Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)
Genre: Sciencefiction / Actie
Speelduur: 138 minuten
Alternatieve titel: Star Wars: The Force Awakens
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: J.J. Abrams
Met onder meer: John Boyega, Daisy Ridley en Harrison Ford
IMDb beoordeling:
7,7 (1.019.005)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 december 2015
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
"Every generation has a story."
Dertig jaar na de overwinning op het Galactische Keizerrijk is er een nieuwe bedreiging: de kwaadaardige Kylo Ren en de First Order. Stormtrooper Finn loopt over naar het verzet, crasht op woestijnplaneet Jakku en ontmoet hier Rey. Zij heeft een droid die belangrijke geheime informatie bevat over de locatie van de laatst overgebleven Jedi Knight, Luke Skywalker. Het duo werkt samen met Han Solo om te zorgen dat het verzet deze informatie in handen krijgt.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 1019005)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Star Wars: The Force Awakens (BoekMeter)
- Star Wars: The Force Awakens (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Han Solo
Luke Skywalker
General Leia Organa
Kylo Ren / Ben Solo
Rey
Finn
Poe Dameron
Maz Kanata
Supreme Leader Snoke
General Hux
Video's en trailers
Reviews & comments
Dietmar
-
- 8 berichten
- 43 stemmen
Voorkennis van de delen 4, 5 en 6 is wel aan te raden denk ik, maar een goede samenvatting moet genoeg zijn. Toch, als je de kans hebt zou ik die delen wel gaan kijken. Deze film blijft nog wel even draaien.
Ik ben hem daarnet gaan kijken zonder de delen 4,5 en 6 gekeken te hebben en ik kon heel goed volgen
misschien de overige delen ook ooit eens bekijken!
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Laat ik alles maar spoileren trouwens want mijn mening is toch één grote spoiler dus dit is een stuk makkelijker 
Uiteraard krijgt deze film een 9.1 op IMDB en een 4.3 hier zoals tegenwoordig elke film. Hoe serieus kun je dat nog nemen?
Af en toe baal ik daar wel van, waarom kan ik ook niet gewoon meedoen met die hype en hier 5 sterren geven en een 10 op IMDB en zeggen dat het de beste film is die ik ooit heb gezien die de Star Wars fans op hun wenken bedient? Was het maar zo makkelijk.
Ik ben een Star Wars fan van het eerste uur, ik heb de originele trilogie zeker 30 keer gezien (ben de tel inmiddels kwijt) en heb een bloedhekel aan de prequels zoals iedere persoon met een beetje Star Wars bloed (hoewel de derde nog wel een beetje ok was). Het was dus niet heel erg moelijk voor deze film om de prequels te overtreffen, dus zeggen dat hij beter was wil nog niet zeggen dat het ook een goede film is maar inderdaad hij is beter dan de prequels.
Sterker nog, de eerste helft was precies wat ik ervan hoopte. Het jatten van die tie fighter, de terugkeer, het vliegen en de gevechten met de flacon. De woestijnomgeving met die gecrashte Star Destroyer erin. De ontmoeting met Han en Chewie en Han die uiteraard weer in de problemen zit en zich eruit probeert te praten. Het was precies wat ik van deze sequel hoopte, niet te moeilijk en te ingewikkeld doen gewoon luchtige Star Wars aktie in een vlot tempo met de nodige droge humor. Helemaal geweldig. Rustig aan opbouwen naar Deel VIII.
Harrison Ford die overigens weer een briljante Han Solo weet neer te zetten, een stuk gematigder dan in de originele trilogie wat ook logisch is gezien zijn leeftijd. Hij pakt het allemaal wat rustiger aan en zelfs Chewie is niet meer de levensgevaarlijke wookie die hij ooit was maar lijkt iets tammer/kwetsbaarder te zijn. Eigenlijk hadden ze hem er ook wat ouder uit moeten laten zien met wellicht wat grijze haren dat was nog passender geweest maar wat was het geweldig om met hen nu zoveel jaar later weer in de falcon rond te vliegen. Dat moment mocht van mij eeuwig blijven duren. Ook dat schaakspel weer wat Chewie in de oude serie speelde met die ene gast, geweldig. Al met al maakte ik me dus op voor een geweldige avond.
Helaas kreeg ik toen keihard de deksel op m'n neus. Na een uur zakte de film als een drilpudding in elkaar. De schrijver had blijkbaar haast want de film moest snel af en ze moesten zo snel mogelijk naar deel VIII om nog meer miljoenen binnen te harken. Han Solo wordt even op een superknullige manier afgelacht: Hij heeft alles al meegemaakt in zijn leven, alles en iedereen overleeft: darth vader, bounty hunters, hibernation, blind zijn en dat beest in die berg en dat hij dan op deze manier uit de serie wordt geschreven is echt zo respectloos naar de fans en zijn karakter toe, zeker omdat heel deze film ook nog eens op hem draaide. Hij maakt echt deze film en door hem en Chewie kreeg je het gevoel van de oude trilogie weer terug.
Tuurlijk Rey en Finn doen het leuk maar het is nou niet zo hoogstaand dat ik niet kan wachten om die twee weer in deel VIII terug te zien. Ik voelde niet de band met hen die ik had met de karakters in de originele trilogie. Daar werd ook meer tijd voor genomen om die op te bouwen. En toen Finn neergeslagen werd met dat zwaard door die nep darth vader ach weet je ik wist al dat hij het overleeft had, dat zag je van 3000 km afstand al aankomen en ja hoor we hebben een pols hoor je nog aan het einde, *zucht*. Maarja Disney he wat verwacht ik eigenlijk ook.
En dan is Han al dood, dan verwacht je rouwende mensen, verslagenheid, op z'n minst gematigdheid. Chewie die niet meer wil leven want hij is zijn beste maatje kwijt met wie hij alles al heeft meegemaakt. Maar nee 5 minuten later zit Chewie alweer lachend achter het stuur van de Falcon samen met Rey klaar voor nieuwe avonturen en viert het verzet feest omdat er wederom een death star is kapot gemaakt. Hoeveel Death Stars komen er trouwens nog en hoe vaak laat de empire deze toch keer op keer zo makkelijk verwoesten door een paar X-Wings? Maar dat terzijde dit deed echt zoooooveel pijn. Ik keek om me heen en zag de verslagenheid in de ogen bij de andere bioscoopbezoekers. Hiermee hebben ze serieus heel de franchise op losse schroeven gezet en ik zal de originele trilogie nog heel vaak moeten gaan zien om dat moment weer te vergeten. Als ik het nu zo type kan ik nog wel janken 
Oef en dan die leider, die Kylo Ren. Hoe oud was die 17 jaar? Hij had nog net geen jeugdpuistjes geloof ik. Waarom zette hij in godsnaam z'n helm af? Zijn karakter was al niet zo geloofwaardig maar toen helemaal niet meer. Wat dachten ze we kunnen Darth Vader niet terugbrengen dus we pakken maar de eerste de beste loki look-a-like en die zetten we ook een zwarte helm op met een stemvervormer?
Bij Darth Vader moest het anders kon hij niet overleven, bij Kylo had het totaal geen nut. Zelfs toen hij alles in elkaar sloeg met z'n zwaard omdat ze iedereen weer hadden laten ontsnappen was ik nog niet bang voor hem. Hij was totaal ongevaarlijk of kwam iig zo over. Als ik in die ondervragingsstoel had gelegen had ik hem waarschijnlijk uitgelachen hoe zielig hij wel niet was en dat hij maar even bij mammie moest gaan uithuilen en het over 10 jaar wanneer hij haar onder z'n oksels heeft nog maar eens moet gaan proberen. Het was een klein kind van wie z'n lollie was gestolen.
Oh en wat een geweldige force had die Kylo trouwens ook he, Rey die niet eens wist dat ze de force had kon zich al toen ze het voor 15 seconden wist verzetten tegen hem en zijn gedachtenlezen blokkeren en de bewaker haar boeien af laten doen en geweer laten vallen, waarbij dat laatste overigens echt totaal niet grappig was, dat oh and your gun was totaal misplaatst en maakte heel de force en Luke en Obi Wan gelijk belachelijk toen zij hetzelfde deden meer dan 30 jaar geleden. Ik snap niet dat de mensen daar zo om konden lachen dat soort onderbroekenlol past gewoon niet bij Star Wars in Star Wars hoort alleen echte humor.
Net als toen die Storm Troopers zich weer omdraaiden en wegliepen toen Kylo weer een woede aanval kreeg, die gasten zijn zombies en zijn van baby af aan geprogrammeerd om te doden en die moeten daar dan bang van worden? Ook grappen als we stellen nu de tijd in op de galaxy blabla tijdzone, of die storm troopers die het over de nieuwste T17 fighter ofzo hebben was echt totaal misplaatst en totaal niet grappig. Een stormtrooper is nog net geen robot die heeft het niet over nieuwe speeltjes. Neem je publiek serieus kom op zeg wat denken ze dat we allemaal achterlijk zijn ofzo? Waarom moet Star Wars ineens Guardians of the Galaxy worden? Kap daar nou toch eens mee.
En wat was nou heel het fucking doel van deze film. Om de lightsaber van Luke bij hem te brengen? Iedereen wilde weten waar Luke was maar Luke was gepensioneerd en zat op een eilandje in de stille zuidzee. Waarom dan zo boeiend doen met die kaarten en oh we moeten Luke vinden. Luke zag er nou niet echt uit als iemand die nog Jedi's aan het trainen was en een gevaar was voor het rijk maar meer als een bejaarde die van zijn oude dag aan het genieten was. Moesten daar nou zoveel mensen voor dood?
Pfff kortom om na een heel lang verhaal tot een conclusie te komen. Ik wou dat ik het tweede deel nooit gezien had dan had ik deze film een 9 gegeven. Nu geef ik een 4 voor deel 1 en een 1 voor deel 2 dus hou ik gemiddeld 2.5 over wat nog mild is aangezien mijn dag toch wel redelijk verpest is door deze film.
Neder0001
-
- 725 berichten
- 1798 stemmen
Een heel fijn vervolg op een legendarische filmreeks. Toen Disney de rechten kreeg was ik toch even bang dat het niets zou worden, onder andere door geruchten dat Zac Efron Luke Skywalker moest gaan spelen, maar gelukkig is daar niets van uitgekomen. De "oude rotten" zijn weer terug en het verhaal speelt zich 'gewoon' 30 jaar na episode VI af, en dat is de enige juiste aanpak. De film zit boordevol actie en humor waardoor je je eigenlijk geen moment verveelt. Wat ik persoonlijk erg mooi vond is dat we nu eindelijk een vrouwelijke Jedi hebben in de filmreeks! In de videogames was dit al niet ongebruikelijk maar dit miste ik toch wel in de films.
Star Wars is weer terug en dat mag de wereld weten. Voor mij kan episode VIII niet snel genoeg komen!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Fuckin' awesome, maar er had van mij nog wel 20 min bij gemogen om bepaalde dingen wat meer tijd te geven. Maar dat mocht de pret niet drukken.
I'm officially in love with Daisy Ridley. Met afstand het beste aan deze Star Wars-belevenis.
DarthFloris
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Wat een verademing na de prequel trillogy.. Eindelijk weer een echte Star Wars film!
Zojuist de bioscoop uitgelopen en ik wil hem eigenlijk nu al nog een keer zien. Toegegeven: Ik snap waarom dit voor veel mensen voelt als een reboot van A new Hope en daarom misschien enigzins teleur heeft gesteld. Weer een "death star" .. weer iemand zonder duidelijk verleden of toekomst op een woestijnplaneet die (neem ik aan) de uiteindelijke held(in) wordt.. en zo zijn er nog wel meer dingetjes die parralel lopen met de allereerste film. Maar deze film had vantevoren al 2 inmense taken die het moest volbrengen: Het "oude" star wars gevoel weer doen herleven én een duidelijke kickstart geven aan een nieuwe reeks met nieuwe verhalen, helden en schurken. Hierin is de film wat mij betreft meer dan geslaagd. De cast heeft helemaal geleverd wat we er van mochten verwachten.. de nieuwe personages zijn goed geschreven en uitgewerkt en net als met de oude films voel je al snel een band met Rey en Finn en misschien nog wel meer met BB8. Heel knap hoe ze zoveel emotie mee kunnen geven aan een apparaat. De film moest een gat van 30 jaar opvullen in 2 uur en een kwartier, en dan met name met betrekking op de nieuwe personages en wat er met de vertrouwde gezichten is gebeurd. Dit heeft de boventoon in de film en met name Kylo Ren is nu al meteen iemand waar ik meer van wil weten.. dit is niet de emotie zoals hayden christensen ze gaf in episode 2 en 3.. dit is veel echter en overtuigender. Ik lees hier reviews waarin wordt geklaagd over het feit dat hij soms over komt als een gefrustreerde puber.. dat kan wel zo zijn, maar dat maakt het misschien des te menselijker en realistischer. Hierdoor is het onderliggende verhaal van de first order en hun nieuw wapen van ondergeschikt belang.. dit is puur om de film in een flow door te laten gaan zonder het te gecompliceerd te maken door nog meer extra poespas al in deze film toe te voegen. vergeet niet dat er nog (minimaal) 2 delen aankomen. Ik ben van mening dat het te druk was in de beperkte tijd die de film had om hier ook nog met een origneel diepgaand verhaal te komen. Deze film moet dienen als drijfkracht voor de rest van zijn met nieuw leven ingeblazen franchise. Het is niet de perfecte starwars film.. maar waarom zou je daar op wachten als die al bestaat in de vorm van de oude trillogy. Dit is Star Wars, dit ademd Star Wars.. de humor, de oude cast.. heerlijk.
grovonion
-
- 595 berichten
- 2203 stemmen
Ook ik ben erg tevreden met deze film, al zal ik wel een van de weinige zijn die liever de verhalen van Timothy Zahn had zien uitgewerkt worden. Daar had meer ingezeten dan het stramien dat in deze film werd afgelopen. Meer van hetzelfde, maar natuurlijk wel op hoog niveau.
patrickman
-
- 149 berichten
- 159 stemmen
Laat ik alles maar spoileren trouwens want mijn mening is toch één grote spoiler dus dit is een stuk makkelijker

Uiteraard krijgt deze film een 9.1 op IMDB en een 4.3 hier zoals tegenwoordig elke film. Hoe serieus kun je dat nog nemen?
Af en toe baal ik daar wel van, waarom kan ik ook niet gewoon meedoen met die hype en hier 5 sterren geven en een 10 op IMDB en zeggen dat het de beste film is die ik ooit heb gezien die de Star Wars fans op hun wenken bedient? Was het maar zo makkelijk.
Ik ben een Star Wars fan van het eerste uur, ik heb de originele trilogie zeker 30 keer gezien (ben de tel inmiddels kwijt) en heb een bloedhekel aan de prequels zoals iedere persoon met een beetje Star Wars bloed (hoewel de derde nog wel een beetje ok was). Het was dus niet heel erg moelijk voor deze film om de prequels te overtreffen, dus zeggen dat hij beter was wil nog niet zeggen dat het ook een goede film is maar inderdaad hij is beter dan de prequels.
Sterker nog, de eerste helft was precies wat ik ervan hoopte. Het jatten van die tie fighter, de terugkeer, het vliegen en de gevechten met de flacon. De woestijnomgeving met die gecrashte Star Destroyer erin. De ontmoeting met Han en Chewie en Han die uiteraard weer in de problemen zit en zich eruit probeert te praten. Het was precies wat ik van deze sequel hoopte, niet te moeilijk en te ingewikkeld doen gewoon luchtige Star Wars aktie in een vlot tempo met de nodige droge humor. Helemaal geweldig. Rustig aan opbouwen naar Deel VIII.
Harrison Ford die overigens weer een briljante Han Solo weet neer te zetten, een stuk gematigder dan in de originele trilogie wat ook logisch is gezien zijn leeftijd. Hij pakt het allemaal wat rustiger aan en zelfs Chewie is niet meer de levensgevaarlijke wookie die hij ooit was maar lijkt iets tammer/kwetsbaarder te zijn. Eigenlijk hadden ze hem er ook wat ouder uit moeten laten zien met wellicht wat grijze haren dat was nog passender geweest maar wat was het geweldig om met hen nu zoveel jaar later weer in de falcon rond te vliegen. Dat moment mocht van mij eeuwig blijven duren. Ook dat schaakspel weer wat Chewie in de oude serie speelde met die ene gast, geweldig. Al met al maakte ik me dus op voor een geweldige avond.
Helaas kreeg ik toen keihard de deksel op m'n neus. Na een uur zakte de film als een drilpudding in elkaar. De schrijver had blijkbaar haast want de film moest snel af en ze moesten zo snel mogelijk naar deel VIII om nog meer miljoenen binnen te harken. Han Solo wordt even op een superknullige manier afgelacht: Hij heeft alles al meegemaakt in zijn leven, alles en iedereen overleeft: darth vader, bounty hunters, hibernation, blind zijn en dat beest in die berg en dat hij dan op deze manier uit de serie wordt geschreven is echt zo respectloos naar de fans en zijn karakter toe, zeker omdat heel deze film ook nog eens op hem draaide. Hij maakt echt deze film en door hem en Chewie kreeg je het gevoel van de oude trilogie weer terug.
Tuurlijk Rey en Finn doen het leuk maar het is nou niet zo hoogstaand dat ik niet kan wachten om die twee weer in deel VIII terug te zien. Ik voelde niet de band met hen die ik had met de karakters in de originele trilogie. Daar werd ook meer tijd voor genomen om die op te bouwen. En toen Finn neergeslagen werd met dat zwaard door die nep darth vader ach weet je ik wist al dat hij het overleeft had, dat zag je van 3000 km afstand al aankomen en ja hoor we hebben een pols hoor je nog aan het einde, *zucht*. Maarja Disney he wat verwacht ik eigenlijk ook.
En dan is Han al dood, dan verwacht je rouwende mensen, verslagenheid, op z'n minst gematigdheid. Chewie die niet meer wil leven want hij is zijn beste maatje kwijt met wie hij alles al heeft meegemaakt. Maar nee 5 minuten later zit Chewie alweer lachend achter het stuur van de Falcon samen met Rey klaar voor nieuwe avonturen en viert het verzet feest omdat er wederom een death star is kapot gemaakt. Hoeveel Death Stars komen er trouwens nog en hoe vaak laat de empire deze toch keer op keer zo makkelijk verwoesten door een paar X-Wings? Maar dat terzijde dit deed echt zoooooveel pijn. Ik keek om me heen en zag de verslagenheid in de ogen bij de andere bioscoopbezoekers. Hiermee hebben ze serieus heel de franchise op losse schroeven gezet en ik zal de originele trilogie nog heel vaak moeten gaan zien om dat moment weer te vergeten. Als ik het nu zo type kan ik nog wel janken

Oef en dan die leider, die Kylo Ren. Hoe oud was die 17 jaar? Hij had nog net geen jeugdpuistjes geloof ik. Waarom zette hij in godsnaam z'n helm af? Zijn karakter was al niet zo geloofwaardig maar toen helemaal niet meer. Wat dachten ze we kunnen Darth Vader niet terugbrengen dus we pakken maar de eerste de beste loki look-a-like en die zetten we ook een zwarte helm op met een stemvervormer?
Bij Darth Vader moest het anders kon hij niet overleven, bij Kylo had het totaal geen nut. Zelfs toen hij alles in elkaar sloeg met z'n zwaard omdat ze iedereen weer hadden laten ontsnappen was ik nog niet bang voor hem. Hij was totaal ongevaarlijk of kwam iig zo over. Als ik in die ondervragingsstoel had gelegen had ik hem waarschijnlijk uitgelachen hoe zielig hij wel niet was en dat hij maar even bij mammie moest gaan uithuilen en het over 10 jaar wanneer hij haar onder z'n oksels heeft nog maar eens moet gaan proberen. Het was een klein kind van wie z'n lollie was gestolen.
Oh en wat een geweldige force had die Kylo trouwens ook he, Rey die niet eens wist dat ze de force had kon zich al toen ze het voor 15 seconden wist verzetten tegen hem en zijn gedachtenlezen blokkeren en de bewaker haar boeien af laten doen en geweer laten vallen, waarbij dat laatste overigens echt totaal niet grappig was, dat oh and your gun was totaal misplaatst en maakte heel de force en Luke en Obi Wan gelijk belachelijk toen zij hetzelfde deden meer dan 30 jaar geleden. Ik snap niet dat de mensen daar zo om konden lachen dat soort onderbroekenlol past gewoon niet bij Star Wars in Star Wars hoort alleen echte humor.
Net als toen die Storm Troopers zich weer omdraaiden en wegliepen toen Kylo weer een woede aanval kreeg, die gasten zijn zombies en zijn van baby af aan geprogrammeerd om te doden en die moeten daar dan bang van worden? Ook grappen als we stellen nu de tijd in op de galaxy blabla tijdzone, of die storm troopers die het over de nieuwste T17 fighter ofzo hebben was echt totaal misplaatst en totaal niet grappig. Een stormtrooper is nog net geen robot die heeft het niet over nieuwe speeltjes. Neem je publiek serieus kom op zeg wat denken ze dat we allemaal achterlijk zijn ofzo? Waarom moet Star Wars ineens Guardians of the Galaxy worden? Kap daar nou toch eens mee.
En wat was nou heel het fucking doel van deze film. Om de lightsaber van Luke bij hem te brengen? Iedereen wilde weten waar Luke was maar Luke was gepensioneerd en zat op een eilandje in de stille zuidzee. Waarom dan zo boeiend doen met die kaarten en oh we moeten Luke vinden. Luke zag er nou niet echt uit als iemand die nog Jedi's aan het trainen was en een gevaar was voor het rijk maar meer als een bejaarde die van zijn oude dag aan het genieten was. Moesten daar nou zoveel mensen voor dood?
Pfff kortom om na een heel lang verhaal tot een conclusie te komen. Ik wou dat ik het tweede deel nooit gezien had dan had ik deze film een 9 gegeven. Nu geef ik een 4 voor deel 1 en een 1 voor deel 2 dus hou ik gemiddeld 2.5 over wat nog mild is aangezien mijn dag toch wel redelijk verpest is door deze film.
Confusie
-
- 667 berichten
- 0 stemmen
Wat een gecompliceerd verhaal joh.
Als het zo moet kan je beter gewoon thuisblijven. Dat gemierenneuk overal bij.
Iemand deed zoiets bij Spectre en die moest ik toen gelijk geven. Ook bij Genisys had men een punt.
Dit echter is gewoon zuurheid met voorbedachte rade.
Om zaken die ik en menig ander prachtig vonden zo te beschrijven, te denigreren, grenst in deze aan het misdadige.
De score op IMDB heeft denk ik vooral te maken met het feit dat de meeste mensen intens van deze film genieten en exact krijgen wat ze hadden kennen hopen.
Veel medestanders zal je dan ook niet krijgen.
Ook hier op deze site te zien. Een enkeling praat vage kaka, zal je altijd houden, maar de meesten zijn gelukkig gewoon uitermate positief. Eerste reactie die ik zag nadat ik de bios uitkwam was van iemand die lyrisch was en de volle mep toekende net als ik.
En dat was prettig. Ik zat echt in een roes zoals ik al zei, daar is geen woord van overdreven.
Als jij met zo'n instelling en blik door het leven moet doe je jezelf tekort en kan je daar alleen maar zelf erg ongelukkig van worden.
YouDrunkGoHome
-
- 401 berichten
- 635 stemmen
Wat een gecompliceerd verhaal joh.
Als het zo moet kan je beter gewoon thuisblijven. Dat gemierenneuk overal bij.
Iemand deed zoiets bij Spectre en die moest ik toen gelijk geven. Ook bij Genisys had men een punt.
.
Zonder het verhaal van martijnk gelezen te hebben vraag ik me toch af waarom het mierenneuken bij Genisys en Spectre wel geoorloofd is maar bij deze niet? Omdat die films wel meer kritieken kregen of omdat jij het daar wél mee eens bent?
Films kijken blijft toch een hele persoonlijke ervaring en iedereen mag z'n mening hebben, hoe absurd die in jou ogen dan ook is. Bovendien vindt ik z'n cijfer van 2,5 nog alles meevallen voor een negatieve review.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Ik geef gewoon eerlijk een review en noem ook de goede punten die er zeker waren maar in de tweede helft van de film hebben ze gewoon alles fout gedaan wat ze fout konden doen. Dat is geen mierenneuken dat is voor mij gewoon een feit. En er zijn voldoende slechte reviews te vinden hoor die het met mij eens zijn dus dat iedereen zo lyrisch is klopt ook niet.
Maargoed als ik dan serieus de punten opnoem en dat wordt met alleen gaap beantwoord of met ah klopt toch niet jou leven is kut en hij is een 5 waard, tja ik voel me niet zo geroepen om met dat soort mensen in discussie te gaan.
Jammer dat mensen het weer als een persoonlijke aanval zien en als mierenneuken, of zuurheid met voorbedachte raden. Als je dat vindt heb je mijn review niet gelezen want ik was lyrisch over de eerste helft van de film. Als ik dan gewoon thuis moet blijven moeten jullie mijn review gewoon niet lezen als je bang bent dat je het er niet mee eens gaat zijn.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Als je bent uitgeStarWarst dan zal deze film daar geen verandering in brengen. Je hebt het namelijk allemaal al talloze keren gezien.
Ge0force
-
- 117 berichten
- 206 stemmen
De makers hebben het redelijk safe gespeeld en werken vooral op het nostalgie gevoel van de kijker. Maar het werkt wel, en het verhaal en de personages zijn zeer geslaagd. Ik heb er enorm van genoten, voor mij was dit de beste Star Wars sinds Return of the Jedi!
TimD
-
- 1095 berichten
- 0 stemmen
Ik geef gewoon eerlijk een review en noem ook de goede punten die er zeker waren maar in de tweede helft van de film hebben ze gewoon alles fout gedaan wat ze fout konden doen. Dat is geen mierenneuken dat is voor mij gewoon een feit. En er zijn voldoende slechte reviews te vinden hoor die het met mij eens zijn dus dat iedereen zo lyrisch is klopt ook niet.
Maargoed als ik dan serieus de punten opnoem en dat wordt met alleen gaap beantwoord of met ah klopt toch niet jou leven is kut en hij is een 5 waard, tja ik voel me niet zo geroepen om met dat soort mensen in discussie te gaan.
Jammer dat mensen het weer als een persoonlijke aanval zien en als mierenneuken, of zuurheid met voorbedachte raden. Als je dat vindt heb je mijn review niet gelezen want ik was lyrisch over de eerste helft van de film. Als ik dan gewoon thuis moet blijven moeten jullie mijn review gewoon niet lezen als je bang bent dat je het er niet mee eens gaat zijn.
Je hebt in een aantal dingen gelijk in je mening wat mij betreft. Plot wise is deze film niet sterk, het acteerwerk van Finn is ook niet geweldig en Rey vind wel errug snel uit hoe ze de Force moet gebruiken.
Maar that aside krijgt de film toch 4 sterren van me. Puur op ervaring en belevenis. Want man o man, de film geeft wel het echte Star Wars gevoel en je zit toch weer twee uur met open mond en grote ogen totaal in de SW wereld. Plotwise mwa (in principe is het verhaal een exacte kopie van de eerste drie delen, nostalgiewise awesome.
Ik denk alleen dat dit soort dingen
Guardians of the Galaxy was en is namelijks geweldig.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Heeft iemand de 2D versie in Kinepolis Antwerpen gezien? Geen erg groot scherm en een zwakke projectie. Ik kan het niet aanbevelen.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Je hebt in een aantal dingen gelijk in je mening wat mij betreft. Plot wise is deze film niet sterk, het acteerwerk van Finn is ook niet geweldig en Rey vind wel errug snel uit hoe ze de Force moet gebruiken.
Maar that aside krijgt de film toch 4 sterren van me. Puur op ervaring en belevenis. Want man o man, de film geeft wel het echte Star Wars gevoel en je zit toch weer twee uur met open mond en grote ogen totaal in de SW wereld. Plotwise mwa (in principe is het verhaal een exacte kopie van de eerste drie delen, nostalgiewise awesome.
Ik denk alleen dat dit soort dingen
Guardians of the Galaxy was en is namelijks geweldig.
Het eerste deel zat ik zeker ook zeker weer in de Star Wars stoel en toen Han Solo ten tonele kwam werd dat alleen maar sterker. Ik vond de film ook echt beter worden door hem en Chewie.
Maar ik ben gewoon teleurgesteld in het tweede gedeelte, daar werd alles ineens afgeraffeld en moest de film snel afgelopen zijn leek het wel. Alsof ze 3 delen in 1 deel probeerden te proppen. Hij had misschien nog een uur langer moeten duren zodat ze wat meer tijd hadden gehad om alles beter uit te werken.
Verder miste ik toch een beetje de epische lightsaber gevechten en ook de muziek was niet geweldig uitgewerkt. Tja je bent nou eenmaal kritisch als Star Wars fan maar we zijn ook zo verwend met de oude trilogie het is moeilijk om een film te maken die zich daarmee kan meten maar dat wil niet zeggen dat je dan helemaal niet meer mag zeggen dat bepaalde dingen beter hadden gekund.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Heeft iemand de 2D versie in Kinepolis Antwerpen gezien? Geen erg groot scherm en een zwakke projectie. Ik kan het niet aanbevelen.
Yep ik. Ik had er weinig problemen mee moet ik zeggen maar ik heb echt een hekel aan 3D.
TimD
-
- 1095 berichten
- 0 stemmen
Het eerste deel zat ik zeker ook zeker weer in de Star Wars stoel en toen Han Solo ten tonele kwam werd dat alleen maar sterker. Ik vond de film ook echt beter worden door hem en Chewie.
Maar ik ben gewoon teleurgesteld in het tweede gedeelte, daar werd alles ineens afgeraffeld en moest de film snel afgelopen zijn leek het wel. Alsof ze 3 delen in 1 deel probeerden te proppen. Hij had misschien nog een uur langer moeten duren zodat ze wat meer tijd hadden gehad om alles beter uit te werken.
Verder miste ik toch een beetje de epische lightsaber gevechten en ook de muziek was niet geweldig uitgewerkt. Tja je bent nou eenmaal kritisch als Star Wars fan maar we zijn ook zo verwend met de oude trilogie het is moeilijk om een film te maken die zich daarmee kan meten maar dat wil niet zeggen dat je dan helemaal niet meer mag zeggen dat bepaalde dingen beter hadden gekund.
Imo kan deze film zich prima meten met de oude trilogie want in feite zijn dit de eerste twee oude delen in een nieuw jasje. En de muziek was niet geweldig? Het was exact de Star Wars muziek. Had niet anders mogen en kunnen zijn.
grid8400
-
- 669 berichten
- 603 stemmen
Gisteravond gezien. Ik voelde mij weer het jongetje wat in 1977 deel 4 in die bios zag. Wat een heerlijk gevoel. Star Wars is terug, en JJ nailed it! Star Wars is weer zoals het moet zijn. Goed tegen kwaad, een jongetjes boek met helden en slechteriken. Ik heb genoten! Zondag naar IMAX en maandag naar de 2d versie om alles nog eens goed te kunnen bekijken. Misschien stel ik mijn beoordeling hierna bij, maar voor nu een dikke 5*
grid8400
-
- 669 berichten
- 603 stemmen
Yep ik. Ik had er weinig problemen mee moet ik zeggen maar ik heb echt een hekel aan 3D.
Hou je überhaupt wel van spektakel films?
3D in IMAX is naar mijn mening de ultieme belevenis voor films zoals SW e.d.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Hou je überhaupt wel van spektakel films?
3D in IMAX is naar mijn mening de ultieme belevenis voor films zoals SW e.d.
Zeker wel alleen vind ik 2D naar 3D conversie weinig toevoegen. Ik zie eigenlijk maar weinig extra's met dat 3D en na een uur gaat die bril op m'n neus vreselijk irriteren en krijg ik hoofdpijn.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vond het ook gaaf om allemaal kleine verwijzinkjes naar de OT te zien. Toen Finn op de Falcon bijvoorbeeld die bol uit een zak haalde waar Luke z'n eerste lightsaber training van kreeg. Als de film zaterdag nog steeds zo goed voelt, ga ik voor de volle mep.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Imo kan deze film zich prima meten met de oude trilogie want in feite zijn dit de eerste twee oude delen in een nieuw jasje. En de muziek was niet geweldig? Het was exact de Star Wars muziek. Had niet anders mogen en kunnen zijn.
Het is meer een re-make dan een sequel inderdaad, dat soort geluiden hoor ik al wel meer. Qua muziek miste ik toch wel de imperial march enzo wanneer werd teruggeschakeld naar de first order.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Wtf, de laatste zinnen in de synopsis is in het Engels? Dit kan de bedoeling toch niet zijn?
Nou ja 'zinnen', twee termen die onvertaald waren gebleven. Dat was inderdaad niet zo mooi, het is inmiddels verbeterd.
TimD
-
- 1095 berichten
- 0 stemmen
Het is meer een re-make dan een sequel inderdaad, dat soort geluiden hoor ik al wel meer. Qua muziek miste ik toch wel de imperial march enzo wanneer werd teruggeschakeld naar de first order.
Naja re-make is een groot woord maar snap wat je bedoelt. Ennuh, the March zat er gewoon in hoor!
Confusie
-
- 667 berichten
- 0 stemmen
Zonder het verhaal van martijnk gelezen te hebben vraag ik me toch af waarom het mierenneuken bij Genisys en Spectre wel geoorloofd is maar bij deze niet? Omdat die films wel meer kritieken kregen of omdat jij het daar wél mee eens bent?
Films kijken blijft toch een hele persoonlijke ervaring en iedereen mag z'n mening hebben, hoe absurd die in jou ogen dan ook is. Bovendien vindt ik z'n cijfer van 2,5 nog alles meevallen voor een negatieve review.
Spectre en Genisys had ik zelf ook een hele hoge beoordeling bij. Al ben ik vooral bij Gensisys daar achteraf wel enigszins op teruggekomen.
Maar Spectre vond en vind ik heel goed, en daar had iemand ook een verhaal waar hij allemaal dingen aan het plot uitwees die hij onlogisch vond. Toen zei ik ook al dat ik daar zelf niet op let tijdens het kijken, het blijft maar een film uiteindelijk. Maar ik vind het in dat geval wel meer gegrond.
Als je dan toch zo nodig die toer op zou moeten gaan
Ik heb het verhaal van deze meneer grotendeels gelezen en ik vind het op een vrij vervelende manier overdreven negatief. Heb al van voor de release enige moeite met van die negatievelingen en dat blijft ook zo, al helemaal nu ik de film heb gezien en hij mij zo heeft geraakt. Zij proberen er ook maar het beste van te maken, dat zie ik er vanaf en het is mijn beleving dat ze hier met vlag in wimpel in zijn geslaagd.
Moet het eigenlijk negeren wat deze mensen zeggen maar dat blijft soms moeilijk.
Confusie
-
- 667 berichten
- 0 stemmen
En tja, de keuze met Han. Ik was er ook niet gelukkig mee, en voelde 'm aankomen. Maakte het een spannend moment.
Had hem zelf ook liever de hele trilogie gezien. Maar wie zegt overigens dat hij echt dood is?
Kan je dan ook je kritiek op hebben maar ook dat is nou eenmaal simpelweg allemaal mogelijk in film.
Voor ik daar een mening over vorm ga ik toch eerst de komende jaren even afwachten hoe de gehele trilogie zich ontvouwt.
En over de notie dat dit meer een 'remake' zou zijn. Echt volkomen onzinnig, in mijn optiek. Vond zoals ik al zei dit een totaal andere film dan welke voorganger dan ook, zelfs als ze een vergelijkbaar verhaal vertellen.
Want dat doen heel veel films.
Ook iets waar ik al op in ging voor de film was gereleased, en ook iets wat ik eigenlijk niet zou moeten doen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ja 'zinnen', twee termen die onvertaald waren gebleven. Dat was inderdaad niet zo mooi, het is inmiddels verbeterd.
Nee er stond wel even een Engelse tekst in de plotomschrijving. Klopt het huidige plot zo wel? (ik zie de film morgen pas)
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Spectre en Genisys had ik zelf ook een hele hoge beoordeling bij. Al ben ik vooral bij Gensisys daar achteraf wel enigszins op teruggekomen.
Maar Spectre vond en vind ik heel goed, en daar had iemand ook een verhaal waar hij allemaal dingen aan het plot uitwees die hij onlogisch vond. Toen zei ik ook al dat ik daar zelf niet op let tijdens het kijken, het blijft maar een film uiteindelijk. Maar ik vind het in dat geval wel meer gegrond.
Als je dan toch zo nodig die toer op zou moeten gaan
Ik heb het verhaal van deze meneer grotendeels gelezen en ik vind het op een vrij vervelende manier overdreven negatief. Heb al van voor de release enige moeite met van die negatievelingen en dat blijft ook zo, al helemaal nu ik de film heb gezien en hij mij zo heeft geraakt. Zij proberen er ook maar het beste van te maken, dat zie ik er vanaf en het is mijn beleving dat ze hier met vlag in wimpel in zijn geslaagd.
Moet het eigenlijk negeren wat deze mensen zeggen maar dat blijft soms moeilijk.
Waarom focus je jezelf toch zo op het negatieve? Je zit toch op een site waar mensen hun mening geven over een film? Dan ga je ook negatieve reviews lezen want geloof me die van mij zal echt niet de laatste zijn. Als je alleen maar gelijkgestemden zoekt ga dan naar imdb en sorteer de reviews op 'Loved it'.
Ik ben blij voor je dat je hem geweldig vond, geloof me ik had hem echt heel graag ook 5 sterren gegeven deze film. Ik heb er 6 maanden naar uit zitten kijken en was bij één van de eerste premieres, dat is niet zonder reden ik ben echt een Star Wars fan maar wel een hele kritische en dat mag ik ook zijn zeker na de prequels.
Ik respecteer jou mening en de 5 sterren die je geeft ook al is het niet mijn mening maar respecteer dan ook de mening van anderen die wellicht iets kritischer zijn dan jij.
Pre- en sequels

Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker
2019
1.081 reacties

Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
2017
970 reacties

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
2005
2.022 reacties

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
2002
783 reacties

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
1999
775 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
1983
706 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
1980
723 reacties

Star Wars
1977
1.066 reacties
Gerelateerd nieuws

Nieuwe 'Star Wars' trilogie aangekondigd met Simon Kinberg aan het hoofd

Marcia Lucas, Oscarwinnende 'Star Wars'-editor, heeft snoeiharde kritiek op recente sequels

'Star Wars'-actrice Daisy Ridley gecast voor WOII-film 'Women in the Castle'

'Star Wars'-acteur Andrew Jack overleden aan de gevolgen van het coronavirus
Bekijk ook

I Swear
Drama, 2025
9 reacties

Roger Waters the Wall
Documentaire / Muziek, 2014
27 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Fantasy / Sciencefiction, 1980
723 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties

Star Wars
Fantasy / Sciencefiction, 1977
1.066 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Fantasy / Sciencefiction, 1983
706 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








