ad
  • 8.081.148 stemmen

Wie Is de Mol? - Seizoen 20 (2020)

Show titel: Wie Is de Mol?

Seizoenen: 22 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 10 januari 2020

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Wie Is de Mol?

Afleveringen Seizoen 20 (2020)

1. 1. Afgeschermd

Tien kandidaten moeten, tegen het decor van het indrukwekkende Henan (China), intrigerende, spectaculaire en soms angstaanjagende opdrachten vervullen om geld te verdienen voor de pot. Tien weken lang moeten zij lef tonen, volhardend zijn en samenwerken, niet wetende wie ze kunnen vertrouwen. Altijd met die belangrijkste vraag in het achterhoofd: Wie is de Mol?

2. 2. Tegendraads

Een knallend begin van aflevering 2! Na het vertrek van de eerste kandidaat gaat de zoektocht naar de Mol verder.

3. 3. Welvarend

Er zijn nog acht kandidaten in het spel. Ze reizen verder door het indrukwekkende Henan, China. Lukt het ze om geld te verdienen voor de pot? Drie opdrachten, waaronder een logiquiz in hovercrafts en rondrennen door Shenhouzen met, misschien wel, peperduur servies.

4. 4. Misleid

Scherven brengen geluk is het spreekwoord, maar dat geldt niet voor de kandidaten in aflevering 4. En lukt het ze in de tweede opdracht om de auto’s juist te parkeren langs alle molwegen? Ook komt de aflevering voor de zeven kandidaten in een stroomversnelling… Kiezen ze voor zichzelf of voor de groep?

5. 5. Aangeraakt

Een krappe meerderheid koos in de vorige aflevering voor de groepsvrijstelling. De zeven kandidaten reizen door naar het keizerlijke Luoyang, ooit eeuwenlang cultureel hart en hoofdstad van China. De oplettende kandidaat heeft de naam van de Mol in deze aflevering binnen handbereik...

6. 6. Voor Geen Meter

Met nog maar vijf kandidaten en een mol in het spel, is de tijd van eindeloos spreiden in de test voorbij. Er moeten keuzes gemaakt worden. En dan is het oppassen voor tunnelvisie.

7. 7. Tegenstander

Er zijn nog vijf kandidaten in het spel. In deze aflevering krijgen de kandidaten de kans om de Mol te zien... Het lijkt erop dat alle bondjes op losse schroeven staan. In de tweede opdracht MOL LASER gaan de kandidaten lasergamen tegen de Mol. Lukt het ze om de Mol te spotten en de pot te spekken?

8. 8. Doorgeven

Nog drie mannen, twee vrouwen en één Mol. Deze achtste aflevering start in Luoyang, waar de kandidaten op de fiets geld kunnen verdienen voor de pot. De finale is in zicht.

9. 9. Sturen

Wijsheid of geluk heeft de kandidaten zo ver gebracht. De aflevering begint in Luoyang waar ze een optreden in kungfu krijgen. Ook gaan ze de Hollandse pot verkopen op een lokale markt. Dit is de laatste aflevering voor de spannende finale in het Vondelpark van Amsterdam. Wie is... de Mol?

10. 10. Wie Is de Mol?

avatar van Thudd

Thudd

Ik begrijp tot op heden niet waarom dit spel zo leuk en spannend is vlg de fans.

De begeleidende muziek die zou moeten zorgen voor wat extra spanning en focus, past imo totaal niet bij de beelden; waar gaat dit over?

Het ligt aan mij, geef ik toe: Ik snap dit programma NIÉT.

Kijk bij wijze van spreken liever naar de binnenkant van mijn oogleden.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik heb echt een aantal jaren goed van deze serie genoten. Bepaalde spanning, en zeker opbouwende muziek, mysterie en een vleugje waanzin. Heerlijk !

Maar idd..

Thudd schreef:

Het komt op mij allemaal over als een bad-scripted-movie.... Slechte acteurs, slechte regie, slecht script, overdreven settings, etc, etc..

Dat is het geworden. Dat komt doordat het meer een show is geworden van en met een aantal ‘bekende’ Nederlanders die het ‘zo leuk hebben met elkaar’. Een ouwe-jongens krentenbrood sfeer (vooral serie 20) en ook ergens van een ‘Look at Me’ aandacht snokkend niveau. Het brengt natuurlijk ook brood op de plank !

Het zou wijs zijn om te stoppen met dit programma omdat het afzakt, veel herhaalt, niet meer verfrissend is en vooral de volledige magie van de mysterieuze Mol kwijt is. Daar gaat het allang niet meer om. Het zou nu beter ‘Wie is de Popi’ kunnen gaan heten.

avatar van Boogeyman

Boogeyman

Volkomen mee eens, maar zolang widm nog steeds 3 mil kijkers trekt zal het niet snel stoppen denk ik. Ik kijk het overigens nog steeds met redelijk plezier. Al moet ik wel zeggen dat dit vooral komt omdat we het met een vast groepje kijken, en dan is het met een biertje en wat bitterballen prima vermaak.