ad

Ontwikkeld door: Gail Mancuso

Met onder meer: Ed O'Neill, Sofía Vergara en Julie Bowen

Release datum: 23 september 2009

Over Modern Family

Modern Family volgt de families van Jay Pritchett, zijn dochter Claire Dunphy en zijn zoon Mitchell Pritchett. Claire is een echte huisvrouw, Jay is getrouwd met een jongere vrouw en heeft ook nog een zoon in de pubertijd en Mitchell en zijn vriend hebben een Vietnamese baby geadopteerd.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Modern Family seizoen 12?

Acteurs en Actrices

Meningen over Modern Family

avatar van Metalfist

Metalfist

dinsdag 26 april 2016
Modern Family seizoen 3 Het is altijd riskant of dit soort series blijft boeien nadat het nieuwe er wat van af is. Het eerste seizoen van Modern Family was een onverwachte schot in de roos en de opvolger kon in mijn ogen niet helemaal voldoen aan het niveau dat door het eerste seizoen was neergezet. Nog altijd wel degelijk hoor, maar er mistte gewoon iets aan de dynamiek. Hopelijk ging dat met dit seizoen terug op poten gezet worden.

En dat gebeurt ook! Blijft op zich natuurlijk wel wat een gevoelsmatige kwestie, maar dit seizoen heeft toch weer een paar heerlijke afleveringen. ATTENTION: SPOILER ALARM!
De strijd die ontstaat in Punkin Chunkin rond het bewijzen van de jeugdverhalen van Cam, de familie die moeten poseren in een tableau vivant (in de aflevering die verrassend genoeg Tableau Vivant heet) en ga zo maar door. De kleine kantjes van de families onderling komen weer boven zoals in Egg Drop (ATTENTION: SPOILER ALARM!
waar zowel Claire als Jay respectievelijk Luke en Manny helpen met hun project maar de wil om te winnen steekt iets te hard de kop op tussen vader en dochter) en dat is toch juist wat de serie sterk maakt. Voor de rest nog een paar interessante verhaallijnen die de personages wat verder uitdiepen. De evolutie van Claire uit het vorige seizoen wordt verdergezet met ATTENTION: SPOILER ALARM!
de strijd tegen raadslid Duane Bailey en ook Mitch & Cam's ATTENTION: SPOILER ALARM!
zoektocht naar de nieuwe uitbreiding voor hun gezin is een meerwaarde, al wordt die laatste verhaallijn wel een beetje onhandig beëindigt.

Weinig verrassingen in de cast, enkel de tweeling Jayden and Ella Hiller die in de vorige seizoenen de peuterversie van Lily speelden zijn nu vervangen door de iets oudere Aubrey Anderson-Emmons. Blijf haar het minste onderdeel van de familie vinden, maar dat is ook omdat er simpelweg zo weinig mee te doen valt. De Pritchett - Dunphy - Tucker familie blijft ook in dit derde seizoen nog uitstekend op elkaar ingespeeld. Nolan Gould (Luke) en Sarah Hyland (Haley) krijgen zowaar iets meer aandacht vanwege ATTENTION: SPOILER ALARM!
Luke's vriendschap met buurman Walt en ATTENTION: SPOILER ALARM!
Haley die in haar laatste jaar high school zit. Veel bekende koppen ook in de bijrollen, maar één van de leukste vond ik toch Kevin Hart die vriendschap sluit met Phil in Treehouse.

Tof seizoen in ieder geval. Het is ook net iets leuker dat de kinderen wat ouder zijn geworden, geeft toch ook net iets meer speelruimte. Voor de rest een seizoen waar hier en daar wel eens een misser zit, maar over de gehele lijn was dit toch weer genieten.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

zaterdag 31 maart 2018
Modern Family seizoen 5 Ik vond dit het leukste seizoen tot nu toe. Lekker tegendraads, want iedereen zegt dat de serie kwalitatief steeds minder wordt :D Modern Family vind ik een vermakelijke sitcom, maar de eerste vier seizoenen vond ik toch eigenlijk niet veel meer dan 'gewoon leuk'. In dit seizoen komen alle personages, ook de kids van Phil en Claire, volledig tot hun recht en de voorbereidingen voor de bruiloft van Mitch en Cam zorgt voor wat meer samenhang tussen de afleveringen; iets dat ik miste in de vorige seizoenen. Verder blijft Phil Dunphy wel gewoon de held van de serie, maar ook de anderen hebben zeker zo hun momenten. De leuke interactie tussen Luke en Manny mag zeker nog wat meer screentime krijgen in het vervolg van de serie.

avatar van Black Math

Black Math

donderdag 17 september 2020
Modern Family seizoen 5 Ik vind dit juist het minste seizoen tot nu toe. Het wordt allemaal flauwer, soms nogal over de top met name rondom de bruiloft. De eerdere seizoenen waren ook wat meer politiek incorrect. En waar het vorige seizoen nog een mooie emotionele uitsmijter had, kan ik me een dergelijke episode dit seizoen niet herinneren. 2*.