Bridesmaids (2011)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Maya Rudolph en Rose Byrne

Het leven van Annie (Kristen Wiig) is een puinhoop: ze gelooft niet meer in de liefde en is altijd blut. Wanneer ze door haar beste vriendin Lilian (Maya Rudolph) als getuige op haar bruiloft wordt gevraagd, besluit ze Lilian en de hele groep bruidsmeiden mee te nemen op een wilde trip met het huwelijk als eindstation.

avatar van ILDIB
Hele goede grappen en flauwe wisselen elkaar af, film is helaas te lang, maar er zitten zeker stukken in die meer dan de moeite waard zijn.
Die agent heeft echt een waanzinnig accent.

avatar van Jediron
Nu zou ik net als velen hier een 2 of 2.5 kunnen geven, maar na het zien van "Ushi must Marry" kan je het mij niet kwalijk nemen dat ik hier 3.5 sterren voor geef

Hoop dat dat genoeg zegt. Gewoon een vermakelijke film. De hoofdpersoon zeurderig? Hmm, smaken verschillen denk ik dan maar. Ze acteert iig 10x overtuigender dan Wendy van Dijk....

Het eind was ook niks mis mee, de twee komen weer samen...wat moet je daar nog aan toevoegen?
Twwe kids, een hond, een huis en een bakey? Ow plz... over afgezaagt gesproken....

avatar van Sukantara
Supergrappige droge film in een flinterdun verhaaltje. Heel veel gelachen tijdens deze film.

Prachtige grappige film!
Erg veel mooie grappen waar je zeker in een deuk kunt liggen totdat
de volgende grap er is. Las ook dat het allemaal wat zeurderig is.
Dit is na mijn mening niet zo erg. Tuurlijk is het een feel-good movie
en realistisch niet echt.

avatar van ziggy06
Tyler is een held. Meest geniale moment van de film...

Best leuk.

Beetje rare mix van een basic romcom, met nogal brute humor tussendoor. Vooral Melissa McCarthy lijkt af en toe niet te stoppen .Best geinig hoe zij haar hele hebben en houden in haar humor gooit. Wiig doet het verder leuk, de rest van de bruidsmeisjes ietwat saai, al is Byrne wel een goede tegenspeelster voor Wiig.

De leukere momenten komen dan ook vaak van de wat kleinere bijrolletjes. Die Britse huisgenoten van Wiig zijn leuk en O'Dowd blijft een held. Kan tegenwoordig geen film opzetten of ik zie hem voorbijkomen. En horen, want ik herken hem vaak sneller aan z'n stem dan aan z'n uiterlijk.

Leuk aan de film dat de grappen tot diep tegen het einde doorgaan. De film ontsnapt niet aan wat typische romcom meligheid en het is af en toe wat wachten tot de humor weer vol naar voren getrokken wordt, 2 uur is dan ook iets van het goede teveel, maar het gaat nooit echt vervelen en er valt genoeg te lachen.

avatar van Glennekeeeee
geen slechte komedie maar had er toch meer van verwacht door de positieve kritieken. de film heeft zeker en vast enkele topmomenten zoals in de winkel waar ze de jurken van the bridesmaids passen etc maar er zijn net iets te veel inzakmomenten waardoor het toch geen topkomedie word. ik heb de hype mccarthy bewust aan mij laten passeren en dit is dan ook de eerste film waarin ik haar écht zag en zeker in deze bijrol doet ze het voortreffelijk met heerlijke humor, ze heeft niet echt de meeste jokes maar elke joke die ze krijgt is er wel bonk op. maar om haar nu zo 90min als hoofdrol te zien dat weet ik niet echt.
ik had er meer van verwacht maar achteraf lijkt me dit toch meer een échte vrouwenkomedie en niet iets voor ieder wat wils. het was leuk voor een keertje maar niet voor herhaling vatbaar

avatar van mikey
Voor het taartbakken is een body double gebruikt. Veel platte, flauwe , poep/plas grappen. Maar dat vind ik wel leuk.

geweldige film, gaat als een trein, goede grappen en ook nog diepgang. Ik hoop dat er een deel twee komt.......

avatar van fritsje
Hilarisch !!! Lekker pittige wijven.goed geacteerd en gewoon erg leuk,dit soort films van uit de vrouwen kant gezien( met lef) zien wij veels te weinig.

De film ging maar enkel bepaalde gevallen mochten beter uitgewerkt worden (zoals wat er van las vegas gebeurt is ) zijn ze gegaan of juist niet, dit kwam niet over.

Ma de beste speler was Melissa McCarthy kwam echt goed over en soms zo grof echt goed uitgewerkt !

avatar van tattoobob
tattoobob schreef:
Een beetje een vrouwen film,maar wel een goede!!!
Een aanrader,deze film heeft mij zeker meerdere keren een flinke lach bezorgt..
topfilm

Dus ook voor mannen best te doen....leuk acteerwerk en goede grappen passeren voorbij.
Poep en plas grappen........ik hou er van.

Film begon heel goed, maar hij duurt gewoon te lang en de ruzie tussen de twee dames duurt gewoon te lang.

avatar van beavis
Weer typisch onsmakelijke humor, die met charmante acteurs, die soms ook echt eventjes leuk zijn, nog net te verdragen is. McCarthy springt er toch ook wel uit als komisch acteertalent. En verder wel cool dat Wilson Phillips met hun enige grote hit 'hold on' een belangrijke rol in de film heeft. Een uitstekend voorbeeld van wat ik een guilty pleasure zou noemen en dat doet het altijd goed in dit soort films!

avatar van K. V.
Dit was nog een leuke film, het eerste uur was erg grappig, ondanks dat de humor niet altijd van een even hoog niveau is. Het tweede uur is minder grappig en is er iets meer drama, maar zeker niet overdreven.
De cast deed het prima.
'k heb me er prima mee vermaakt en 'k vond het toch wel een aangename verrassing.

avatar van Morpheus73
Kan iemand mij uitleggen waarom McCarthy voor deze rol een Oscar nominatie heeft gekregen??? Film zelf vond ik erg matig en op sommige momenten wel zwaar irritant. Kirsten Wig heeft me nog niet echt kunnen overtuigen van haar komische talenten. Slap aftreksel van de Hangover maar dan nog erger

avatar van maxo922
Kutfilm

In het begin wel een paar keer gelachen, maar ik vraag me dan af of dat door de sfeer komt die ik samen met m'n vrienden had of omdat ik de film zelf ook daadwerkelijk leuk vond. Na de vliegtuig scene begon de commercialiteit (die in het begin al overduidelijk aanwezig was) me steeds meer op te vallen en ook te storen. En ook hoe leeg het script eigenlijk is. Het creativiteitsniveau was vrijwel non-existent. En dan ook nog die gepushte happy-ending. Ik werd er zelfs een beetje chagrijnig van.

Maar ja, gooi er een paar bekende schuddebuikjes in en hey: zalen vol. Zo gaat dat.

avatar van IH88
“This is such a stone-cold pack of weirdos, and I am so proud!”

Prima film. Bridesmaids werkt door het sterke script en het zichtbare plezier van de acteurs die hun rol met verve spelen. De humor is afwisselend kurkdroog en over the top en die combinatie werkt uitstekend. McCarthy en Byrne staken er voor mij bovenuit maar eigenlijk zitten er geen zwakke plekken in de cast.

Wiig is goed als hoofdrolspeelster en ook alle andere acteurs hebben een aantal geweldige scènes. Zelfs de kleine rollen van een Hamm of Crews zijn al geweldig en dat is zowel een compliment voor het script als voor de acteurs. De film is wel te lang en het hoge niveau wordt niet vastgehouden. Gelukkig eindigt de film wel erg sterk en het onvermijdelijke happy end verdient de film. Een vrouwenfilm waar ook de mannen moeiteloos van kunnen genieten.

Een leuke romantische komedie. Een soort The Hangover maar dan met vrouwen i.p.v. mannen in de hoofdrol.

avatar van Donkerwoud
Meer een verzameling losse sketches dan dat het echt een noemenswaardige kop en staart heeft. Maar het is leuk om een volle speelduur naar komisch vrouwelijk talent te kijken. Kristen Wiig voorop als de manische, jaloerse 'beste vriendin' die alles eraan doet om nummer één te blijven bij haar jeugdvriendin. Ze is bijzonder grappig door alleen gekke streken uit te halen. Tijdens de vliegtuigscène en haar poging om Rhodes terug te winnen, rolde ik van de bank van het lachen. Met haar non-verbale mimiek en slapstick weet ze een prettige zelfspot over te brengen. Rose Byrne is een fijne antagonist als de overgeorganiseerde bimbo die perfecter dan perfect is. Ook fijne bijrollen van Ellie Kemper, Melissa McCarthy, Chris O'Dowd, Jill Clayburgh en Jon Hamm. Van begin tot eind genieten, ook al is het een voorspelbaar niemendalletje waarvan de uitkomst zich vrij snel laat raden.

avatar van otherfool
Deze film duurt gewoon twee jaar, er kwam geen einde aan. Dat de goede grappen met gemak op één handje zijn te tellen is misschien nog wel kwalijker. Soms aardig, maar wat me enorm tegenstaat is die ongelooflijke slapheid die dan aan het eind weer om de hoek komt kijken, het weekhartige vrouwelijke publiek moet het uiteindelijk wel lief en aardig vinden natuurlijk. Alleen Hamm kan gewoon lekker een eikel spelen, en dat is dan ook verreweg de leukste rol van de film.

avatar van Roger Thornhill
Een soort mix van Bridget Jones en The hangover, met een sterke en voor mij nog "frisse" hoofdrolspeelster en een briljante bijrol voor Melissa McCathy die elke scène waarin ze verschijnt moeiteloos steelt ("I want to apologize. I'm not even confident on which end that came out of."). Natuurlijk af en toe sentimenteel, en ik heb toch maar zelden zó'n on-politieagent-achtige politieagent als Chris O'Dowd gezien, maar al die kleine en grote rolletjes (de huisgenoten, de fuck-buddy, de jonge klant die uitgefoeterd wordt) deden me toch steeds weer lachen, dus voor mij zijn die twee jaar, pardon, uur ómgevlogen.

avatar van Imane10
Als vrouw zijnde kon ik me nergens in herkennen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de film daarom al afschrijf maar in mijn ogen was het een No go. Langdradig, awkward, overdreven, uitgeperste humor en zo kan ik nog even door gaan.Ik irriteerde me aan dat kreng Annie, wat was dat een arrogante figuur. Je ziet de film van een perspectief en dat is die van Annie. Het waren allemaal Bijdehande typetjes die de film een belachelijk kader gaven. Deed me meer denken aan een Poppenkast. Het was zelfs geen wegkijkertje. Zonde van mn tijd, een film van 2 uur nog wel! Ik had m eerder moeten stoppen maar eenmaal in de bank gezakt liet ik het maar als achtergrond geluid.

Vermakelijke en grappige film!

avatar van Tup&Joep
Oef, hier was bijna niet door te komen. Die Kristen Wiig is vreselijk ongrappig. Te lang en te flauw.
Alleen een paar geinige bijrollen lieten deze film niet naar de bodem zinken.

Leuk filmpje.

Dit is een chickflick pur sang. Gelukkig heb ik een zwak voor chickflicks en ik heb me hiermee dan ook prima vermaakt. Deze film onderscheidt zich door de vernufte humor. Meermaals heb ik een flinke grijns op mijn gezicht gehad. Het verhaal is nogal zwak, maar het script maakt veel goed.

Het is niet eens zo zeer Wiig die het naar een hoger niveau tilt, maar vooral de bijrollen leveren leuke situaties op. Met name McCarthy was af en toe werkelijk hilarisch. Zij en Rebel Wilson hebben een gelijkaardige rol, maar McCarthy weet beter te overtuigen.

Toch blijft 2 uur te lang voor een film als deze. Sommige grappen worden onnodig uitgerekt, waardoor het af en toe wat irritant wordt. Het aandacht trekken door topless langsrijden (plus alle andere capriolen) bijvoorbeeld.

Snap overigens niet de vergelijkingen met The Hangover.

avatar van Angelo2
Heerlijke film! Meerdere malen met mijn vriendin echt goed gelachen terwijl die niet zo van de komedies is. Leuke rol van Kristen Wiig. Jammer dat de andere films van deze regisseur wat tegen vallen. Deze krijgt in ieder geval een dikke 8

avatar van remorz
Minder scherp dan verwacht.

Niet dat ik The Hangover nou zo hoog heb zitten maar als vrouwelijk equivalent van die film (een veelgelezen predikaat) had ik hier toch een rauwer randje verwacht. In The Hangover kon ik aardig sympathiseren met hoe oprecht vertieft de hoofdpersonen erbij liepen; hier blijft alle humor die het gemiddelde romcom-gehalte in braafheid moet overstijgen er wat cosmetisch opgeplakt.

Een schreeuwerige diarreesessie, een flauwe dronkenvrouwspraatje en veel, veel grappen die onnodig lang gerekt worden waardoor de eventuele scherpte eigenlijk per scene al uitgemolken wordt. Neem de speech-scene op de verlovingsparty, de twee eerder genoemde scenes maar ook als later de aandacht van Rhodes getrokken moet worden: in beginsel grappen met goede potentie maar door herhaling wordt ieder lachsalvo voorzien van zijn eigen fade-out.

Wiig en ook de onuitstaanbare Byrne doen het erg goed en een handjevol bijrollen valt ook weinig te verwijten. Er zit genoeg chemie in de groep en ook qua timing zou je verwachten dat de humor gewoon meer zou werken. Het is echt het script (door twee vrouwen geschreven) dat de grappen te lang op repeat laat staan en de regie (door een man, ook jammer) die het tempo gewoon wat meer voorrang had moeten geven. In essentie een film met een goed hart maar een onlangs geziene Pitch Perfect vond ik voor vrouwelijke humor een betere lans breken. 2*