Mijn Series +

Undercover - Seizoen 1 (2019)

Belgiƫ / Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Theys
met Frank Lammers, Anna Drijver en Tom Waes

De Nederlander Ferry Bouman is één van de grootste XTC-producenten ter wereld. Hij woont in een villa in Limburg, maar zit tijdens de weekends en vakanties op een camping op honderd meter van zijn huis. De Belgische politie brengt twee undercoveragenten, een man en vrouw die een koppel moeten spelen, op de camping onder om contact te leggen en in zijn netwerk te infiltreren.

1. Camping Zonnedauw
  8. Nouveau Monde
  9. Bodem
  10. Showtime

avatar van Esteban
Zeer genietbare serie die aflevering na aflevering kon verrassen. Spannend, goed geschreven en tussen de lijnen door ook best grappig. Dubbel zo jammer dus dat de zogenaamde finale dat niveau niet kon vasthouden, de afronding werd ietwat rommelig en warrig gebracht. Was het één sterke lijn gebleven, had ik ongetwijfeld 4 sterren uitgedeeld.

avatar van Binge-Watcher
Leuke serie met naar mijn mening goed acteerwerk. Het enige wat ik minder vind is dat er te veel net goed of te makkelijk gaat. Het ligt er te vaak te dik op.
Maar heb me er verder prima mee vermaakt.

avatar van cmr46
Prima serie met goed acteurs werk en dat voor een Nederlandse serie. Ht verhaal was goed.

avatar van Donkerwoud
Niet veel toe te voegen aan de vorige reacties. 'Undercover' (2019) is een alleszins gelikte productie en het undercover-aspect is leuk uitgewerkt. Zowel flikken als criminelen moeten een rol spelen om niet ten onder te gaan aan elkaars rigide spelregels. Het is alleen zo jammer dat de serie in een moordend tempo cliffhangers en plotwendingen op je afvuurt, waardoor de spanningsboog misschien strak blijft maar het tegelijkertijd vaak ten koste gaat van de emotionele ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld het moment dat John Zwart tegen zijn gevoel in moet besluiten om Jurgen dood te schieten, terwijl hij weet wat dit gaat betekenen voor zijn eigen dochter. Het zou een zwaar en beladen moment kunnen zijn, maar voelt nu onverdiend omdat er een deugdelijke opbouw mist waarin je een band hebt gekregen met betrokken personages. Sterker nog: die Jurgen stond me zo tegen als karikaturale boef, dat het noodlottige schot geen enkele emotie losmaakte. Ik pik dit eruit als voorbeeld, maar er zijn meer momenten dat de serie toewerkt naar een catharsis maar de opbouw ernaartoe onverdiend voelt. 'Undercover' kijkt lekker weg maar beklijft te weinig.