Ocean's Eight (2018)

Alternatieve titel: Ocean's 8

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Gary Ross
met Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway

'Ocean's Eight' volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

avatar van MartMovie
Weinig tot niet gelachen. Niet spannend en eigenlijk alweer vergeten waar hij over gaat.

avatar van Felmy..
linxde1 schreef:
In het kader van overdreven feminisme doen we dit keer vrouwen.
Wat een belachelijke opmerking in een wereld waarin de filmindustrie nog steeds gedomineerd wordt door stoere mannen met snelle wag(/p)ens!!

avatar van Basto
Felmy.. schreef:

Ik kijk uit naar deze film!

Tja, het is toch echt aan de dames zelf om die hegemonie te doorbreken, met hun blubberkonten en platgetrokken botoxkoppen.

avatar van soom
Hm. Ik heb nooit een film van de Ocean gezien. Behalve dan een natuurfilm. Dit is dan wel even andere koek.
Sandra blijft nog steeds een schoonheid. Ook met eventuele botox.
Zij is ook de grootste reden dit eens te willen zien voor mij. Ze blijkt de spil van dit toch wel magere filmpje. Het oogt weliswaar heel kunstig en ziet eruit om door een kettinkje te halen.
Maar toch zitten er genoeg zijwegen in waardoor ik ietwat afgeleid werd.

Zo was er dus Meneer Becker. Hij werd voorgesteld als ex van Debbie en ze had nog een appeltje te schillen met hem. Jammer was wel dat er dan niet een interactie kwam met hem en haar.
Ik had graag nog een laatste, zij het dan verkapte, cryptische afscheidsrede willen zien in de gevangenis. Dat ze echt een laatste woord gaf aan hem.

James Corden kan prachtig zingen en dansen, maar dat zie ik hem liever doen. Zo goed is hij niet in elk geval.
Nee eigenlijk is het wel duidelijk waartoe ik de familie Ocean geen blik waardig keur. Het is net niet helemaal mijn ding.

avatar van Zwolle84
Heeft Rihanna nog een beetje screen time? Ze zou de enige reden voor me zijn om te kijken.

avatar van John Milton
Dat zal niet genoeg zijn om een algehele desinteresse te overbruggen, gok ik zo

avatar van Duke Nukem
soom schreef:

Het is waarschijnlijk niet jouw cup of tea, maar de eerste Ocean vond ik best leuk bedacht. De vervolgen op dit soort films zijn vaak een stuk minder.

avatar van soom
Zwolle84 schreef:
Ze komt wel een paar keer in beeld.

Duke Nukem, ik denk het. Ik vermaakte me nog wel met deze hoor. Dat wel.

avatar van clubsport
Felmy.. schreef:

Ik kijk uit naar deze film!

nee we gaan lekker de mannen na apen en hun franchises kapen omdat we zelf geen origineel verhaal kunnen verzinnen .

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Dit moet één van de slechtst gemonteerde films zijn die ik in tijden heb gezien. Er is echt iets volledig mis met de pacing en timing van deze film. De soundtrack doet weliswaar vermoeden dat de film lekker vlot is, maar dat is zelden het geval. Hele rare keuze van shots die veel te lang staan of juist te kort, qua timing zit de film er steevast ver naast. Inclusief talloze scènes die echt nergens naar toe gaan; van scènes over Tinder tot een inwisselbaar stel dat iets te eten wil bestellen. Op een gegeven moment stapt Cate Blanchett op haar motor. Het volgende shot loopt ze in compleet andere kleding over een zebrapad. Zelden zie je zo'n compleet onlogisch zooitje.

Wellicht is de warrige montage om te compenseren voor het iets te simpele uitgangspunt. Het is eigenlijk nooit een straf om bij een heistfilm naar de uitvoering te kijken, maar het plan van Sandra Bullock en haar team is nergens spannend of bijzonder; het stelt op alle vlakken eigenlijk niets voor. Eigenlijk kabbelt de film de volledige twee uur rustig voort, elk lichtelijk vermakelijk moment steevast afgewisseld met een hoop oninteressant geneuzel. De klus gaat zo makkelijk, er zijn amper tegenslagen en de helft van het team heeft geen enkele meerwaarde. Cate Blanchett speelt een grote rol, maar haar personage doet eigenlijk de hele film geen hol. Van het hele team heeft Rihanna misschien nog wel de leukste rol. Zij en tekenfilmfiguur Helena Bonham Carter hebben op z'n minst nog ietwat kleurrijke personages, de rest is opvallend suf.

2 sterren.

aru
Snel vergeten deze film. Wat een tijdverspilling zeg om hier naar te kijken.

avatar van Mikemans
Leuk geprobeerd, maar het deed mij totaal niets. Amper gelachen, geen spanning en meer irritatie door de warrige/foute tijdlijn op het einde. Het is Sex In The City vs Ocean's.
Zonde dat Sandra Bullock haar gezicht heeft laten bewerken. Af en toe leek ze op Michael Jackson.

avatar van pierre18
Als je steeds niet van tevoren weet wat er moet gebeuren om diamanten te bemachtigen, maar achteraf getrakteerd wordt op 'zo hebben we t gedaan', is de spanning heel snel verdwenen in dit genre. Het krijgt een etiket van een documentaire. Tevens is het een film waarin de kopstukken zo inwisselbaar waren voor onbekende actrices. Ongelooflijk hoe sterk de automatische piloot bij deze kopstukken aan staat.
De film is heel luchtig en veel te lief met erg weinig emotie en heeft eigenlijk 'niets om t lijf' en kan je ook spreken van een kopie of ware 'vervalsing' van eerdere films. En dan heb ik nog geeneens over de onlogische en ongeloofwaardige acties en teksten.
Wat moet bijvoorbeeld Serena Williams hier nu weer? Maar daarnaast wordt de film ook nergens leuk of kan je kijken naar een gezellig en gemeenschappelijk stel vrouwen. Er is ook totaal geen chemie tussen allen.
Jammer van mijn gespendeerde tijd.

Y&T
't zal allemaal wel.....ongeboeid afgekeken......en nog hopeloos gecast ook....

avatar van anne J
Niet goed, niet slecht. Hetzelfde als de andere Ocean's films. Prima vermaak, maar niet een film die je thuis speciaal op gaat zetten om nog eens te kijken. Dus:

Een 3*, op het zelfde niveau als Ocean nr. 12 en 13.

Pur
Aardige film, prima vermaak maar ook niet meer dan dat.

Mist een beetje de opbouw en spanning van Ocean's 11. Het kabbelt redelijk voort. Voorbereidingen worden gedaan, de heist wordt gepleegd, oeps nog even een "spannend" moment er tussen etc. Je gaat nergens op het puntje van je stoel zitten.

Eerder een film die je thuis een keer on demand kan kijken dan die je perse in de bios moet zien.

avatar van John Milton
Uiteraard niet origineel, maar ik moet zeggen dat ik me alsnog niet verveeld heb op deze platgetreden paden, dankzij de dames.

avatar van bennie jolink
Chainsaw schreef:
Op een gegeven moment stapt Cate Blanchett op haar motor. Het volgende shot loopt ze in compleet andere kleding over een zebrapad..

Haha ja dit viel me ook op, echt een super onlogische scene.

Ook super onlogisch is het hele stuk met de verzekeringsagent. Hij roept meteen dat mevrouw Ocean echt niet verdacht is. Het feit dat een bekende dief de hele tijd bij de wc staat waar juwelen gestolen zijn is niet verdacht???? Ook erg raar dat hij na 1 koffie gesprekje zich omver laat kletsen om een onschuidig persoon de schuld te geven? Was dit ook gepland in die 5 jaar gevangenistijd? De film maakt dit niet duidelijk. . Eigenlijk zit de hele film vol met plotholes en onnodige scenes. Blergh!

avatar van Jesse93
De film kijkt wel aardig weg. Helaas heb ik nergens een momentje van echte spanning gevoeld en gaat het allemaal iets te vlekkeloos. Kan helaas niet het niveau aan van de andere Oceans films.

avatar van Antonev
Een klassieker zal het niet gaan worden, maar ach , wat geeft het? Ik vond het een vlotte film die lekker weg lijkt. Geen gecompliceerd verhaal of vergezochte plotwendingen, gewoon recht toe recht aan. Een beetje volgens het vaste recept om het zo maar te zeggen. De humor was prima en gelukkig niet te overdreven aanwezig zoals je bij dit soort films wel eens ziet.

Prima vermaak, waarbij je je hersenen niet al te veel hoeft in te spannen.

avatar van missl
Vlotte film, leuke grapjes, gelukkig geen feministisch gedoe, prachtig gestylede vrouwen en een con. Geen hoogvlieger maar ik heb me er zeker mee vermaakt, op naar deel 2.

Idd zeer matig geregisseerd en het plot valt zowat van de fouten uit elkaar maar er zit wel genoeg jeu in om er een stompzinnig popcornfilmpje van te maken dat 2 uur wegkijkt.

Dikkertje Dap
Matige film en ik stoorde me erg aan de sluikreclame voor een religie die dan ook totaal geen toegevoegde waarde of verband had met de film. Ik vind de film geen aanrader.

Religie??

Dikkertje Dap
Religie??

??

avatar van Drifter
Het komt op mij over als een kleine meisjes film die ook stoer willen doen en een film naspelen.
Script is slap aftreksel van de originele Oceans films. Het verhaal zit niet echt goed in elkaar, de actrices lopen als een kip zonder kop door elkaar en van uitwerking karakters heeft deze regisseur nog nooit gehoord. De enige herinnering aan de hele film is chaos.
Als een Ocean film zo slecht zou zijn zou ik hetzelfde zeggen maar aangezien de hele film is gebaseerd op prestaties van vrouwen zonder hulp van mannen durf ik bovenstaande te zeggen.
Muziek keuze is niet slecht.

avatar van schumacher
Wat een matige film ppff.
Het enige lichtpunt was de mooie Anne Hathaway .
Ocean's film ook de vorige dus zijn nooit mijn ding geweest en deze ook niet.
De eerste 5min vond ik nog leuk.
Nee, je moet der echt voor te vinden zijn voor deze film(s).

avatar van Walter S.
Ik sluit me aan bij wat Antonev zegt, maar geef wel halve ster meer.

Prima vermaak, waarbij je je hersenen niet al te veel hoeft in te spannen.

avatar van tommiew
Het zwakkere vervolg op de Ocean's films. De eerste helft gebeurt heel weinig en kabbelt het een beetje voort. De chemie tussen de spelers van de originele filmreeks is nergens te vinden. Als de diefstal dan echt gaat beginnen wordt het iets beter en er volgt nog een leuk verrassend einde. Leuk voor op de zondagmiddag op de bank met een zak chips.

avatar van Walter S.
@ tommiew

Zwak, kabbelt voort, geen chemie, gebeurt heel weinig, maar dan opeens door een leuk en verrassend einde is het opeens toch een leuke zondagmiddagfilm geworden?

Vrijwel alles wat je voor je slotzin zegt ontkracht je eindconclusie toch eigenlijk?