Going in Style (2017)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Zach Braff
met Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin

Drie senioren verliezen hun pensioengeld waardoor ze het niet al te breed meer hebben. Op een dag besluiten ze dat ze er genoeg van hebben. Ze maken een plan om een bank te beroven. Het enige probleem is dat ze nog niet eens weten hoe ze een pistool moeten vasthouden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nieuwe Braff! Maar zonder zichzelf als lead... En Morgan Freeman. Pfffrt.

avatar van 606
jeroentjuhhhhh schreef:
Nieuwe Braff! Maar zonder zichzelf als lead... En Morgan Freeman. Pfffrt.
Vind je hem niks ? ik mag hem graag als acteur in ieder geval.

avatar van tattoobob
Dit zal vast en zeker vermakelijk worden

avatar van TornadoEF5
Ik weet niet waarom ik bij het lezen van de titel direct het gevoel had dat Robert De Niro zou meedoen aan de film... . Maar blijkbaar dus niet. Dit zou toch typisch een De Niro film moeten zijn?

Vanaf 6 april 2017 in de bioscoop (Warner Bros)

Trailer geplaatst

avatar van MH040
Hadden we met Stand Up Guys en Last Vegas nog niet genoeg van dit soort armoede gehad?

avatar van MJP10
Speelt Braff zelf ook mee? Ben ieder geval zeer benieuwd naar deze film!

avatar van max cady
TornadoEF5 schreef:

Dat had ik dus ook ...

avatar van Walter S.
Aardige film, niet heel bijzonder maar wel leuk.

Als ik de synopsis van de film uit 1979 lees is het geen remake. Meer gebaseerd op...

Walter S.

Zou kunnen, maar IMDb trivia meldt dat het een remake is.
Een remake is vaak niet een 'letterlijke' remake. Een shot voor shot remake komt ook maar zelden voor.

avatar van Walter S.
kappeuter
Zo te lezen is het een compleet ander verhaal geworden. Dat noem ik dan geen remake. Maar IMDb trivia dus wel. Nou ja, maakt verder ook niet heel veel uit natuurlijk.

avatar van Fortune
Hmm de vorige film van Zach Braff was geen geweldig succes met alsnog eigenzinnig en een Braff film. Dit lijkt mij dat Braff nu de handdoek in de ring heeft gegooid en meer de commerciële kant opgaat.

avatar van Shinobi
"We’re practically eight-o."

Blijkbaar is dit een remake en zeker niet met de minste namen.

Het uitgangspunt biedt in ieder geval voldoende potentie om op voort te bouwen; men neme drie bejaarde mannen wier pensioengeld niet meer wordt uitbetaald en om deze reden besluiten ze om maar de plaatselijke bank te beroven. Je zou denken dat dit de opmaat is tot een hoop vermaak, maar het mag allemaal niet baten.

Qua narratief kleurt 'Going in Style' wel erg binnen de lijntjes. Hierdoor wordt er niets aan de verbeelding overgelaten en wordt er niet geschroomd om bijkans van elk moment gebruik te maken om sentimenteel uit de hoek te komen. Weliswaar zitten er een aantal leuke situaties in, maar deze gaan net iets te lang door. Bovendien laten de makers kansen liggen door niet te reppen over de hedendaagse zorgmaatschappij.

De film moet het meer hebben van respectievelijk Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin die ogenschijnlijk veel plezier hebben. Dit is duidelijk te merken aan de onderlinge chemie. Het resulteert zich veelal in komische dialogen. Des te jammer is het dat de rest van de cast er maar wat bijloopt, zoals Christopher Lloyd die geforceerd grappig moet overkomen als demente dwaas en een strakgetrokken Ann-Margret. Het voegt simpelweg niets toe.

Al met al een redelijke comedy, maar het is allemaal zo op safe gespeeld. Wat mij betreft doet Zach Braff er goed aan om zich weer te focussen op zijn indie werk, aangezien hem dat niet slecht afging.

2,5 Sterren.

avatar van mjk87
Prettig niets-aan-de-hand-filmpje. Fijne sfeer, drie acteurs die met zichtbaar plezier spelen en af en toe heb je dit ook gewoon nodig. Je had hier veel meer kwijt gekund over de economische crisis, maar soms hoeft dan gewoon niet. Film verveelt verder geen moment, maar wordt ook nergens bijzonder. Buiten de zaal is de film alweer vergeten, maar wel anderhalf uur prima als luchtig vermaak. 3,0*.

avatar van Justinw
Ondermaats....

Zach Braff kan toch echt beter dan dat hij hier op het scherm tovert. Ik had totaal geen verwachtingen vooraf en was in voor een simpele komedie/feel good film. Maar er zit gewoon geen één echt goede grap in, ik heb hoogstens 2 keer licht gegrinnikt.

Het kijkt nog wel aardig weg door het charismatische drietal maar dat is dan ook alles. Nee, dat dit niet speciaal ging worden wist ik al, maar er mag toch op zijn minst een beetje de illusie geven dat er over het komische aspect wordt nagedacht.

Going in Style wordt gedragen door de grote namen. Humor is in het eerste kwart aanwezig, maar daarna komt het eigenlijk niet echt meer terug. Gemiste kans, want de film kijkt gek genoeg best lekker weg. Als de film de humor van het eerste kwart had doorgezet, 4 sterren.

avatar van Flat Eric
God wordt oud.

Een aardig wegkijkfilm met de gebruikelijke cliché's over ouderdom.
Vooral de eerste helft, zeg maar de aanloop naar de overval toe, was op momenten best grappig.
Alhoewel die grappen eigenlijk ook al in de trailer zaten.
Uiteindelijk is het, niet verassend, een rechtoe rechtaan feelgood komedie. Je ligt er niet van onder de tafel van het lachen maar het is best te pruimen allemaal.

avatar van mrklm
Michael Caine, Morgan Freeman en Alan Arkin moeten hebben uitgekeken naar hun samenwerking. Dat valt ze ook niet kwalijk te nemen: dit zijn drie acteerkanonnen die elk kunnen terug kijken op een imposante acteercarrière en het zich kunnen permitteren om een middelmatige film te maken, als ze maar lol hebben bij het maken ervan. Dat laatste lijkt het geval te zijn geweest: hun karakters Joe, Willie en Albert lijken inderdaad oude vrienden te zijn die elkaar door en door kennen.
Helaas lijkt het scenario ook vooral te draaien om de chemie tussen de drie hoofdrolspelers, die zich blijkbaar niet zo druk maakten om het oppervlakkige, formulematige en dus teleurstellende scenario. Er valt niet zo gek veel te lachen, al zijn er wel wat momenten die je laten gniffelen. Maar in de handen van minder begaafde acteurs was dit een totale mislukking geweest en niet de bescheiden teleurstelling die het blijkt te zijn.

avatar van hoffhaan
Gewoon een leuke film, waarin goed geacteerd wordt. Beetje zoetsappig maar ja. Toch een van de betere komedies. 3.5

avatar van pierre18
Heerlijke film met goeie teksten en grappen. Een mooi verhaal, niet opzienbarend, maar kijkt lekker weg. De oudjes doen het nog goed, maar het zijn natuurlijk ook grote artiesten Caine, Freeman en Arkin.

avatar van Rickazio
Net in de bios gezien, vermaakt en gelachen.
Maar verwacht niks bijzonders. De film is precies zoals de trailer.

avatar van John Milton
Ik kan er niets aan doen. Maar ik heb een zwak voor deze senioren.

Prettig filmpje om te zien, met name als je fan bent van de drie iconen. Als je kritisch kijkt valt er best het een en ander op aan te merken, want het script is niet altijd even sterk en is duidelijk ondergeschikt gemaakt aan de aanwezigheid van de oudjes. Film straalt ook een soort realistisch positivisme uit aangaande vriendschap en ouder worden, en waarom ook niet? Naast de drie hoofdrolspelers zien we in bijrollen ook bijna vergeten sterren als Christopher Lloyd, Ann Margret en Matt Dillon opduiken, en ook dat maakt dat Going in Style, meer een feest der herkenning is dan een geloofwaardige misdaadkomedie. Maar de continue aanwezige "wij houden van het leven" sfeer maakt dit toch een leuke, zij het niet onvergetelijke, kijkervaring.

avatar van Pazmaster
Redelijk filmpje over 3 bejaarden die een bank gaan beroven. Het idee is leuk maar echt grappig of verrassend wordt het helaas niet, het is dankzij de cast dat film nog enigszins overeind blijft. 3 sterren, maar wel met de hakken over de sloot.

avatar van rondh
Lekker filmpje! Verhaal is erg simpel maar door het leuke, losse, acteerwerk van deze klassieke oldies word het een plezier om naar te kijken. Ze acteren overduidelijk met veel lol en plezier...

Dat maakt de film lekker luchtig en vrolijk. Als je chagrijnig bent dan is dit een leuke film op te vrolijken.

avatar van Kondoro0614
Going in Style

Een paar maand terug kwam er een nieuwe film uit: ‘Going in Style’. Een, volgens de media leuke komische film waarvan je bijna in je broek piest van het lachen. Ik moet zeggen, ‘Going in Style’ is vermakelijk, ik heb me geen enkel moment verveeld en de film kijkt wel lekker weg. Toch is de komedie voor mij echt niet leuk genoeg dat ik continu heb weten te lachen. Ja, ik heb zeker wel even gelachen en dat is de scenario in Low Value, of welk typisch Amerikaanse supermarkt dit was wanneer ze ingrediënten gaan jatten voor een cordon blue, heerlijk vermaakt en zeker ook hier en daar wat prachtige feel-good momenten.

En dan ben ik eigenlijk ook gelijk klaar. De scene die ik net opnoem is ook gelijk het leukst, leuker word de hele film in mijn ogen niet echt. Qua komedie is hij best oppervlakkig en word niet speciaal, er word in mijn ogen iets te vaak naar hun ouderdom gewezen wat deze film echt heel erg eentonig wist te maken, oninteressant en op veel plekken helemaal niet zo leuk als verwacht.

Ik wil hier wel graag een grote mening over geven maar dit gaat niet, de film is eigenlijk zo kurk en kurk droog dat je er niet veel over te vertellen kan hebben, maakt het saai maar daar blijft het wel bij. Het verhaal is wel leuk om te volgen, Joe Harding geraakt beland bij een bankoverval wanneer hij aan komt kloppen over zijn huis, dat wil de gemeente inhouden. Eenmaal afgelopen bedenkt hij samen met zijn vrienden het snode plan om ook een bank te gaan overvallen, de drie oudjes. Ze volgen precies het plan van Joe zoals hij het ook gezien heeft bij de andere overval. Het lukt met enig geluk en de vrienden hebben weer een heleboel binnengesmokkeld nadat hun pensioenen zijn ingetrokken.

Ik vind de film echt niet saai. De film kent zijn leuke momenten maar dat zijn er wel weinig, de rest is vooral zo flauw en erg voor de hand liggend dat het niet grappig word. Al om al, prima vermaakt op de zondag avond, meer ook niet!

avatar van filmkul
Gemiddelde komedie die nog net een voldoende weet te scoren dankzij de drie ervaren hoofdrolspelers. Het verhaal is vrij standaard en kent verder weinig verrassingen. De uitwerking is aardig. De film kijkt lekker weg en de speelduur is lang genoeg. De humor is matig, echt gieren brullen wordt het niet. Het acteerwerk is prima en zoals gezegd houden de heren de film net overeind. 2.5/3.0

Gewoon een grappige feel good comedy met 3 top acteurs in de herfst van hun carriere. Heb genoten van de 90 minuten flauwe maar ook droge humor. Niet die typische ''lach of ik schiet'' grappen die je vaak ziet in Amerikaanse comedies. Verhaal is niet zo bijzonder maar wel uniek en de heren hebben een goede chemie. Toch jammer dat Caine en Freeman niet vaker samen in een film te zien waren.

Voldoende met extra voor de topacteurs.

PS: De film is eerder te huur dan 8 augustus, heb hem vandaag gestreamd via Pathe Thuis

avatar van TheManInBlack
Leuke film om een keer gezien te hebben, voor de rest niet heel bijzonder. Verhaal is simpel met een paar grappige scènes. Grappigste scène voor mij was wanneer de hoofdpersonen gaan stelen van de supermarkt. Cast doet het goed in deze film.