Mijn Series +

South Park - Seizoen 2 (1998-1999)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Isaac Hayes en Matt Stone

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Terrance and Phillip in Not Without My Anus
  12. Clubhouses
  13. Cow Days
  14. Chef Aid
  15. Spookyfish
  16. Merry Christmas Charlie Manson!
  17. Gnomes
  18. Prehistoric Ice Man
avatar van Donkerwoud
Na een verschrikkelijk flauwe aftrap met Terrence and Phillip, komt ook dit tweede seizoen weer tot bloei als een van de grappigste cartoon-series ooit. De humor schurkt keihard tegen de grens van de wansmaak aan, maar juist daarom blijkt het ook zo grappig. Grote uitschieters zijn o.a. de underpant gnomes, de mexican staring frog, seriemoordenaar Charles Manson als vriendelijke christen en de chickenlover.