Going in Style (2017)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Zach Braff
met Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin

Drie senioren verliezen hun pensioengeld waardoor ze het niet al te breed meer hebben. Op een dag besluiten ze dat ze er genoeg van hebben. Ze maken een plan om een bank te beroven. Het enige probleem is dat ze nog niet eens weten hoe ze een pistool moeten vasthouden.

avatar van Grindhouse62
Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin, vormen gezamelijk een vermakelijk trio in deze komedie. Zijn goed op elkaar ingespeeld en dat geeft onderling komische woordwisselingen. Het verhaal is duidelijk en het is leuk om te zien hoe ze hun misdaad voorbereiden en de ondervragingen van de politie, waarin via flashbacks getoond word hoe ze te werk zijn gegaan en de politie er geen vinger op kan leggen. Wil je een avondje plezierig om krijgen, dan ben je met deze film al 96 minuten goed op gang. Ik heb mij er prima mee vermaakt.

avatar van Captain Pervert
Going in Style is een ietwat gezapige, lichtvoetige komedie die prima wegkijkt, maar niet bijblijft.
Het is allemaal wel aardig: geen dijenkletsers maar toch af en toe een glimlach, geen echte spanning maar toch ben je benieuwd hoe het afloopt en een aantal hoofdrolspelers die zichzelf eigenlijk amper uitdagen.
Toch onmogelijk te haten dankzij een stukje vrolijkheid en optimisme van de personages, ondanks de diepe shit waarin ze zitten (en daaruit proberen te komen met een bankoverval).

3 sterren.

Vermakelijk, niet te langdradig, kijkt prima weg. Ook prima geacteerd. Maar nergens echt goed, gewoon prima middelmaat, een 2.5*

avatar van kleez
Helemaal eensch met hierboven, ik wou precies dezelfde woorden gebruiken: vermakelijk! Feelgood! Kijkt lekker weg.

Ik was erg in de mooth voor deze film. Was nog 2/3 dagen op Netflix op dit moment dus pakte ‘m even mee. Geen spijt van! 3,5*

avatar van ILDIB
vermakelijk met leuke acteurs. ongeloofwaardig jazeker. maar prima te kijken.

avatar van Roger Thornhill
Een flinterdun plot in een gemoedelijke film die drijft op het humoristische gekibbel van de drie oude vrienden en op het charisma van de drie hoofdrolspelers. Caine, Freeman en de heerlijk knorrige Arkin kunnen deze rollen in hun slááp nog spelen, maar ze doen het dan ook perfect (het spelen, niet het slapen). Ook leuk om Ann-Margret weer te zien; zij blijkt één van de weinige actrices te zijn bij wie een face-lift niet tot een rampzalig resultaat heeft geleid, en ze brengt hier een aanstekelijk enthousiasme in. Misschien ben ik deze film morgen al weer vergeten, maar vandáág heb ik me er in ieder geval echt uitstekend mee vermaakt.

Had eigenlijk wel verwacht dat er in deze film wat leuke grapjes zaten, maar helaas wordt het nergens echt grappig. Ook de drama weet niet echt van de grond de komen en het geforceerde liefdesplotje, als het al een liefdesplotje genoemd mag worden, was totaal overbodig.

Het drietal in de hoofdrollen weet er wel voor te zorgen dat er van het filmpje genoten kan worden, ondanks dat het aanvoelt alsof iedereen nogal op de automatische piloot speelt. Er wordt een luchtig sfeertje gecreëerd door de de mannen. Echt bijzonder wordt het nergens, maar een onderhoudend feel-good filmpje is het zeker.