- Home
- Cast & crew
- Abel Ferrara
Delen
Abel Ferrara
Geboren: 19 juli 1951 (72) in New York
Bekend van: Bad Lieutenant, King of New York en The Funeral
IMDb profiel: Abel Ferrara
Wikipedia: Abel Ferrara (wikicode: 29 )
Bekend van
Volledige filmografie (65)Bad Lieutenant
King of New York
The Funeral
Body Snatchers
The Addiction
The Driller Killer
als Reno Miller
Ms .45
als 1st Rapist
Fear City
The Blackout
Black Butterfly
als Pat
4:44 Last Day on Earth
New Rose Hotel
Dangerous Game
Mary
China Girl
Welcome to New York
The Gladiator
Pasolini
Cat Chaser
'R Xmas
Crime Story
Zeros and Ones
Subway Stories: Tales from the Underground
Go Go Tales
Chelsea on the Rocks
Tommaso
Mulberry St.
Padre Pio
Napoli, Napoli, Napoli
Piazza Vittorio
Alive in France
Samengewerkt met
Reacties
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Bijzondere films maakt die Ferrara toch, hoewel ik er nog te weinig heb gezien om echt een goed beeld te kunnen hebben. Een klein lijstje:
1. The addiction 4,5*
2. Mary 4,0*
3. The funeral 4,0*
4. Bad lieutenant 3,5*
5. The bodysnatchers 3,0*
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Bijzondere films maakt die Ferrara toch, hoewel ik er nog te weinig heb gezien om echt een goed beeld te kunnen hebben. Een klein lijstje:
1. The addiction 4,5*
2. Mary 4,0*
3. The funeral 4,0*
4. Bad lieutenant 3,5*
5. The bodysnatchers 3,0*
narva77 (crew films)
-
- 12338 berichten
- 6303 stemmen
Mijn eerste van Abel Ferrara was "The Blackout" (1997). Niet zo'n goede introductie voor mij. Ik gaf hem 2,0*.
Daarna volgde "The Driller Killer", en die vond ik iets beter, 2,5*.
Ik heb óók nog " Subway Stories: Tales from the Underground" (1997) gezien, maar ik denk niet dat die ook meetelt. Daar zit wel een segment/verhaal van Abel Ferrara in.
"The Addiction" heb ik al heel lang op dvd, maar tot op heden nog niet aan toe gekomen. Misschien wordt het tijd daarvoor...
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Een regisseur naar mijn hart. Ben dol op zijn ongepolijste films tot nu toe
Zijn eerste film was trouwens een pornofilm genaamd: 9 Lives of a Wet Pussy. Zijn vriendin zat in de hoofdrol en hij moest uiteindelijk een andere man die seks met haar had $200 betalen. Beetje onzinnig weetje, maar het is toch wel het toppunt van lulligheid.
Ataloona
-
- 660 berichten
- 3069 stemmen
Welke films heb je tot nu toe van 'm gezien? Moet zeggen dat ik ook dol ben op Ferrara. Films die gewoon lekker hard blijven en zich geen blad voor de mond nemen. Vooral King of New York blijft mijn Ferrarafavoriet
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Ik heb er maar 2 gezien van hem. Ms 45 en Bad Lieutenant
Ataloona
-
- 660 berichten
- 3069 stemmen
Oké, die eerstgenoemde heb ik dan maar even gepindakaast, lijkt me wel tof. Ik kan King of New York uiteraard enorm aanraden
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Ik kijk ook best wel uit naar Driller Killer.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Bizar interview met Abel Ferrara.
Tussenstand:
01.The Funeral (1996) (****)
02. King of New York (1990) (****)
03. The Addiction (1995) ( - )
04. Bad Lieutenant (1992) ( - )
05. Mary (2005) ( - )
Na Bad Lieutenant, Mary en The Addiction kan ik wel lichtelijk concluderen dat Ferrara in een serieuze geloofscrisis zat / zit. Ik ben er nog niet uit en daarom geen cijfers / sterren. Een fascinerende regisseur, dat is zeker.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13770 stemmen
ik heb zeer weinig met de man
heb ooit een DVD-commentary van hem gehoord die ik al vrij snel moest stopzetten omdat ik me doodergerde aan zijn domme uitspraken en sexisme. Heb ook niet op je interview linkje geklikt, maar kan me voorstellen dat het inderdaad bizar is
Driller Killer, The (1979) 2.5*
Ms. 45 (1981) 3*
China Girl (1987) 3*
Bad Lieutenant (1992) 3*
Addiction, The (1995) 3.5*
New Rose Hotel (1998) 0.5*
en ik geloof niet dat ik intresse heb om meer van em te zien
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4459 stemmen
Alweer aan een nieuwe film bezig. Ziet er echt goed uit!
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Abel Ferrara - Could This Be Love (1973)
ghostman
-
- 5707 berichten
- 5 stemmen
Ferrara is echt geweldig , zeer ondergewaardeerde cienast !
m'n Ferrara top 3
1. Bad Lieutenant (1992)
2. The Addiction (1995)
3. King of New York (1990)
Ataloona
-
- 660 berichten
- 3069 stemmen
1. 4:44 Last Day on Earth (2011)
2. King of New York (1990)
3. Bad Lieutenant (1992)
4. Ms .45 (1981)
5. The Blackout (1997)
6. New Rose Hotel (1998
7. The Driller Killer (1979)
Moet er nog wel heel wat zien, maar ik blijf bij haast iedere film van de man enthousiast. Erg fijne filmmaker.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4062 stemmen
1 The Funeral (1996) ... 4.5
2 Ms .45 (1981) ... 4.5
3 Fear City (1984) ... 4
4 Bad Lieutenant (1992) ... 4
5 King of New York (1990) ... 4
6 The Blackout (1997) ... 3.5
7 The Addiction (1995) ... 3.5
8 Cat Chaser (1989) ... 3.5
9 The Driller Killer (1979) ... 2
10 China Girl (1987) ...
Zou ik tot nu toe zeggen
Lebarron
-
- 909 berichten
- 596 stemmen
Abel Ferrara is de regisseur die de tijdsgeest van het New York uit de '80's en early '90's het best wist vast te leggen. Glamoureus, tikje artistiek maar ook duister, rauw en bikkelhard. Hij wisselt kunstzinnige shots af met bruut geweld of luxe penthouses met groezelige steegjes tussen troosteloze woonkazernes. Zijn meest iconische film voor mij is The King of New York met een fenomenale Walken in de hoofdrol. maar ook The Funeral was geweldig. China Girl is misschien niet zijn beste maar wel zijn meest '80's film.