Mijn Series +

F.C. De Kampioenen - Seizoen 9 (1998-1999)

Belgiƫ

ontwikkeld door Bruno Raes, Luc Beerten en Willy Vanduren
met Danni Heylen, Marijn De Valck en An Swartenbroekx

De serie draait om de belevenissen van een slecht presterende café-voetbalploeg, genaamd F.C. De Kampioenen. Ze kunnen niet zonder elkaar ondanks de vele rivaliteiten, streken en jaloezie. Veel scènes spelen zich in de kroeg van de familie Crucke en op het veld. Dit veld ligt dichtbij de garage van DDT, die steeds probeert om De Kampioenen te dwarsbomen. De meeste andere belangrijke personages zijn de spelers en hun vrouwen, en Boma, de sponsor en tevens voorzitter van de club.

1. BTW Inbegrepen
  10. Chérie
  11. Survival Training
  12. De Sollicitatie
  13. Boma Failliet
Nooit veel met BTW gehad, gelukkig ook vrij snel weer verdwenen.

Grote fout van de producenten van de serie om het personage "BTW" toe te voegen.
Het deed de populariteit absoluut geen goed.

Gelukkig werd het na zijn vertrek weer veel beter, met Jaak van Assche als Fernand Costermans erbij.

Ik heb heel de serie op DVD thuis, maar de afleveringen met "BTW" erin kan ik gewoon niet opnieuw bekijken.

avatar van JorisTVmeter
Vanaf 7 december zendt Eén het negende en tiende seizoen van ‘F.C. De Kampioenen’ opnieuw uit. Afleveringen die altijd gemeden werden bij de herhalingen.

avatar van arevee
BTW zit verder ook in de vierde film, volgens Verheyen met een zeer leuke rol, ben best benieuwd.

De allerbeste afleveringen zitten sowieso in het deel waar Oscar (Carry Goossens) en DDT (Jacques Vermeire) er nog zijn maar ik vind dat er te snel en te veel op de afleveringen met BTW gekapt worden. Chérie en Survival Training zijn twee zeer degelijke afleveringen uit deze jaargang om er maar enkele te noemen.

avatar van Toontje G
BTW,nee die kan mij niet bekoren.