Mijn Series +

Modern Family - Seizoen 1 (2009-2010)

ontwikkeld door Steven Levitan en Christopher Lloyd
met Ed O'Neill, Sofía Vergara en Ty Burrell

Modern Family volgt de families van Jay Pritchett, zijn dochter Claire Dunphy en zijn zoon Mitchell Pritchett. Claire is een echte huisvrouw, Jay is getrouwd met een jongere vrouw en heeft ook nog een zoon in de pubertijd en Mitchell en zijn vriend hebben een Vietnamese baby geadopteerd.

1. Pilot
  22. Airport 2010
  23. Hawaii
  24. Family Portrait
avatar van brawljeff
Hou absoluut niet van sitcoms, maar deze serie vind ik erg leuk. Al is het alleen al door de afwezigheid van een lachband en kartonnen decors. De personages zijn goed uitgewerkt en de acteurs hebben duidelijk plezier met elkaar. Zoals hierboven al gezegd werd: Ty Burrell is het hoogtepunt van de serie. Ik denk dat in Iedere man wel een Phil schuilt.

avatar van Mescaline
Eindelijk begonnen aan het eerste seizoen! Het seizoen heeft sterke en mindere afleveringen maar heeft de potentie nog steeds te groeien.
Ben benieuwd naar seizoen 2!

avatar van Metalfist
Ik was al eens eerder aan Modern Family begonnen, maar halverwege het toen nieuwste seizoen (ik vermoed dat dat seizoen 5 was) uiteindelijk mee opgehouden. Grootste reden was vooral dat ik bij dit soort series niet zo'n fan ben van elke week 1 aflevering te zien en een tijd geleden begonnen ze op televisie elke weekdag een aflevering uit te zenden. Natuurlijk beginnende van seizoen 1 en zodoende terug opnieuw begonnen.

Het deed me dan ook deugd om te zien dat de kracht van de serie (alle aspecten van het gezinsleven in één familie gegoten) al na enkele afleveringen op poten staat. Dat Phil de vlieger van Jay tegen zijn gezicht krijgt in Come Fly with Me is en blijft een heerlijk stukje fysieke humor, maar de leukste momenten bevinden zich in de afleveringen dat de 3 gezinnen echt samen komen. De Hawaii dubbelaflevering is weliswaar de minste uit heel het seizoen, maar gelukkig staat daar nog wel die erg toffe Family Portrait tegenover. Dat betekent trouwens niet dat de meer gefragmenteerde afleveringen waar de focus op de gezinnen apart komt te liggen, niet de moeite zouden zijn. Zo blijft Phil & Claire een tof koppel (Izzy LaFontaine!) met een stel geweldige kinderen, vullen Cameron & Mitchell elkaar goed aan en vormt Gloria een mooi klankbord voor Jay en vice versa. Knap ook dat er niet te cliché uit de hoek wordt gekomen met onder andere het homo zijn van Cameron en Mitchell, maar dat er bijvoorbeeld via Lily volwaardige en degelijke verhaallijnen worden gecreëerd.

Veel van het succes is toch ook te wijten aan de cast. Indertijd was Ed O'Neill de bekendste naam die de reeks sierde en hij slaagt erin om die andere succesrol (Al Bundy uit Married with Children) toch te doen vergeten wanneer je naar Modern Family kijkt. Zijn rol ligt wel wat in het verlengde (vind het vooral leuk dat hij als Al een moord zou doen om met zo'n vrouw als Gloria te zijn, maar dat ook nu blijkt dat dat niet allemaal rozengeur en maneschijn is), maar de interactie met Ty Burrell maakt het af. Die is echt geweldig als schoonzoon Phil. Het zou echter verkeerd zijn om niet iedereen hun portie krediet te geven, want de andere leden van deze moderne familie staan ook zeker en vast stevig op hun poten. Enkel Aubrey Anderson-Emmons is als Lily wat minder, maar dat heb je dan ook met kinderen in een sitcom.

Het zou erg makkelijk om uit de bocht te vliegen, maar Steven Levitan en Christopher Lloyd houden het goed in het gareel. Dat fake documentary stijltje werkt op zich ook wel goed, vooral in de scènes tussen Phil en Claire, maar had niet perse gehoeven. Het seizoen kent hier en daar wel wat een minder moment, het Fizbo gedoe kan me niet zo bekoren, maar in the long run blijf ik hier erg goede herinneringen aan houden.

Kleine 4*

avatar van tommykonijn
Ik heb hier wel eens een aflevering van voorbij zien komen op Comedy Central, maar ik voel er nooit zo veel voor om bij aflevering x van seizoen 4 een serie te gaan volgen. Uit nieuwsgierigheid hoe het allemaal begon en wegens de vele positieve geluiden omtrent deze serie, heb ik me maar eens aan het eerste seizoen gewaagd.

Ik vind Modern Family best een aardige sitcom. Mijn interesse werd vooral gewekt doordat de hoofdrol gespeeld wordt door Ed O'Neill, die ik geweldig vind in Married with Children. Leuk om te zien dat hij nog zo'n succesrol heeft weten te bemachtigen en hij doet het ook gewoon prima hier. Ty Burrell springt er inderdaad qua humor wel een beetje uit, maar ik moet zeggen dat de gehele cast goed op dreef is.

Het probleem is alleen dat ik veel komisch bedoelde momenten niet zozeer écht grappig vond. Het kijkt allemaal prima weg, maar je kijkt een komedie toch meestal om te lachen. Het mag wel gezegd worden dat ik de tweede helft van dit seizoen aanzienlijk sterker vond dan de eerste helft. Zo rond aflevering 10 begon ik me af te vragen of het überhaupt de moeite waard was om nog verder te kijken, maar de aflevering waarin Phil vast komt te zitten in het toilet vond ik dusdanig leuk dat het mij overtuigde om nog niet te stoppen. De daaropvolgende afleveringen bevielen stukken beter en naar het einde van het seizoen toe stapelen zich toch wel steeds meer grappige momenten op.

Vanmorgen ook al begonnen aan seizoen 2 en het lijkt er vooralsnog op dat de stijgende lijn wordt vastgehouden. Ik ben benieuwd! Dit eerste seizoen is een leuk begin, maar hopelijk nog niet het hoogtepunt.

avatar van Black Math
Leuk. Gekeken vanwege Ed O'Neill, die ik natuurlijk nog ken uit Married with Children, maar omdat ik zelf een latina vriendin heb, ook vanwege Sofía Vergara, die volgens vriendinlief soms echt reageert als haar eigen moeder.

Ik had er van te voren niet teveel verwachtingen van, maar dat bleek alleszins mee te vallen. Allereerst is deze serie grappig genoeg om leuk te zijn zonder lachband. De manier waarop gefilmd wordt doet een beetje denken aan The Office, waar er ook vaak ingezoomd wordt op het gezicht van een karakter als een ander karakter iets ongemakkelijks zegt. En ongemakkelijke situaties zijn er genoeg, want de serie is af en toe prettig politiek incorrect, met name O'Neills karakter richting zijn Colombiaanse vrouw en zijn homofiele zoon, maar ook vanwege de sociale onhandigheid van het personage Phil. En verder is het homostel Mitch en Cam af en toe hilarisch, met name de laatstgenoemde. Sowieso is er een fijne chemie tussen de personages. 3*.