ad

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 19 april 2017

Fargo

Afleveringen Seizoen 3 (2017)

1. 1. Law of Vacant Places

Een kleine familieruzie tussen twee broers loopt uit de hand en brengt chaos in een klein stadje in Minnesota.

2. 2. The Principle of Restricted Choice

Gloria handelt de nasleep van een misdaad af. Ray en Nikki gaan verder met plan B.

3. 3. The Law of Non-Contradiction

Gloria gaat het verleden van haar stiefvader na om antwoorden te vinden.

4. 4. The Narrow Escape Problem

Emmet en Sy proberen uit te zoeken waar ze in beland zijn. Gloria komt meer te weten over Maurice.

5. 5. The House of Special Purpose

Nikki en Ray's vergelding heeft gevolgen voor Emmit. Ondertussen beginnen Gloria en Winnie de losse eindjes met elkaar te verbinden.

6. 6. The Lord of No Mercy

Gloria en Winnie komen dichterbij de waarheid en Emmit probeert de zaken recht te zetten. Nikki en Ray bereiden zich voor op een vergeldingsactie en Varga ruimt de rommel op.

7. 7. The Law of Inevitability

Gloria probeert het systeem te omzeilen en Nikki komt op een bekende plek terecht. Varga komt met een alternatief plan en Emmit gaat uit eten.

8. 8. Who Rules the Land of Denial?

Nikki probeert te overleven. Emmit is bang en Sy vergezelt Varga tijdens de thee.

9. 9. Aporia

Emmit gaat in overleg met Gloria terwijl Nikki onderhandelt over een deal.

10. 10. Somebody to Love

Gloria gaat het geld achterna. Ondertussen speelt Nikki een spelletje en leert Emmit een les over vooruitgang van Varga.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat is David Thewlis hier perfect voor gecast zeg. Hij speelt de rol van V.M. Varga super goed. Ik zou niet weten wie deze rol beter zou kunnen spelen. Hij doet het wel zo super goed vind ik. Vind sowieso dat er best een hoog niveau is wat acteren betreft. Van seizoen 3 heb ik nu 4 afleveringen gezien. De eerste 2 afl. vond ik heel goed, maar ik kan tot nu toe nog niet zeggen dat het net zo goed is als de vorige 2 seizoenen. Maar dat Fargo een fijne serie is om te kijken is wel duidelijk. Ik ben heel benieuwd wat seizoen 4 gaat worden en wanneer dat het gaat komen.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik moet toch terug komen op mijn eerdere bericht hier, namelijk dat seizoen 3 niet zo goed zou zijn als de vorige 2. Ik vind, nu ik het hele 3de gezien heb, dat het heel moeilijk is om een keuze te maken welke het beste is van de 3. Misschien vind ik dit 3de wel het beste. Het zijn alle 3 heel mooie verhalen. Als het goed is komt dit jaar seizoen 4 op Netflix met een rol voor Chris Rock.

avatar van Thomas83

Thomas83

Weer een totaal ander seizoen dan de voorgaande twee. Gelukkig wel een stuk leuker dan seizoen 2. De cast is echt heel goed. McGregor in een leuke dubbelrol, Stuhlbarg hilarisch en tragisch tegelijk, en Thewlis eist zo'n beetje iedere scène waarin hij mee mag doen op. Wat een onvergetelijke bad guy weer. Vond ook Winstead erg leuk, vooral in combinatie met Ray (en later Mr. Wrench). Een intelligent personage.

Verder is alles ook goed geschreven. Thewlis heeft de mooiste teksten en karaktertrekken, en de absurde en haast surrealistische momenten zijn erg sterk. Ook is het thema rondom de perceptie erg geslaagd. De laatste drie afleveringen lopen als een trein en zijn erg spannend en meeslepend. Aflevering acht was voor mij wel echt het hoogtepunt van het seizoen. Seizoen 1 is lastig te overtreffen, maar dit gaat wel weer die kant op. 4.0*.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2088 berichten

Nog maar eens gekeken, blijft een heerlijke serie, verslavend gewoon. Hier is agente Gloria een echt ander personage dan Molly; veel serieuzer en dat past mij wel (al wil ik Molly niet teveel afvallen ). Komt niet altijd helemaal uit de verf naar mijn smaak (confrontaties met Varga), maar heel vaak ook wel. En in combi met Winnie helemaal, geweldig duo.

En er zijn meer duo's; Ray vs. Emmit, Ray en Nikki, Emmit en Sy, later Nikki en Mr. Wrench (ik moest het even opzoeken, maar dit vind dus allemaal plaats nadat zijn collega Mr. Numbers werd vermoord); allemaal geweldig. Het duo Meemo en Yuri is dat ook, met de notitie dat die wel heel erg schreeuwden om passende exit. David Thewlis doet het natuurlijk fantastisch als intrigant / slechterik.

Losse rolletjes zijn er ook veel en bijna allemaal even geweldig. Rob McElhenney (zijn collega Glenn Howerton uit 'It's always sunny in Philadelphia' was wel nog grappiger in s1), Fred Melamed, Francesca Eastwood (jaja, dochter van), Thomas Mann (neenee, niet de zoon van), Shea Whigham, Ray Wise, het houdt niet op...

Ik kan wel wat aanmerken op sommige zaken in het verhaal en dat er soms weer zo'n belerende waas over hangt, maar dat hoort erbij. Je krijgt er des te meer geweldige kwinkslagen en (tamelijk) originele vondsten voor terug en mijn eerdere kritiek op Varga en Sy kan ik me nu totaal niet meer in vinden. En die soundtrack, ik quote mijn vorige keuzes nog maar eens:

crazy on you, track suit*, prisencolinensinainciusol, s.o.b. en mr. numbers and mr. wrench theme. (Het stukje dat op 'In the hall of the mountain king' lijkt, moet ik nog steeds vinden...)

Ondertussen erg aan het dubben of er niet een halfje bij gaat...

* Hier nog een mooie uitvoering van 'Track suit'.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Okay, heb ze nu alle 3 bekeken en ik blijf seizoen 2 met afstand het beste vinden. Een ding is mij na 3 seizoenen Fargo wel duidelijk, de broertjes Coen hebben geen hoge pet op van de politie in Minnesota, absoluut geen reclame voor de korpsen aldaar.

Dat brengt me meteen op mijn grootste frustratie, de mate van gebrek van common sense en algemene intelligentie bij een groot deel van de karakters is bij vlagen tenenkrommend, daar moet je echt van houden gok ik. Ik vond dat bij seizoen 2 het minst irritant, misschien daarom dat ik dat het beste seizoen vond.

Al met al een leuk seizoen maar niet bijzonder speciaal.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2088 berichten

Binge-Watcher schreef:

Jammer. Wel apart dat jij s2 het beste vindt, terwijl ik liever 1 en 3 zie. Maar je kritiek snap ik wel. In de film is dat ook zeer aanwezig. Je houdt ervan, of niet. En dan hoor ik toch thuis in het eerste kamp, hoewel ik blijf steken bij 4 sterren, vooralsnog.

avatar van alexander038

alexander038

Voor mij is het: seizoen 1 4,5* Seizoen 2 3,5* en seizoen 3 4*

avatar van Pepino

Pepino

Mmm... het tweede seizoen van Fargo liet mij wat op mijn honger zitten, en nadien ben ik ook niet meer begonnen aan seizoen 3.

Maar met seizoen 4 dat nu uit is, moet ik misschien de draad weer oppikken... Ik twijfel nog

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik zit nog maar aan het begin, maar over seizoen 1 en 2: duidelijk verschillend en dat is goed. Deze lijkt ook weer totaal anders… McGregor doet het prima met zijn naïeve uitstraling… in beide rollen zó goed, je hebt nauwelijks door dat het dezelfde vent is.

En altijd een bonus: zo ergens halverwege aflevering 3 begin ik helemaal weg te smelten voor Carrie Goon. Wat een mooie vrouw zeg, wat een mooie sérieux, wat een fantastisch kapsel en prachtige kaaklijn. Not your average babe… op zich al de moeite.

"Am I gonna get laid or what?"

"What"

Thewliss lijkt de BB Thornton van deze reeks: karikaturaal donker… even afwachten wat ik daarvan vind. Maar Fargo (fan van de film) heeft mij ook qua serie al zeker overtuigd… het zijn dan ook niet de eerste-de-besten die hier bij betrokken zijn natuurlijk.

Overall toch weer iets meer het Coen-absurdisme en blij dat er terug veel meer sneeuw in zit.

avatar van zaaf i

zaaf i

Ik heb me suf lopen denken over het accent van Varga... het lijkt op Damon Albarns accent ten tijde van Parklife