Mijn Series +

F.C. De Kampioenen - Seizoen 21 (2010-2011)

Belgiƫ

ontwikkeld door Bruno Raes, Luc Beerten en Willy Vanduren
met Danni Heylen, Marijn De Valck en An Swartenbroekx

De serie draait om de belevenissen van een slecht presterende café-voetbalploeg, genaamd F.C. De Kampioenen. Ze kunnen niet zonder elkaar ondanks de vele rivaliteiten, streken en jaloezie. Veel scènes spelen zich in de kroeg van de familie Crucke en op het veld. Dit veld ligt dichtbij de garage van DDT, die steeds probeert om De Kampioenen te dwarsbomen. De meeste andere belangrijke personages zijn de spelers en hun vrouwen, en Boma, de sponsor en tevens voorzitter van de club.

1. Champagnevoetbal
  11. Marc Burgemeester
  12. Wodka
  13. De Mooiste Dag
avatar van Toontje G
De eerste seizoenen waren voor die tijd wel goed, maar naar mate de jaren vorderden werd het steeds minder. De afleveringen met DDT waren wel goed.

avatar van arevee
Regelrechte schande dat de laatste seizoenen van de beste vlaamse serie aller tijden niet eens over de helft geraakt hier op tv meter. Volle vijf sterren omdat er geen enkele serie is waar ik nagenoeg elke scène perfect kan opzeggen voor de personages het zelf zeggen, en dat 21 seizoenen lang, blijf bijzonder jammer dat ze ermee gestopt zijn, zaten nog perfect 21 seizoenen in van dezelfde topkwaliteit met eventueel dan Paulien en Billie en ... in een belangrijkere rol en de "oudje" in een minder belangrijke rol.

avatar van JorisTVmeter
Dit laatste seizoen is er wat te veel aan, en is van mindere kwaliteit. Vooral de verhaallijn voor Carmen...

avatar van Esteban
Het verschil tussen het eerste en laatste seizoen is immens groot. Waar de meeste kolderieke personages vroeger ook nog mensen van vlees en bloed waren, blijven in het laatste seizoen enkel nog de karikaturen over. Goedele en Ronaldino vond ik absoluut geen aanwinst voor de reeks, in tegendeel. Weinig memorabele momenten, veel geforceerde verhaallijnen en uiteindelijk slechts een doorslagje van wat F.C. De Kampioenen ooit was. Dat gezegd zijnde, het blijft natuurlijk een makkelijk te verdragen tussen-Doortje.

avatar van Dorstigjimmyke
De laatste seizoenen zijn inderdaad een pak minder. Hier en daar zaten er nog wel goede afleveringen tussen, maar ze begonnen te overdrijven met de verhaallijnen. De eerste seizoenen zijn heel herkenbaar voor mensen die bij een voetbalclub spelen. Nu was het inderdaad geforceerd en waren de personages inderdaad te veel karikaturen. Fernand deed het goed, maar is geen DDT. En bijvoorbeeld Billie vond ik ook een beter personage dan Ronaldinho. Toch heb ik altijd heel graag naar de kampioenen gekeken en mis ik toch wel nieuwe afleveringen. Ik keek dit altijd op zaterdag en zelfs voor dat we gingen stappen keken we nog vlug even naar een aflevering.

avatar van Esteban
Groot nieuws. Er komt een 22ste seizoen van 8 afleveringen naar aanleiding van 30 jaar F.C. De Kampioenen. En iedereen is van de partij, zelfs DDT is terug. Wat het lot van Boma is, blijft voorlopig nog onbekend. De afleveringen zouden vanaf januari 2021 op één te zien zijn. Tot dan zijn er vast nog ... herhalingen.

avatar van Pepino
DDT... mja, eigenlijk mag BTW ook eens terugkomen. Waarschijnlijk ben ik de enige die dat vindt, maar bon

avatar van Esteban
Ja, je bent de énige! Nondedju! Net nu hij bij mij de vergetelheid in geraakt was.

avatar van arevee
Ik vind dit wereldnieuws, aan mijn nogal fanboy achtig eerder bericht zonder nuance zal dat al wel duidelijk geweest zijn, in mijn kinderjaren (en tienerjaren, misschien zelfs nu nog) vond ik dit echt héér-lijk. Geen enkele andere serie komt maar in de buurt bij het aantal keer dat ik deze reeks bekeken heb. Ik heb alle dvd's, alle films, nagenoeg alle strips, een "Jefke" de mascotte uit de serie, gehandtekende foto's door de gehele cast, ben dit jaar (gewonnen op een kampioenenquiz) naar de expo geweest aan de Belgische kust, heb vorig jaar met vier anderen een tweede plek gehaald op de eerste grote FC De Kampioenenquiz waar men vanuit zowat heel Vlaanderen op afkwam en kan zeker van de eerste pakweg 15 seizoenen bij zowat iedere aflevering voorspellen wat er gaat gezegd worden.

Om maar te zeggen, als ik van één serie superfan zou genoemd mogen worden zou het deze serie zijn, die nog altijd geniaal is in al zijn eenvoud.

Ik ben dan ook énorm blij dat men nieuwe aflevering gaat maken en dan nog aflevering met DDT, één van de meest legendarische personages, ja mijn dag kon niet meer stuk toen ik het blijde nieuws vernam, om het zacht uit te drukken... .