ad

Datum van release: zondag 27 september 2020

• Videoland Bekijk seizoen 4 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Fargo

Afleveringen Seizoen 4 (2020)

1. 1. Welcome to the Alternate Economy

In de jaren vijftig in Kansas City verklaart het hoofd van het Afro-Amerikaanse misdaadsyndicaat de oorlog aan de Italiaanse maffia. The Smutny-familie komt tussen twee vuren te zitten.

2. 2. The Land of Talking and Killing

De Smutny's ontvangen onverwachte gasten. Josto past zich aan zijn nieuwe rol aan. Oreatta wordt op heterdaad betrapt. Rechercheur Odis Weff doet onderzoek naar een schietpartij in het ziekenhuis.

3. 3. Raddoppiarlo

Odis vormt een team met US marshal Deafy. Josto zint op wraak. Oraetta vindt een nieuwe baan. Gaetano test de grenzen van zijn autoriteit. Zelmare en Swanee helpen de Smutny's.

4. 4. The Pretend War

Loy weigert te capituleren voor de Fadda's. Gaetano dwingt Josto om zijn leiderschap te laten gelden. Zelmare en Swannee houden zich gedeisd. Ethelrida doet een verontrustende ontdekking. Odis wordt in het nauw gedreven.

5. 5. The Birthplace of Civilization

Josto leert Gaetano een lesje over leiderschap. Ethelrida doet wat haar het beste lijkt. Loy besluit een deal te sluiten als hij zich in het nauw gedreven voelt. Deafy volgt een aanwijzing in zijn zoektocht naar Zelmare en Swanee. Door hun acties is er voor Thurman en Dibrell geen weg meer terug.

6. 6. Camp Elegance

Deafy's vermoeden dat rechercheur Weff louche connecties heeft, wordt bevestigd. Gaetano moet een prijs betalen. Odis ontvangt een onverwacht ultimatum. Oraetta draait door. Josto tart bevelen uit New York en Rabbi zet zijn leven op het spel.

7. 7. Lay Away

Loy worstelt met moeilijke keuzes die kunnen leiden tot het einde van zijn heerschappij. Josto probeert de controle over zijn zaken terug te krijgen. Oraetta legt haar tegenstanders het zwijgen op. The Smutny's passen zich aan hun nieuw situatie aan. Odis bezwijkt onder de druk.

8. 8. The Nadir

Loy speelt met vuur. Josto heeft het hart op de tong. Gaetano krijgt meer respect voor zijn broer. Oraetta ontvangt verontrustend nieuws. Deafy richt zich tot een verrassende bron om informatie over de verblijfplaats van Zelmare en Swanee te krijgen.

9. 9. East/West

Rabbi en Satchel verschuilen zich in een obscuur pension om de totale oorlog te ontlopen die er in Kansas City broeit. Omie heeft een rekening te vereffenen.

10. 10. Happy

Loy vormt een ongemakkelijk bondgenootschap om zijn familie en zijn zaken te beschermen. Josto probeert de oorlog met ongeoorloofde middelen te beëindigen. Odis doet zijn best om op het rechte pad te blijven. Gaetano verdedigt de eer van zijn broer. Ethelrida bedenkt een plan om haar ouders te helpen. Oraetta probeert de losse eindjes aan elkaar te knopen.

11. 11. Storia Americana

Josto komt in het vizier van een onverwachte vijand. Oraetta wordt gedwongen om eindelijk schoon schip te maken. Ethelrida maakt haar geschiedenisverslag af. Thurman en Dibrell proberen weer aan de slag te gaan als altijd. Satchels reis eindigt. Loy krijgt een onaangename les over zakendoen van Ebal.

Alle Acteurs en Actrices

Dr. David Harvard

avatar van Walter S.

Walter S.

ZAP! schreef:

Heuglijk nieuws voor degenen geen Netflix hebben (ja, zulke mensen bestaan ook nog!):

Wo a.s. om 22:15u begint CANVAS ('België 2') met het uitzenden van dit seizoen, 2 afl. per keer.

Als je wel Netflix hebt kun je seizoen 4 daar ook niet zien.

Young one schreef:

Als je wel Netflix hebt kun je seizoen 4 daar ook niet zien.

Vaag... dat wist ik niet. Hoe is s4 dan wel te zien in Nl. (behalve via CANVAS)?

ZAP! schreef:

Scroll eens wat naar boven...

MJ_DA_MAN schreef:

Scroll eens wat naar boven...

Zal ik dat es doen? Somehow had ik Fargo aan Netflix gekoppeld, maar het is dus een FX serie... nu te zien via Videoland (en CANVAS dus).

1e twee afl. gezien, helaas niet in optimale omstandigheden. Rock en Schwartzman zijn alvast lichtgewichten in een verder heel aardige en op zich interessante serie tot nu toe. Gennaro had ik niet herkend, maar de Miller's Crossing - link is er wel degelijk, mede dankzij hem. Ook uit Fargo (de film) en The Hudsucker Proxy kwam een enkele 'quote' voorbij.

ZAP!

P.s.: op Bol.com wordt dit seizoen niet aangeboden, maar het lijkt wel zo; 'season 3 / 4 dvd' - trap er niet in.

ZAP!

+/-idem mijn bericht 18feb1:24u; sfeertje e.d. heel fijn, maar... nou, nee, gewoon fijn. Lekker afwachten en hopen dat er een blu-ray release van komt.

Verder nog wel meer Coen film-links ontdekt, maar kijk zelf maar.

avatar van jpbosch

jpbosch

3 afleveringen gezien, maar het kan mij nog niet bekoren. Onsamenhangend en gewoon niet zo interessant. Ook enorme ergernis aan ‘de broer’ van de Italiaanse maffiabaas. Ontzettend aan het overacteren.

Voor de duidelijkheid, ik ben een groot fan van de eerste 3 seizoenen

avatar van Walter S.

Walter S.

ZAP! schreef:

De eerste 3 seizoenen staan wel op Netflix, dus op zich is het best logisch dat je het aan Netflix koppelde.

MovieHolic

Ik vond dit persoonlijk een van de 2 betere seizoenen! Erg leuk. Hinten ze nou naar een nieuw seizoen in die cutscene in de auto?

avatar van pocalan

pocalan

Nog snel dit seizoen bekeken sinds ik 'm opgenomen had van Canvas. Er komt een update aan bij Ziggo waardoor al m'n opnamen verdwijnen.

Het eerste seizoen en het vierde seizoen zijn mijn favorieten. De sleur kwam er een beetje in bij de vorige. De verandering van sfeer in dit seizoen vind ik erg fijn, want anders was ik afgehaakt. Bij een van de vorige berichten las ik dat Chris Rock een lichtgewicht is, maar ik vind hem juist best goed. Al was mijn favoriet toch zeker Jessie Buckley. Wat een heerlijk personage. Bummer dat m'n opname niet volledig was, dus ik heb een stukje van het einde gemist. Maar ik denk dat ik het belangrijkste wel gezien heb. Benieuwd naar het vijfde seizoen en hopelijk komt die ook op Canvas, want ik ga echt niet nóg een abonnement op een streamingdienst nemen.

ZAP!

Kijkt aardig weg, maar toch vaak ook heel erg mwah.

Binge-Watcher schreef:

Hinten ze nou naar een nieuw seizoen in die cutscene in de auto?

Ondanks dat een vijfde seizoen onlangs is aangekondigd is dit niet een hint; heb je wel opgelet? Was toch vrij duidelijk wat de reden was.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik zit halverwege, ben er met heel veel argwaan aan begonnen, maar wat is dit weer een sprongetje, tja, zijwaarts? Ik vind het slim dat het niet zo erg lijkt op de voorgaande drie series. De opzet is 'groter', maar ik vind het toch wel geweldig. regelmatig dialogen en monologen om in te kaderen. En ik lees hier ergens 'lichtgewicht' Chris Rock… ik vind hem zelf briljant eigenlijk. Zijn zelfverzekerde 'cocky' gebalde manier van praten past perfect bij deze opkomende gangster en hij doet er slim aan to-taal niet grappig te willen ziin. da's nog de ironie aan deze reeks: waar Fargo altijd wel wat ongebruikelijke humor heeft, met goofy karakters, vinden we dat hier overal, behalve bij comedian Rock, die zijn rol bloedserieus, maar ook keuzegoed speelt.

Ik heb het afgelopen jaar wel wat series gezien (wie niet) en deze is zonder discussie bij de betere.

MJ_DA_MAN schreef:

Volgens mij heb ik aardig opgelet ja, ik heb alle seizoenen door elkaar gekeken dus het kan zijn dat me iets overduidelijks is ontgaan.

Pinguin#13 schreef:

...'lichtgewicht' Chris Rock… ik vind hem zelf briljant eigenlijk...

Guilty! Ik moet toegeven dat hij mij naarmate de serie vorderde wel meeviel. Nog steeds had ik liever een zwarte acteur van echt formaat gezien, zoals Samuel L. Jackson.

Dat met die sinaasappelen aan het einde trouwens, very Godfather.

Binge-Watcher schreef:

Dat is dan eigenlijk jammer, gezien je dan veel details en connecties mist. Vooral in seizoen 1 en 2 (zie deze video voor meer uitleg). Voor seizoen 4 is het verder niet heel erg, maar mijn punt is dat seizoen 4 deels een oorsprong-verhaal is van Mike Milligan, het jongetje uit het vierde seizoen. Het einde is dus geen hint naar een nieuw seizoen met Mike Milligan, maar enkel naar seizoen 2.

MJ_DA_MAN schreef:

Okay duidelijk dank je. Dat is me ontgaan helaas.

avatar van james_cameron

james_cameron

Minste seizoen tot nu toe helaas, met een vrij simpel, opgerekt plot en nogal karikaturale personages. Het is allemaal nogal Godfather-achtig met een dikke knipoog, maar slechts zelden komt de boel echt overtuigend tot leven. De negende aflevering, volledig in zwart/wit, is verreweg de beste, met een onmiskenbaar gebroeders Coen-sfeertje. De rest is het aanzien waard, met hier en daar een aantal geweldige momenten, maar de serie begint duidelijk slijtageplekken te vertonen. Je moet overigens wachten tot de credits rollen bij de laatste aflevering voor je begrijpt hoe deze vierde reeks zich verhoudt tot de eerdere seizoenen.