Mijn Series +

F.C. De Kampioenen - Seizoen 1 (1990)

Belgiƫ

ontwikkeld door Bruno Raes, Luc Beerten en Willy Vanduren
met Danni Heylen, Marijn De Valck en An Swartenbroekx

De serie draait om de belevenissen van een slecht presterende café-voetbalploeg, genaamd F.C. De Kampioenen. Ze kunnen niet zonder elkaar ondanks de vele rivaliteiten, streken en jaloezie. Veel scènes spelen zich in de kroeg van de familie Crucke en op het veld. Dit veld ligt dichtbij de garage van DDT, die steeds probeert om De Kampioenen te dwarsbomen. De meeste andere belangrijke personages zijn de spelers en hun vrouwen, en Boma, de sponsor en tevens voorzitter van de club.

1. De Nieuwe Truitjes
  11. Het Geld of het Veld
  12. Verkiezingen
  13. Omkoopschandaal
avatar van Dorstigjimmyke
Jezus! Bijzonder lage score hier. Nu snap ik nog wel dat de latere seizoenen minder goed scoren, maar de eerste acht seizoenen zijn echt pareltjes met DDT en die ouderwetse stijl. Het voelde in tegenstelling tot latere seizoenen ook niet geforceerd. Er was een zeer goede chemie tussen de personages. En laten we ook niet vergeten dat Pico een uitstekend personage was.