Girls Trip (2017)

Alternatieve titel: Girl Trip

geregisseerd door Malcolm D. Lee
met Jada Pinkett Smith, Queen Latifah en Regina Hall

Vier vriendinnen hebben elkaar lange tijd niet meer gezien. Om hun vriendschap nieuw leven in te blazen gaat het viertal een lang weekend naar New Orleans voor het jaarlijkse Essence Music Festival. Daar laten ze zich volledig gaan.

avatar van IH88
“I am strong. I am powerful. I am beautiful.”

Vermakelijke trip met de lady's. Vooral Haddish steelt hier de show, en Regina Hall is altijd fantastisch. Queen Latifah is degelijk, en Pinkett Smith is weer eens verschrikkelijk. Het begint allemaal zeer vermakelijk met een aantal goede grappen, een prima chemie tussen de actrices, en een mooie locatie (New Orleans). Naar het einde toe wordt het wat sentimenteler en dramatischer, en wat dat betreft is Girls Trip weinig origineel. Gelukkig weet Regina Hall het allemaal nog te redden met een fantastische laatste scene.

Toch wel leuke film om te zien. Een lekker tempo en aanstekelijk enthousiast spel zijn de belangrijkste pijlers van dit verder wat voorspelbare verhaal. Sommige grappen zijn ronduit plat en een beetje vulgair maar daar staan ook een aantal mooi getimede momenten tegenover. Misschien moet je ook wel een vrouw zijn om dit echt te waarderen((en daar hebben we op dit forum niet veel van), komt af en toe net wat te aanstellerig over, maar van de andere kant als we eerlijk zijn: de situaties hier verschillen toch niet zo gek veel van de kolder uit bijvoorbeeld The Hangover? Jammer ook dat mevrouw Smith in vergelijking met de andere drie dames, in haar ondankbare maar ook vervelend gespeelde rol wat in gebreke blijft, kan zich beter concentreren op het opvoeden van haar te vroegwijze zoon. Weet vooraf goed waar je aan begint en je hebt met Girls Trip geheid een prettige avond.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en gelukkig geen grote verwachtingen. Ik heb wel een paar keren moeten lachen, maar de film was toch niet altijd even subtiel
De cast was niet slecht en ondanks de langere speelduur verveel de hij niet.
Goh, de humor was niet altijd even hoogstaand, maar het was niet mis.

avatar van Imane10
De trailer is alle leuke stukjes van de film samengevat in 3 minuten