Ghostbusters (1984)

Alternatieve titel: Ghost Busters

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Ivan Reitman
met Bill Murray, Dan Aykroyd en Sigourney Weaver

Drie wetenschappers verliezen hun baan bij de universiteit van New York, waar ze het occulte bestudeerden. Ze besluiten om zich voortaan te verhuren als Ghostbusters, en zich bezig te gaan houden met het vangen van allerlei soorten spoken en geesten. Wanneer ze een portaal naar een andere dimensie ontdekken is het aan de Ghostbusters om de Big Apple te redden.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Al een tijdje niet meer gezien, maar ik vond de film erg komisch en mooi (vooral voor de tijd). Veel leuke geesten ook, zoals bijvoorbeeld The Marshmallow Man. 3 en een halve ster.

Ja, erg komische film. Zeer de moeite waard. Soms een beetje belachelijk, maar dat is juist wel grappig.

BS
leuke film om naar te kijken.Een paar grappige en leuke shots.Aparte geesten en een raar sfeertje.
Beetje oud,maar zeker de moeite waard. 3,5 ster

Tijd geleden gekeken, wat ik me herinner is dat de special effects er (voor die tijd) goed uitzagen en het verhaal grappig en boeiend was. Eigenlijk wil ik hem toch nog eens zien. Ik geef hem voorlopig 3,5 sterren.

avatar van Ralfke
Weer één van die vermakelijke jeugdfilms. Graag naar gekeken toen en ik herinnere me ook nog wel dat alle (speel)goedwinkels vollagen met allerlei GB-prullaria.

FisherKing

Helemaal mee eens; Was dit nou een van de eerste films waar toen al die prullaria van uitkwamen?

gremlin gizmo
Die groene monsters zijn het leukst.

tovenaar
Slimer?

FisherKing schreef:

dat was star wars he

de ghostbuster poppetjes en de rest van die zooi was vet. vooral die auto. Daar heeft Hobbes menig uurt mee gespeeld

avatar van BoordAppel
WTF?! Hier heb ik nog niet op gestemd?!?!?!? Naja ik pleur dr maar n 4 tegenaan. Vond m vroeger kei leuk en nu nog steeds eigenlijk wel.

een van de coolste films ooit gemaakt (was wel jong toen ik m voor t eerst zag natuurlijk maar ach).

avatar van Purmerend
Heel erg goed verzonnen spoken vangers, met een geinig logo.
En ook de cast is heel erg bekent.

Blijft erg leuk, ook bij herziening. Aanrader 4*

MWX
een van mijn beste herineringen aan de jarren 80 blijft toch deze film blijft leuk om te zien een van mijn persoonlijke faforieten

avatar van remorz
Deze was vroeger ook een van mijn vavorieten, maar toen ik hem laatst keek, viel die echt vies tegen.

Ikkeuh
leuke film, leuke actie, aanrader als je niet weet wat te doen

avatar van Captain Pervert
Leuk, geestig, heerlijk sarcastisch en prima special effects.

Bravo. 4*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Cast doet het prima, effecten zijn in orde en de film ziet er verzorgd uit, maar echt een hilarische komedie is dit ook weer niet. Pas als de film lekker over de top gaat, zoals de aanval van dat marshmallow mannetje wordt het echt geestig. Verder vooral een sympathieke komedie, maar niet bar veel meer dan dat.

3,5 sterren.

avatar van mikey
Coole film die vaak erg grappig maar soms ook spannend is. De effecten waren goed. de decors meer dan dat. 4

avatar van Gehenna
Overduidelijk gedateerd, is nu niet meer dan een aardige film. 3

FisherKing
Ik vind hem helemaal niet gedateerd, gewoon erg vermakelijk en een fantastische filmsong. Verhaal is erg origineel.

avatar van mikey
doodgeknuppeld schreef:
Overduidelijk gedateerd, is nu niet meer dan een aardige film. 3

Die jeugd van tegenwoordig. tsk

avatar van Yak
Yak
Ik zag de laatste drie kwartier, het was me helemaal ontschoten dat Ghostbusters vanavond werd uitgezonden. Jammer jammer, want zelfs dat allerlaatste gedeelte vond ik hilarisch. Deze dosis jeugdsentiment ga ik binnenkort eens ergens opsnorren.

Jeugdsentiment!! had deze film al zeker een jaar of 15 niet meer gezien, dacht, dan zal hij wel tegenvallen, nee hoor. Hij is nog steeds harstikke leuk, en origineel.
De kleuren kwamen wel wat fletser over dan een film uit de jaren negentig (Scream werd hierna uitgezonden) maar ja, het is ook al een oud beestje uit 1984, maar de special effects vielen mij niet tegen voor een film van meer dan 20 jaar oud. 4*

avatar van The One Ring
Ik vond hem niet spannend en ook niet bijzonder grappig. Ik had er veel verwacht, maar het valt allemaal wat tegen. Het enige wat ik echt goed vond aan de film was het acteerwerk van Bill Murray, hie is de enige die de film nog van wat humor weet te voorzien. Maar net als met alle andere films van hem is ook hier hij weer het enige wat ik echt goed vond en dus moet ik alweer een film van hem benedengemiddeld laten scoren. Ik gun hem een goede film. Niet dat deze nou zo slecht is- zeer vermakelijk voor een keer- maar het kon beter.
2,5 sterren

Who you gonna Call.........geweldig, ik ben altijd al fan geweest van Ray, Egon, Peter en Winston 5

avatar van YuLaw16
Ongetwijfeld een klassieker! 4/5

avatar van SuperSideSwipe
Een film die je eigenlijk samen met E.T. meteen getoond moet krijgen na je geboorte. Want het kan niet voorkomen dat je deze klassieker nog nooit hebt gezien.

Geweldige film met zeer goede acteurs, waarvan natuurlijk Murray uitblonk.

Special effects heel aardig voor die tijd.

Topper!

avatar van Gehenna
Heel lang geleden al eens gezien, laatst weer... joh wat ziet alles er gedateerd uit zeg. Sfx en Murray nouja het blijft sentiment en voor die tijd waren de sfx natuurlijk baanbrekend. 3.5*

Het Bovennatuurlijke Superspektakel?