Mijn Series +

Homeland - Seizoen 4 (2014)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Howard Gordon, Alex Gansa en Gideon Raff
met Claire Danes, Mandy Patinkin en Rupert Friend

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

1. The Drone Queen
  10. 13 Hours in Islamabad
  11. Krieg Nicht Lieb
  12. Long Time Coming
avatar van The Oceanic Six
Een Brody-loze Homeland is toch lang niet meer zo interessant voor mij. Idem met de nieuwe setting in Pakistan, vrij inwisselbaar omdat het er wat saai uit ziet. De hoofdrollen voor Carrie, Quin en Saul zijn de moeite waard, maar het gemis blijft. Echt veel hoogtepunten kent het seizoen niet, al is de aanval op de ambassade en de uitwisseling wel tof. Toch verwacht je meer van een serie als deze dankzij een fantastisch debuutseizoen.

avatar van Jordy
Ik vond dit juist weer een verrassend sterk en retespannend seizoen van een serie die ik bijna had opgegeven. Wel een wat teleurstellende anti-climax als finale.

lowieke
Toch geprobeerd en vind het verrassend leuk.

Stoor me wel maximaal aan het feit dat vrij veel Pakistanen door Indiase mensen word gespeeld.

avatar van Jester
Ook zonder Brody is dit een prima seizoen, als de laatste aflevering wel erg mellow. Eigenlijk niet passend voor een seizoensfinale.

avatar van MinoltaMan
Eens met de comments over de finale, die was bijna dodelijk saai....

Maar in tegenstelling tot wat ik her en der lees over een tegenvallend seizoen ten opzichte van de vorige vond ik dit toch een zeer spannend geheel.

Ik ga zeker verder kijken!

avatar van Esteban
Eens. Ondanks het feit dat een bepaalde afwezigheid helemaal niet doorweegt en ook dit weer een bijzonder goed geschreven seizoen was, kon ik de finale ook niet echt waarderen. Het voelde aan alsof het hoogtepunt reeds voorbij gekomen was en er dan nog twee afrondings-episodes aan geplakt werden die inhoudelijk wel iets te vertellen hadden, maar absoluut niet als afsluiter geschikt waren.

trebremmit
Slechtste seizoen tot nu toe. Saai en het lijkt soms wel op 24, totaal geen eigen gezicht meer.

avatar van wimaroca
Mooi seizoen,Carrie,Saul en peter Quin spelen mooie rollen,en zeker hoe ze met elkaar omgaan,het kost wel telkens een paar delen om erin tekomen met die moeilijke namen,
op naar seizoen 5 !!!!