Pitch Perfect (2012)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jason Moore
met Anna Kendrick, Brittany Snow en Rebel Wilson

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeën, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Mickey Rapkin.

Vanaf 22 november in de bioscoop (bron: IMDb)

Trailer (YouTube)

avatar van the new guy
Die trailert is dus hilarisch. Fat Amy, die is al grappig voordat ze iets zegt.

Ben alleen bang dat het uber-Amerikaanse sfeertje teveel gaat zijn voor deze Oer-Nederlandse filmfan.

avatar van soom
Exclusieve voorpremiere, las ik op de deur bij de/het Spui. Ik had gister toevallig (als toeval zou bestaan) zitten kijken naar de site van Pathe, en zag dat er een voorpremiere zou komen hiervan. Ik probeerde nog Pathe te bellen, om te vragen of het echt zo was (je kunt maar beter iets zeker weten, toch?), maar besloot toch maar gewoon te gaan. Na wederom de heerlijke Mees Kees gezien te hebben, en even heel kort Den Haag ingegaan te zijn, ging ik met een goed gevoel de film in.

En hij heeft alle (toch wel enigszins hoge) verwachtingen die ik had, ruimschoots ingelost. In alle films tot nu toe is Anna Kendrick een bijrol, vond ik, en hier is ze duidelijk een hoofdrol. Tel daarbij heerlijk aanstekelijke liedjes bij op, en prettig acteerwerk van de rest van de cast, en dit is wel een Top 500-film. Niveau van Glee, Rock of Ages en Mamma Mia, en dat allemaal door elkaar gehusseld. Met andere woorden: Soms was het wel duidelijk dat het acteurs betreft, qua zang, maar door vooral een verrassend leuke Anna Kendrick in enkele scenes te laten schitteren, krijg je deze film echt nauwelijks meer uit je kop, net als Glee.

Dat was dus zo'n beetje het geval met Mamma Mia (duidelijk karaoke), Rock of Ages (echt, kan die Tom Cruise zingen?) en Glee (heerlijke serie met geweldig zangwerk, van álle acteurs).

En ja, ik kan er natuurlijk niet omheen, vooral niet nu Pt. 2 deze week gaat draaien, maar wat een geweldige naamkeus . Ik ga er vanuit dat tijdens het draaien Anna vast en zeker aan Twilight moest denken, kan echt niet anders. (En oja, Rebel Wilson mag per direct naar Pluto van mij. Of Mars. Had het de vorige keer bij A Few Best Men al geschreven, maar zij is totaal oncharismatisch, en het is onprettig om haar acteerwerk te moeten bekijken, dat zal ik, vanaf Bachelorette tot welke andere film dan ook, echt wel altijd blijven vinden gok ik.)

7,6 op IMDB, puur Amerikaans gejammer dus. matige film met een uitgekouwd gegeven

Klinkt wel heel erg "Glee"achtig. Zeker als men de trailer bekijkt.
Maar ik ga hem toch maar binnen pindakazen.
Ik kom hier nog op terug.

avatar van Pazmaster
Wow vette trailer! Deze MOET ik echt zien! NOT! Zoveelste highschool teen film, nu ook nog met zang erbij. De humor in de trailer staat me al niet aan. Deze sla ik lekker over.

Nightfalls
Het verhaal is wel vrij vlot, en kijkt dus makkelijk weg. Maar tis wel echt een highschool glee film.

Je moet er van houden.

avatar van gijsvogel
Positief verrast...

vermakelijk geheel a la glee idd (nog nooit 1 aflevering van gezien trouwens)
Heeft mij niet verveeld zo voor tussendoor.

ik zou er alleen geen stuiver aan uitgeven in de bioscoop maargoed.

De hoge score (moment van schrijven staat deze op 7.4) verbaasd mij.
Ik verwachtte al een cloon te zien van de serie "Glee" en dat kwam ook behoorlijk dichtbij.
Nu moet "Glee"het al niet hebben van bijzonder acteerwerk en een hoogstaande verhaallijn maar deze "Pitch Perfect" wordt al snel heel treurig. De cast acteert hierin wel zo verschrikkelijk overdreven en de types zijn wel zo ontzettend cliche neergezet dat het allemaal vlug gaat irriteren.

AHWA
Die kotsgimmick had niet gehoeven, behalve als die japanse er snow angels in maakt, dat was dan wel weer grappig. Sommige grapjes slaan niet aan en worden te veel gebruikt, maar verder een geweldige film. Leuke muziek, cast is lekker venijnig, John Michael Higgins en Elizabeth Banks zijn heerlijk passief-agressief en Kendrick is heel erg cute hier.

Inderdaad een hoog Glee-gehalte. Net als bij voorgaande middelbare school films is het verhaal zoals gewoonlijk, voorspelbaar en heeft het de bekende afloop (de weg er naartoe is vanzelfsprekend vol hindernissen en lang). Ook de humor is oubollig. Is het dan allemaal kommer en kwel? Nee, want het gelukte deel van de film is de uitstekende, zelfs voortreffelijke a-capella zang (met actuele en/of moderne songs). De cast acteert binnen de mogelijkheden, waarbij Anna Kendrick overtuigt. Hierdoor kun je toch spreken van een gelukt mix tussen komedie en zang.

Koorvariant van Bring It On (2000). De fysiek van Anna Camp, Anna Kendrick, Brittany Snow c.s. is meer dan prima ontwikkeld en nadrukkelijk aanwezig, maar qua acteren hebben ze nog een lange weg te gaan en zijn ze niet in staat een film te dragen. Bovendien is het verhaal erg aan de magere kant. Daar staat tegenover dat de a capella-arrangementen van de liedjes over het algemeen best leuk zijn.

Een typische meidenfilm met aardige muziek. Ik behoor duidelijk niet tot de doelgroep, maar toch leuk om een keer gezien te hebben. Dat geldt wat mij betreft dan vooral het vrouwelijk schoon.

Pitch Perfect is een prachtige film voor gezinnen met tiener meiden. Vandaag met z'n allen gekeken en we hebben genoten, vandaar de 5 sterren

Ik heb deze film al een paar weken geleden in het buitenland gezien.
Ik vind dit echt een hele leuk film. Ik vond hem grappig en het verhaal is best voorspelbaar, maar wel leuk!
Zeker een leuke meidenfilm, maar er zaten ook mannen in de zaal die ik hoorde lachen!
Ik heb zeker weten genoten van deze film en vind het een absolute aanrader.
Je moet wel houden van muziek in een film, want omdat er optredens in voorkomen zie je wel veel muziek, playback en dans. Als je van de serie 'Glee' houdt, dan vind je dit ook zeker leuk!

En de humor..ik houd er van!

avatar van Keane1983
Een geweldig leuke film.

Leuk verhaal hoewel het wel voorspelbaar is. De film is een beetje in de trant van "bring it on" alleen is dit met muziek (de vorm van verhaal met de finales e.d. komt redelijk met elkaar overeen).
Echter, deze film is toch weer totaal anders op het gebied van personages. Lekker onderhouden en ieder met zijn/ haar eigen verhaal. Ook schuwt de film totaal geen zelfspot (van personages) of het gebruik van lesbische personages waar wel het stereotype wordt neergezet.
Kortom, het zorg ervoor dat je steeds blijft kijken gezien de personages leuk zijn uitgewerkt.
Acteerwerk is meer dan prima. Camerawerk is owke.
Tja, hetgeen waar de film om draait ( de muziek natuurlijk) is echt super te noemen.
Niet alleen de vocalen maar ook zeer zeker de score en de soundtrack zelf (jammer dat die nergens te krijgen is, want er zaten zeer zeker een aantal leuke re-mixen in).
De film valt een beetje in de trant van Glee. Alleen daar waar de Glee personages "nerds" zijn, worden ze in deze film opgehemeld.
Deze film heeft eigenlijk alle ingredienten voor een perfecte feel-good movie die je zeker zal laten lachen (huilen niet echt) en vooral mee laten zingen.
Van mij een dikke 4,5* ( ik hou ervan )

Ps: de soundtrack in mijn bezit gekregen en eerlijk bekenend is deze lang niet zo goed als in de film. Ik mis echt de score nummers en de re-mixen die gemaakt worden door de "Beca".

avatar van mnrk
Nothing makes a woman feel more like a girl than a man who sings like a boy.

Inderdaad een film in de stijl van Glee en andere soort films in die stijl...

Het verhaal is natuurlijk redelijk voorspelbaar maar ondanks dat kijkt het nog wel prima weg...

De gehele cast in de film is ook op zijn plek met een leuke Anna Kendrick en Rebel Wilson als Fat Amy is gewoon grappig....

En alles is natuurlijk voorzien van een zeer herkenbare soundtrack...

avatar van Minority_Check
The kraken has been unleashed!

Ik moet zeggen dat Rebel Wilson veel goed maakt
voor de rest was het wel oke

Zonder enige voorkennis naar deze film gegaan en toen ik al gauw merkte dat het een highschool film met zangkoortjes zou worden vreesde ik het ergste. Maar ik heb me eigenlijk prima vermaakt. Zitten wat lachmomenten in, de muzikale scenes zitten best goed in elkaar en de typetjes zijn lekker sympathiek. Verder is het verhaal wel redelijk voorspelbaar, maar dat boeit me niet heel veel bij films als deze. Al met al bes genietbaar.

avatar van queenie
Erg leuke film voor jong en oud. Lekkere muziek en vlot gespeeld. 4*

Wow geweldig, ik hou van dit soort films

A nice movie. Veel gelachen maar ook heerlijk mee gezongen

avatar van John Lee Hooker
Kopiëren, plakken, enkele details aanpassen en je hebt de zoveelste replica. Het is weer dezelfde danscompetitie zoals we ze altijd zien. Clichématige invullingen waaronder de stille underdog met haar twijfelachtige relatie en een comeback waarbij ze de groep natuurlijk leiding gaat geven. Er werd gedanst in een leegstaand zwembad en dit was ik redelijk recent nog ergens anders tegengekomen (Step-Up geloof ik). De trainingen en wedstrijden zitten boordevol vervelende popnummers uit de laatste jaren en de moves of zangkwaliteiten waren verre van bijzonder. Ook vroeg ik me af waarom ze die dikke lesbische negerin er tussenstopten aangezien Fat Amy al voor genoeg afleiding zorgde met al haar kapsones. Verder waren die commentators ook niet erg sympathiek met hun onnodige afkrakerij. Af en toe was er een leuk momentje en er zaten een paar mooie dames bij maar over een perfecte pitch kan ik niet spreken.

avatar van diaan11
Zoals gezegd door veel van mijn voorgangers: beter dan verwacht. Al lagen mijn verwachtingen al hoger door onderstaande kritieken.
Prima gespeeld, heel aardig gezongen en een super soundtrack!
Leuke 'rol' ook voor 1 van mijn all time favourite films, The Breakfast Club.

Heb de soundtrack net binnen, ga hem even opzetten, meezingen en dansen

avatar van gillie24
Ik heb helemaal niets met dansfilms, maar vrouwlief mocht dit keer kiezen.
Zeker niet slecht, maar dat gekots en er ook nog eens in gaan liggen, waarom? Wie verzint dat? Dat heeft zo'n film toch helemaal niet nodig.
Verder was de 'romance' weinig overtuigend en de jongens dusdanig onsympathiek dat je hart al gauw bij de dames ligt. De herkenbare soundtrack is wel een groot pluspunt, net als Fat Amy die telkenmale voor een glimlach zorgt met haar teksten en komische timing.
Anna Kendrick doet het goed in de hoofdrol en Brittany Snow als Redhead: I like it!

Heb erg genoten van de film, vond de optredens van de a capella groepen erg leuk
Fat Amy was grappig!!!

High School filmpje, desalniettemin goed van genoten. Vooral het stuk met 'no diggity' van de blackstreets. Aanrader voor muziekliefhebbers

gewoon een verrassend leuke film heeft me geen moment verveeld acteren is misschien wel niet 100 maar dat maakt de muziek helemaal goed

avatar van jeroentjuhhhhh
Ach, een degelijke, weloverwogen track keuze verwacht ik al niet meer. Geen teleurstelling wat dat betreft. Verder ook lang niet zo slecht. Kendrick is leuk in zo'n (hoofd)rol en verder is het redelijk aangevuld. Fat Amy slaat wel continue de plank mis, is gewoon PIJNLIJK niet grappig terwijl ze zo'n beetje het uithangbord is voor de film (commercials e.d). Anyhow, gelukkig vallen er wat leuke dingetjes op. Lekker straight forward, maar met genoeg weird gedoe en soms zelfs lichtelijk disturbing. Dat personage van Hana Mae Lee was echt briljant gevonden. Verder ook wel héél erg nice dat Donald Faison er eventjes in zat, één van m'n comedy helden . Aardig vermakelijk, maar niet veel meer dan dat. Past (buiten de zang om) prima in het rijtje van Bridesmaids e.d... alleen is deze iets leuker en constanter.

zerodopa
Ik kan hier niets inhoudelijks over kwijt behalve dat het mij een partij K*T was. Deze zin voegt inhoudelijk niets toe. Maargoed ik voel dat elk woord dat ik hier neerzet negatief of positief een woord te veel is over deze film. dus dat.

avatar van kuiponok
Dit is dit niet mijn soort film, maar mijn vriendin vond deze wel geweldig.
Er zaten wel een paar grappige/leuke scènes in, maar qua verhaal en zo kon het echt niet boeien, althans mij niet
Denk voor de meeste meiden/vrouwen wel een aanrader...
Gemiddelde van mijn stem en die van mijn vriendin: 3*