Mijn Series +

Fargo - Seizoen 2 (2015)

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Noah Hawley
met Patrick Wilson, Ted Danson en Kirsten Dunst

Het tweede seizoen van Fargo speelt zich af in de jaren '70. Het jonge echtpaar Peggy en Ed Blumquist probeert de moord op Rye Gerhardt te verhullen, de zoon van de baas van een misdaadfamilie. State trooper Lou Solverson onderzoekt samen met sheriff Hank Larsson enkele moorden gerelateerd aan Rye.

1. Waiting for Dutch
  2. Before the Law
  3. The Myth of Sisyphus
  4. Fear and Trembling
  5. The Gift of the Magi
  6. Rhinoceros
  7. Did You Do This? No, You Did It!
  8. Loplop
  9. The Castle
  10. Palindrome

avatar van renzoroy
Wederom weer geweldig. Ik vind Wilson altijd goede acteur (Insidious, Conjuring, Home Sweet Hell) Ook Dunst zit lekker in haar rol en ook grappig om Ted Danson weer eens op het scherm te zien, haha. Ben benieuwd naar seizoen 3 met Ewan McGregor.

avatar van james_cameron
Iets minder dan het eerste seizoen helaas, vooral door de karige plot en de toevoeging van bepaalde maffe en vooral vergezochte details, die soms letterlijk uit de lucht komen vallen. Het akteerwerk is ook ditmaal evenwel van grote klasse en qua sfeer en vormgeving is dit helemaal top. Vergeleken met de eerste reeks is dit seizoen extreem bloederig en gewelddadig, met een enorme bodycount. Op gegeven moment is er dan ook weinig ruimte meer voor de subtiele humor en onderkoelde aanpak die het eerste seizoen zo memorabel maakten. Het is gewoonweg een beetje too much.

avatar van ZAP!
Heb de serie weer eens bekeken en kreeg nu ook mee dat de ufo staat voor het onbekende / de toekomst (ik weet niet precies meer waar, maar het gaat dan ook over een oude sf-serie of -film. De fysieke aanwezigheid ervan is mogelijk als volgt te verklaren: Peggy, die op het einde uitgegroeid is tot een nietsontziende natuurkracht die enkel nog kan proberen te overleven, is er bv. totaal niet verbaasd over (zij heeft het onbekende / de toekomst volledig omarmd), terwijl Ed, die nog altijd twijfels heeft over het door hen ingeslagen pad, zich er aan vergaapt en bijna vergeet te vluchten - Peggy haalt hem weer bij de les. Ook Rye Gerhardt ziet het ding opeens na zijn gruweldaden, en krijgt een aanvaring met het lot (Peggy in de auto). De ufo lijkt te staan voor een bepaalde bewustwording / realisatie van iets dat er aan zat te komen, maar voor de persoon of personen in kwestie is het een openbaring in combinatie met een daadwerkelijke gebeurtenis. Ook de shoot-out op het einde is zo'n gebeurtenis waarvan sommigen het misschien zagen aankomen, maar op het moment dat het plaatsvindt is zo vervreemdend dat het net zo goed een buitenaards gebeuren kan zijn.

Tot zover my two cents wat dat betreft.

Leuk seizoen, ietsje beter en evenwichtiger zelfs dan s1, hoewel daar Thornton en Freeman excelleren. Daar gaat dan toch maar weer een halfje bij. Hier vind ik de vele, vele anecdotes en quasi wijsheden weer een tikkeltje storend worden, en ook is het wat aan de simplistische kant qua good vs. evil. Maar het kijkt zo lekker weg allemaal.

3,5* dus. Op naar seizoen 3, ben benieuwd (onbegrijpelijk dat die enkel op dvd en niet op blu-ray verkrijgbaar is).

Erg sterk tweede seizoen met een goed verhaal, boeiende karakters en een ongelooflijk gevoel voor detail. Er zit net wat meer tempo in het tweede seizoen en de aankleding en muziek zijn nog net wat beter. Knap ook dat werkelijk ieder shot er prachtig uitziet. de makers flirten wat met een ufo maar doen er verder weinig mee; bijna nonchalant en heerlijk vervreemend, net als de karakters..

avatar van Bottleneck
Ja heerlijk seizoen weer. Prima sfeertje, opbouw, soundtrack en personages, vooral de bijrollen zoals Ted Danson en Jesse Plemons (moest effe checken of hij het wel echt was..).

Het gedoe met de split screens werd ik wel zat. Op een gegeven moment kwamen ze om de haverklap, soms drie/vier tegelijk of een shot dat een seconde voorloopt op het andere shot. Beetje zinloos en het haalde me uit het verhaal. Ook de shoot out bij het motel was me te veel van het goede. Evengoed een prima tweede seizoen.

PS moest regelmatig aan Tarantino denken; de citaten/filosofietjes van Mike (a la Jules), de bad guys die nog grotere bad guys tegen het lijf lopen, die splits etc.)