Rocky III (1982)

3,07

Actie / Drama

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Carl Weathers en Mr. T

Na Apollo Creed verslagen te hebben heeft Rocky eindelijk de tijd om het eens wat rustiger aan te doen. Hij raakt bevriend met Creed en brengt meer tijd met zijn vrouw door. Wanneer hij echter verslagen wordt door de nieuweling Clubber Lang wil niemand meer iets van hem weten. Creed weet Rocky over te halen om een rematch te organiseren.

155 BERICHTEN22 MENINGEN

geplaatst: 29 januari, 14:57 uur [permalink]
Rocky is ineens volwassen, praat minder dom en is levenswijzer. Het is allemaal wat gelikter en verder nergens meer origineel. Toch wordt de periode weer mooi getroffen, we zitten duidelijk in de jaren 80! Het drama is misschien weer wat goedkoop gekozen, maar wel effectief. Creed komt op een mooie manier weer terug in het verhaal en Mr. T speelt een prima bullebak. Het eindgevecht stelt lichtelijk teleur na het sublieme eindgevecht van deel 2.
De kwaliteit loopt uiteraard terug, maar er is bijna geen betere manier om even lekker terug in de tijd te gaan.

avatar van Tom-Hanks
geplaatst: 4 april, 19:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"Eye Of The Tiger" van Survivor past helemaal bij deze film, die beter is dan zijn voorganger. In Rocky III wordt meer aandacht gegeven aan het gevecht in plaats van het privéleven van Rocky Balboa. Dat vind ik een goed punt, het is namelijk een boksfilm, dan verwacht je geen gepraat over hoe het leven van Rocky is.
De film wordt nog interessanter door de transformatie van Rocky. Hij is volwassen en een echte vader geworden. Hierdoor mist hij de spirit om nog te vechten, zeker na de dood van Mick. Wannneer Rocky zit te huilen op het sterfbed van Mick, is een ontroerend moment. Zo zien we dat Rocky nog een gevoelig kantje heeft
Positieve verandering in de Rocky-reeks. De verhaallijn neemt drastische veranderingen en daarom geef ik een 3.5*

avatar van Jusstinb
geplaatst: 23 april, 10:33 uur [permalink]
Het komt weinig voor dat deel 3 beter is als een deel 2. Rocky 3 weet dit voor elkaar te krijgen. Het acteren in dit deel vind ik ook nog even wat beter! Maar wat hem vooral beter maakt dan deel 2 is dat het verhaal nieuw leven in wordt geblazen. Net even wat verrassender en spannender.

geplaatst: 23 mei, 23:17 uur [permalink]
Rocky III met Mr. T, Hulk Hogan én Sylvester Stallone, vind ik de beste Rocky film die is uitgebracht. Vroeger deze film regelmatig gekeken. Had in mijn jeugd ook zo een grote Stallone poster in mijn kamer hangen. En de muziek bij de film (films) is nog steeds opzwepend om lekker op te trainen.

avatar van IH88
geplaatst: 8 november, 19:01 uur [permalink]
“See that look in their eyes, Rock? You gotta get that look back, Rock. Eye of the tiger, man.”

Rocky tegen Clubber Lang en Stallone tegen Mr. T. Een briljante keuze want Mr. T voegt wat peper en zout toe aan de filmreeks. Na twee keer Rocky v. Apollo Creed was de reeks wel toe aan iets nieuws en de imposante Lang is een geduchte tegenstander voor Rocky.

Er zit ook wat meer vaart in de film en in het eerste uur gebeurd er wat meer dan in Rocky II. De vriendschap tussen Rocky en Apollo is een leuke ontwikkeling en hun trainingen zijn vermakelijk om naar te kijken. Het eindgevecht ziet er wat amateuristisch uit, maar dat is ook wel de charme van de Rocky films. Volgens mij heb ik het bij mijn vorige recensies nog niet gedaan, maar complimenten voor Bill Conti die verantwoordelijk is voor de schitterende muziek.