Ghostbusters (2016)

Actie / Komedie
116 minuten / 134 minuten (Extended Edition)

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Melissa McCarthy en Kate McKinnon

Erin Gilbert, een wetenschapper aan de universiteit van Columbia, heeft samen met Abby Yates een boek geschreven genaamd "Ghosts from our Past: Both Literally and Figuratively – The Study of Paranormal Knowing". De twee hebben elkaar jaren niet gesproken maar worden bij elkaar gebracht door een man die hulp zoekt bij de bestrijding van spoken. Samen met Jillian, een collega van Abby, besluiten ze een bedrijf op te richten dat gespecialiseerd is in het vernietigen van paranormale verschijningen.

Minder zwak dan verwacht. Had volgens mij wel leuker kunnen zijn als dit een echt vervolg was geworden waarin de originele cast (aangezien ze toch aanwezig waren in dit project) de fakkel gewoon doorgeven aan de vrouwen, maar verder is het allemaal gewoon braaf verteerbare kost geworden. De cast maakt er met het juiste enthousiasme uiteindelijk nog wel een leuke boel van.

avatar van bjerik76
Wat een lage recensies, de reden dat ik deze eigenlijk nooit wilde zien.
Nu dan toch gezien, en ik vond hem eigenlijk best heel leuk !

Ook ik ben van de generatie die nog de originele 2 als kind in de bios heb gezien.
Dit was destijds een enorm succes, en goeie film, ik denk dat ik als ik die nu zou zien slecht zou vinden ( zoals zovele films, maar dat komt ook door de tijd, en special effecten die zijn verandert)

Ik dacht dat dit verder zou gaan, maar alles staat helemaal los van de 2 voorgangers.
Ik vond de vrouwen leuk, de types zetten ze goed neer.
het verhaal had wel iets spannender gekund, het was/kwam erg simpeltjes over, en alles was snel opgelost.

Ook de " echte" ghostbusters " hadden wel een grotere rol gemogen, ze waren hooguit maar 3 minuten in beeld ( en waar blees Sigourney !??) die kwam pas tussen de aftiteling 10 seconden !
maar dat wilden ze zelf denk ik niet, dit was al duur genoeg

ik vond het ieder geval best een leuke film waar je blanco in kan stappen.

avatar van Kahlo
Als je de klassieker even vergeet, is dit een hele leuke film. Ik heb me in ieder geval geen moment verveeld. Grappig ook, die mannelijke versie van het stereotype van het domme blondje

avatar van Gastel
Voor kinderen een uitstekende en spannende film, dat is volgens mij ook gewoon de doelgroep. Wie retro vermaak à la Stranger Things verwacht komt bedrogen uit.

avatar van Kondoro0614
De laatste film tijdens mijn ziek zijn is toch ‘Ghostbusters’ geworden, een film die ik eigenlijk nog even achter de hand wou houden maar aangezien we niet al te lang wouden zoeken naar een film en deze er al snel voor kwam hebben we hem maar aan geslingerd en man ó man deze zit was niet al te tof. ‘Ghostbusters’ is een onaantrekkelijke film die op geen enkel vlak komisch wist te worden, en je merkte dat Paul Feig daar wel veel aandacht op zette want het bleek belangrijk voor de beste man te zijn, echter lag het er zo dik boven op dat de grappen te slecht uitpakten en de film soms zelfs want ongemakkelijk begon te worden omdat het te slecht werd, erg zonde.

Ik mag nog niet klagen dat deze remake beter zou zijn dan de originele delen, die heb ik namelijk nog helemaal niet gezien. En ik vind dat het binnenkort wel eens tijd word ook de twee originele delen is aan te slingeren aangezien ik ze al een langere tijd wil zien. Dus ik kan helaas niet oordelen of deze film beter of slechter is dan zijn voorgangers. Toch moet ik zeggen dat dit niet al te best uit de kast kwam dus hopelijk zijn de originele delen wel beter, want anders kan het nog twee lastige films gaan worden.

Dit keer zijn het de dames die het op moeten nemen tegen de spoken. Ik vond de cast leuk maar goed, zoals ik al zei waren ze nergens geinig. Melissa McCarthy vond ik soms best irritant, en die had in naar mijn gevoel ook echt de rol waarbij de grappen maar niet wouden slagen, en dat ging de hele film ook zo door. Nee, Melissa was niet geslaagd. Ook Leslie Jones vond ik niet leuk noch grappig dus dan zijn we daar al snel mee klaar. Voor de rest vond ik Kate McKinnon en Kristen Wiig redelijk maar waren ook niet echt bijzonder, en natuurlijk grote vriend Chris Hemsworth mocht ook een rol verzorgen in de film, best irritant als je het mij vraagt, bah.

“Baby, if I knew what it was, I wouldn't have called it a 'weird sparking thing'.”

Het verhaal was redelijk. We volgen als eerste Abby Yates en Erin Gilbert, Erin vooral want die word ontslagen van haar baan als ze even later bij Abby terecht komt. Ze gaan samen met Jillian Holtzmann op hun eerste klus af waar een ‘spook’ gezien zou zijn. Eenmaal aangekomen en geklaard komen ze later terecht bij Patty Tolan die ook een spook heeft gezien. Met z’n vieren vormen ze de ‘Ghostbusters’ en nemen ze Kevin aan als boekhouder. Echter ontsnapt er een hele gevaarlijke geest die de wereld wil overnemen, en die even later in het lijf van Kevin terecht komt om vervolgens alle spoken vrij te laten en op aarde los te gaan. Het viertal zet alles op alles om de geest te pakken te krijgen en de aarde te redden, wat ze aardig lukt.

Ach, en dan valt ook deze remake weer door de mand, een hopeloze poging van Hollywood er weer een leuke twist aan te maken die Paul Feig ook wel een beetje door de mand laat vallen, en waar ik totaal geen fan van ben. De setting is leuk, mooie stad natuurlijk maar echt over positieve dingen kan ik niet spreken.

“I don't go to Chinatown, I don't drive wackos, and I ain't afraid of no ghosts!”

De quote is misschien wel het beste wat ik in deze film heb gezien, en waar ik lichtelijk om moest lachen, en dat was ook wel de enige glimlach die ik vrijliet. Ook een pluspunt voor CGI die ‘Ghostbusters’ wist af te leveren, en dan heb ik denk ik in mijn ogen wel de beste punten opgenoemd die ik kon vinden zo snel.

En nee, dan was dit geen leuke fijne zit. Ik heb me soms mateloos geërgerd aan de actrices en hun hopeloos slechte grappen die niet door kwamen en dan valt de film door de mand en is het gene gebeurd waar ik bang voor was, een slechte remake ondanks dat ik de rest verder niet ken.

avatar van horizons
Zo'n ramp was dit toch niet. Het was vlot, de effecten goed en de bijrol van Hemsworth erg positief.

Zeker beter dan Ghostbusters 2 uit 1989.

avatar van Glacius
horizons schreef:

Zeker beter dan Ghostbusters 2 uit 1989.

Heidene

avatar van horizons
Glacius schreef:

Heidene

Har har. Gewoon toegeven dat dat een matige film is.

avatar van Rickazio
Gekke vrouwenfilm ofzo

avatar van larsk0
Moet zeggen dat ik hier heel sceptisch inging... maar was best geestig.

avatar van VanRippestein
Pijnlijk niet grappig, vooral omdat het zo hard geprobeerd wordt...

avatar van Shadowed
Niet zo slecht.

Ja, het blijft een Amerikaanse film, ook nog eens een remake. Krijgt erg slechte recensies hier tot mijn grote verbazing, want zo slecht vond ik deze film nou ook weer niet. Maar natuurlijk haalt hij het niveau lang niet van de originele Ghostbusters.

Nogal een grote dosis geforceerde humor inderdaad. Ik stoorde me er maar zelden aan. Verassend dure cast voor zo'n film, maar het leukste vond ik toch echt wel de spoken en ander gespuis dat er natuurlijk wel weer beter uitziet dan het origineel.

Best wel genoten, vond het stiekem wel leuk. Maar inderdaad, het is lang niet zo goed, er zit iets te veel geforceerde humor in en soms probeert het iets te grappig te zijn. Maar goed, zo slecht als hij hier bestempeld is vond ik hem ook weer niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Werk aan 'Ghostbusters 3' met originele acteurs gestart | Filmtotaal filmnieuws

Héhé, ze komen er dus uiteindelijk toch achter dat de wereld niet op remakes speciaal met vrouwen zit te wachten, maar dat je voor dit soort werk gewoon de originele cast in moet zetten. Hoop dat het doorgaat, hier heb ik wel een beetje vertrouwen in.

avatar van PEN15
comediënne?? what gives?? Claudia de Breij zal grappiger zijn.

maar wat nou niet om te lachen is dat ik daar verder las dat ze een Linda Hamilton comeback terminatorfilm willen maken met hoofdzakelijk vrouwen.

En ik maar denken dat het met Genisux niet veel erger kan...

avatar van Hanszel de P.
Ik moet denken aan een quote uit een andere film "I am getting too old for this shit". In de muziek hou ik ook niet van covers en films naspelen vind ik helemaaal kansloos. Kennelijk gebeurt dat dus hier.

Even een situatieschetsje: Ik zat vrij lang te bellen en ondertussen zag ik hier dat 'Ghostbusters' op tv was. (Edit 1: er staat in de tv aankondiging niet (2016) achter, en op het eerste gezicht lijkt de filmposter best op de oorspronkelijke. Met dat spookje in de O) Leek me wel leuk om de rest van de avond mee door te komen. Ik hoorde het liedje al van Ray Parker Jr. en dacht aan toen ik tien was ofzo, en deze film uitkwam (het origineel dus). Toen ik de telefoon neerlegde en de tv aanzette dacht ik dat er een fout zat in de programmering, dit is toch niet 'Ghostbusters'? Maar er was iets met spoken-gedoe en ze hadden wat spoken-vang materiaal.... misschien was ik die vrouwen wel gewoon vergeten, het is tenslotte al even geleden dat ik de film gezien had.
Toen er echter een echt spook in beeld kwam (bij dat Ozzfest) en vier DAMES het spook in de ghost trap schoten en daarna op het podium gingen staan dansen (dit is echt geen spoiler, de hele film gaat over spoken ) ging ik eens uitgebreid hier kijken wat er aan het handje was.
Een remake, nee REBOOT, lees ik.

Heb het nog even aangekeken maar het deed pijn aan m'n ogen. Echt niet grappig. Niet origineel. Niet de moeite waard. Niet kijken! Min 5*

Edit 2: ik heb het origineel PLUS 5* gegeven. Puur uit jeugdsentiment. Ga 'm binnenkort maar weer eens kijken. Who you're gonna call? Ghostbusters!!!

avatar van Psycho-M
Ooh wat was dit een vervelende film.
Kristen Wiig kan ik nog wel verdragen, maar Melissa McCarthy haar stem gaat al door merg en been en van die Kate McKinnon heb ik nu echt genoeg gezien om te weten dat zij absoluut niet grappig is. Vreselijk.
En ja Leslie Jones is een comedienne, maar pfoeh die speelt ook gewoon maar de schreeuwerige black woman.
Ok, Hemsworth als dom blondje vind ik dan wel geinig en de cameo's kon ik ook waarderen, maar daar zou een film het niet van moeten hebben.
Nee, ik had beter gisteravond mijn pathe kaart kunnen gebruiken en mijn tijd aan een andere film moeten spenderen.
Dat deze Ghostbusters geen enkele Razzie nominatie heeft gekregen begin 2017 is mij een raadsel. Deze had er wel een paar mogen winnen wat mij betreft....

Wat een verschrikking! Haalt het niet bij de originele films. Deze film word op geen moment grappig helaas. Ook vond ik het jammer dat sommige herkenbare dingen verdraaid waren, zoals de tune en de sirene van de Ecto1. Dit is toch echt wel karakteristiek

avatar van Roger Thornhill
Feitelijk totaal overbodig (want het voegt niets toe aan het origineel) maar niet slecht. Wiig en McCarthy brengen niet veel nieuws ten opzichte van eerdere personages uit hun carrière, maar McKinnon is geweldig als de eigenzinnige Holtz – zij zal voor Amerikanen misschien minder een komische openbaring zijn omdat ze in de USA al bekend is van Saturday Night Live, maar mij overrompelde ze wel met haar timing en frisheid. Leuk ook die cameo's van de oorspronkelijke acteurs en de hints naar het origineel, maar het meest verrassend vond ik nog wel dat de FX uit 2016 eigenlijk niet beter waren dan die uit 1984. De climactische scènes met die FX duurden trouwens wel wat te lang, een duidelijk minpuntje wat mij betreft.

avatar van ILDIB
precies 1 keer gelachen misschien 2. McCarthy is met afstand de slechtste en ik de minst leuke actrice ooit. die blonde muts is ook gewoon niet leuk en doet exact t zelfde als in the spy who dumped me. afgekeken om te zien wat t nog zou brengen maar dat was dus precies niks.

avatar van film_girly
De dames zijn best ok, maar de rest van de film, dus script, camera, aankleding en special effects erg teleurstellend.
Cast: 6 sterren
De rest: 1 ster

avatar van Henry Spencer
Het is jammer en erg om luidop te moeten zeggen, maar de enige die een beetje grappig is in deze film is Chris Hemsworth...

avatar van Aristocraat
Overbodig, verwarrend en ronduit slecht. Beetje het niveau van een gemiddelde Adam Sandler komedie met een Ghostbusters sausje eroverheen. Niets maar ook niets komt in de buurt van het origineel. Zelfs de cast kijkt regelmatig of ze geen idee hebben waar ze in beland zijn. Bovendien zien de effecten er behoorlijk CGI nep uit en is de cinematografie om te huilen. Niet eng, niet grappig en vooral zonde van het geld. Hoe enkele leden van de orginele cast zich hebben laten overhalen om hier cameo's in te hebben is mij een raadsel. Als deze filmn iet werd gepresenteerd als onderdeel van de Ghostbustersreeks had ik misschien een ster hoger gegeven, als zijnde een bij wijlen irritante film die hooguit met een half oog dicht vermakelijk is.

avatar van thoyouknow1980
Who youre gona call....wel in ieder geval niet een van deze dames
Film schiet overal te kort maar vooral in het verhaal en de actie.
En waarom is Slimer zo kort in beeld die was juist zo cool altijd
Al met al kan het nog veel slechter een krappe voldoende dus.