• 10.595 nieuwsartikelen

Met onder meer: Carrie Coon, Finn Wolfhard en Mckenna Grace

Gesproken taal: Engels en Oekraïens

Releasedatum: 18 november 2021

Plot Ghostbusters: Afterlife

"Discover the past. Protect the future."

Callie erft de boerderij van haar vader, een van de originele Ghostbusters. Ze verhuist met haar kinderen Phoebe en Trevor naar het kleine dorpje in Oklahoma. Daar vinden ze onder meer Ecto-1, het voertuig van de Ghostbusters, terug. De kinderen moeten beslissen of ze in hun voetsporen willen treden.

Social Media

Gary Grooberson

Dr. Peter Venkman

Dr. Raymond Stantz

Winston Zeddemore

Janine Melnitz

avatar van Daniëlle73

Daniëlle73

Ook deze films was echt leuk om te zien.

Ik vond het hem top!

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Prima kinderfilm en voor de ouderen leuke nostalgie. Ik ben het eigenlijk wel eens met de meeste andere reviews. Je kunt dit niet vergelijken met het origineel: het kan niet in de schaduw staan. Het is veel meer een kinderfilm en de humor van het origineel ontbreekt volledig. Het begin is best aardig. Ik vond vooral de moeder goed en overtuigd acteren. De kinderen dat het redelijk en Logan Kim vond ik wat irritant. Het is jammer dat de karakters niet wat meer worden uitgewerkt, wat best had gekund in de ruim 2 uur die de film in beslag neemt. Halverwege worden alle oude Ghostbuster elementen uit de kast getrokken, maar echt spannend wordt het niet. Leuk voor de kinderen en nostalgie voor de ouderen. Misschien had ik er stiekem wat meer van verwacht, maar ik heb me toch prima vermaakt. Jammer dat de 'Ghostbuster' song pas aan het einde klinkt, had van mij eerder gemogen. Het is al met al misschien precies wat je ervan had mogen verwachten, maar ook niets meer dan dat. En daarom dus 3 sterren.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Erg vermakelijke film die voorborduurt op de eerste twee delen. Met een goed script moet dat te doen zijn en dat is ze gelukt! Het verhaal ontvouwt zich en je herinnert direct de andere twee films, die ik trouwens ook bezit. Ghostbusters Afterlife neemt je twee uur lang mee in een achtbaan, al had het einde iets beter uitgewerkt kunnen worden. Het eerbetoon aan Ramis is subtiel maar goed gedaan. Gekeken vanaf 4K Ultra HD Blu Ray in Dolby Atmos. Vier sterren.

avatar van John Milton

John Milton

Ik ben ermee opgegroeid, maar waar ik Indiana Jones, Back to the Future en Star Wars eindeloos bleef herkijken, heb ik dat met Ghostbusters niet gedaan. Ik gok dat ik zowel 1 als 2 niet gezien heb sinds begin jaren '90, en ik heb Ghostbusters (2016) (met de dames) ook zonder moeite laten schieten.

Ze staan me dus nog maar gedeeltelijk voor de geest, maar met Carrie Coon, Paul Rudd, deze kind acteurs en een fijne look was het geen onaangenaam weerzien, dit wereldje.

Lang niet onaardig.

avatar van Kondoro

Kondoro

John Milton schreef:

en ik heb Ghostbusters (2016) (met de dames) ook zonder moeite laten schieten.

Dat is één van de betere keuzes in je leven geweest JM, en ik zou het zeker ook zo houden. Wat een afgrijselijk iets was dat man.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Waarschuwing: Dit is een kinderfilm.

En dat geeft op zich niks, want ik hou van Pixar, Disney, zelfs een aflevering van de Teletubbies kan ik vermakelijk om lachen, maar ik was hier niet op voorbereid.

Ik dacht een wat donkere, spannende, griezelige, (met humor) actie/horror film te gaan kijken. Zoals in mijn beleving de eerste 2 originele films ook waren. Ik was toen wel nog erg jong in de bioscoop. Dus heeft meer indruk gemaakt dan nu.

Dan valt deze film een beetje tegen.

De fotografie, beeld en geluid ziet er perfect uit. Ook de special effects zijn over het algemeen zeer mooi gedaan. Maar toch blijft het allemaal een beetje flauw en kinderachtig. Vooral dat irritante kind 'Logan Kim'. In elke scene haalt hij de film flink onderuit. Zonde, want de overige kids spelen wel goed.

Ook leuk om oude spelers even te zien en de prachtige Sigourney Weaver. Dat maakt dan de film weer net goed genoeg voor 3 ***.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Niet best.

Ik ben niet de grootste liefhebber van Ghostbusters. De eerste vind ik zo middelmatig dat ik de sequel vooralsnog aan mij voorbij laat gaan, in de 'reboot' van enkele jaren terug heb ik al helemaal geen interesse. Geen idee wat me dan uiteindelijk dit 'vervolg' op het origineel heeft doen opzetten, maar bon.

In ieder geval is het wel een stukje frisser. Opgesmukt, meer in een Stranger Things-jasje. De oubolligheid is eraf. Of ik dat nu per se beter vind... daar ben ik niet uit. Afterlife begint wel oké, met een trage en iets te lange opbouw, maar dat heeft wel iets. Anderzijds moet er dan wel een gepast gevolg aan gegeven worden en dat ontbreekt. Eenmaal de actie losbreekt, is het ook maar dat. Een hoop lawaai en een lelijk geanimeerde Olivia Wilde als eng spook - dat is het toch niet.

Het verplicht nummertje met de intrede van Bill Murray en co is ongetwijfeld tof voor de fans. Ik heb daar niet zoveel aan, al vind ik de ode aan de reeds enige tijd overleden Harold Ramis best stemmig gebracht.