Pitch Perfect (2012)

3,09

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jason Moore
met Anna Kendrick, Brittany Snow en Rebel Wilson

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeën, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

80 BERICHTEN24 MENINGEN

avatar van Vinokourov
geplaatst: 2 maart 2014, 11:28 uur [permalink]
Doh, had niet gedacht dat dit zo tenenkrommend irriterend zou zijn. Een gemiddelde aflevering van Spangas heeft meer diepgang en is gaver om te zien. De a capella-zang deed me niets, terwijl daar een film zoals deze nog enige pluspunten kan uithalen. De karakters over de gehele linie waren heel matig met als triest dieptepunt die walvis-uit-de-PLUS-look-a-like. Anna Kendrick kan volgens mij veel beter dan dit, maar ja ze moet dan wel betere filmkeuzes gaan maken.

avatar van Katharina
geplaatst: 27 april 2014, 16:24 uur [permalink]
Naja, geen goede film, maar opzich niet akelig om te kijken 😉.

avatar van JoeCabot
geplaatst: 18 mei 2014, 13:25 uur [permalink]
Film mist peper en zout. Pitch Perfect had een leuke persiflage kunnen zijn op meuk als Glee, maar vervalt juist voortdurend zelf in de clichés van het genre.

Het hoofdpersonage (gespeeld door Anna Kendrick) is de saaiheid zelve. Haar relatie met de jongen van de rivaliserende zanggroep verloopt ook 100% volgens het chick-flick-boekje. Gelukkig is er nog Workaholic Adam DeVine om de boel wat op te vrolijken.

Ondanks de stereotypes is dit best onderhoudend. Concept is zo fout dat het weer leuk wordt. Het tempo ligt voorts lekker hoog waardoor de verveling nooit toeslaat.

Al met al een goede productie. 3*

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: 23 juni 2014, 17:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hm. Geen goede film.
Niet één keer kunnen lachen. Deze film is -geloof ik- vooral populair bij de meiden, wat mij nogal verbaasd vanwege de flauwe kotsscènes en dat meisje met kieuwen dat haar tweelingzusje in de baarmoeder had opgegeten. De a capella liedjes vond ik ook niet geslaagd. Onder andere omdat er haast bij ieder liedje duidelijk drums te horen waren. Ook klonk het niet echt, het waren allemaal te heldere, "volmaakte" stemmen. Zo klinken stemmen gewoon niet.
De personages waren allemaal te cliché naar mijn smaak. Het verhaal was ook niet bijster origineel.
Misschien was het de bedoeling dat deze meuk zó flauw moest zijn, dat het leuk werd, maar bij werkte het absoluut niet.

geplaatst: 18 augustus 2014, 21:20 uur [permalink]
Grappige prima musical met goede soundtrack en vooral veel humor.

avatar van cantforgetyou
geplaatst: 11 november 2014, 12:10 uur [permalink]
Echt een zeer verrassende leuke film. Van begin tot eind heel grappig en goed in elkaar gezet. De a capella versies van bekende popliedjes komen mooi over (The Sign, Ace of Base) Verder zijn alle personages interessant, grappig en ook serieus. Ik las dat dit een secret succes film was in Amerika. Dus geen klapper bij binnenkomst, maar toch heel lang goed gedraaid in de bioscoop. De film heeft veel geld opgebracht en wordt positief weergegeven. Er komt dus ook een vervolg in 2015. Zeker kijken, hoor!!!

avatar van Noodless
geplaatst: 2 januari 2015, 00:02 uur [permalink]
Gewoon een leuke film om eens te zien. Onderhoudend en soms grappig. 6/10

avatar van AmazingPP
geplaatst: 3 januari 2015, 19:36 uur [permalink]
Ik vond dit wel een geinige film. Wist totaal niet wat ik moest verwachten, maar er zijn echt wel momenten geweest dat ik heb gelachen. Ik moest ook heel erg denken aan "Glee", alleen is die serie zo fout opgezet als het maar zijn kan, dat was bij deze film niet het geval. 3,5 *

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 30 april 2015, 16:07 uur [permalink]
Leuke film. Denkt dat het een colgate reclame is met dat gebit van Kendrick.

Verder voorspelbaar maar prettig om eens gezien te hebben.

avatar van JahLex
geplaatst: 28 mei 2015, 13:56 uur [permalink]
Leuker dan verwacht!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 26 juni 2015, 13:35 uur [permalink]
Ik ben een liefhebber van Glee, dus dit moest zogezegd wel goed zijn. Helaas niet dus. De film mist de nodige peper en zout om te blijven hangen. Nu is het niet meer dan een tienerfilm met 20ers en 30ers die schoolgaande jeugd spelen. Ik krijg een Grease-gevoel. De film werkt ook met clichés, maar kan daar niets tegenover zetten zoals Glee deed. Glee gaf de personages meer achtergrond, om zo die clichés te ontkrachten.

Slecht is de film dan ook weer niet, maar het lukt nooit echt. De nummers zijn flauw, met uitzondering van het finalelied. De grootste prestige van de film is dat het de klassieker The Breakfast Club bekend heeft gemaakt bij een nieuwe generatie jongeren.

geplaatst: 1 juli 2015, 17:48 uur [permalink]
maar jullie vinden het allemaal niet leuk en zeggen het lijkt niet op glee dat jullie het niet leuk vinden is niet mijn probleem maar dit glee niet en iedere film of serie moet zijn eigen genre of filmsoort dus verwacht er ook niet veel van dus zeur niet

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: 2 juli 2015, 13:58 uur [permalink]
sanne944 schreef:
Probeer eens interpunctie. Dat is voor anderen gemakkelijker te begrijpen.

geplaatst: 2 september 2015, 14:29 uur [permalink]
Ik hou van deze film ook de 2de is geniaal ik hoop dat er een 3de uitkomt 🙂

geplaatst: 29 februari, 23:05 uur [permalink]
Ik had veel meer verwacht van deze film. De zang was matig en de personages waren irritant. De romantiek is nog wel leuk om naar te kijken, maar is het niet waard om de hele film voor te zien. Geen aanrader. Eigenlijk verdient het minder dan 3*, maar ik geef het toch omdat ik opzich wel genoten heb tijdens de film.

avatar van IH88
geplaatst: 12 juli, 19:18 uur [permalink]
“You girls are awesome... ly horrible. I hate you. Kill yourselves. Girl power! Sisters before misters!”

Eigenlijk zou Pitch Perfect helemaal niet voor mij gemaakt moeten zijn (en dat is het waarschijnlijk ook niet) maar toch heb ik best wel genoten van deze film. Zang, dans, een meidengroep met verschillende karakters die moeten samenwerken, de jongens die alleen als love interest mogen opdraven... En toch heb ik best genoten.

Het is allemaal niet erg hoogstaand en de problemen waar de hoofdrolspeelster mee kampt zijn niet nieuw maar door het tempo, de muziek en de humor is het allemaal makkelijk verteerbaar. Kendrick is een redelijke hoofdrolspeelster maar de kracht van de film schuilt in de bijpersonages. Wilson is (hier nog) grappig en werkt beter als iemand die soms haar ding mag doen dan als leading lady. En Snow, Camp, DeVine etc. mogen allemaal hun ding doen en het is best grappig soms. Hoe minder aandacht er aan het romantische subplotje wordt besteedt des te beter. En de deuntjes blijven nog lang in je hoofd zitten, dat dan weer wel.

geplaatst: 20 juli, 10:37 uur [permalink]
Films als deze hebben over het algemeen wel een heel simpel verhaaltje.
Maar toch kijk ik er graag naar, alleen al omdat ze me, vooral door de muziek, met een goed gevoel achterlaten na het bekijken ervan.
Deze film gaf me weer dat gevoel, prima muziek en goede vertolkingen, maar vooral prachtige stemmen !!
Kortom: leuke film om een avondje heerlijk van te genieten.

avatar van blurp194
geplaatst: 13 september, 02:15 uur [permalink]
Tsja, dit is dus heel erg niet mijn soort film. Ik heb echt niks met dit soort muziek, en ook al niet met de nogal gedwongen vrolijke doenerige sfeer die er op de een of andere manier bij lijkt te horen.

En dan is op zich de politiek incorrecte commentator af en toe nog op de rand van grappig, en Fat Amy komt ook in de buurt. Als dat nou eens echt serieus bijterig en venijnig was aangezet... maar kennelijk teveel gevraagd voor een toch wel stereotype Amerikaans filmpje. En waarbij ik dan ook zeggen moet dat de actrices in de film zelf nog wel uit elkaar te houden zijn, maar als ik dat even naloop op IMDB lijken ze allemaal sprekend op elkaar - generieke b*tches. Met uitzondering van Anna Kendrick natuurlijk, die hier een mooi stervehikel aan heeft. En misschien was het daar ook wel eens tijd voor. Niet dat dat het nou tot een goeie film maakt, maar misschien net op de rand van verteerbaar.

geplaatst: 2 november, 14:34 uur [permalink]
AHWA schreef:
Die kotsgimmick had niet gehoeven

Exact.

avatar van DragQueen
geplaatst: 26 november, 23:57 uur [permalink]
Tegen mijn verwachting in toch een genietbare leuke film. Het verhaaltje steekt aardig in elkaar en de personages worden vermakelijk ingevuld door de cast. 3 Sterren.