Ghostbusters (2016)

Actie / Komedie
116 minuten / 134 minuten (Extended Edition)

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Melissa McCarthy en Kate McKinnon

Erin Gilbert, een wetenschapper aan de universiteit van Columbia, heeft samen met Abby Yates een boek geschreven genaamd "Ghosts from our Past: Both Literally and Figuratively – The Study of Paranormal Knowing". De twee hebben elkaar jaren niet gesproken maar worden bij elkaar gebracht door een man die hulp zoekt bij de bestrijding van spoken. Samen met Jillian, een collega van Abby, besluiten ze een bedrijf op te richten dat gespecialiseerd is in het vernietigen van paranormale verschijningen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 14 juli 2016 in de bioscoop (Universal)

avatar van Seam
Lol die cast en regisseur, dit gaat een draak worden.

avatar van tattoobob
Paul Feig zal vast het nodige aan humor in deze film brengen daar twijfel ik niet aan,maar ik ben nog niet overtuigd van het aantal dames in de film.....al kan dat ook wel weer voor een verrassing zorgen,we wachten af.

avatar van misterfool
Wat een ideeënarmoede in Hollywood zeg. . Bedenk dan liever iets nieuws Dat gezegd hebbende, Kirsten Wigg en Melissa McCarthy komen zo nu en dan nog wel eens grappig uit de hoek. Ik verwacht er niet veel van, maar ik hoop dat mijn scepsis wordt ontkracht.

avatar van TheLionKingFan
Ik gok op een 12% Rotten Tomatoes rating

avatar van bjerik76
trailer is nu net uit, en laat eigenlijk al ( te veel) dingen zien .
Maar toch wel benieuwd.

Justice4Evry1
Trailer ziet er cool uit. Ben benieuwd.

avatar van Mescalino
bjerik76 schreef:
trailer is nu net uit, en laat eigenlijk al ( te veel) dingen zien .
Maar toch wel benieuwd.

Ja ik heb ook een beetje spijt dat ik de trailer gezien heb....
Maar ben wel nieuwschierig.

avatar van Ajax&Litmanen1
Pijnlijk ongrappige en niet boeiende trailer. Wel goede special effects.

avatar van Uier
Verschrikkelijke stuff.

avatar van jipt
Feminisme ligt er wel erg dik op, flauwe grappen ook (is er een verband?) ...

avatar van Moviestar1979
Zonder de originele cast belooft dit weinig goeds! Ik kan mij herinneren dat Harold Ramis en Dan Aykroyd al een lange tijd bezig waren om een goed script van de grond te krijgen. Na de dood van Ramis hadden ze het gewoon moeten laten rusten!

De trailer ziet er slecht uit met flauwe grappen die volledig afwijken.

avatar van Uier
jipt schreef:
Feminisme ligt er wel erg dik op, flauwe grappen ook (is er een verband?) ...

Ja, vrouwenhumor zuigt. Echter, zolang het zuigt mag je als man niet geheel ontevreden zijn.

3 blanke vrouwen en 1 zwarte. En waar zijn de Aziaten dan en de Latinos dan? Nee, ze hebben nog een hele weg af te leggen, de artikels schrijven zichzelf alweer.

avatar van Inland Rabbit
je hebt gelijk, ze hadden de hele cast gewoon "wit" moeten laten. flauwekul met al die nationaliteiten, die perse geforceerd in een film moeten om PC te zijn, wat dan uiteindelijk JUIST niet lukt.. :

maar meh, weer een jeugdherinnering naar de knoppen. Toch nog een beetje vertrouwen, omdat Paul Feig best wat leuks heeft laten zien (vooral als scriptschrijver, minder als regisseur) en de cast (voornamelijk Wig) best oke is.

avatar van JacoBaco
Onderhond schreef:

Ja eh, het zijn de Power Rangers niet... Die deden het toen pas echt GOED! En dan staat de vrouwelijke Pink Ranger er nog niet eens bij!

avatar van Sinergie
Ghostbusters verkrachten middels een Bridesmaids versie

Nee, gewoon nee..

avatar van Ajax&Litmanen1
Sinergie schreef:
Ghostbusters verkrachten middels een Bridesmaids versie

Dit ja. Alles moet maar zo'n vrouwen makeover krijgen. Er moet een vrouwelijke Expendables komen, een vrouwelijke Hangover, een vrouwelijke Ghostbusters.

Benieuwd wie ze gaan casten als vrouwelijke Terminator, Rambo en Jamina Bond.

En dan ook de cast he, hoe clichematig wil je het hebben. Een panische, schreeuwende zwarte dame, een dikke vrouw. Zo afgezaagd.

Als je dan een reboot of remake van deze franchise maakt, doe het dan met een waardig gevoel naar de oude films. Je had nota bene gewoon de hele oude cast kunnen gebruiken.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Je had nota bene gewoon de hele oude cast kunnen gebruiken.

Harold Ramis dan toch als geest, want die is er al even niet meer.

Pijnlijke trailer.

avatar van Verhoeven
Wat vinden de vrouwen onder ons eigenlijk van de trailer?

avatar van Mochizuki Rokuro
Het precieze antwoord op de vraag heb ik niet, maar even een schets van een deel van de ochtendconversatie hier in huis…

Ik: “Er komt dit jaar een nieuwe Ghostbusters-film”
Mijn vriendin (gemeend enthousiast, dat is echt jeugdsentiment): “Oh, leuk!”

Ik: “Maar wel met alleen maar vrouwen in de hoofdrollen”
Mijn vriendin: “Grappig”

Ik: “Op Moviemeter vinden ze de trailer niet leuk en de vrouwen stereotiep, zoals een panische, schreeuwerige en er is een zwarte en een dikke..."
Mijn vriendin: “Maar dat was bij het origineel met de mannen ook al zo, verschillende types?”

En daarna ging het al weer over iets anders. Misschien dat ik 'de proef' met de trailer zo nog doe...

avatar van misterfool
Wat ik met name mis, is de droge humor. De grappen komen hier nogal geforceerd over. De stereotypes zaten ook wel in de originele films, dat klopt. De uitvoering verschilt echter wel. Hier(zover je af kunt gaan op de trailer) ligt het er te dik bovenop, daar bleek de stereotypering meer uit de interacties tussen de 4 heren.

avatar van PEN15
Dit wordt er één om met een enorme boog omheen te lopen. Ik zag de trailer onlangs gewoon op teevee en dacht dat dit een parodie was of mockery. Nou beschouw ik haast alle remakes of reboots van de laatste jaren als mockeries, dus wat wil dat zeggen?
Stel je voor dat de rollen omgedraaid waren op ongeveer 2:00 in de trailer, het zou de eerste maanden 24/7 hoofdnieuws zijn wat ik je brom. Extra zuur dat het ook nog eens zo nodig in de trailer moet worden getoond.
Overigens nog iets dat ik niet snap. De trailer geeft als inleiding; thirty years ago four scientists saved New York City. Hoe zit het dan eigenlijk met deel II? Bestaat die nu ineens niet meer of speelt dit zich af in een extra alternatieve tijdlijn net zoals met Alien/Prometheus?

avatar van jeroentjuhhhhh
Ajax&Litmanen1 schreef:
Benieuwd wie ze gaan casten als vrouwelijke Terminator.

Die bestaat al hoor.. Geniale pulp.

avatar van Saving Pvt. Pyle
Niet de enige dus. Wat slecht, zeg. Al die prachtige jaren 80 films die per se moeten worden verkracht. Dit lijkt een absoluut dieptepunt te worden. Zat met open mond te kijken hoe slecht deze trailer was.
Het resultaat van geldgerichtheid en politiek correcte onzin. Dan krijg je dit wangedrocht.

avatar van tattoobob

Als hij dat zegt....vooral niet kijken dus

avatar van Thomas83
Mijn god wat een trailer. Het is inderdaad vooral de droge humor die vooral ontbreekt. Pijnlijk om actrices als McCarthy en Wiig zo hun best zien te doen om grappig te zijn.