Genre: Drama / Sport
Speelduur: 119 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John G. Avildsen
Met onder meer: Sylvester Stallone, Talia Shire en Burt Young
IMDb beoordeling:
8,1 (682.347)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 18 mei 1977
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Donderdag 26 februari in één bioscoop (Dordrecht)
Plot Rocky
"His whole life was a million-to-one shot."
Rocky Balboa is een tweederangs bokser uit Philadelphia. Hij is een mislukking: hij woont in een afgedankt appartement en als bijbaantje is hij een inner van schulden. Ook probeert hij indruk te maken op de ietwat verlegen Adrian, zijn grote liefde. Dan krijgt Rocky de kans van zijn leven als hij door een publiciteitsstunt mag vechten tegen de wereldkampioen, Apollo Creed, om de wereldtitel. Rocky is vastberaden om het 15 rondes vol te houden, niet alleen voor zijn zelfvertrouwen, maar ook zodat hij kan bewijzen dat hij niet een of andere schooier van de straat is.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,1 / 682347)
- Trailer (YouTube)
- Rocky (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 11,99 / huur € 3,99
- Kijk op Videoland
Social Media
Acteurs en actrices
Robert 'Rocky' Balboa
Adrianna 'Adrian' Pennino
Paulie Pennino
Apollo Creed
Mickey Goldmill
George 'Miles' Jergens
Tony Gazzo
Mike
Fight Announcer
Cut Man
Reviews & comments
_Nick_
-
- 13 berichten
- 49 stemmen
Ik heb vrij weinig met boksen als sport. Maar Million Dollar baby en vooral Raging Bull vond ik interessante films. Echter waarom er zoveel lofzang is voor Rocky snap ik niet. Want ik vond de film nou niet bepaald boeiend. En dat komt ook vooral om het karakter Rocky Balboa, ik kon er geen klik mee vinden. Nou vind ik Stallone alles behalve een goede acteur, het karakter Rocky ligt vrij dichtbij zijn eigen persoon dus het slecht acteerwerk viel nog mee. Zolang de dialogen maar niet te lang waren. Ik vond het allemaal veels te makkelijk en voorspelbaar. En dat kon ik bij The Expendables nog wel hebben van Stallone, die zichzelf volgens mij graag als grote held portretteerd in zijn films, waar verder niks mis mee is maar wel opvallend, maar bij Rocky had ik wel iets meer van het verhaal verwacht. Vooral het eindgevecht vind ik zwaar zwak. Ik denk dat vrijwel iedereen dat gevecht zo had kunnen invullen vooraf.
Dat Stallone dus een Oscarnominatie kreeg voor zijn rol kan ik niet begrijpen. Maar de nominaties voor Burt Young en vooral Burgess Meredith kan ik wel waarderen.
Helaas en ik ga vast veel kritiek krijgen van de Rocky en Stallone fans hier. 2.5*
Nu heb ik deze discussie al vaker met je gevoerd, ik kan het niet laten om hier toch nog even op in te gaan.

Ik weet dat je redelijk sceptisch bent wanneer het om Stallone gaat (en je bent zeker niet de enige), en ik denk dan ook dat deze film in dat opzicht al vrij weinig goed kan doen. En uiteraard is het zo dat smaken verschillen en iedereen recht heeft op zijn eigen mening, ik vind dat je hier nogal kort door de bocht gaat en geen eerlijke vergelijkingen trekt.
Bedenk goed dat deze film in 1976 uitgebracht is. Hij mag nu dan misschien voorspelbaar en gedateerd overkomen, in die tijd was ie dat niet. Met die gedachte in het achterhoofd kan ik persoonlijk al veel beter begrijpen dat Stallone destijds als onbekend acteur een oscarnominatie kreeg.
Daarbij stoor ik me in het algemeen nogal aan mensen die hem een slecht acteur noemen die enkel hersenloze actiehelden kan spelen. Dat is simpelweg niet waar. Dat is hoe het publiek hem graag ziet, en dat heeft Stallone inmiddels zelf ook wel in de gaten (Expendables). Het probleem is vaak dat deze ''Stallone Haters'', om het zo maar even te noemen, vaak zijn betere werk niet eens kennen. Heb je bijvoorbeeld wel eens Copland, Lock Up, First Blood of Rocky Balboa gezien? Met name in Copland en zeker ook in de laatste Rocky uit 2006 laat hij zien dat hij wel degelijk prima kan acteren, maar bij het grote publiek blijft hij helaas bekend staan om de simpele rollen in wanstaltige films als Cobra, Judge Dredd en Stop! Or My Mom Will Shoot, hoewel die films stiekem ook nog wel vermakelijk zijn.
En om nog op het gevecht terug te komen: het had pas echt cliché geweest als Rocky gewonnen had. Daar draait het ook helemaal niet om. Het feit dat Rocky 15 rondes lang overeind blijft, is eigenlijk de boodschap waar de film om draait.
Dat was het wel zo'n beetje.
wwelover
-
- 2606 berichten
- 3971 stemmen
Nu heb ik deze discussie al vaker met je gevoerd, ik kan het niet laten om hier toch nog even op in te gaan. 
Ik weet dat je redelijk sceptisch bent wanneer het om Stallone gaat (en je bent zeker niet de enige), en ik denk dan ook dat deze film in dat opzicht al vrij weinig goed kan doen. En uiteraard is het zo dat smaken verschillen en iedereen recht heeft op zijn eigen mening, ik vind dat je hier nogal kort door de bocht gaat en geen eerlijke vergelijkingen trekt.
Bedenk goed dat deze film in 1976 uitgebracht is. Hij mag nu dan misschien voorspelbaar en gedateerd overkomen, in die tijd was ie dat niet. Met die gedachte in het achterhoofd kan ik persoonlijk al veel beter begrijpen dat Stallone destijds als onbekend acteur een oscarnominatie kreeg.
Daarbij stoor ik me in het algemeen nogal aan mensen die hem een slecht acteur noemen die enkel hersenloze actiehelden kan spelen. Dat is simpelweg niet waar. Dat is hoe het publiek hem graag ziet, en dat heeft Stallone inmiddels zelf ook wel in de gaten (Expendables). Het probleem is vaak dat deze ''Stallone Haters'', om het zo maar even te noemen, vaak zijn betere werk niet eens kennen. Heb je bijvoorbeeld wel eens Copland, Lock Up, First Blood of Rocky Balboa gezien? Met name in Copland en zeker ook in de laatste Rocky uit 2006 laat hij zien dat hij wel degelijk prima kan acteren, maar bij het grote publiek blijft hij helaas bekend staan om de simpele rollen in wanstaltige films als Cobra, Judge Dredd en Stop! Or My Mom Will Shoot, hoewel die films stiekem ook nog wel vermakelijk zijn.
En om nog op het gevecht terug te komen: het had pas echt cliché geweest als Rocky gewonnen had. Daar draait het ook helemaal niet om. Het feit dat Rocky 15 rondes lang overeind blijft, is eigenlijk de boodschap waar de film om draait.
Dat was het wel zo'n beetje.
Het jaar van uitgave heeft niks met het argument voorspelbaar te maken in dit geval. Het lag gewoon zo voor de hand dat het zo zou lopen en gefilmd zou worden. En Stallone zal vast wel eens een redelijke rol neerzetten. Maar het is zijn eigen schuld dat hij die imago heeft gecreëerd. En een hersenloze actiefiguur staat niet gelijk aan slecht acteerwerk.
_Nick_
-
- 13 berichten
- 49 stemmen
Het jaar van uitgave heeft niks met het argument voorspelbaar te maken in dit geval. Het lag gewoon zo voor de hand dat het zo zou lopen en gefilmd zou worden.
Tuurlijk wel. Voor de kijker wordt iets pas voorspelbaar als hij het al vaker gezien heeft. Men zal de film in 1976 een stuk minder voorspelbaar hebben gevonden als jij nu, omdat het toen gewoon nog een heel nieuw concept was. Vandaar ook de hoge waardering destijds, althans zo zie ik het. Daarnaast is voorspelbaarheid in deze film naar mijn mening helemaal niet relevant, maar dat terzijde.
En Stallone zal vast wel eens een redelijke rol neerzetten. Maar het is zijn eigen schuld dat hij die imago heeft gecreëerd. En een hersenloze actiefiguur staat niet gelijk aan slecht acteerwerk.
Helemaal mee eens! 
Overigens denk ik dat we hier niet uit gaan komen. Ik denk dat het een fundamenteel verschil is in opvatting. Deze film raakt mij, jou niet. En dat gaat ook niet veranderen denk ik. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarschijnlijk heb ik vroeger best wel Rocky films gezien, maar ik kan me er nog weinig van herinneren. Alleen het deel uit 2006 staat me nog bij. Daarom ga ik de oude delen ook maar eens kijken.
Ik ben nooit een groot liefhebber van Sylvester Stallone geweest. Ik vond (en vind) hem altijd onderdoen op Arnold Schwarzenegger, mijn favoriete actieheld. Maar Stallone heeft zich de laatste jaren best wel weer laten horen met titels als Rambo 4 en The Expendables die me heel goed zijn bevallen. Het blijft een beperkt acteur, maar op zich heb ik er tegenwoordig geen moeite meer mee. In Rocky zet hij ieder geval een overtuigende rol neer. Je krijgt toch wel respect en sympathie voor Rocky en, zolang Stallone niet al te veel praat, is het best overtuigend gespeeld. Liever hoor ik af en toe die heerlijke soundtrack met het bekende Rocky nummer. Dat blijft toch fijn om te horen.
De film is natuurlijk best wel voorspelbaar, maar omdat de uitwerking heel behoorlijk is stoort het me niet echt. De hele voorbereiding naar het grote gevecht wist me te boeien omdat de film wel een aantal karakters kent die ze film kleur geven. Vooral zijn uitdager Apollo is heerlijk over de top, helemaal als je ziet hoe hij de ring ingereden wordt 
De boksfinale zelf neemt maar een klein deel van de film in beslag, maar het is kort en krachtig genoeg. Ik blijf het trouwens wel een kansloze sport vinden, mensen in elkaar slaan. Ik kan maar niet begrijpen dat mensen dit vrijwillig doen en dat er ook veel mensen zijn die hiervoor willen betalen om te zien. Voor mij is het geen sport, maar dat is verder niet zo relevant. Benieuwd of de volgende delen ook nog van enig niveau zijn.
4*
Sergio
-
- 254 berichten
- 6291 stemmen
@Ajax&Litmanen.
Je domme stupide opmerking over de bokssport kan je beter achterwege laten, je probeert hier wel de recensent uit te hangen maar als "Groot Filmliefhebber" ben je keer op keer kansloos en bijzonder lachwekkend.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jeetje toch, wat een klap is dit voor mij dat je dit zegt 
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Rocky blijft naar mijn mening een te gekke film van sly.
de film duurt behoorlijk lang en is af en toe best wel sloom maar het acteerwerk en het verhaal leven er tegen op.
Sly speelt echt geniaal en weet zich te ontpoppen tot een van de geweldige boxers allertijden.
Nee, blijft echt een klassieker naar mijn mening hoor!
rayman
-
- 257 berichten
- 0 stemmen
Heb in èèn week tijd de hele Rocky serie weer eens gekeken.
Deel 1 & 2 zijn veruit de beste, deel 5 is een zware tegenvaller
Rocky1 4,5*
Rocky2 4,0*
Rocky3 3,5*
Rocky4 3,0*
Rocky5 2,0*
Rocky6 3,0*
Octo83
-
- 7 berichten
- 12 stemmen
Waarom altijd de discussie over Stallone, of deze nou een goed of slecht acteur is. Stallone heeft net als vele andere acteurs goede en slechte rollen op zijn naam gekregen. Maar dat neemt niet weg dat hij is deze film gewoon heel goed heeft geacteerd. Zeker gezien dit een van zijn eerste grote rollen was en gelijk een oscar nominatie heeft gekregen.
Stallone speelt wat zijn fans van hem willen zien en dat is misschien uiteindelijk nog het belangrijkste. Vraag elke Stallone fan hoe vaak hij of zij Rocky deel 1 heeft gezien en ze zullen allemaal zeggen dat ze het niet weten omdat het meer dan een paar keer is geweest.
Natuurlijk heeft Stallone niet de kwaliteiten die een Mel Gibson heeft of een Tom Hanks, maar Stallone doet precies wat het grote publiek het liefst van hem ziet en nog verdomd goed ook.
Ook ik ben een Stallone fan, wellicht een jeugd sentiment, en ook ik kan je niet vertellen hoe vaak ik Rocky 1 heb gezien, maar voor mij is de film zeker 5 sterren waard.
aburex
-
- 843 berichten
- 2189 stemmen
Waarom altijd de discussie over Stallone, of deze nou een goed of slecht acteur is. Stallone heeft net als vele andere acteurs goede en slechte rollen op zijn naam gekregen. Maar dat neemt niet weg dat hij is deze film gewoon heel goed heeft geacteerd. Zeker gezien dit een van zijn eerste grote rollen was en gelijk een oscar nominatie heeft gekregen.
Stallone speelt wat zijn fans van hem willen zien en dat is misschien uiteindelijk nog het belangrijkste. Vraag elke Stallone fan hoe vaak hij of zij Rocky deel 1 heeft gezien en ze zullen allemaal zeggen dat ze het niet weten omdat het meer dan een paar keer is geweest.
Natuurlijk heeft Stallone niet de kwaliteiten die een Mel Gibson heeft of een Tom Hanks, maar Stallone doet precies wat het grote publiek het liefst van hem ziet en nog verdomd goed ook.
Ook ik ben een Stallone fan, wellicht een jeugd sentiment, en ook ik kan je niet vertellen hoe vaak ik Rocky 1 heb gezien, maar voor mij is de film zeker 5 sterren waard.
Volledig mee eens. Vind deze film één van de beste van Stallone. Heb hem al wel 10 keer gezien. 
bozzy
-
- 2161 berichten
- 670 stemmen
Ja wat moet je verder nog zeggen over deze mooie klassieker.
Gewoon een wonder schoon boksdrama waar stallone prima in acteert,ja inderdaad de beste rol ever van hem!
querido
-
- 63 berichten
- 0 stemmen
Rocky is een schoffie van de straat met een groot hart. 
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Ja wat moet je verder nog zeggen over deze mooie klassieker.
Gewoon een wonder schoon boksdrama waar stallone prima in acteert,ja inderdaad de beste rol ever van hem!
K. V.
-
- 4368 berichten
- 3772 stemmen
Toch eens besloten om deze te bekijken al stond 'k er wat weigerachtig tegen, maar wie weet viel het al bij al nog mee (dacht 'k bij mezelf) en inderdaad de film is me veel beter meegevallen dan gedacht.
'k had vooral schrik dat het alleen maar boksen ging zijn, maar dit viel eigenlijk heel goed mee. Enkel wat in het begin en natuurlijk op het einde, maar voor de rest haast niks (een beetje vergelijkbaar met Million Dollar Baby).
Sylvester Stallone zal nooit de grootste acteur ter wereld worden, maar deed het in deze film absoluut niet slecht (net als in Copland eigenlijk). Misschien wel wat jammer dat hij nogal vaak mompelt, maar gelukkig waren er ondertitels. Oja zeker nog vermelden dat Sylvester het verhaal geschreven heeft en daar ook niet echt iets op aan te merken is.
Ook het einde viel goed mee en was toch niet zo clichématig dan gedacht.
De rest van de reeks hoef 'k nu ook weer niet te zien, maar deze is me toch goed bevallen.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Weet men dat het gevecht tegen Apollo gebaseerd is op een echt gevecht van Ali?
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
de film duurt behoorlijk lang en is af en toe best wel sloom
Begrijp ik niet. "Sloom" klinkt zo negatief. Had het dan razendsnel moeten verteld worden, zonder sfeer, zonder dat het 'voelbaar' is? Is een beetje trager zo gruwelijk en zonder verdienste?
pieterTk
-
- 171 berichten
- 2121 stemmen
Zeer goede film, voolspelbaar, maar ik heb er wel van genoten. Een goede Stallone en gewoon een goede film voor 1976.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Begrijp ik niet. "Sloom" klinkt zo negatief. Had het dan razendsnel moeten verteld worden, zonder sfeer, zonder dat het 'voelbaar' is? Is een beetje trager zo gruwelijk en zonder verdienste?
Klopt, deze film heeft gewoon een gemiddelde speelduur. Van mij mocht het gerust nog een uur langer duren, omdat dit een geweldige film is.
Wezze
-
- 339 berichten
- 549 stemmen
Wat is die Stallone toch weer onverstaanbaar, Engelse subs erbij moeten halen. Maar wel een goede film 
Franklin1975
-
- 343 berichten
- 419 stemmen
Begrijp ik niet. "Sloom" klinkt zo negatief. Had het dan razendsnel moeten verteld worden, zonder sfeer, zonder dat het 'voelbaar' is? Is een beetje trager zo gruwelijk en zonder verdienste?
De film sloom en lang? Vond ik absoluut niet. Gisteren na vele jaren weer eens gezien op dvd en de kleine 2 uur waren zo om. Het is geen actie en achtervolgingsfilm. De film heeft het juiste tempo naar mijn beleving. Tinker Tailor Soldier Spy, d't is pas een slome, lange film!!
Jaii Jordan
-
- 51 berichten
- 325 stemmen
Ik hou gewoonweg van deze Rocky film, van alle Rocky films trouwens, zelfs de laatste, krijg nog altijd kippenvel als het liedje opkomt. De trainingscenes vind ik schitterend.
I will always be a Rocky Balboa fan
Jaii Jordan
-
- 51 berichten
- 325 stemmen
Mijn PERSOONLIJKE Top 6 :
1. ROCKY
2. ROCKY III
3. ROCKY II
4. ROCKY BALBOA [VI]
5. ROCKY IV
6. ROCKY V
mstoffer
-
- 129 berichten
- 1089 stemmen
Na tientallen jaren weer eens teruggezien. Heel anders dan ik me herinner. Merkwaardige film, met een typisch jaren zeventig sfeer (soundtrack!). Eigenlijk ook heel traag (met die curieuze liefdesaffaire en dat geschreeuw over en weer met Paulie). En, afgezien van de slotscene, wordt er nauwelijks in gebokst! De scene in de koelscene daarentegen blijft natuurlijk meesterlijk.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
rocky
sommige films zullen altijd een plek in je hart houden.
meest inspirerende film ooit en prachtige muziek.
FunkStarr
-
- 1924 berichten
- 719 stemmen
En toch "slechts" 4 sterren? Deze heeft ook zeker een plek in mijn hart...
Mijn top 6 is als volgt:
ROCKY
ROCKY IV
ROCKY II
ROCKY III
ROCKY BALBOA
ROCKY V
Het is wel duidelijk dat de meeste mensen in ieder geval deel 5 de minste vinden.
FunkStarr
-
- 1924 berichten
- 719 stemmen
Dit is wel de beste, maar vind IV gewoon erg leuk door de hele setting en sfeer, Amerika Vs. Rusland, Stallone Vs. Lundgren, Rocky Vs. Ivan Drago, de "foute" 80's muziek. Duidelijk eentje die je met een korreltje zout moet nemen en een pure testosteron film natuurlijk vooral de training en het eindgevecht. Idem dito met III, ook puur voor de fun. II is bijna een kopie van deze alleen dan iets minder en tja V en IV, alhoewel ik BALBOA toch een erg aangename afsluiter vind.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
En toch "slechts" 4 sterren? Deze heeft ook zeker een plek in mijn hart...
Mijn top 6 is als volgt:
ROCKY
ROCKY IV
ROCKY II
ROCKY III
ROCKY BALBOA
ROCKY V
Het is wel duidelijk dat de meeste mensen in ieder geval deel 5 de minste vinden.
slechts 4 sterren?dat is toch geen lage beoordeling?
je moet het totaal plaatje zien,en 5 sterren vind ik het net niet.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8179 stemmen
Rocky was de grote doorbraak van Sylvester Stallone. Niet alleen speelt hij hier de hoofdrol, maar hij schreef tevens het script.
Hoewel Stallone bij lange na niet mijn favoriete acteur is, doet hij hier toch erg goed. De manier waarop hij in de huid van Rocky kruipt en de underdogrol op zich neemt zijn erg goed gedaan. Rocky is een amateur bokser, die het niet breed heeft. Hij krijgt echter de uitdaging van zijn leven, door een wedstrijd tegen de wereldkampioen te mogen boksen. Het goede aan Rocky is, dat het niet alleen om het boksen draait. Het drama en het persoonlijke leven van Rocky zelf, worden voldoende belicht, zodat je een goed in zicht krijgt in hoe Rocky nu als persoon is.
De weg naar het gevecht is bij vlagen behoorlijk boeiend en het uiteindelijke gevecht zelf mag er ook zijn en is goed en mooi in beeld gebracht, waardoor het allemaal erg levendig overkomt. Rocky is een mooi portret van een bokser, die niet alleen in de ring moet vechten, maar ook daarbuiten. Hoewel het wel een tikkeltje voorspelbaar is, wordt het allemaal vrij goed neergezet, en is het vooral erg geloofwaardig. De soundtrack is ook nog altijd erg herkenbaar. Er zouden nog vijf delen volgen, maar deze eerste film is toch duidelijk de beste.
3,5*
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Weet je wat het mooie is aan Rocky? De karakters ontroeren ... zonder dat de film uien onder je ogen legt.
Pre- en sequels

Rocky Balboa
2006
951 reacties

Rocky V
1990
202 reacties

Rocky IV
1985
389 reacties

Rocky III
1982
181 reacties

Rocky II
1979
155 reacties
Gerelateerd nieuws

Anthony Ippolito speelt jonge Sylvester Stallone in biopic 'I Play Rocky'
De iconische film 'Rocky' is vanavond te zien op televisie

Videobanden van de 'Rocky'-trilogie leveren ruim 50.000 dollar op bij veiling

Sylvester Stallone woedend om nieuwe 'Rocky'-spin-off: "Karakters worden uitgebuit"
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Braveheart
Oorlog / Historisch, 1995
2.282 reacties

Platoon
Oorlog / Drama, 1986
824 reacties

Hotel Rwanda
Drama / Oorlog, 2004
726 reacties

The Godfather: Part III
Misdaad / Drama, 1990
779 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








