• 8.985.823 stemmen

The Sommerdahl Murders - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Sommerdahl

Ontwikkeld door: Lolita Bellstar

Met: André Babikian, Laura Drasbæk en Peter Mygind

Oorsprong: Denemarken

Datum van release: zondag 1 maart 2020

Eerst uitgezonden op: TV 2 Charlie (Denemarken)

• myLum (Lumière) Bekijk seizoen 1 via myLum (Lumière)

Plot The Sommerdahl Murders

In zijn woonplaats aan de Deense kust onderzoekt Dan Sommerdahl recent gepleegde moorden. Daarbij werkt hij samen samen met zijn vrouw Marianne, die op het technisch laboratorium werkt, en met rechercheur Flemming Torp. Maar Dan Sommerdahl staat erom bekend dat hij zich compleet verliest in zijn werk. Dat moet een keer fout gaan…

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Til Døden Os Skiller - Del 1

1 maart 2020 (40 minuten)

Dan en Marianne staan op het punt hun 25-jarige trouwdag te vieren als bij kasteel Kronborg het lijk van een jonge vrouw wordt aangetroffen. De lijkschouwing levert een schokkende ontdekking op.

2. 2. Til Døden Os Skiller - Del 2

8 maart 2020 (40 minuten)

3. 3. Kontakt Søges... - Del 1

15 maart 2020 (40 minuten)

Het lijk van een vrouw wordt gevonden op een markt. Haar zoon weet te vertellen dat ze onlangs een grote prijs heeft gewonnen bij een loterij, en dat zet de politie op het spoor van de moordenaar.

4. 4. Kontakt Søges... - Del 2

22 maart 2020 (40 minuten)

5. 5. Gengældelsen - Del 1

29 maart 2020 (40 minuten)

Als de flamboyante eigenaar van een architectenbureau dood wordt aangetroffen, valt de verdenking al snel op diens spoorloos verdwenen accountant. Maar zo rechttoe rechtaan blijkt deze zaak niet.

6. 6. Gengældelsen - Del 2

5 april 2020 (40 minuten)

7. 7. Fatalt Selvmål - Del 1

12 april 2020 (40 minuten)

Dan en Flemming onderzoeken de moord op een medewerker van de plaatselijke voetbalclub, die verantwoordelijk was voor de sponsoring van het jeugdelftal. De club blijkt diep in de schulden te zitten.

8. 8. Fatalt Selvmål - Del 2

19 april 2020 (40 minuten)

Veel onderling drama, wat mij betreft iets teveel. Daarnaast vond ik de 4 verhalen niet zo sterk als ik had gehoopt voor een scandinavische crimi.

avatar van Phantasm

Phantasm

Voor een keertje leuk om te zien, niet echt geweldig allemaal.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Om met mijn conclusie te beginnen: mijn voorkeur gaat toch uit naar Zweedse misdaadseries, die meestal iets complexer in elkaar zitten en vaak wat spannender zijn. Neemt niet weg dat dit eerste seizoen niet echt tegenviel. In ieder geval niet wat de misdaadverhalen betrof. Het 'overall' dramaplot, de relatiesores van de Sommerdahls, vond ik een stuk minder en af en toe zelfs storender, voornamelijk veroorzaakt door de arrogante kwal Dan. Pluspuntje vond ik dan weer de iets beter uitgewerkte eindes van de misdaadgedeeltes.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Voor de liefhebbers: vanaf vanavond serie 3 Ned. 3 2020 uur-21.55 u.

Echte liefhebber ben ik niet, zeker niet van de taal, maar de beelden van en in de natuur zijn prachtig.

Het gaat vooral over welgestelden die in een bubbel leven, woningen vaak uitzicht op zee en dan gebeurt er weer iets crimineels. De vrouw in kwestie, Marianne, is forensisch onderzoeker, maar wordt steeds als laborante weggezet en Dan Sommerdahl vindt het fijn om te denken dat hij het voor het zeggen heeft....

Hun relatieproblemen bestaan al vele delen en zijn vooral saai en voorspelbaar

avatar van Toontje G

Toontje G

Misdaadserie over 2 rechercheurs waarvan er een weer prive problemen geeft. Een beetje hetzelfde als Sandhamn Murders. Hoe zou dit aflopen? En wie is de gelukkige?