Mijn Series +

Fargo - Seizoen 1 (2014)

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Noah Hawley
met Billy Bob Thornton, Martin Freeman en Allison Tolman

Verzekeringsagent en pechvogel Lester Nygaard (Martin Freeman) ontmoet de huurmoordenaar Lance Malvo (Billy Bob Thornton) in de wacht­kamer van een ziekenhuis, en neemt zijn raad aan. Agente Molly Solverson (Allison Tolman) bijt zich vast in de misdrijven die elkaar daarna in rap tempo opvolgen.

1. The Crocodile's Dilemma
  2. The Rooster Prince
  3. A Muddy Road
  4. Eating the Blame
  5. The Six Ungraspables
  6. Buridan's Ass
  7. Who Shaves the Barber?
  8. The Heap
  9. A Fox, a Rabbit, and a Cabbage
  10. Morton's Fork
avatar van Germ
Montorsi schreef:
Fantastische verwijzing naar Freemans optreden in The Office met die FBI-agenten in de auto

Ben Fargo nu aan het herzien en ik begrijp wat je bedoelt Al was het voorbeeld in The Office met een kip en een zak graan, ik zie Gareth nog zo voor me

Fijn seizoen dat aanvankelijk de originele film als een soort uitgangspunt neemt en van daaruit verder werkt. Op alle vlakken eigenlijk bovengemiddeld, hoewel het scenario soms misschien iets strakker had gekund. Leuke rol trouwens weer van Bob Odenkirk.

ZAP! schreef:
De zijplot met de Supermarket King is niet altijd even interessant en / of goed uitgewerkt en zit de hoofdplot (de vaart van het verhaal) af en toe ook flink in de weg.

Die verhaallijn vond ik in eerste instantie erg aardig, maar levert uiteindelijk iets te weinig op inderdaad. Sowieso vind ik de serie zo rond aflevering 5 even inzakken (iets mindere regisseur misschien?); gelukkig komt de kwaliteit al snel weer op niveau.

avatar van ZAP!
t.o. - ik zou denken dat het aan de schrijver ligt.

Uit m'n hoofd kan ik niet precies zeggen waar in de serie het wat minder is. Afl. 5 nalezend zit daar toch heel wat leuks in (dat duo met Lester in de gevangenis, Malvo en die chanteur)...

avatar van Cultuurbarbaar
De film behoort tot mijn top 3 beste films en daardoor is het lastig om de serie objectief te beoordelen.

Ik kreeg weinig feeling met de personages en de het berust te veel op toeval en onwaarschijnlijkheden. Ook veel verwijzingen qua personages en scenes naar de film Fargo, en de accentjes en nurkse gedrag van de bevolking vond ik minder goed uitgewerkt dan in de film.

Bovendien vond ik het qua camerawerk vaak iets weg hebben van Twin Peaks; totaal andere setting natuurlijk maar de dromerige lange shots met sullige conversaties van de aparte personages deden dat gevoel nog meer versterken.