Mijn Series +

Fargo - Seizoen 2 (2015)

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Noah Hawley
met Patrick Wilson, Ted Danson en Kirsten Dunst

Het tweede seizoen van Fargo speelt zich af in de jaren '70. Het jonge echtpaar Peggy en Ed Blumquist probeert de moord op Rye Gerhardt te verhullen, de zoon van de baas van een misdaadfamilie. State trooper Lou Solverson onderzoekt samen met sheriff Hank Larsson enkele moorden gerelateerd aan Rye.

1. Waiting for Dutch
  2. Before the Law
  3. The Myth of Sisyphus
  4. Fear and Trembling
  5. The Gift of the Magi
  6. Rhinoceros
  7. Did You Do This? No, You Did It!
  8. Loplop
  9. The Castle
  10. Palindrome

Kos
Helaas nog niet zo sterk als het eerste seizoen.

Kos schreef:
Helaas nog niet zo sterk als het eerste seizoen.

Meningen verschillen, ik vind het juist andersom.

avatar van Animosh
Het eerste seizoen had een betere sfeer imo (moderner, minder oubollig, zowel qua setting als wat betreft muziek), en het opschalen van de actie en het spektakel tov het eerste seizoen voelt soms een beetje geforceerd, maar verder doet dit seizoen er (ondanks de wat chaotische start) mijns inziens niet heel veel voor onder. De dialogen zijn weer sterk, en de laatste paar afleveringen zijn best spannend.

avatar van Jordy
Ik mis in dit seizoen een beetje de zwartgallige humor behalve misschien bij de scene waar Rye in stukjes wordt gehakt, het is wat meer standaard actie/misdaad

avatar van Goodfella
De liefdesbaby van de Coens en Sergio Leone. Wekelijks met open mond. Seizoen 1 was goed, maar vond de humor wat flauwig, moet juist nu wat vaker grijnzen.

Inhoudelijk totaal standaard inderdaad, qua uitvoering waanzinnig goed. Elke aflevering geweldige stand-offs, op de maat van bewegingen en muziek gemonteerde tussensequenties, schitterend. Soort van in slowmotion uitgevoerd clusterfuck-ballet, wow.

avatar van brawljeff

Mooi, dit seizoen is tot nu toe weer erg goed. Benieuwd of ze seizoen 3 dan ook weer aan deze seizoenen koppelen.

danuz
Goodfella schreef:

Dit.

Vond het eerste seizoen prima kijkbaar, maar ergens ook een beetje saai en met teveel nadruk op het wat bedenkelijke karakter/niveau van zijn protagonisten. Wat begon als absurdistisch werd mijns inzien op den duur soms wat stupide.

Seizoen twee daarentegen is tot nu toe boven mijn verwachting niets minder dan geniaal! Van het geweldige tijdsbeeld, de wat "grootsere" aanpak (bijna schaal Boardwalk Empire), tot de geweldige story line en het scala aan karakters: Dit seizoen blaast me echt weg. Misschien helpt het binge watchen ook wel mee (gister alle [tot nu toe] 8 episodes in één keer gezien). Zat direct qua sfeer helemaal goed, maar het blijft bovendien op een constant hoog niveau (wat ik dus bij het eerste seizoen niet helemaal vond), en ik ben zéér benieuwd naar de ontknoping.

avatar van madmadder
Wat was de deal met die ufo :'D

madmadder schreef:
Wat was de deal met die ufo :'D

Gaan we volgende week hopelijk achter komen!

avatar van madmadder
Ik hoop het. Ik vond het nu te raar om te kunnen waarderen

Wtf! Wtf!

avatar van Michael_1980
Wát een vette aflevering weer. Die ufo zag Rye Gerhardt ook in aflevering 1 toen ie geschept werd.

avatar van Madeliefje
Net begonnen met de aflevering, maar ik hoor Martin Freeman als voice-over en dat is awesomeee!
Edit: wat de heck was dat?

avatar van Richiedoom
Pff wat een achterlijke wending aflevering 9, ik kon de tv wel door t raam gooien ��
In een verder overigens briljante serie!

Beter gaat het niet worden! Wat een hoog niveau haalt dit seizoen.

avatar van Animosh
Zoals eigenlijk steeds bij de serie heb ik gemengde gevoelens over de finale. Er zitten sterke dialogen in die aan grote thema's raken, dat Hanzee blijft leven (en nog een maffiabaas wordt ook) is een positieve verrassing (het is in ieder geval een verbetering tov de anticlimax van Malvo's dood imo) en de zwarte humor is leuk (de speech van Mike en vervolgens de onthulling van zijn nieuwe baan ... heh).

Maar anderzijds werkte de muziek weer regelmatig op mijn zenuwen en is de aflevering een aantal keer wat te sentimenteel en feel-goody voor mijn smaak. Met een droomsequentie als die van Betsy kan ik niets, en als je op Camus reageert door te beweren dat we met een "doel" op Aarde zijn gezet en dat God een plan voor ons heeft, dan heb je weinig van hem begrepen. Als je een seizoen lang zoveel aandacht geeft aan de filosofie van Camus kun je toch wel met een betere reactie komen dan religieuze teleologie? Je weet wel, het wereldbeeld wiens verwerping het beginpunt vormt van zijn filosofie?

Een mixed bag dus. Net als het eerste seizoen heeft ook het tweede seizoen een aantal fantastische momenten, maar het heeft iets te veel zwakke plekken om me écht enthousiast te kunnen maken.

avatar van Madeliefje
En nog steeds geen duidelijkheid over de aliens

avatar van Richiedoom
Erg jammer dat de serie een soort van in de soep loopt vanaf het achterlijke 'moment' in aflevering 9. Aflevering 10 vond ik erg matig en een soort van anticlimax voor een seizoen wat ik verder echt briljant vond. Animosh verwoordt eigenlijk precies hoe ik het ook voel, al vond ik dan het einde in seizoen 1 persoonlijk meer bevredigend. Jammer, een nare nasmaak van een verder fantastisch gerecht.

De een na laatste aflevering was in feite de finale. Die had alles wat een finale moet hebben, met een geweldige climax.
De laatste aflevering was een beetje een domper. Ik had het niet willen missen, maar eigenlijk was deze aflevering overbodig.
Deze aflevering leek wel geproduceerd door de EO. Slappe teksten. Sneeuwscènes ontbraken.
Wel leuk om (kort) een expliciete link te zien met seizoen 1.
Wat ik wel geweldig vond; die loopjongen (die me overigens steeds meer begon te irriteren) die een kantoorbaantje krijgt aangeboden. Dat was hilarisch.
Kirsten Dunst nog steeds volledig kierewiet. Mooie rol.
Eerste serie was al met al veel scherper en had wat meer diepgang. Personages waren gemiddeld genomen wat minder karikaturaal. Meer schatplichtig aan de film en met enkele fenomenale hoofdrollen.
Serie 1: 4,5*
Serie 2: 4*
Ik verwacht veel van serie 3, die verder schijn te gaan waar serie 1 is opgehouden (enkele jaren erna).

Lv92
Niks slappe teksten; menselijke teksten. Ontroerend stuk die laatste 10 minuten. Snap niet waarom een finale van een serie altijd actie schijnt te moeten bevatten. Prachtig seizoen!

Lv92 schreef:
Ontroerend stuk die laatste 10 minuten.

Vond ik ook, maar wel wat sentimenteel.

De tweede reeks leunde zwaar op actie. Soms zelfs wat te veel vond ik. Dat er veel minder actie resteerde voor het laatste deel, dat had wat beter gedoseerd kunnen worden.
Maar actie of niet, het gaat er vooral om of het imponeert. Dat deed dit laatste deel minder voor mij dan eerdere delen. En dat vind ik wat jammer voor een laatste aflevering. Het was in feite een epiloog.

avatar van Richiedoom
kappeuter en Lv92 wat vonden jullie eigenlijk van de ufo?

Richiedoom
Elke logica ontbreekt, dus hebben ze het waarschijnlijk expres er in geschreven.
Het heeft ook wel wat. Ik vond het wel een geinige scène, maar het voegde ook niet echt veel toe. In serie 1 had het niet gepast, in serie 2 was het plot toch al heel merkwaardig en minder realistisch. Je verwacht het niet...

avatar van Richiedoom
Haha verwachten deed ik het ook zeker niet!! ?

Kos
Einde toch een beetje mwa.

danuz
Seizoen 2 is misschien wel mijn favoriete serieseizoen ooit (met bepaalde seizoenen van oa Mad Men en Orange is the New Black)! Heb van elke aflevering genoten en vond de mix tussen period piece, mob/crime en sulligheid enorm goed werken. Fe-no-me-naal.

avatar van CorvisChristi
Toch ook wel weer een verrassend seizoen. In het begin was het nog een beetje inkomen, maar naarmate dit seizoen vordert, wordt ie steeds beter. Nog 2 afleveringen te gaan.
Opvallend zijn trouwens de verwijzingen naar eerdere Coen Brothers-films. Zo zit er in de zevende aflevering een scene die wel héél erg lijkt op misschien wel dé scene uit Miller's Crossing.
Ook hoor je af en toe muziek voorbij komen die ook eerder (vaak middels een andere versie) gebruikt is in hun films.

avatar van legian
kappeuter schreef:
Richiedoom

Was er in het eerste seizoen ook niet een onverklaarbare actie, vissen die uit een heldere lucht naar beneden vallen? vond die ufo wel een leuke toevoeging, bevestigt de absurditeit van de 'true story'
Verder weer genoten van dit seizoen en dit groeit toch uit tot mijn favoriete serie.

Toch wel weer heerlijk, iets strakker en spannender dan het eerste seizoen, maar seizoen 1 vond ik wel meer memorabel qua personages en humor. Ik had er iets meer mee.