Alive in France (2017)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Abel Ferrara
met Paul Hipp, Joe Delia en Cristina Chiriac

Een zelfportret van Abel Ferrara, gedraaid naar aanleiding van een reeks concerten die hij gaf in Frankrijk, met op het programma de songs en de muziek van zijn films. Abel Ferrara, geboren in 1951 in The Bronx, verwierf faam met genrefilms: misdaadfilms, wraakfilms, fantastische films met een heel persoonlijke wrangheid en ingebed in het New Yorkse stadsweefsel. Meer recent richtte de controversiële regisseur zich op auteurscinema en scenario's op basis van nieuwsfeiten.