Mijn Series +

Wie Is de Mol? - Seizoen 20 (2020)

Alternatieve titel: WIdM

Nederland
Reality / Spelprogramma

ontwikkeld door Michiel Devlieger, Tom Lenaerts, Michel Vanhove en Bart De Pauw
met Rik van de Westelaken

Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol, een saboteur, in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol, maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert. Aan het eind van iedere aflevering worden alle kandidaten onderworpen aan het meest zenuwslopende onderdeel van het spel: een test met twintig vragen over de identiteit en het doen en laten van De Mol. De kandidaat die het minst weet ligt uit het spel. Behalve De Mol, die hoeft nooit naar huis.

1. Afgeschermd
  8. Doorgeven
  9. Sturen
  10. Wie Is de Mol?
avatar van Thudd
Ik begrijp tot op heden niet waarom dit spel zo leuk en spannend is vlg de fans.

De begeleidende muziek die zou moeten zorgen voor wat extra spanning en focus, past imo totaal niet bij de beelden; waar gaat dit over?

Het ligt aan mij, geef ik toe: Ik snap dit programma NIÉT.

Kijk bij wijze van spreken liever naar de binnenkant van mijn oogleden.

avatar van 3 2 1 cut
Ik heb echt een aantal jaren goed van deze serie genoten. Bepaalde spanning, en zeker opbouwende muziek, mysterie en een vleugje waanzin. Heerlijk !

Maar idd..
Thudd schreef:
Het komt op mij allemaal over als een bad-scripted-movie.... Slechte acteurs, slechte regie, slecht script, overdreven settings, etc, etc..

Dat is het geworden. Dat komt doordat het meer een show is geworden van en met een aantal ‘bekende’ Nederlanders die het ‘zo leuk hebben met elkaar’. Een ouwe-jongens krentenbrood sfeer (vooral serie 20) en ook ergens van een ‘Look at Me’ aandacht snokkend niveau. Het brengt natuurlijk ook brood op de plank !

Het zou wijs zijn om te stoppen met dit programma omdat het afzakt, veel herhaalt, niet meer verfrissend is en vooral de volledige magie van de mysterieuze Mol kwijt is. Daar gaat het allang niet meer om. Het zou nu beter ‘Wie is de Popi’ kunnen gaan heten.

avatar van Threeohthree
Volkomen mee eens, maar zolang widm nog steeds 3 mil kijkers trekt zal het niet snel stoppen denk ik. Ik kijk het overigens nog steeds met redelijk plezier. Al moet ik wel zeggen dat dit vooral komt omdat we het met een vast groepje kijken, en dan is het met een biertje en wat bitterballen prima vermaak.