Mijn Series +

Undercover - Seizoen 1 (2019)

Belgiƫ / Nederland

ontwikkeld door Jan Theys
met Frank Lammers, Anna Drijver en Tom Waes

De Nederlander Ferry Bouman is één van de grootste XTC-producenten ter wereld. Hij woont in een villa in Limburg, maar zit tijdens de weekends en vakanties op een camping op honderd meter van zijn huis. De Belgische politie brengt twee undercoveragenten, een man en vrouw die een koppel moeten spelen, op de camping onder om contact te leggen en in zijn netwerk te infiltreren.

1. Camping Zonnedauw
  8. Nouveau Monde
  9. Bodem
  10. Showtime
avatar van thomzi50
Ben hier, helaas, toch iets minder positief over: zeker een lekkere serie, met een fijn tempo, genoeg spanning, paar memorabele scènes ook en het kijkt al met al heerlijk door, ook omdat je duidelijk kan zien dat er een flink budget tegenaan is gegooid. Maar ik vond het op het gebied van'karakterontwikkeling wel wat tegenvallen - veel onbegrijpelijke keuzes, best wat zij-lijntjes die niet of nauwelijks meer worden opgepakt, en sommige bijpersonages zitten tegen het karikaturale aan. Eigenaar camping, bijvoorbeeld, maar ook vriendin Ferry. Daarbovenop vond ik dat sommige relaties en ontwikkelingen het cliché niet ontstegen. (Die tussen Bob en zijn vrouw bijvoorbeeld; erg voorspelbaar, al honderd keer zo gezien.). Slotsom: zeker boeiend, maar haalt voor mij toch echt niet het hoge niveau dat sommigen erin zien. Maakt me ook niet zo veel uit of er nog een seizoen komt.

avatar van Germ
Fijne serie. Ondanks dat er hier daar wat elementen uit andere series en films zijn gejat is het plot spannend genoeg en de acteerprestaties prima. Bovendien ziet de serie er uitstekend uit, met het budget zat het dus wel goed.
Enige nadeel is het volledig ontbreken van enige chemie tussen Tom Waes en Anna Drijver, vooral Drijver is een totale miscast.

avatar van 3 2 1 cut
Germ.

Want ?

avatar van Germ
3 2 1 cut.

Ze acteert m.i. slecht. Geen emoties, erg vlak, waardoor zeer ongeloofwaardig. Hierdoor 'root' je geen moment voor haar en Waes en hoopte ik eigenlijk dat ze snel ontmaskerd zou worden.

Maar ik heb me dus prima vermaakt met deze serie, de houterigheid van Drijvers was echter een klein minpunt.

avatar van thomzi50
Eens. Vond Drijver erg houterig (zoals altijd).

avatar van 3 2 1 cut
Mwoah, ik heb Drijver zeer fijn gevonden in Levenslied - Seizoen 1 (2011). Ik snap/voel wel dat ze hier wat vlak overkomt maar zoals hier eerder gesteld:
Pinguin#13 schreef:
Drijver voelde zich minder in haar sas, maar dat kwam ook omdat zij in dit traditionele milieu natuurlijk 'het vrouwtje' moest spelen en een vrij passieve rol had.
en misschien is dat ook wel zo. Ik vond haar eigenlijk gewoon ‘op haar gemak’ in deze rol. Ik denk dat als Drijver een beetje uit de Nederlandse scéne zou geraken, wat rauwer zou durven te spelen en meer emoties zou kunnen brengen dat je dan idd meer ‘root’ met haar zou kunnen krijgen.

Dat zou ik trouwens ook weleens bij Jennifer Hoffman willen zien. Die zit ook ergens nog vlak te zijn. Volgens mij is de Nederlandse ‘toneelschool’ daar debet aan. Dat gaf Frank Lammer pasgeleden ook nog aan in een interview:

In België filmen is sowieso al Lammers’ favoriete bezigheid. ‘Daar kan meer. In Nederland zijn we meer gecharmeerd van romantische komedies, om te maken tenminste. En dat is niet mijn stiel. In België mag het rauwer, mag er een randje aan zitten. Dat is in de popmuziek zo, in de literatuur en dus ook als het om films en series gaat. Rundskop, een Belgische film waarin ik speelde, had hier nooit gemaakt kunnen worden. Te donker.’

Ik ben bijna klaar met deze serie. Dan pas review.

avatar van Nicolage Rico
Kos schreef:

Een 2de seizoen is dan niet meer op waarheid gebaseerd dus dat zou wel raar zijn.

Toch komt ie er.

avatar van remorz
Aardig.

Hoewel de serie weinig écht fout doet, blinkt ie ook nergens in uit. Laat staan dat er enige vorm van vernieuwing aan te pas komt. Wat dat betreft geeft de veelgelezen lof voor deze Nederlandstalige productie eerder aan hoe erg ons taalgebied achterloopt op buitenlandse thrillers.

Zo bereikt de spanning van het undercover-zijn nooit een echt kookpunt, zijn de pogingen die ertoe aanzetten te transparant van opzet en wil het ook niet helpen dat zowel het criminele circuit als het politie-korps eerder kneuterig dan vernuftig uit de hoek komen. Leuk dat Lammers’ rol meer lokaal van aard blijft, maar een driftige boerenpummel is gewoon minder dreigend dan een uitgekookt meesterbrein.

Toch: vermakelijk en boeiend over de hele speelduur en bijna alle acteurs leveren degelijk tot goed spel. Goed vermaak, maar geen aardverschuivende vernieuwing.

Prima serie, geen topper. Wel erg opzichtig jatwerk van Narcos Mexico (geloof ik) met die bruiloft:-(

Voor Nederlandse en Belgische begrippen een zeer vet gemaakte serie met een hoog production value. Dan zie je toch echt wel dat Netflix een paar centjes meebetaald heeft.

fcdenhaag schreef: ''prima serie, geen topper. Wel erg opzichtig jatwerk van Narcos Mexico (geloof ik) met die bruiloft:-(.''

Ik vond het eigenlijk nogal opzichtig jatwerk van The Infiltrator.

Ik vond het eigenlijk nogal opzichtig jatwerk van The Infiltrator. Wel grappig dat jullie dat vinden. De serie is namelijk gebaseerd op een waargebeurd verhaal en daar is de echte bende opgepakt na het “verlovingsfeest” van het infiltrantenkoppel.

Ik vond het trouwens wel een goede en vlotte serie (behalve misschien de laatste 2 afleveringen, maar die wil je dan toch ook zien). Ook het acteren vond ik van alle hoofdrolspelers van behoorlijk niveau.
En dat kneuterige maakt het juist herkenbaar en geloofwaardig.

avatar van Robbie.T.
Het meeste is wel al gezegd over deze serie en ik sluit me dan ook aan bij wat velen aangeven: prima serie van eigen bodem, maar er wordt niets bijzonders gebracht.

Lammers is sterk in zijn rol en met name de Belgische cast doet het uitstekend. Drijver is voor mij een miscast en mist iedere vorm van emotie in haar spel. Het accent van Schaap liet trouwens ook wel wat te wensen over, maar goed; dat is niet zo erg.

Overall vond ik het een erg genietbare serie maar wat mij wel stoorde was de bijzonder slechte afloop. De build-up is uitstekend, maar de uiteindelijke pay-off laat te wensen over. Na aflevering 8 is het beste echt wel er vanaf en dat is zonde. Zeker voor een show die zoveel aandacht en kwaliteit in de eerste acht afleveringen heeft gestopt.

avatar van Multivitamine
Esteban schreef:
Wat frustrerend dat de eerste (grotendeels) Belgische serie, tevens eerste Netflix co-productie, niet in BE niet beschikbaar is.

Er zijn meer weggetjes die naar Rome leiden .

De wegen die officieel niet in gebruik zijn.

Mooie serie. Al was ik meer voor de Bad Guy dan de goeie.... Met vlagen spannend!

Prima serie, niet in de laatste plaats door die heerlijke accenten. Kijk nu al uit naar seizoen 2, waarin Frank Lammers vanuit de gevangenis vast en zeker zijn criminele neef aan zal sturen in de vorm van Theo Maassen

avatar van Nicolage Rico
Ferry Bouman op het podium van Pinkpop bij Rowwen Heze. Haha. Dat zal vast in seizoen 2 te zien zijn.

avatar van Kos
Kos
Prima stagedive ook.

Prima serie met de opmerking dat de eerste 5 afleveringen het beste waren , waarom dan maar een zeven dus 3.5* ? Ik vond het jammer dat Ferry Bouman gepakt werd het mag ook wel eens in het voordeel van de misdadiger aflopen hoewel er een gaatje is gevonden voor misschien seizoen 2.

avatar van boemboem27
Fantastische serie.
Op Netflix in 3 dgn bekeken.
Frank Lammers speelt zijn rol gewoon erg goed.
Had niet verwacht dat dat voor hem zo uitpakt.
Een rol op het lijf geschreven.
Ben wel blij dat de serie ondertiteld wordt
Sommige Belgische woordjes kan ik toch niet goed verstaan.
Ook de andere rollen worden prima vertolkt
Alles zit in deze serie...:humor , spanning ,lichte erotiek.
Kan niet wachten op seizoen 2
Vooral voor Nederlandse begrippen (films/series) mag dit toch echt als zeer goed bestempeld worden.
Echte aanrader.?.

avatar van wimaroca
Frank Lammers vanuit de gevangenis vast en zeker zijn criminele neef aan zal sturen in de vorm van Theo Maassen [/quote]

Zou prachtig zijn

Een prima Nederlandse serie. Leuke elementen.

*geen spoiler*
Grappig dat in afl 4 rond minuut 38.50 een stuk microfoon in beeld komt. Oeps...

avatar van Kronos
Jan. schreef:
Een prima Nederlandse serie.

Toch vooral een Belgische (Vlaamse) serie.

avatar van Chelsea94
De beste NL/BE serie die ik heb gezien. Vlot, boeiende acteurs en personages, spannend. De serie had alles wat mijn interesse heeft.

De serie net helemaal bekeken.
Was aangenaam verrast, heb met plezier naar deze serie gekeken.
Frank Lammers blijft een goede acteur, en zet de personage goed neer.
Vooral de laatste scène van de serie is voor mij wel het hoogtepunt, hoe hij daar uit zijn ogen kijkt.
Anna Drijver heeft haar hoogtepunten in deze serie en speelt haar rol als vriendin van Tom Waes redelijk tot goed. Heb betere prestaties van haar gezien.
En den Belg is lekker bezig, Tom Waes, speelt zijn rol goed.
Hij is af en toe niet te verstaan, maar ja, dat mag de pret niet drukken.
Al met al een goede serie, en naar ik verneem een 2de seizoen krijgt.

avatar van Toontje G
Met Frank Lammers is het altijd lachen. Elise Schaap doet haar creatie alle eer aan. Ook de Belgische cast doet het goed, Een leuke serie, op naar seizoen 2.

avatar van LikeAJedi
Toch nog wel flink verrast door deze serie, had hier toch wat minder van verwacht. Serie is vrij consistent en blijft van aflevering 1 t/m 10 wel boeien, maar het wordt nergens echt spannend noch memorabel. Frank Lammers als soort van “impulsieve/driftige” drugs lord wist bij mij wel aan te slaan, had zo’n rol echt absoluut niet van hem verwacht. Dacht eerder dat het meer een huis-tuin en keuken acteur was, maar dat blijkt dus niet het geval. Verder waren de acteerprestaties prima, alleen was Anna Drijver een mis cast. Zij en Tom hadden eigenlijk vrij wel geen chemie plus ze kwam erg houterig over.

avatar van Esteban
Zeer genietbare serie die aflevering na aflevering kon verrassen. Spannend, goed geschreven en tussen de lijnen door ook best grappig. Dubbel zo jammer dus dat de zogenaamde finale dat niveau niet kon vasthouden, de afronding werd ietwat rommelig en warrig gebracht. Was het één sterke lijn gebleven, had ik ongetwijfeld 4 sterren uitgedeeld.

avatar van Binge-Watcher
Leuke serie met naar mijn mening goed acteerwerk. Het enige wat ik minder vind is dat er te veel net goed of te makkelijk gaat. Het ligt er te vaak te dik op.
Maar heb me er verder prima mee vermaakt.