Going in Style (2017)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Zach Braff
met Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin

Drie senioren verliezen hun pensioengeld waardoor ze het niet al te breed meer hebben. Op een dag besluiten ze dat ze er genoeg van hebben. Ze maken een plan om een bank te beroven. Het enige probleem is dat ze nog niet eens weten hoe ze een pistool moeten vasthouden.

avatar van Chelsea94
Leuke film, doet me wat denken aan Last Vegas. Kijkt lekker weg, heeft grappige en serieuze momenten.

Een aardige film (voornamelijk door de acteurs) met af en toe een glimlach.

avatar van JJ_D
Ondanks de humoristische façade stelt ‘Going in style’ de vraag naar goed en kwaad in een wereld waarin individuen het slachtoffer worden van een onzichtbare boosaardigheid dat zich achter de halsstarrige logica van het grote kapitaal schuil houdt. Is dit – vanuit Hollywood, of all places – het begin van een revolutie?

Als film is en blijft ‘Going in style’ evenwel een miskleun. Michael Caine, Morgan Freeman en Alan Arkin spelen voor de zoveelste keer hun typetje. Het scenario vervalt niet helemaal in voorspelbaarheid, maar het script moet het desalniettemin hebben van voor de hand liggende kluchtigheid die amper op de lachspieren werkt. Een goed bedoelde komedie die niet goed binnenkomt dus.

Lees de volledige recensie hier.

Niet zo goed als het origineel Going in Style (1979) maar toch een voldoende. Ook nog kleine rollen van Matt Dillon , Christopher Lloyd en de eeuwig mooie Ann-Margret die ook al ruim de 70 is gepasseerd (76).

avatar van Rodger
leuke film, met prima acteurs..
voorspelbaar,.. maar een prima film.
3.0 ***

avatar van schumacher
Vermakelijk filmpje.

avatar van keimpeS
Voorspelbare film, maar toch erg vermakelijk en de drie hoofdrolspelers tillen de film naar een hoger niveau met prima acteerwerk. Leuk tussendoortje!

avatar van Lakte
Hele vermakelijke film!! Leuk om Michael Caine weer in zo'n rol te zien!! (Door hem ging ik de film eigenlijk ook kijken). Ook erg leuk is dat de Doc uit Back To The Future een rolletje in de film heeft!!

avatar van missl
Vermakelijk en duidelijk met plezier gemaakt.

avatar van clubsport
Best een vermakelijk filmpje , ik had hier aanvangkelijk niet zo veel verwachtingen van maar hij is me achteraf goed meegevallen .
de twist aan het eind met hun helper is wel leuk gedaan .

avatar van Donkerwoud
Voorspelbare vliegtuigmatigheid. Je wil niet dat er te veel pixels op je beeldschermpje verschijnen en/of dat de persoon voor je plotseling besluit om zijn stoeltje naar achteren te werpen. Kies je dan voor die blockbuster met boem boem boem, of voor dat visueel hoogstaande arthouse-pareltje!? Neen, dan neem je natuurlijk deze 'middle of the road' leukigheid. Echt veel meer dan de voorspelbare chemie tussen Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin steekt er niet achter.

Aardig, niet meer dan dat. Miste toch wat meer humor...

avatar van JanLo
JJ_D schreef:

Lees de volledige recensie hier.
De film is en blijft geen miskleun, spreek dus over je mening en niet alsof die van jou de waarheid is!!

avatar van Donkerwoud
Mwah. Ik vind het ook een miskleun als je met deze cast tot een inwisselbaar niemendalletje komt. We hebben het dus inmiddels over twee meningen!

avatar van mnrk
We three old guys, we hit a bank. We get away with it, we retire in dignity.

Deze film van Zach Braff is gewoon een vermakelijke film...

Het verhaal is natuurlijk voorspelbaar maar door de prima cast kijkt het gewoon lekker weg en blijft het leuk om naar te kijken...

Morgan Freeman, Michael Caine en Alan Arkin zijn een leuk trio bij elkaar die elkaar goed aanvullen in deze film...

avatar van JJ_D
JanLo schreef:

M’n waarde, natuurlijk gaat het hier om zoiets subjectief als “een mening”. Heb je echter ooit zelf een recensie geschreven voor een journalistiek medium? Wel dan, ik nodig je uit om na elke zin je eigen visie te relativeren met "vind ik", "wat mij betreft", "volgens mij" of wat je eigen creativiteit je nog allemaal ingeeft. Geen kat die je dan nog met plezier zal lezen, ik zweer het je!

avatar van JanLo
Ik begrijp je, en ben tevreden met je antwoord!

avatar van IH88
“We three old guys, we hit a bank. We get away with it, we retire in dignity. Worst comes to the worst, we get caught, we get a bed, three meals a day, and better health care than we got now.”

Prima film over een stel oudjes die van hun pensioen worden beroofd, en besluiten een bankoverval te plegen. De grootste kracht van Going in Style is natuurlijk het samenspel tussen Freeman, Arkin en Caine, en de drie legendes stellen niet teleur. Going in Style heeft een serieuze ondertoon over de economische crisis en banen die verloren gaan, maar regisseur Zach Braff wil het toch vooral luchtig houden. Met Arkin, Freeman en Caine die het materiaal serieus benaderen, maar ook niet vergeten om een lach op je gezicht te bezorgen.

Redelijke film over drie gepensioneerden die besluiten een bank te overvallen als hun pensioen wordt stop gezet. Een vrij simpele heist-movie en tevens remake die het uiteraard vooral moet hebben van de cast met de oudgedienden (Christopher Lloyd als grappigst in een bijrol). Hilarisch wordt het niet, maar flauw ook zeker niet.

avatar van Sergio Leone
Leuk.

Niet origineel, laat staan verfrissend of verrassend. Maar wel gewoon leuk gemaakt door de zwaargewichten die de hoofdrollen vervullen. Michael Caine en Morgan Freeman springen daar qua naam het meest in het oog, maar Alan Arkin steelt wat mij betreft elke scène. Heerlijke kurkdroge rol die hij hier neerzet en daarmee de film naar net boven de middelmaat uittilt.
Verder is regisseur Zach Braff slim genoeg om de speelduur in de perken te houden, waardoor de film een ideale wegkijker is.

Voorspelbaar, maar is erg leuk en goed te kijken!

avatar van K. V.
Deze film eens bekeken en vond het een vermakelijke film. De meerwaarde was toch vooral de cast die het uitstekend deed. Het verhaal was zeker ook niet slecht en door de korte speelduur verveelde de film absoluut niet. Toch wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Ajax&Litmanen1
Best lollig allemaal, met 3 oude heren in de hoofdrol die lekker op dreef zijn en voor leuke dialogen en momenten zorgen. De bekendste namen zijn natuurlijk Morgan Freeman en Michael Caine en ze stellen dan ook zeker niet teleur. Ze stuwen het niveau van de film best omhoog, want verder is dit allemaal niet zo spannend. Voorspelbaar en volgens het boekje, maar daar is af en toe niks mis mee. Gelukkig is de speelduur niet al te lang, waardoor dit gewoon prima te kijken valt.

avatar van Timothyvdmeer
Alan Arkin steelt de show maar ook Christopfer Lloyd doet het erg leuk. Maar met Caine en Freeman aan je zijde kan je weinig fout doen. Zeer voorspelbaar maar niettemin erg leuk uitgespeeld.

Prententieloze komedie die meer dan in de actiescènes zijn humor haalt uit de grappige, vaak cynische dialogen en replieken.
Goede momenten zijn ook deze waar smalend gedaan wordt naar politie en hekelend naar sociaal ongevoelige banken en werkgevers.
Deugddoende vriendschap onder onze drie oudjes en sentimenteel naar familie toe.
Wedden dat Morgan, Michael en Alan zich op de set aardig hebben geamuseerd.

avatar van nathaniel177
Erg leuke film! Goed verhaal en goed geacteerd. Heel erg vermakelijk. Een van de leukste films van 2017

avatar van weerwolf79
flauwe en slappe film

avatar van Phantasm
Aardig tussendoortje.

avatar van martijn011
Leuke komedie.
Zijn natuurlijk drie absolute acteerkanonnen die de hoofdrolspelers zijn en gelukkig stak het script zo in elkaar dat je ziet dat ze echt plezier hebben gehad.
Verder vond ik dit gewoon echt een plezierige film om te kijken. Zoals gezegd een erg leuke en goede cast, een verhaal wat niet bijzonder is maar wel gewoon lekker loopt en een aantal leuke grappen.
Wat ik ook belangrijk vond, is dat deze film binnen anderhalf uur afgelopen is, het duurt allemaal niet te lang.
Prima komedie, 3*

Wel héél braaf.

Ik ben eigenlijk niet zo bekend met het werk van Braff, al herinner ik me nog wel dat z'n eerste film best wat positieve buzz achter zit had. Het is dan ook wat verrassend om een dertien in een dozein filmpjes als dit van zijn hand te zien, kan me niet indenken dat de Braff fans daar zo blij mee zijn.

Caine, Arkin en Freeman dragen de film. Als comedy zitten er eigenlijk betrekkelijk weinig echte grappen in, het is meer een soort van gezelligheid en feel-good die af en toe wat gegniffel ontlokt. Het leuke is dat de film daarin redelijk constant is (misschien is enkel de supermarkt scene te flauw), het jammere is dat het allemaal wel erg gematigd en smaakloos overkomt.

Het is best degelijke filler, maar wel het type dat je morgen alweer vergeten bent. Vooral omdat er nog wel wat van die old guy buddy films zijn en deze zich daar niet echt van weet te onderscheiden. Morgen is dit dus gewoon een +1 waarvan ik me de naam allicht niet meer herinner, maar zeker geen straf om een keer gezien te hebben.