Pitch Perfect 2 (2015)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Elizabeth Banks
met Elizabeth Banks, Anna Kendrick en Hailee Steinfeld

De Bellas zijn afgestudeerd. Ze naderen het einde van hun studentenbestaan en daarmee ook hun tijd als zangeressen in hun zanggroep Barden Bellas. Ze proberen er achter te komen hoe ze hun vriendschap soort van af kunnen sluiten en wat ze gaan doen met de rest van hun leven.

avatar van AmazingPP
Zo leuk en fris als de eerste film was zo flauw en uitgekauwd lijkt deze. Wat een tegenvallend vervolg. Het begin is hilarisch, maar daarna zakt de film in als een plumpudding. Erg flauw allemaal, het komt niet goed uit de verf. Jammer. Er had zoveel meer in kunnen zitten. 2 *

Een van de weinige keren dat ik een sequel beter vind dan het origineel. De a cappella covering van allerlei songs is zonder meer erg genietbaar. Om het nog leuker te maken heeft men de moeite genomen de talrijke muziekmomenten met zoiets als een verhaaltje aan elkaar te rijgen. Maar dat verhaaltje doet er verder niet toe, zij het dat de bruuskerende oneliners van John Michael Higgins best aankomen. Klein, maar verdienstelijk regiedebuut van Elizabeth Banks.

avatar van IH88
John: "This could be the most significant conflict between America and Germany in history!"
Gail: "...Crack a book, John"

Beter dan verwacht. De liedjes zijn nog steeds het sterkste deel van de film en het acteren is erg wisselend. De grappen (vooral van Rebel Wilson/Fat Amy) zijn niet allemaal geslaagd maar gelukkig hebben we John en Gail nog. Heerlijk commentaar. Anna Kendrick is een beetje vlak maar acteert wel goed en Hailee Steinfeld is een aardige aanvulling voor de Barden Bellas maar de humor van haar is wel erg fout en ongrappig. Gelukkig hebben we Das Sound Machine en actrice Birgitte Hjort Sorensen nog die beide voor een aantal muzikale en humoristische hoogtepunten zorgen. Het einde is erg feel good maar dat weet je van te voren. Je zit na de film toch met een glimlach op de bank en dat is een compliment waard. Dat komt ook door de extra scène met Adam DeVine. Briljant.

avatar van Glennekeeeee
De eerste Pitch Perfect was, ondanks het enorm voor vrouwelijk bestemd tintje, een aangename muzikale film die het genre weer wat nieuw leven gaf na de eindeloze verzadigde step up films en na-apers. De film vond het nieuw water niet uit maar was wel amusement met een hart en enkele muzikale hoogtepunten.

De opvolger is met grote onderscheiding een succes te noemen. De film haalde in Amerika alleen al in het openingsweekend méér op dan zijn voorganger in de totale run. Elizabeth Banks, die voor het eerst écht de regiestoel op zich nam, mocht dus van een geslaagd (financieel) debuut spreken... Alleen de kwaliteit van de film zélf was niet zo geslaagd als zijn voorganger.

Dat de (muzikaal) talentvolle cast terugkwam was natuurlijk al een pluspunt. Alleen werden ze niet echt geholpen door het script. Waar de voorganger nog voor een relatief cliché maar solide uitgewerkt aan elkaar verweven verhaal zorgt maakt Pitch Perfect 2 de fout die vele komedies maken. De film onthoud wat werkte in deel 1 maar verbind het niet aan elkaar waardoor de film nu écht aanvoelt als een aaneenschakeling van de muzikale intermezzo's en de tussenstukken niet veel meer voorstellen. Daardoor verzadigen de muzikale stukken ook een beetje en zijn er minder hoogtepunten te bespeuren dan bij de voorganger. Nochtans had het uitgangspunt van de film wél potentieel. Het feit dat de meesten afstuderen en ze de 'Bella-groep' achter zich zullen moeten laten had véél beter en dieper uitgewerkt kunnen worden. Alleen word dit thema er te pas en onpas bijgehaald maar daardoor komt het nooit uit de verf. De film voelt gewoon in alles wat te geforceerd aan. Zo is de Battle in het midden wel zeer makkelijk uitgelegd en mist het de magie die de voorganger had bij het lege zwembad. Dat de komische nooit behouden is, wat Pitch Perfect gebruikt om zich wat af te scheiden van de menigte in het genre, is wel een pluspunt. Door voor de iets groffere en plattere humor te gaan neigt het soms wat naar een R-rated film (al is het dat zeker niet) en houd het wel fris en onderhoudend. De finale zelf, al mag ze wel zeer cliché zijn, zorgt dan wel voor het muzikale hoogtepunt met de beste mash up van allemaal.

Pitch Perfect 2 haalt het niveau van de voorganger te vaak niet. Door een los en geforceerd script en minder hoogtepunten in de muzikale stukken zorgen vooral de komische nooit, de nog steeds muzikaal talentvolle cast en uiteindelijk de finale toch voor een aardig vermakelijk filmpje waar weliswaar veel meer had uit kunnen gehaald worden

Ik vond het vervolg minder goed dan het het origineel. De zang was in deze film wel beter, maar het verhaal was gewoon niet interessant. De liefde die ik in het origineel zo leuk vond, werd in deze film totaal verwaarloosd en maakte plaats voor een nieuw stel dat ik verre van interessant vond. Ik vind dat het vervolg beter weg had kunnen blijven en ze het bij het origineel hadden moeten laten.

Leuk vervolg op het eerste deel.

avatar van Rickyman
Leuk voor liefhebbers van talentenjachtshows of songfestival ed.
Wel geinig dat Snoop Dog en Banks meedoen, maar wat is die hoofdrolspeelster toch een irritant mens en denkt ze te kunnen zingen ook.

avatar van Dudady
Ik vind dat ze wel aardig kan zingen hoor.

avatar van Ayres
Waar het eerste deel nog vermakelijk was, is pitch perfect nu echt het spoor bijster. Het gebrek aan verhaallijn zorgt ervoor dat het lijkt alsof ze gewoon willekeurige scenes achter elkaar hebben gezet. Ik vrees voor het debacle wat deel 3 zal worden.

avatar van blurp194
Zo heel, heel, heel af en toe gebeurt het dan dat een deel twee eigenlijk beter is dan het origineel. Vond ik tenminste, maar het ging mij dan ook niet om de romantiek uit deel 1 (te flauw) of om de muziek zelf (te zoet). Waarom dan wel - vooral eigenlijk om de wat absurde situaties, en de politiek incorrecte bespiegelingen van Fat Amy en de commentatoren. Nog steeds veel te braaf, maar er zit wel wat verbetering in, en de tijd tussen dat zij hun scenes hebben wordt net op het randje van goed genoeg ingevuld met zang en dans. Tenminste, zo werkt het voor mij.

Anna Kendrick steelt net als in het vorige deel wel de show, ondanks geduchte concurrentie van Steinfeld. Als de makers nou eens op het idee gekomen waren om ze een karakter mee te geven, was het misschien nog iets van een film geworden.

avatar van DragQueen
Aardige en leuke vervolgfilm, van ongeveer hetzelfde niveau als zijn voorganger. Het acteerwerk wordt weer prima ingevuld en het geboden verhaaltje is onderhoudend in de uitvoering. 3 Sterren.

avatar van Miszmi
Dit tweede deel had (zoveel) beter kunnen zijn dan het eerste deel. Het verhaal vond ik in ieder geval beter, maar ik krijg vreselijke hoofdpijn van Das Sound Machine. Dit is overigens geen toeval, ook toen ik hem de eerste keer keek, kreeg ik hoofdpijn van ze. Vandaag het geluid dan ook maar steeds zachter gezet als ze in beeld waren.

Ik zie dat er ook mensen zijn die hen als een kracht van dit vervolg zien, maar ik vind hen echt een tegenvaller. Het is niet zo dat ze slecht presteren, ze doen wat ze moeten doen en voeren dat prima uit. Maar zodra ze beginnen met optreden, wat een gekrijs! Het is niet eens dat hun stem zo slecht is, het is duidelijk dat ze wel degelijk iets kunnen. Mijns inziens dan ook een fout van de productie geweest en niet van deze acteur en actrice.

De rest van de film vind ik prima, weinig op aan te merken. Ondanks het negatieve van Das Sound Machine, ging deze film voor mijn gevoel veel sneller dan de eerste. Wat dat betreft is het dan ook positief. De humor komt in dit deel wat beter over dan in het eerste, alleen Steinfeld wist haar humor totaal niet over te brengen. De stereotypes komen hier (helaas) wel wat meer naar voren, dit had van mij niet zo gehoeven. Dat vond ik in het eerste deel juist zo sterk. Waarom een of andere domme Mexicaan (?), dit was totaal onnodig en had ook geen toegevoegde waarde. Uiteindelijk scoort deze film dan ook een 0,5* lager dan het eerste deel: 3*. Ben benieuwd naar het derde deel, maar ben een beetje bang dat het concept daarmee volledig wordt uitgemolken.

avatar van eRCee
Dit is een rommelig, verhalend zwak en ook muzikaal inferieur vervolg. Zo zie je maar dat het verhaaltje van deel 1 zo slecht nog niet is. De plaatselijke VVV van Kopenhagen heeft ook flink meebetaalt aan de productie denk ik zo. Toch nog 2,5 omdat ik wel een boon heb voor Kendrick, men zichzelf niet te serieus neemt en er nog wel een paar keer gelachen kan worden.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet echt mijn reeks, maar dusdanig vlot gebracht deze Pitch Perfect films. Ik heb de "Cup Song" dingen altijd strontvervelend gevonden dus dat was ook niet echt top. Gelukkig kon ik Kendrick en de rest best wel pruimen in deze film.

Een film vol met flauwe humor en niet echt een film waar ik echt om kon lachen. Elizabeth Banks is ook een behoorlijk vervelende actrice. Voor de rest zijn de personages wel prima, Anna Kendrick past wel in haar personage. Liedjes zijn ook wel leuk.

Een film die nergens op uitblinkt, maar wel vrij vlot is. Om echt te kunnen lachen kan je misschien iets anders opzetten, want dit soort films spreken alleen maar een bepaald soort publiek aan, een publiek waar ik dus niet echt bij hoor.