Genre: Western / Actie
Speelduur: 156 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Hongkong / Taiwan
Geregisseerd door: Alejandro G. Iñárritu
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson
IMDb beoordeling:
8,0 (939.215)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 28 januari 2016
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Revenant
"(n. One who has returned, as if from the dead.)"
1823. Tijdens een expeditie diep in de ruige Amerikaanse wildernis worden de legendarische avonturier Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) en zijn manschappen aangevallen door indianen en moet hij bij een hinderlaag vrezen voor zijn leven. Hij kan tenauwernood ontkomen en slaat op de vlucht. Tijdens zijn overlevingstocht ondergaat Glass ondenkbare tegenslagen. Gedreven door zijn wil om te leven en zijn liefde voor zijn familie, moet Glass zich een weg banen door een strenge winter tijdens zijn meedogenloze overlevingstocht om uiteindelijk verlossing te vinden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 939215)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Revenant (BoekMeter)
- The Revenant (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Hugh Glass
John Fitzgerald
Captain Andrew Henry
Jim Bridger
Hawk
Elk Dog
Hikuc
Powaqa
Hugh Glass' Wife
Jones
Reviews & comments
Remedy
-
- 63 berichten
- 81 stemmen
Een traag, simpel en langdurig verhaal. De rede dat ik deze film toch 4* geef, is dat de gebeurtenissen en locaties mij bleven aangrijpen. Typisch een film die iemand helemaal geweldig of juist helemaal niks vind.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Typisch een film die iemand helemaal geweldig of juist helemaal niks vind.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Pauze bij een film van slechts 156 minuten... Belachelijk.
De film zelf komt nogal inspiratieloos over. Serieuze tegenvaller.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Audiovisueel op een paar GCI blundertjes na bijna perfect. Ook setting ligt me totaal (native americans, the frontier, 19e eeuw). Emotioneel blijft het helaas wat achter. Op de één of andere manier komt het verhaal van rouw, pijn en verdriet niet helemaal over en blijft het op dat gebied wat vlak. DiCaprio is ook niet de beste persoon om dit uit te beelden, hij blijft een wat kil acteur. Hoe erg Iñárritu ook z'n best doen om er een poetische tint aan te geven (soms a la Malick's The New World). Maar toch: een heerlijk stabiele en soms overdonderende ervaring.
zjandannybob
-
- 421 berichten
- 1047 stemmen
Tegenvaller, weinig opbouw waardoor de personages niet erg sterk worden neergezet. Enige pluspunt was de omgeving waarin de gehele film plaatsvind. naar mijn menig erg slaapverwekkend in de bioscoop.
Beffrey28
-
- 476 berichten
- 1343 stemmen
Wat een super langdradige en onrealistische film.
Ik vraag me dan altijd af of er überhaupt wel naar de speelduur, regisseur en plot gekeken wordt. Of verwachten dit soort mensen echt een 2,5 uur durende actiefilm...?
woeler82
-
- 390 berichten
- 783 stemmen
Film duurde in mijn ogen veel te lang, en Leonardo DiCaprio is op het einde erg springlevend ondanks zijn verwondingen.
Het beergevecht en de natuuropnames maken toch veel goed, toch nog een voldoende
D-pulse
-
- 147 berichten
- 344 stemmen
Goede film maar leunt wel erg sterk op de sentimenten. De eindeloze shots van bomen van onderaf beginnen daardoor op een gegeven moment wel aan kracht in te boeten. Vond eigenlijk Tom Hardy veel beter spelen dan Leonardo DiCaprio. Film had zeker wat korter gekund maar als geheel nog steeds ruim voldoende.
LauraArsenal
-
- 82 berichten
- 175 stemmen
Mijn verwachtingen bij deze film waren erg hoog. Wie wil deze fameuze film met 12 Oscar-nominaties nu niet zien? Mijn vreugde kende dan ook geen grenzen toen ik deze film eindelijk kon bekijken.
DiCaprio heeft volgens mij een indrukwekkende acteerprestatie naar voor gebracht. De emoties die je terugvind in zijn gezicht en stem kennen geen grenzen. Voor mij heeft hij die Oscar al zeker verdiend!
Ook geef ik graag mijn complimenten aan de andere acteurs, die hun werk deden zoals het hoort.
Decor en setting, daar kan je niet veel over neerschrijven. Het was prachtig mooi, zeker een pluspunt volgens mij.
De scène met de beer was voor mij ook zeker de moeite! Ik kreeg rillingen over mijn rug toen ik het zag. Heel goed gedaan allesinds.
Over het verhaal moet ik helaas wel wat kritisch zijn. Het zit wel oké, maar komt heel traag op gang. Misschien dat het verhaal wat beter kon worden uitgewerkt, hoewel ik begrijp dat het in dit geval zeer moeilijk moet zijn.
Ook kan ik begrijpen dat sommige mensen dit helemaal niet mooi zullen vinden, volgens mij ligt dat gewoon aan de stijl van deze film.
Ik raad de film zeker aan, maar heb geduld met deze film. Het vergt toch wel even moeite om door te kijken.
grid8400
-
- 669 berichten
- 603 stemmen
Aan de oppervlakte misschien een eenvoudig verhaal, maar ik voel veel dubbele lagen en symboliek. Er zit naar mijn gevoel een verwijzing naar Jezus en de apostelen in. Ook heeft de klok die luidt in de geruïneerde kerk voor mij veel zeggingskracht.
Zo zag ik hem dus ook.. opoffering, vergiffenis...Het verhaal over god en de eekhoorn, de zin dat alleen god mag beslissen over wraak...etc..etc.. Glass motivatie om door te blijven gaan is dit uit wraak?
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Ik vraag me dan altijd af of er überhaupt wel naar de speelduur, regisseur en plot gekeken wordt. Of verwachten dit soort mensen echt een 2,5 uur durende actiefilm...?
Dat vind ik wel een beetje minachtende opmerking, alsof de mensen die een lage score geven alleen van aktiefilms houden. The Hateful Eight duurde nog veel langer maar die had van mij nog wel een uur langer mogen duren en dat was ook amper aktie en zo ken ik nog wel meer films

Alleen The Revenant, dat overleven heel de tijd, het is de heel de tijd hetzelfde. Ja nu weten we het wel hoor met overleven. Je hebt het zwaar, je gaat bijna dood, vallen en opstaan 2 uur lang. Dat duurt zo immens lang en dan komt hij eindelijk in het kamp aan, is hij EINDELIJK gered denk je he he godzijdank nu is het eindelijk klaar met dat overleven de hele tijd en wat doet hij dan? Gaat ie weer weg en moet hij wederom zien te overleven!! Neeeeeeee....
En als het dan nog niet voorspelbaar was, maar je wist toch al precies wat er ging gebeuren en hoe het af zou lopen.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
"I ain't afraid to die anymore. I'd done it already."
Gisteravond dan The Revenant gezien en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit eerder in de bioscoop zo het gevoel heb gehad een stukje filmgeschiedenis te hebben meegemaakt. Van te voren had ik natuurlijk al wat van de lovende kritieken gehoord en een paar vrienden hadden gezegd dat ze het een ongelooflijk saaie film vonden. Dus wat ik moest verwachten wist ik eigenlijk niet.
Amerika 1823. Hugh Glass wordt door zijn mede-pelsjagers voor dood achtergelaten na door een beer te zijn aangevallen. In zijn eentje moet Glass zien te overleven en baant hij zich een weg door de sneeuw... uit op wraak.
Leonardo DiCaprio is toch echt geen slechte acteur. Voorheen vond ik hem nog wel eens irritant acteren maar hier... Echt top. Hij ziet er onverzorgd uit met scheve gele tanden en een lange baard, littekens. Als vegetariër heeft hij rauw bizon vlees gegeten, en heeft echt het weer getrotseerd. Een ding is zeker, DiCaprio heeft die Oscar nu toch echt wel verdiend. Naast hem waren ook Tom Hardy, Domhnall Gleeson en Will Poulter goed. En natuurlijk moeten we de vele indianen niet vergeten, nog nooit zo realistische vertolkingen gezien. Met name de oudere leken rechtstreeks uit de oude foto's gekomen.
De film is gebaseerd op het leven van de Amerikaanse Kolonist Hugh Glass en (deels) gebaseerd op het boek van Michael Punke. De geloofwaardigheid van het hele verhaal durf ik in twijfel te trekken. Amerikanen hebben wel meer legendes over kolonisten en dit is dan waarschijnlijk nog een van de meest waarschijnlijke. Het plot van de film was af en toe een beetje toevallig of onwaarschijnlijk, maar ik vond het toch nergens echt storend worden. Wel had er wat meer aandacht besteed kunnen worden aan karakter ontwikkeling, met name aan Glass. Want op wat vage achtergrond info na weten we eigenlijk niets van hem. Ik moet ook zeggen dat de climax in de film weliswaar wat minder goed met het begrip 'vergeving' om gaat, maar veel beter is als de werkelijkheid. In realiteit liet Glass Fitzgerald namelijk gewoon leven, wat natuurlijk heel erg anticlimactisch geweest zou zijn.
De CGI-dieren in de achtergrond vond ik af en toe een beetje te onnatuurlijk (toen een paard werd neergeschoten viel deze wel heel raar neer) en de overkill aan achteraf toegevoegde lens flares vond ik een beetje overbodig. Ook waren sommige camera-bewegingen een beetje raar. Dat allemaal gezegd hebbende, vind ik The Revenant een visueel meesterwerk. Schitterend opgenomen, in sommige scènes is het gewoon alsof je er daadwerkelijk bij bent. De cinematografie was uitstekend en net als bij Birdman krijgt de film er een unieke uitstraling door. De scéne met de beer was ook bijzonder goed gedaan, die poten waren sowieso practical effects en de CGI zag er goed uit. Maar wat mij ook echt aansprak (als Horror-fan) waren de geweldige littekens, verwondingen en bloedingen die er levensecht uitzagen omdat er geen CGI voor is gebruikt.
Een groot compliment voor regisseur Alejandro González Iñárritu dat hij de film helemaal op locatie en volledig met natuurlijk licht heeft opgenomen. Slechts voor een scène met een kampvuur zijn een paar spotjes bijgezet. Ook de enorme toewijding bij deze productie van zowel acteurs als filmmakers vind ik bewonderenswaardig. De film is chronologisch opgenomen in 9 maanden tijd. Deed me denken aan Aguirre, der Zorn Gottes, waarvoor Werner Herzog met een gestolen camera met een paar acteurs gewoon op een vlot de amazone heeft afgevaren.
De locatie is ook gewoon ronduit schitterend. Fantastisch dat Canadese landschap. De film is eigenlijk een halve natuurdocumentaire met al die mooie beelden. Snap mensen die de film 'slaapverwekkend' of 'langdradig' noemen echt niet. De mooie natuurbeelden stralen een mooie rust uit, iets wat tegenwoordig zelden nog in een film te vinden is. Daarnaast is het ook een mooi contrast met de actiescènes. Sowieso snap ik mensen die een film lang of saai vinden niet, op homevideo oké, maar in de bioscoop kan het toch nooit lang genoeg zijn? Denk dat dat ook een serieus probleem is tegenwoordig. Alles moet flitsend en spectaculair zijn en mag vooral niet te lang duren... Nou, voor mij niet.
De muziek van de Japanse componist Ryuichi Sakamoto, de Duitse Carsten Nicolai en diverse klassieke muziek paste uitstekend bij de film en hielp de dramatiek enorm. Vond wel dat de soundtrack een beetje herhalend was, ieder emotioneel moment wordt de zelfde muziek gebruikt. Maar heel storend is dit niet.
Waar ik Birdman, hoewel goed opgenomen, echt een saaie film vond en zijn eerdere werk me ook niet echt aansprak, kan ik Alejandro González Iñárritu nu echt waarderen als filmmaker. Deze quote is ook echt geweldig: "If we ended up in greenscreen with coffee and everybody having a good time, everybody will be happy, but most likely the film would be a piece of shit."
Alles bij elkaar vind ik The Revenant een bijzonder goede film, en een van de weinige recente films waar ik de hype wel van kan begrijpen. Cinema met zulke diepgang zien we niet vaak meer van Hollywood. Want de onderliggende thema's als vader-zoon liefde, de onderdrukking van de indianen bevolking, wraak en vergeving (wat ook heel christelijk is) voegen toch echt wat toe aan het spektakel.
Echt een aanrader.
KING89
-
- 16 berichten
- 53 stemmen
Leonardo had aan het einde van de film natuurlijk al 100x dood moeten zijn
Veel mooie shots duren helaas net wat te lang waardoor het af en toe een beetje langdradig aanvoelt
Het verhaal en de acteerprestaties zijn goed, die van de beer zelfs subliem
Samengevat: Een prima film, 4 sterren
romain
-
- 68 berichten
- 837 stemmen
The Revenant imponeert vooral visueel. Na het indrukwekkende Birdman heeft Innaritu weer enkele spectaculaire beelden op ons losgelaten. De aanval van de beer is het absolute hoogtepunt. Het verhaal heeft niet zoveel om het lijf en beantwoordt aan de Hollywoodnormen. LD belandt keer op keer in levensbedreigende situaties en weet zich er evenveel keer uit te redden. Op het einde volgt dan nog het 'eind goed, al goed - wraakmoment. Voor mij hoeft Leo zijn Oscarnominatie niet te verzilveren. Daarvoor is zijn rol te ééntonig. Hij heeft in het verleden al betere prestaties neergezet. Ondanks de lange speelduur blijft de film wel onderhoudend genoeg om de rit probleemloos uit te zitten. En ik heb er dan toch nog 4* voor over.
Beffrey28
-
- 476 berichten
- 1343 stemmen
Dat vind ik wel een beetje minachtende opmerking, alsof de mensen die een lage score geven alleen van aktiefilms houden. The Hateful Eight duurde nog veel langer maar die had van mij nog wel een uur langer mogen duren en dat was ook amper aktie en zo ken ik nog wel meer films

Alleen The Revenant, dat overleven heel de tijd, het is de heel de tijd hetzelfde. Ja nu weten we het wel hoor met overleven. Je hebt het zwaar, je gaat bijna dood, vallen en opstaan 2 uur lang. Dat duurt zo immens lang en dan komt hij eindelijk in het kamp aan, is hij EINDELIJK gered denk je he he godzijdank nu is het eindelijk klaar met dat overleven de hele tijd en wat doet hij dan? Gaat ie weer weg en moet hij wederom zien te overleven!! Neeeeeeee....
En als het dan nog niet voorspelbaar was, maar je wist toch al precies wat er ging gebeuren en hoe het af zou lopen.
Ik bedoelde het zeker niet minachtend, excuses als het wel zo overkwam.
En je verdraait mijn woorden ook wel een beetje.
Er zijn genoeg filmliefhebbers die de film tegen vonden vallen, maar velen van hen wisten wel wat ze ongeveer konden verwachten door de combinatie plot, regisseur en lengte.
Ik bedoel hier de mensen die helemaal niet van trage films houden, maar met een halve minuut onderzoek hadden kunnen weten dat hij wel traag zou zijn.
Dat is niet minachtend bedoeld. Iedereen kijkt graag films die voor hem leuk zijn. Maar toch zijn er bij elke film weer zoveel mensen die minimaal 90 minuten een soort van marteling ondergaan,
omdat ze iets totaal anders verwacht hadden.
Dat is zonde van tijd, geld en de haarbos.
Het is anders als een film zwaar tegenvalt om andere redenen. Maar ik raad iedereen aan om films te selecteren op een grote kans van likeability.
Zeker als je naar de bioscoop gaat want dan ben je chagrijnig door de film, en dan wordt je vriendin naast je ook chagrijnig, omdat je niet 'gezellig' doet...
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Maar toch zijn er bij elke film weer zoveel mensen die minimaal 90 minuten een soort van marteling ondergaan, omdat ze iets totaal anders verwacht hadden.
Ik raad iedereen aan om films te selecteren op een grote kans van likeability.
Natuurlijk heeft blind kijken als voordeel dat je sneller nieuwe dingen leert kennen, maar dat valt natuurlijk niet altijd goed. Dit leek me van meet af aan een film waar een hoop Unlimited pashouders nog wel eens door 'verrast' zouden worden. Qua tempo toch niet de gemiddelde multiplex film. Maar goed, hij is veel in de media en heeft Leo, dus hoppa 
Having said that, ook in het filmhuis waren er twee weglopers toen ik hem zag, dus het zijn niet persé alleen de multiplexgangers die verrast worden.
Gonster
-
- 23 berichten
- 36 stemmen
Wat grappig hoe een mens toch een film kan beleven. Gezien de recensies hier. Dit was top, het verhaal zelf is niet heel bijzonder, maar dat is ook helemaal niet het belangrijkste: Di Caprio en Tom Hardy (vooral die eerste) doen even een lesje acteren, manier van filmen en de locatie zijn echt super. Het gevecht met die beer is intens...je hebt af en toe het idee dat het allemaal wel wat sneller mag, maar hey waarom de haast......die scene met dat paard...man, das heftig.....Ik begrijp als deze film een paar prijzen binnen hengelt.....Di Caprio is overtuigend als altijd....dikke aanrader mensen!
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de verleiding weerstaan om screeners die reeds lange tijd uit waren te zien maar te wachten tot hij in de bios verscheen: het was het wachten waard. Niet zozeer om het vrij middelmatige verhaal en wraakdrama dat niet echt goed uit de verf komt maar wel door de hele setting en de strijd van de mens tegen de natuur. Heel veel machtig mooie shots; de Oscar voor beste cinematografie lijkt mij een no brainer.
Naast het verhaal vond ik ook de soundtrack weinig toevoegen (had beter geheel vervangen kunnen worden door natuurgeluiden) en de film had zeker een half uur korter gekund.
Ik twijfel tussen 4* en 4,5* (4,25 of 8,5/10 zou perfect zijn) maar door de bovengenoemde kritiekpunten worden het 4*. Maar wel hele dikke sterren en een aanbeveling om de film op groot scherm te gaan zien.
The Thing
-
- 54 berichten
- 164 stemmen
Een traag, simpel en langdurig verhaal. De rede dat ik deze film toch 4* geef, is dat de gebeurtenissen en locaties mij bleven aangrijpen. Typisch een film die iemand helemaal geweldig of juist helemaal niks vind.
DMDude
-
- 60 berichten
- 80 stemmen
"I ain't afraid to die anymore. I'd done it already."
Leonardo DiCaprio is toch echt geen slechte acteur. Voorheen vond ik hem nog wel eens irritant acteren maar hier... Echt top. Hij ziet er onverzorgd uit met scheve gele tanden en een lange baard, littekens. Als vegetariër heeft hij rauw bizon vlees gegeten, en heeft echt het weer getrotseerd. Een ding is zeker, DiCaprio heeft die Oscar nu toch echt wel verdiend. Naast hem waren ook Tom Hardy, Domhnall Gleeson en Will Poulter goed. En natuurlijk moeten we de vele indianen niet vergeten, nog nooit zo realistische vertolkingen gezien. Met name de oudere leken rechtstreeks uit de oude foto's gekomen.
De film is gebaseerd op het leven van de Amerikaanse Kolonist Hugh Glass en (deels) gebaseerd op het boek van Michael Punke. De geloofwaardigheid van het hele verhaal durf ik in twijfel te trekken. Amerikanen hebben wel meer legendes over kolonisten en dit is dan waarschijnlijk nog een van de meest waarschijnlijke. Het plot van de film was af en toe een beetje toevallig of onwaarschijnlijk, maar ik vond het toch nergens echt storend worden. Wel had er wat meer aandacht besteed kunnen worden aan karakter ontwikkeling, met name aan Glass. Want op wat vage achtergrond info na weten we eigenlijk niets van hem. Ik moet ook zeggen dat de climax in de film weliswaar wat minder goed met het begrip 'vergeving' om gaat, maar veel beter is als de werkelijkheid. In realiteit liet Glass Fitzgerald namelijk gewoon leven, wat natuurlijk heel erg anticlimactisch geweest zou zijn.
De CGI-dieren in de achtergrond vond ik af en toe een beetje te onnatuurlijk (toen een paard werd neergeschoten viel deze wel heel raar neer) en de overkill aan achteraf toegevoegde lens flares vond ik een beetje overbodig. Ook waren sommige camera-bewegingen een beetje raar. Dat allemaal gezegd hebbende, vind ik The Revenant een visueel meesterwerk. Schitterend opgenomen, in sommige scènes is het gewoon alsof je er daadwerkelijk bij bent. De cinematografie was uitstekend en net als bij Birdman krijgt de film er een unieke uitstraling door. De scéne met de beer was ook bijzonder goed gedaan, die poten waren sowieso practical effects en de CGI zag er goed uit. Maar wat mij ook echt aansprak (als Horror-fan) waren de geweldige littekens, verwondingen en bloedingen die er levensecht uitzagen omdat er geen CGI voor is gebruikt.
Een groot compliment voor regisseur Alejandro González Iñárritu dat hij de film helemaal op locatie en volledig met natuurlijk licht heeft opgenomen. Slechts voor een scène met een kampvuur zijn een paar spotjes bijgezet. Ook de enorme toewijding bij deze productie van zowel acteurs als filmmakers vind ik bewonderenswaardig. De film is chronologisch opgenomen in 9 maanden tijd. Deed me denken aan Aguirre, der Zorn Gottes, waarvoor Werner Herzog met een gestolen camera met een paar acteurs gewoon op een vlot de amazone heeft afgevaren.
De locatie is ook gewoon ronduit schitterend. Fantastisch dat Canadese landschap. De film is eigenlijk een halve natuurdocumentaire met al die mooie beelden. Snap mensen die de film 'slaapverwekkend' of 'langdradig' noemen echt niet. De mooie natuurbeelden stralen een mooie rust uit, iets wat tegenwoordig zelden nog in een film te vinden is. Daarnaast is het ook een mooi contrast met de actiescènes. Sowieso snap ik mensen die een film lang of saai vinden niet, op homevideo oké, maar in de bioscoop kan het toch nooit lang genoeg zijn? Denk dat dat ook een serieus probleem is tegenwoordig. Alles moet flitsend en spectaculair zijn en mag vooral niet te lang duren... Nou, voor mij niet.
De muziek van de Japanse componist Ryuichi Sakamoto, de Duitse Carsten Nicolai en diverse klassieke muziek paste uitstekend bij de film en hielp de dramatiek enorm. Vond wel dat de soundtrack een beetje herhalend was, ieder emotioneel moment wordt de zelfde muziek gebruikt. Maar heel storend is dit niet.
Alles bij elkaar vind ik The Revenant een bijzonder goede film, en een van de weinige recente films waar ik de hype wel van kan begrijpen. Cinema met zulke diepgang zien we niet vaak meer van Hollywood. Want de onderliggende thema's als vader-zoon liefde, de onderdrukking van de indianen bevolking, wraak en vergeving (wat ook heel christelijk is) voegen toch echt wat toe aan het spektakel.
Echt een aanrader.
Helemaal mee eens...
Leno
-
- 5921 berichten
- 4408 stemmen
Het verhaal is simpel en biedt niet echt verrassingen. Dat de film toch zo weet te overtuigen zit 'm duidelijk in het feit dat de setting bijzonder prachtig in beeld wordt gebracht, fantastisch ondersteund door de muziek en dat de actiescènes erg indrukwekkend zijn. De aanval in het begin is met lange shots waarin echter wel van alles gebeurt overrompelend in beeld gebracht.
Duidelijk wordt dat stijl en toewijding enorm belangrijke aspecten zijn bij het maken van een film, de toewijding uit zich in de cast die op locatie niets uit de weg gaat. Aan CGI ontkom je uiteraard niet, maar als het niet hoeft dan biedt echte decors enorm veel meerwaarde. Mooi dat de filmmakers hiervoor beloond worden aan de kassa en in de recensies.
De flashbacks werken niet echt en de achtergrond die Glass mee krijgt voegt weinig toe, maar storend is het ook niet. Knappe rol van DiCaprio maar eveneens van Hardy.
Nino_1993
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me dan altijd af of er überhaupt wel naar de speelduur, regisseur en plot gekeken wordt. Of verwachten dit soort mensen echt een 2,5 uur durende actiefilm...?
Tja, het plot zag je al aankomen na 20 minuten, Good Guy VS Bad Guy..
Basto
-
- 11964 berichten
- 7414 stemmen
Dat is slechts het plot. Een enorm overgewaardeerd element binnen film.
Veel interessanter is de uitwerking en de context. Mens vs Natuur en de oorsprong van het machtigste land op aarde. Veel meer dan een wraak verhaal, is het een film over mentaliteit.
En wie zegt dat Glass een good guy is? Hij is slachtoffer, maar of hij een leuke goede vent is, kunnen we vrijwel nergens uit opmaken.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Dat is slechts het plot. Een enorm overgewaardeerd element binnen film.
. Zonder een goed script krijg je volgens mij nooit een goede film, het script wordt juist ondergewaardeerd door de filmindustrie. Een goed script kan overigens ook eenvoudig zijn.
Basto
-
- 11964 berichten
- 7414 stemmen
. Zonder een goed script krijg je volgens mij nooit een goede film, het script wordt juist ondergewaardeerd door de filmindustrie. Een goed script kan overigens ook eenvoudig zijn. Ik jad het niet over script maar over het plot; de basale verhaallijn.
En dan nog. Zonder goede regie is een goed script niks waard. C'est le ton qui fait la musique.'
Er is nu eenmaal een groot verschil of Scorcese, Spielberg, of David Lynch je script verfilmd. Of Reinoud Oerlemans...
origineelhe
-
- 60 berichten
- 1293 stemmen
Niet zozeer om het vrij middelmatige verhaal en wraakdrama dat niet echt goed uit de verf komt...
Naast het verhaal vond ik ook de soundtrack weinig toevoegen (had beter geheel vervangen kunnen worden door natuurgeluiden) en de film had zeker een half uur korter gekund.
Ik twijfel tussen 4* en 4,5* (4,25 of 8,5/10 zou perfect zijn) maar door de bovengenoemde kritiekpunten worden het 4*.
Helemaal mee eens. Ik heb meer kritiekpunten dan positieve punten voor deze film. Je ziet duidelijk dat er heel goed nagedacht is en er een flink budget voor handen was, maar toch zat er meer in. Op de een of andere manier wil ik de film wel 4* geven, omdat minder niet terecht zou zijn.
ZenZin
-
- 314 berichten
- 711 stemmen
Regisseurs en acteurs zijn ook overgewaardeerd. Plot,script en idee bepalen of een film goed is, regisseurs zijn inwisselbaar en mogen in hun handjes knijpen als ze ingehuurd worden door de producent.om nog maar even een bepalende factor te noemen ☺
Gerelateerd nieuws

Netflix voegt begin december de Oscar-knaller 'The Revenant' met Leonardo DiCaprio toe

Historische avonturenfilm 'The Revenant' met Leonardo DiCaprio vanavond op televisie

Jubileum: onder meer deze vijf goed beoordeelde films zijn dit jaar tien jaar oud

Ratelslangen, revolvers en rovers: Dit zijn de beste westernfilms
Bekijk ook

Inglourious Basterds
Oorlog / Komedie, 2009
5.575 reacties

Interstellar
Sciencefiction / Mystery, 2014
1.581 reacties

The Wolf of Wall Street
Biografie / Komedie, 2013
870 reacties

Whiplash
Drama / Muziek, 2014
431 reacties

The Look of Silence
Documentaire, 2014
22 reacties

Titanic
Romantiek / Drama, 1997
4.999 reacties
Gerelateerde tags
verkrachtinggebaseerd op boekouder-kindrelatiebergwintergrizzly bearwilderniswoudfur trappingfrontierliargebaseerd op een waargebeurd verhaalremakewraakmoordbloedvergietenindiaanoverlevingbeersneeuwscalpinggeweldnatuurwild westbear attackindian attack dead horsestarvation19e eeuwfinal battlewolvesdreamychild killing
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








