werd er niet blij van. Over wat goede humor is valt altijd te twisten maar bij deze heb ik eigenlijk geen enkele keer moeten lachen, kan me ook geen sterk komisch moment herinneren. Idee is natuurlijk ook niet origineel, in feite een remake van Very Bad Things maar dan met vrouwen in de hoofdrol. Die film was niet beter, maar wel brutaler en gedurfder want Rough Night probeert erg binnen de keurige lijntjes te blijven(inclusief het geforceerde happy end). Het zeulen met een lijk kan best grappig zijn(in mijn jeugdjaren heb ik erg moeten lachen om Weekend at Bernie's) maar zo inspiratieloos en plichtmatig als hier heb ik het zelden gezien. Jammer voor Scarlett die voor de afwisseling eens een keer geen supervrouw speelt, maar met dit materiaal kan ook zij de middelmaat niet ontstijgen.

avatar van DarlingDionne
Nou dat was dankzij deze plots idd echt een rough night. Sorry maar al deze cijfers zijn veel te hoog. Echt utter crap dit.

Ik heb me best vermaakt met Very Bad Things, The Hangover (1e deel) en the Sweetest Thing. Maar deze... ULGH!

Heel infantiel, gemakkelijk en irritant.

avatar van schumacher
Slechte film.
Geef mij maar the hangover ofzo.

Sjongejong, dat men dit een komedie durft te noemen. Wat een bagger alweer.

avatar van renzoroy
Wat een crap film. Kate McKinnon en Jillian Bell zijn beide echt te irritant voor worden. De "grappen" zijn echt te flauw en heel de film denk je eigenlijk alleen maar, waarom heb ik niet het geweldige Very Bad Things weer eens aangezet i.p.v. dit slappe aftreksel daarvan. Snap niet dat Scarlett Johansson hier aan mee doet. Laatste jaren heeft ze toch heel wat goede en/of leuke rollen gespeeld (Lucy, Under The Skin, Her, Don Jon) en dan komt ze dit jaar met het mindere Ghost in the Shell en dan deze rommel. Keiharde tegenvaller helaas.

Gisteren Baby Driver gekeken en ik vind dat 1 van de beste films dit jaar. Jammer dat ik 1 dag later 1 van de slechtste films van dit jaar heb uitgekozen om te kijken..

Very Bad Things was ook maar een simpele baggerfilm.

rare film,en ontzettend saai.

The Hangover meets Weekend at Bernies

Redelijke film waarin een vrijgezellenfeestje van vijf vriendinnen niet loopt zoals gepland. Origineel is het allemaal niet te noemen. Maar de lompe humor is hier en daar best grappig. Flink overdreven uiteraard en de komische ontwikkelingen (alhoewel soms voorspelbaar) volgen elkaar in rap tempo op. De cast brengt het wel leuk, en daardoor nog net 3.0 sterren.

avatar van blurp194
Clichefeestje.

En dan ook nog eens zonder enige inspiratie. Het is toch serieus lang geleden dat ik een zo absurd onleuke komedie zag. Niets, maar dan ook werkelijk niets nieuws heeft dit stuk recycling te brengen.

De eerste film van deze regisseur. Je zou zomaar hopen dat het meteen de laatste is. En de cast, die kan zich misschien ook maar beter eens gaan herbezinnen.

avatar van fotzenbikkel
Wat een vreselijk slechte en flauwe film (om het maar helemaal niet te hebben over de originaliteit).

Scarlett Johansson is natuurlijk een zeer goede actrice, maar aan deze rol had ze heel hard voorbij moeten gaan.

Zogenaamd "grappige types" gaven mij eigenlijk voornamelijk een ongemakkelijke combinatie van irritatie en plaatsvervangende schaamte.

De verhaallijn hapert aan alle kanten en is met het meest grote inlevingsvermogen nog niet enigszins logisch te volgen.

Regisseur Lucia Aniello kan rekenen op mijn grote afkeer als ik ooit nog eens een komedie van haar voorbij zie komen.

avatar van Brabants
Met een vrouwelijke vertegenwoordiging is het niet meer dan een herhaling van zetten. Na het ongeluk gebeurt er helemaal niets meer en is het verhaal tenenkrommend slecht te noemen. Het enige lichtpuntje was Jillian Bell. Zij is gewoon grappig.

avatar van cantforgetyou
In het begin zijn de grappen onbedoeld niet leuk. Het verhaal druk en irritant. Later wordt het beter. Nog steeds allemaal erg simpel en dom, maar dat weet je als je deze film gaat bekijken. Héél soms heb ik een keer gelachen, maar meestal niet. Best een leuk tussendoortje. Scarlett in dit soort films is even wennen, maar ze heeft gelukkig genoeg credits opgebouwd om in zo'n soort film te spelen. Gewoon een keertje kijken en dan vergeten.

avatar van Noodless
Mwah....best leuk en zeker beter als de meeste soortgelijke films waarvan het begin tot het einde aansluit bij het eerste kwartier van deze film. De rekening was al vlug gemaakt en dacht de zoveelste meuk van humor rond fuiven, seks, poep, maagzuur...het gebruikelijke dus....maar gelukkig verandert de film vlug van dit gegeven. Is het dan origineel ? Neen, maar als je er blind in gaat toch wel verrassend. De film is vermakelijk en luchtig. Er komen een aantal hilarische scènes voor waar ik toch wel mee kon lachen. Daarbij een cast die het geheel wel leuk weet te brengen. 6/10

Ik vind dit met afstand de slechtste film in mijn bezit.
In mijn beleving plat en laagvloers.
Slecht geacteerd bovendien.

avatar van fritsy
Weekend at Bernie's vond ik mooier.