It (2017)
Genre: Horror
Speelduur: 135 minuten
Alternatieve titels: It: Chapter One / It: Part 1 - The Losers' Club
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Andy Muschietti
Met onder meer: Jaeden Martell, Bill Skarsgård en Jeremy Ray Taylor
IMDb beoordeling:
7,3 (686.429)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 7 september 2017
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot It
"Your fears are unleashed"
Zomer 1989. 'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om het te verdrijven.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,3 / 686429)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- It (BoekMeter)
- It (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Bill Denbrough
Ben Hanscom
Beverly Marsh
Richie Tozier
Mike Hanlon
Eddie Kaspbrak
Stanley Uris
Pennywise
Henry Bowers
Belch Huggins
Video's en trailers
Reviews & comments
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
DMF. The stand was eerder in de juiste versie op de nederlandse markt verschenen. Stephen king heeft het boek zelf later herschreven. Vandaar 2 versies. De 1e versie van IT is leuk om er bij te hebben voor vergelijking.
bjerik76
-
- 2359 berichten
- 1807 stemmen
ik begin hier nu toch wel naar uit te kijken, ook al is het een remake van een film uit mijn generatie.
Nu klinkt 40 ineens wel heel erg oud !
lekkere speelduur ook !
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1742 stemmen
Ik ben net te jong om er heen te gaan. Ik hou van horror film. En ik wou naar die film. En ik verheugde er zo op toen ik het nieuws te horen kreeg. En nu kom ik er achter dat ie voor 16+ is. Dat is wel jammer. Ik ben zelf 14 dus ik vind dat ie voor 12 jaar moet zijn. Wie kan me er mee helpen. Wie kan mij de dvd uitkomst vertellen?
Tegenwoordig kijken ze niet zo moeilijk meer bij de bios hoor
Ik denk dat je er gewoon naartoe kunt gaan.
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Tegenwoordig kijken ze niet zo moeilijk meer bij de bios hoor
Ik denk dat je er gewoon naartoe kunt gaan.
Dat zou ik maar niet te hard roepen. Als hun zien dat jij klein bent en een erg jonge uitstraling hebt vragen ze gewoon nog hun ID.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Tegenwoordig kijken ze niet zo moeilijk meer bij de bios hoor
Ik denk dat je er gewoon naartoe kunt gaan.
Zie Wetboek van Strafrecht | Artikel 240a. Een bioscoopmedewerker is gewoon ontzettend nalatig als hij een minderjarige toelaat. Maar ik snap wel dat het af en toe vergeten wordt, of dat ze geen zin hebben in klappen van een boze vader. Ik heb een keer zo'n tokkie los zien gaan tegen een jong kassameisje, dat ik me er eigenlijk mee had moeten bemoeien. Te stom om de logica ervan in te zien. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je moet wel snappen dat een bedrijf geen boete's gaat riskeren omdat jíj als bezoeker lak hebt aan die wet.
Hoe hoog die boete is? Rtl nieuws maakt hier melding van 25.000 euro. Dus ja, als het goed is dan kijken ze nog steeds 
Ter info (wiki): Een overtreding van artikel 240a is een misdrijf (en geen overtreding). Het plegen van een misdrijf levert voor de pleger ervan bovendien een strafblad op. Inspecteurs van Agentschap Telecom (buitengewoon opsporingsambtenaar) controleren in opdracht van het ministerie van Justitie of artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht wordt nageleefd door verkopers, verhuurder maar ook bioscoopexploitanten.
Maar ik ben wel benieuwd dus naar jouw ervaringen op dit vlak, clockwork72. Die zijn dus anders?
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1742 stemmen
Ja het komt mij allemaal niet bekend voor. Toen ik 12/13 was ging ik ookal naar 16+ films. Natuurlijk wel samen met mijn vader. Maargoed dat is inmiddels ookal weer dertien jaar geleden dus het beleid zal inmiddels wel veranderd zijn.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Toevallig is het exact 13 jaar geleden dat ikzelf bij Pathé werkte, en als portier een aantal 12-15 jarigen teleur moest stellen die naar Troy (2004) wilden. IIg Pathé Groningen controleerde dat ook toen al streng, aangezien ik dat deed als onderdeel van het beleid. Het was volkomen vanzelfsprekend en algemeen bekend bij het personeel dat 16 jaar een harde grens was, en de rest adviesleeftijden als er een ouder mee was.
Maar op Texel (waar ik vandaan kom) werd er toen ik 14 was, nu ik erover nadenk ook niet moeilijk over gedaan. Zo ben ik gewoon naar Léon (1994) geweest als 14 jarige met een groepje vriendjes. Maar tussen die twee films zit natuurlijk ook tien jaar, en het is een eiland. 
Ze zijn er in 2009 en 2012 wel actief mee bezig geweest op overheidsvlak, als ik de wiki van Kijkwijzer zo zie.
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Toevallig is het exact 13 jaar geleden dat ikzelf bij Pathé werkte, en als portier een aantal 12-15 jarigen teleur moest stellen die naar Troy (2004) wilden. IIg Pathé Groningen controleerde dat ook toen al streng, aangezien ik dat deed als onderdeel van het beleid. Het was volkomen vanzelfsprekend en algemeen bekend bij het personeel dat 16 jaar een harde grens was, en de rest adviesleeftijden als er een ouder mee was.
Maar op Texel (waar ik vandaan kom) werd er toen ik 14 was, nu ik erover nadenk ook niet moeilijk over gedaan. Zo ben ik gewoon naar Léon (1994) geweest als 14 jarige met een groepje vriendjes. Maar tussen die twee films zit natuurlijk ook tien jaar, en het is een eiland. 
Ze zijn er in 2009 en 2012 wel actief mee bezig geweest op overheidsvlak, als ik de wiki van Kijkwijzer zo zie.
Dus je raad me aan om niet te gaan. En bin welke bios word het strengs gecontroleerd? Bij vue of Pathé? En ik woon in noord Holland. Dus wat kan ik het best doen? Gaan met iemand boven de 18 of gewoon niet?
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Dat zou ik maar niet te hard roepen. Als hun zien dat jij klein bent en een erg jonge uitstraling hebt vragen ze gewoon nog hun ID.
Dus moet ik niet gaan denk je?
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Aangezien je hier (net als ik) met je volledige naam zichtbaar bent, zou ik lekker wachten tot hij thuis te kijken is. Je bent nog maar heel even minderjarig wat films betreft. Het gezeur niet waard. Ik denk niet dat je er zomaar strafblad aan over houdt, maar het is het risico niet waard, imho.
Ik dacht toen ik 16 was dat het rampzalig zou zijn als ik de première zou missen van Independence Day (1996) (ik mocht niet omdat we de ochtend erna vroeg op vakantie gingen). Geloof me, achteraf denk je: 'waar maakte ik me zo druk om' 
You'll be fine. Maak je eigen keuze, maar ik verwacht niet dat je jezelf jaren zult verwijten dat je het in de bios gemist hebt.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Stephen King's It: Hear two haunting tracks from the film score - ew.com
Review embargo eindigt 6 september, de dag voor de première dus.
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1742 stemmen
Ik zou gewoon proberen te gaan met iemand die boven de 18 is. Wie niet waagt die niet wint.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
true.
Al is het geen loterij.
schijnbaar kun je ook een strafblad winnen, als ik het zo lees.
Klein kansje, maar dan nog 
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1742 stemmen
true.
Al is het geen loterij.
schijnbaar kun je ook een strafblad winnen, als ik het zo lees.
Klein kansje, maar dan nog
Zal allemaal wel loslopen.
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Je komt niet binnen met boven de 18 dat is niet meer toegestaan ik zou ook zoals meneer Milton zegt het niet proberen. Gewoon voor je eigen best wil.
Waverick
-
- 220 berichten
- 367 stemmen
Toch blijft het zuur voor 'minderjarigen' die de versie uit 1990 hebben gezien en benieuwd zijn naar deze...
Als er ooit een Star Wars film uitkomt voor boven de 16 krijgen we waarschijnlijk nog meer discussie.
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Star Wars voor 16+ lijkt me inderdaad sterk..
Waverick
-
- 220 berichten
- 367 stemmen
Maar goed, mijn post was bedoeld om maar een vergelijking te maken...
Ik ben ook wel benieuwd naar Nijntje in 16+ 
En nu weer on topic.
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Maar wat ik niet snap is dat ie in Engeland voor 15+ is en dat in Nederland dan 12+ want in Engeland is er ook een 18+ en in Nederland is dat dan 16+ en dat weet ik. Want in Engeland zijn ze heel veel strenger met de kijkweizers. De Engelstalige huis Anubis is daar voor 12+ . Hier bewijs. https://http://www.odeon.co.uk/films/it/17289/
Waverick
-
- 220 berichten
- 367 stemmen
Ik kreeg zojuist een antwoord van 'Kijkwijzer', waar ik de vraag ook had gedropt:
"Bedankt voor uw mail. It heeft een 16 jaar classificatie omdat de film zeer hard en heftig geweld bevat met ernstige verwondingen ten gevolg. Daarnaast bevat de film verschillende angstwekkende beelden en hevige griezeleffecten. Deze elementen kunnen schadelijk zijn voor kinderen jonger dan 16 jaar omdat ze het nog niet volledig kunnen plaatsen en daardoor kunnen afstompen of zelf bang of agressief worden. In principe zijn de Kijkwijzerleeftijden een advies, maar in de publieke ruimte – waaronder bioscopen - heeft de overheid een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrenzen van Kijkwijzer (Artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht). Dit heeft gevolgen voor het toelatingsbeleid van bioscopen. Het is volgens artikel 240a voor bioscopen strafbaar om kinderen die jonger zijn dan 16 jaar toe te laten tot films met een 16-jaar classificatie. Naar een 16 jaar film gaan met een kind van 12 is daardoor, ook onder begeleiding van een ouder, niet mogelijk. De bioscoop mag om legitimatie vragen en kinderen die jonger dan 16 zijn de toegang weigeren. Dit wetsartikel (240a) bestond al voor Kijkwijzer en is afkomstig uit het Wetboek van Strafrecht, uitzonderingen hierop zijn dan ook niet mogelijk."
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Ik kreeg zojuist een antwoord van 'Kijkwijzer', waar ik de vraag ook had gedropt:
"Bedankt voor uw mail. It heeft een 16 jaar classificatie omdat de film zeer hard en heftig geweld bevat met ernstige verwondingen ten gevolg. Daarnaast bevat de film verschillende angstwekkende beelden en hevige griezeleffecten. Deze elementen kunnen schadelijk zijn voor kinderen jonger dan 16 jaar omdat ze het nog niet volledig kunnen plaatsen en daardoor kunnen afstompen of zelf bang of agressief worden. In principe zijn de Kijkwijzerleeftijden een advies, maar in de publieke ruimte – waaronder bioscopen - heeft de overheid een wettelijke bepaling verbonden aan de leeftijdsgrenzen van Kijkwijzer (Artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht). Dit heeft gevolgen voor het toelatingsbeleid van bioscopen. Het is volgens artikel 240a voor bioscopen strafbaar om kinderen die jonger zijn dan 16 jaar toe te laten tot films met een 16-jaar classificatie. Naar een 16 jaar film gaan met een kind van 12 is daardoor, ook onder begeleiding van een ouder, niet mogelijk. De bioscoop mag om legitimatie vragen en kinderen die jonger dan 16 zijn de toegang weigeren. Dit wetsartikel (240a) bestond al voor Kijkwijzer en is afkomstig uit het Wetboek van Strafrecht, uitzonderingen hierop zijn dan ook niet mogelijk."
Ik wou dat de oude regels terug komen?
En een kind van onder de 16 weet zelf wel dat ie niet naar zon film wilt.
En ik kijk zo veel enge films dus ben wat gewent?
Waverick
-
- 220 berichten
- 367 stemmen
En een kind van onder de 16 weet zelf wel dat ie niet naar zon film wilt.
En ik kijk zo veel enge films dus ben wat gewent?
Helemaal mee eens. Aan de andere kant heeft Kijkwijzer wel gelijk, natuurlijk. In de publieke ruimte kun je beter geen risico's nemen, gezien het klimaat van de laatste tijd.
Over een half jaar, als de dvd uit is, krijgt mijn zoon hem alsnog te zien, dus er is geen man over boord. Ik ben als ouder dan niet strafbaar.
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
Klinkt wel goed.
Zeer hard en heftig geweld ?.
Gaat steeds beter klinken.
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens. Aan de andere kant heeft Kijkwijzer wel gelijk, natuurlijk. In de publieke ruimte kun je beter geen risico's nemen, gezien het klimaat van de laatste tijd.
Over een half jaar, als de dvd uit is, krijgt mijn zoon hem alsnog te zien, dus er is geen man over boord. Ik ben als ouder dan niet strafbaar.
Ik ga de dvd ook kopen en ik heb al een exemplaar gereserveerd op bol.com dat kunt u ook even doen want dan gaan de eerste naar u en mij?
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
Ik zie hem nog niet staan op bol.com. wel de oude versie.
Sarelb2
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Ik zie hem nog niet staan op bol.com. wel de oude versie.
Goed zoeken en dan vind je hem.
Dit moet hem zijn.
Pre- en sequels

It Chapter Two
2019
383 reacties
Het laatste nieuws

Netflix komt met 'Caught Stealing', maar Prime Video overtroeft met 'Roofman'

Videoland voegt de geprezen Zweedse film 'Så som i Himmelen' toe aan het aanbod

Tip voor fans van de 'Outlander'-spin-off: de fantasyhitserie 'A Discovery of Witches' op Netflix

'All The Money in The World' van Ridley Scott dinsdag te zien op televisie
Bekijk ook

Queen: Days of Our Lives
Documentaire / Muziek, 2011
148 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties

Ohikkoshi
Drama, 1993
11 reacties

Jaws
Horror / Thriller, 1975
1.634 reacties

Wind River
Western / Misdaad, 2017
322 reacties

Sidney Hall
Drama / Mystery, 2017
25 reacties
Gerelateerde tags
gebaseerd op boekkleine stadclownpestenabandoned housemoordflashbackballoonmaineschoolschepselangstzomermoordenaarvermist persoondeath of brotherwellkinddemonictown historystephen kingit
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








