Rocky III (1982)

3,07

Drama / Sport

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Carl Weathers en Mr. T

Na Apollo Creed verslagen te hebben heeft Rocky eindelijk de tijd om het eens wat rustiger aan te doen. Hij raakt bevriend met Creed en brengt meer tijd met zijn vrouw door. Wanneer hij echter verslagen wordt door de nieuweling Clubber Lang wil niemand meer iets van hem weten. Creed weet Rocky over te halen om een rematch te organiseren.

157 BERICHTEN 23 MENINGEN
geplaatst: 29 januari 2016, 14:57 uur [permalink]
Rocky is ineens volwassen, praat minder dom en is levenswijzer. Het is allemaal wat gelikter en verder nergens meer origineel. Toch wordt de periode weer mooi getroffen, we zitten duidelijk in de jaren 80! Het drama is misschien weer wat goedkoop gekozen, maar wel effectief. Creed komt op een mooie manier weer terug in het verhaal en Mr. T speelt een prima bullebak. Het eindgevecht stelt lichtelijk teleur na het sublieme eindgevecht van deel 2.
De kwaliteit loopt uiteraard terug, maar er is bijna geen betere manier om even lekker terug in de tijd te gaan.

avatar van Tom-Hanks
geplaatst: 4 april 2016, 19:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"Eye Of The Tiger" van Survivor past helemaal bij deze film, die beter is dan zijn voorganger. In Rocky III wordt meer aandacht gegeven aan het gevecht in plaats van het privéleven van Rocky Balboa. Dat vind ik een goed punt, het is namelijk een boksfilm, dan verwacht je geen gepraat over hoe het leven van Rocky is.
De film wordt nog interessanter door de transformatie van Rocky. Hij is volwassen en een echte vader geworden. Hierdoor mist hij de spirit om nog te vechten, zeker na de dood van Mick. Wannneer Rocky zit te huilen op het sterfbed van Mick, is een ontroerend moment. Zo zien we dat Rocky nog een gevoelig kantje heeft
Positieve verandering in de Rocky-reeks. De verhaallijn neemt drastische veranderingen en daarom geef ik een 3.5*

avatar van Jusstinb
geplaatst: 23 april 2016, 10:33 uur [permalink]
Het komt weinig voor dat deel 3 beter is als een deel 2. Rocky 3 weet dit voor elkaar te krijgen. Het acteren in dit deel vind ik ook nog even wat beter! Maar wat hem vooral beter maakt dan deel 2 is dat het verhaal nieuw leven in wordt geblazen. Net even wat verrassender en spannender.

geplaatst: 23 mei 2016, 23:17 uur [permalink]
Rocky III met Mr. T, Hulk Hogan én Sylvester Stallone, vind ik de beste Rocky film die is uitgebracht. Vroeger deze film regelmatig gekeken. Had in mijn jeugd ook zo een grote Stallone poster in mijn kamer hangen. En de muziek bij de film (films) is nog steeds opzwepend om lekker op te trainen.

avatar van IH88
geplaatst: 8 november 2016, 19:01 uur [permalink]
“See that look in their eyes, Rock? You gotta get that look back, Rock. Eye of the tiger, man.”

Rocky tegen Clubber Lang en Stallone tegen Mr. T. Een briljante keuze want Mr. T voegt wat peper en zout toe aan de filmreeks. Na twee keer Rocky v. Apollo Creed was de reeks wel toe aan iets nieuws en de imposante Lang is een geduchte tegenstander voor Rocky.

Er zit ook wat meer vaart in de film en in het eerste uur gebeurd er wat meer dan in Rocky II. De vriendschap tussen Rocky en Apollo is een leuke ontwikkeling en hun trainingen zijn vermakelijk om naar te kijken. Het eindgevecht ziet er wat amateuristisch uit, maar dat is ook wel de charme van de Rocky films. Volgens mij heb ik het bij mijn vorige recensies nog niet gedaan, maar complimenten voor Bill Conti die verantwoordelijk is voor de schitterende muziek.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst: 28 januari, 14:18 uur [permalink]
Zeggen dat Rocky III kwalitatief de beste van de serie is, is vrij bespottelijk. Maar stiekem is Rocky III waarschijnlijk wel het meest vermakelijke deel van de serie. Ditmaal wordt het drama rondom underdog Rocky en verlegen meisje uit de dierenwinkel Adrian weggeschoven en ingeruild voor lompe vechtpartijen met Mr. T en Hulk Hogan. Het gevecht met die laatste is te dom voor woorden, maar is wel amusant. Vervolgens racet de film naar de volgende wedstrijd, waarin Stallone het tegen Mr. T moet opnemen en zo dendert de film van gevecht naar gevecht.

En dan zijn er uiteraard nog de trainingmontages – iets waar de Rocky franchise vooral om bekend staat. En zo’n montage is altijd weer adrenalineverhogend en stoer - hoewel Stallone en Carl Weathers ditmaal tot slot in hun iets te korte broekjes in slowmotion in de armen vliegen in het water. Dat was iets minder stoer. De soundtrack met Eye of the Tiger is wel weer stoer. Maar dat Carl Weathers de titel van dit lied zo’n 85 keer uitspreekt, is minder stoer. Het uiteindelijke eindgevecht is sterk, het is alleen jammer dat men van Clubber Lang – het personage van Mr. T – een veel te overdreven slechterik moesten maken, het was interessanter geweest als ook Clubber Lang wat sympathieks had en geen cartooneske bad guy. Al met al is Rocky III een film met veel gebreken en lachwekkende momenten, maar tegelijkertijd is het waarschijnlijk de meest amusante film uit de franchise.

3 sterren.

avatar van FunkStarr
geplaatst: 7 juni, 11:46 uur [permalink]
Daar waar het eerste deel best serieus was, en het tweede deel eigenlijk op dezelfde lijn verder ging, werd er in dit deel duidelijk een andere lijn ingezet. Nog steeds veel drama momenten, wat ik zelf juist wel fijn vind, maar ook veel nonsens. Dieptepunt zijn die gay achtige truitjes die Rocky en Apollo aandoen. Ok ik weet het, het waren de 80s, maar dit kon echt niet. Positieve toevoeging is Mr. T als Clubber Lang, die zeer dreigend en agressief overkomt. Ook Burt Young als Paulie met zijn droge opmerkingen en norse gedrag is vermakelijk. Voeg daar nog een partijtje tegen Hulk Hogan aan toe en je krijgt een wat jolig geheel. Verder kabbelt de film een beetje voort, en wanneer Rocky zijn eerste gevecht verliest, wordt de boel voorspelbaar. Wanneer er een stoot wordt uitgedeeld lijkt het wel alsof er een dikke deur wordt doorgeslagen of een bom ontploft, en dat gaat natuurlijk ten koste van de realiteit. Dit was in de eerste twee delen toch veel beter gedaan vind ik. Ik vond deze Rocky film altijd één van de mindere, deel 4 bijvoorbeeld vind ik veel beter en ook vermakelijker. Hij is wel beter dan Rocky V in ieder geval.