Ghostbusters (2016)

Actie / Komedie
116 minuten / 134 minuten (Extended Edition)

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Melissa McCarthy en Kate McKinnon

Erin Gilbert, een wetenschapper aan de universiteit van Columbia, heeft samen met Abby Yates een boek geschreven genaamd "Ghosts from our Past: Both Literally and Figuratively – The Study of Paranormal Knowing". De twee hebben elkaar jaren niet gesproken maar worden bij elkaar gebracht door een man die hulp zoekt bij de bestrijding van spoken. Samen met Jillian, een collega van Abby, besluiten ze een bedrijf op te richten dat gespecialiseerd is in het vernietigen van paranormale verschijningen.

Minder zwak dan verwacht. Had volgens mij wel leuker kunnen zijn als dit een echt vervolg was geworden waarin de originele cast (aangezien ze toch aanwezig waren in dit project) de fakkel gewoon doorgeven aan de vrouwen, maar verder is het allemaal gewoon braaf verteerbare kost geworden. De cast maakt er met het juiste enthousiasme uiteindelijk nog wel een leuke boel van.

avatar van bjerik76
Wat een lage recensies, de reden dat ik deze eigenlijk nooit wilde zien.
Nu dan toch gezien, en ik vond hem eigenlijk best heel leuk !

Ook ik ben van de generatie die nog de originele 2 als kind in de bios heb gezien.
Dit was destijds een enorm succes, en goeie film, ik denk dat ik als ik die nu zou zien slecht zou vinden ( zoals zovele films, maar dat komt ook door de tijd, en special effecten die zijn verandert)

Ik dacht dat dit verder zou gaan, maar alles staat helemaal los van de 2 voorgangers.
Ik vond de vrouwen leuk, de types zetten ze goed neer.
het verhaal had wel iets spannender gekund, het was/kwam erg simpeltjes over, en alles was snel opgelost.

Ook de " echte" ghostbusters " hadden wel een grotere rol gemogen, ze waren hooguit maar 3 minuten in beeld ( en waar blees Sigourney !??) die kwam pas tussen de aftiteling 10 seconden !
maar dat wilden ze zelf denk ik niet, dit was al duur genoeg

ik vond het ieder geval best een leuke film waar je blanco in kan stappen.

avatar van Kahlo
Als je de klassieker even vergeet, is dit een hele leuke film. Ik heb me in ieder geval geen moment verveeld. Grappig ook, die mannelijke versie van het stereotype van het domme blondje

avatar van Gastel
Voor kinderen een uitstekende en spannende film, dat is volgens mij ook gewoon de doelgroep. Wie retro vermaak à la Stranger Things verwacht komt bedrogen uit.

avatar van Kondoro0614
De laatste film tijdens mijn ziek zijn is toch ‘Ghostbusters’ geworden, een film die ik eigenlijk nog even achter de hand wou houden maar aangezien we niet al te lang wouden zoeken naar een film en deze er al snel voor kwam hebben we hem maar aan geslingerd en man ó man deze zit was niet al te tof. ‘Ghostbusters’ is een onaantrekkelijke film die op geen enkel vlak komisch wist te worden, en je merkte dat Paul Feig daar wel veel aandacht op zette want het bleek belangrijk voor de beste man te zijn, echter lag het er zo dik boven op dat de grappen te slecht uitpakten en de film soms zelfs want ongemakkelijk begon te worden omdat het te slecht werd, erg zonde.

Ik mag nog niet klagen dat deze remake beter zou zijn dan de originele delen, die heb ik namelijk nog helemaal niet gezien. En ik vind dat het binnenkort wel eens tijd word ook de twee originele delen is aan te slingeren aangezien ik ze al een langere tijd wil zien. Dus ik kan helaas niet oordelen of deze film beter of slechter is dan zijn voorgangers. Toch moet ik zeggen dat dit niet al te best uit de kast kwam dus hopelijk zijn de originele delen wel beter, want anders kan het nog twee lastige films gaan worden.

Dit keer zijn het de dames die het op moeten nemen tegen de spoken. Ik vond de cast leuk maar goed, zoals ik al zei waren ze nergens geinig. Melissa McCarthy vond ik soms best irritant, en die had in naar mijn gevoel ook echt de rol waarbij de grappen maar niet wouden slagen, en dat ging de hele film ook zo door. Nee, Melissa was niet geslaagd. Ook Leslie Jones vond ik niet leuk noch grappig dus dan zijn we daar al snel mee klaar. Voor de rest vond ik Kate McKinnon en Kristen Wiig redelijk maar waren ook niet echt bijzonder, en natuurlijk grote vriend Chris Hemsworth mocht ook een rol verzorgen in de film, best irritant als je het mij vraagt, bah.

“Baby, if I knew what it was, I wouldn't have called it a 'weird sparking thing'.”

Het verhaal was redelijk. We volgen als eerste Abby Yates en Erin Gilbert, Erin vooral want die word ontslagen van haar baan als ze even later bij Abby terecht komt. Ze gaan samen met Jillian Holtzmann op hun eerste klus af waar een ‘spook’ gezien zou zijn. Eenmaal aangekomen en geklaard komen ze later terecht bij Patty Tolan die ook een spook heeft gezien. Met z’n vieren vormen ze de ‘Ghostbusters’ en nemen ze Kevin aan als boekhouder. Echter ontsnapt er een hele gevaarlijke geest die de wereld wil overnemen, en die even later in het lijf van Kevin terecht komt om vervolgens alle spoken vrij te laten en op aarde los te gaan. Het viertal zet alles op alles om de geest te pakken te krijgen en de aarde te redden, wat ze aardig lukt.

Ach, en dan valt ook deze remake weer door de mand, een hopeloze poging van Hollywood er weer een leuke twist aan te maken die Paul Feig ook wel een beetje door de mand laat vallen, en waar ik totaal geen fan van ben. De setting is leuk, mooie stad natuurlijk maar echt over positieve dingen kan ik niet spreken.

“I don't go to Chinatown, I don't drive wackos, and I ain't afraid of no ghosts!”

De quote is misschien wel het beste wat ik in deze film heb gezien, en waar ik lichtelijk om moest lachen, en dat was ook wel de enige glimlach die ik vrijliet. Ook een pluspunt voor CGI die ‘Ghostbusters’ wist af te leveren, en dan heb ik denk ik in mijn ogen wel de beste punten opgenoemd die ik kon vinden zo snel.

En nee, dan was dit geen leuke fijne zit. Ik heb me soms mateloos geërgerd aan de actrices en hun hopeloos slechte grappen die niet door kwamen en dan valt de film door de mand en is het gene gebeurd waar ik bang voor was, een slechte remake ondanks dat ik de rest verder niet ken.

avatar van horizons
Zo'n ramp was dit toch niet. Het was vlot, de effecten goed en de bijrol van Hemsworth erg positief.

Zeker beter dan Ghostbusters 2 uit 1989.

avatar van Glacius
horizons schreef:

Zeker beter dan Ghostbusters 2 uit 1989.

Heidene

avatar van horizons
Glacius schreef:

Heidene

Har har. Gewoon toegeven dat dat een matige film is.

avatar van Rickazio
Gekke vrouwenfilm ofzo

avatar van larsk0
Moet zeggen dat ik hier heel sceptisch inging... maar was best geestig.

avatar van VanRippestein
Pijnlijk niet grappig, vooral omdat het zo hard geprobeerd wordt...

avatar van Shadowed
Niet zo slecht.

Ja, het blijft een Amerikaanse film, ook nog eens een remake. Krijgt erg slechte recensies hier tot mijn grote verbazing, want zo slecht vond ik deze film nou ook weer niet. Maar natuurlijk haalt hij het niveau lang niet van de originele Ghostbusters.

Nogal een grote dosis geforceerde humor inderdaad. Ik stoorde me er maar zelden aan. Verassend dure cast voor zo'n film, maar het leukste vond ik toch echt wel de spoken en ander gespuis dat er natuurlijk wel weer beter uitziet dan het origineel.

Best wel genoten, vond het stiekem wel leuk. Maar inderdaad, het is lang niet zo goed, er zit iets te veel geforceerde humor in en soms probeert het iets te grappig te zijn. Maar goed, zo slecht als hij hier bestempeld is vond ik hem ook weer niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Werk aan 'Ghostbusters 3' met originele acteurs gestart | Filmtotaal filmnieuws

Héhé, ze komen er dus uiteindelijk toch achter dat de wereld niet op remakes speciaal met vrouwen zit te wachten, maar dat je voor dit soort werk gewoon de originele cast in moet zetten. Hoop dat het doorgaat, hier heb ik wel een beetje vertrouwen in.