Mijn Series +

Wie Is de Mol? - Seizoen 21 (2020)

Alternatieve titel: Renaissance

Nederland
Reality / Spelprogramma

ontwikkeld door Michiel Devlieger, Tom Lenaerts, Michel Vanhove en Bart De Pauw
met Rik van de Westelaken, Horace Cohen en Ron Boszhard

Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol, een saboteur, in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol, maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert. Aan het eind van iedere aflevering worden alle kandidaten onderworpen aan het meest zenuwslopende onderdeel van het spel: een test met twintig vragen over de identiteit en het doen en laten van De Mol. De kandidaat die het minst weet ligt uit het spel. Behalve De Mol, die hoeft nooit naar huis.

1. Renaissance
  6. Damocles
  7. Déja Vu
  8. De Finale
avatar van brawljeff
Ik ben geen fan van het eerste uur. Sterker nog: dit is het tweede seizoen dat ik volg. Het vorige seizoen in China was wel aardig, maar ik vond dit jubileumseizoen vele malen beter. Voor mij gaat het vooral om de moeie locaties en onderlinge chemie. De opdrachten waren dit keer ook visueel interessant om te zien, iets wat in het vorige seizoen ontbrak. Ik ben nog niet zo'n fan dat ik met die app aan de slag ga, maar toch geinig om er na 6 afleveringen vol overtuiging er toch weer helemaal naast te zitten met 'mijn' mol.