Mijn Series +

F.C. De Kampioenen - Seizoen 1 (1990)

Belgiƫ

ontwikkeld door Bruno Raes, Luc Beerten en Willy Vanduren
met Danni Heylen, Marijn De Valck en An Swartenbroekx

De serie draait om de belevenissen van een slecht presterende café-voetbalploeg, genaamd F.C. De Kampioenen. Ze kunnen niet zonder elkaar ondanks de vele rivaliteiten, streken en jaloezie. Veel scènes spelen zich in de kroeg van de familie Crucke en op het veld. Dit veld ligt dichtbij de garage van DDT, die steeds probeert om De Kampioenen te dwarsbomen. De meeste andere belangrijke personages zijn de spelers en hun vrouwen, en Boma, de sponsor en tevens voorzitter van de club.

1. De Nieuwe Truitjes
  11. Het Geld of het Veld
  12. Verkiezingen
  13. Omkoopschandaal
avatar van Dorstigjimmyke
Jezus! Bijzonder lage score hier. Nu snap ik nog wel dat de latere seizoenen minder goed scoren, maar de eerste acht seizoenen zijn echt pareltjes met DDT en die ouderwetse stijl. Het voelde in tegenstelling tot latere seizoenen ook niet geforceerd. Er was een zeer goede chemie tussen de personages. En laten we ook niet vergeten dat Pico een uitstekend personage was.

avatar van AOVV
Ik vind het gemiddelde ook aan de lage kant, Dorstigjimmyke, van de seizoenen na DDT (een iconische rol van Jacques Vermeire!) kan je wel zeggen dat het geen vetpot is, zeker de seizoenen met BTW en de laatste seizoenen, waar alles steeds meer wordt aangedikt, alsof het een parodie op een parodie betreft. 't Zal wel vanuit commercieel oogpunt zijn, denk ik, net als die films waarvan het bestaansrecht mij ook een raadsel is.

Afijn, dit is gewoon vermakelijke tv! Heerlijk onbeholpen en amateuristisch soms, en de misverstanden zie je al van een paar mijl afkomen, maar ach, wat dan nog?

3,5 sterren

avatar van Dorstigjimmyke
AOVV schreef:

3,5 sterren

Ik heb net nog wat afleveringen uit de eerste 8 seizoenen bekeken. Echt prachtig hoe alles in elkaar zit. Van mij krijgen de eerste 8 seizoenen een 5. Het klopt gewoon. DDT echt een glansrol en we vergeten ook te vaak pico en oscar. Daarna is het allemaal minder. Boma, xavier en mark blijven wel geniaal.