• 8.303.597 stemmen

Undercover - Seizoen 3 (2021-2022)

- Nog geen stemmen

Show titel: Undercover

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 40 minuten

Ontwikkeld door: Jan Theys

Met: Tom Waes, Frank Lammers en Manou Kersting

Oorsprong: België / Nederland

Datum van release: zondag 21 november 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 3 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Undercover Seizoen 3 (2021-2022)

Bob is wegens wangedrag ontslagen bij de politie en heeft een rechtszaak en een mogelijke gevangenisstraf boven zijn hoofd hangen. Ferry komt vrij, maar ziet dat zijn plek aan de top van de xtc-wereld is ingenomen door een sterkere en sluwere bende die geleid wordt door het Turkse echtpaar Serkan en Leyla Bulut. Wanneer een jonge undercoveragent wordt vermoord, beseft de politie dat er een mol in hun midden zit. Patrick Diericks doet Bob een voorstel: hij kan zijn rechtszaak laten verdwijnen als Bob opnieuw undercover gaat en als burgerinfiltrant de verrader weet te ontmaskeren in de bende van Serkan. Bob ziet geen andere uitweg en gaat akkoord met het levensgevaarlijke voorstel. Maar dan komt hij Ferry Bouman tegen…

Afleveringen Seizoen 3 (2021-2022)

1. 1. Boze Oog

21 november 2021 (50 minuten)

2. 2. Festival Shop Super Sales

28 november 2021 (50 minuten)

Bob en Ferry bespreken de nieuwe spelregels die meteen op de proef worden gesteld in hun zoektocht naar precursoren. De Bulut-clan rekent af met interne spanningen.

3. 3. Trust Issues

5 december 2021 (50 minuten)

Het contact met Leyla verloopt stroef. Om te kijken of ze haar nieuwe partners kan vertrouwen, zullen Bob en Ferry een zware test moeten doorstaan. Emoties lopen hoog op en Timur heeft moeite om het verlies van zijn neef te verwerken.

4. 4. All-In Resort

12 december 2021 (50 minuten)

5. 5. Rat in the Kitchen

19 december 2021 (50 minuten)

6. 6. Pater Familias

26 december 2021 (50 minuten)

7. 7. Total Loss

2 januari 2022 (50 minuten)

8. 8. Showdown

9 januari 2022 (50 minuten)

avatar van wimaroca

wimaroca

al een stem?knap

avatar van 1AngryMan

1AngryMan (moderator series)

wimaroca schreef:

al een stem?knap

Stem verwijderd, bedankt voor het melden!

Wellicht is op de gehele serie in 'e'en keer gestemd; dan verschijnt die stem op alle seizoenen op de site. Zo verschijnt die stem dan ook bij seizoenen die nog uitgezonden moeten worden.

Dit staat op de wensenlijst!

avatar van wimaroca

wimaroca

oke

avatar van missl

missl

Hopelijk meer NL en minder Belg. No offence maar ik vind Ferry leuker dan bv seizoen 2.

avatar van Esteban

Esteban

Krijgen we dat weer.

Als seizoen 3 het niveau van S1 én -no doubt- S2 weet aan te houden, zit het helemaal goed.

avatar van Jimmy*

Jimmy*

Trailer ziet er veelbelovend uit. Dat geeft hoop dat het een beter seizoen zal worden dan het enorm teleurstellende tweede seizoen, maar dat is ook niet heel moeilijk.

avatar van Sisorow

Sisorow

Alwéér elke keer een week wachten op een nieuwe aflevering... vind dat toch wel heel jammer, wil liever gewoon in een keer alles bingen. Zag ook net hoe laat afleveringen van Undercover seizoen 3 op Netflix komen, pas vanaf 21:10 uur!! Wil gewoon om 09:00 uur klaarzitten voor de TV net als bij andere Netflix series...

avatar van mcdaktari

mcdaktari

missl schreef:

Tja het is dan ook een serie uit België / Nederland, hoe pijnlijk je het dan ook vind.

Wat ik veel vervelender vind is dat ze nou op Netflix iedere week een aflevering plaatsen ipv het hele seizoen in eens. Dus ik wacht wel tot heel seizoen 3 achterelkaar te zien is.

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Om er nog een seizoen extra aan te breien moeten er in de eerste aflevering direct heel wat ongeloofwaardigheden in het scenario gestoken worden. Bob vormt nu ook een happy family met Nathalie, die op de koop toe zwanger is. Mnja, lijkt me een vrij doorzichtige plot set-up.

Maar ik blijf Waes graag bezig zien als flik. En Lammers zet opnieuw een heerlijke Bouman neer. Dus goed, we zullen zien wat het wordt.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

De eerste aflevering van het 3e seizoen zag er al niet verkeerd uit.

"weet Ferry wat undercover is?" "ja da weet Ferry" hahahaha

avatar van Esteban

Esteban

De ongeloofwaardigheden neem ik er gewoon bij. Mensen doen graag alsof dat pas in het tweede seizoen z'n intrede deed, maar dat was zo al vanaf de start. Dat eerste seizoen was ook al ontzettend vaak erg onwaarschijnlijk. 't Is nu eenmaal eigen aan de reeks. Dat het op dat vlak steeds verder en verder gaat is geen verrassing.

avatar van Slikbeer Slikbeer

Slikbeer Slikbeer

Na het fenomenale seizoen 2, moest en zou het volk weer "gewoon een drugsdealer" hebben.

Want, we zouden immers eens origineel zijn en afwijken. Dat kan natuurlijk niet.

Dus, na al twee uur een voorgeschiedenis over onze helemaal niet zo bijster interessante Jumbo-vrind uit de grond gestampt te hebben, krijgen we nu ook in 3 weer keurig drugsdealer Ferry. En nog wat Turkse drugsdealers erbij.

Hoera!! Drugs! Drugs! Drugs! Drugs!!

Daar hadden we idd nog niet genoeg series over.

En kijk eens aan! De opperschurk lijkt een vrouw. En Turks. Da's 2 woke-punten in 1 klap.

Nu ja, we gaan wel zien.

Maar jammer dat iedereen seizoen 2 zo afzeikt.

Die was nu eens ECHT interessant.

avatar van Royalere

Royalere

De eerste 2 afleveringen zijn hoopgevend hoor. spanning humor en drama. dit lijkt mij wel het beste seizoen te worden, de chemie tussen die 2 is geweldig.

avatar van ZAP!

ZAP!

Reizen met Waes, afl. "We gaan naar de Lidl, maar beste vrienden worre we nooit, wa hadde gij gedacht dan?" Ik kan Waes niet uitstaan en Lammers heeft zijn ziel terecht verkocht aan een super, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Afl. 2 gezien, maar het stelt bar weinig voor.

avatar van mikey

mikey

ZAP! schreef:

Afl. 2 gezien, maar het stelt bar weinig voor.

vind ebbinge van de aldi het toppunt, zo irritant. Zelf snap ik de aanwezigheid van Waes hier ook niet zo goed. Wat we eigenlijk willen zien is een Ferry die knakworstjes op een bbq legt en dan patat gaat bestellen om vervolgens de bezorger uit te schelden of zo. Ipv dit malle plot.

avatar van ZAP!

ZAP!

Die met Ebbinge kan ik me zo niet voor de geest halen eigenlijk... misschien maar goed ook.

• 1914 stemmen

Tot nu toe (aflevering 2) valt het niet tegen. Veel plotelementen zijn afgekeken bij Amerikaanse films en series. Neem nou die louche politieman met snor, dat kan zo uit een willekeurige cop flick met Collin Farrell komen. De inbraak van Ferry en Bob om chemicaliën te jatten doet me denken aan Walt en Jesse die hetzelfde doen in Breaking Bad. Maar dan met een spannende twist.

Ik geef je trouwens op een briefje dat Ferry in de laatste aflevering de pijp uit gaat, maar niet voordat hij Bob heeft gered of anderszins iets heldhaftigs doet. De spinoff-film Ferry heeft de basis gelegd voor meer sympathie voor Ferry, dus dat zoiets gebeurt kan ik bijna wel garanderen.

Maar desondanks heel leuk om het uitgevoerd te zien worden met leuke acteurs, droge humor en kwalitatief degelijk in beeld gebracht.

wout1948 schreef:

Dat zie ik anders, dat Turken hier als criminelen worden neergezet is bepaald niet woke.

De wokies ageerden ook heftig tegen Homeland toen ze daar in het zoveelste seizoen alwéér Arabieren de badguys maakten.

Maar goed, misschien moeten ze eens de hand in eigen boezem steken en een keer Opsporing Verzocht kijken.

Niks dan op feiten gebaseerde fictie, mensen.

Captain Pervert schreef:

Niks dan op feiten gebaseerde fictie, mensen.

De echte "Ferry Bouman" in Undercover Janus is zijn naam heeft de serie bekeken en kan Undercover niet serieus nemen. Zo zegt hij tegen het Belgische Humo dat hij erom moest lachten. ''Het sloeg allemaal nergens op.''

Zo blijkt dat hij nooit een xtc-lab heeft gehad, wat je wel ziet in de serie. Naar eigen zeggen verkocht en transporteerde hij alleen drugs door.

Hij vervolgt: ''Ik heb nog nooit iemand doodgeschoten.'' Hij ergert zich duidelijk aan de serie. ''In de serie praten ze Tilburgs, wij zijn van Eindhoven'', zegt de Brabander tegen Humo.

Niks dan op feiten gebaseerde fictie, je mening is enkel gebaseerd op aannames.

QwiTTa ICE schreef:

Niks dan op feiten gebaseerde fictie, je mening is enkel gebaseerd op aannames.

Haha je snapt me totaal niet. Om op je opmerkingen in te gaan: seizoen 1 was geïnspireerd op feiten maar natuurlijk totaal verdraaid om het wat sappiger voor TV te maken.

Maar als je goed kijkt haakte ik in op het casten van Turken als badguys. Die vent boven bij vond dat woke, maar dat is het juist niet. Omdat de Nederlandse onderwereld anno 2021 namelijk daadwerkelijk gerund wordt door mensen met een niet-westerse migratie achtergrond. Kijk maar naar Opsporing Verzocht (programma op Nederlandse TV).

De tijd van blanke gangsters als Bruinsma en Holleeder ligt al héél ver achter ons. Jammer, want die hadden nog iets van mores. Die legden geen afgehakte hoofden voor shishalounges, pleegden geen plofkraken in panden waar gezinnen boven liggen te slapen, begingen geen vergismoorden voor basisscholen waarbij alle kinderen toekeken hoe iemand werd doorzeefd door een Ak47, enzovoorts. De jaren 80 en 90 waren een soort Kameleonboek vergeleken met de absurde realiteit van nu. En die realiteit wordt gerund door een ander soort boeven. Daarvoor wegkijken is woke, maar Turken casten als badguys is dat bepaald niet. Dus: Undercover seizoen 3 is op feiten gebaseerde fictie.

Captain Pervert schreef:

Dat Nederlands/Mexicaans/Italiaans/Mocro/Turko..etc maffia/boeven/gangsters bestaat dat staat buiten kijf, en daar gaat het hier helemaal niet over!

(Jij) “Die vent boven mij vond dat woke, maar dat is het juist niet.”

wout1948 schreef: De opperschurk lijkt een vrouw. En Turks.

“De opperschurk is een VROUW en TURKS”, is WOKE!! goed lezen bespaart je een hoop!

(Jij) Dus: Undercover seizoen 3 is op feiten gebaseerde fictie. In S3 maffia baas is een Turkse vrouw, ik ken geen Turkse Griselda Blanco.

Ter verduidelijking: De definitie van fictie = een verzonnen wereld, fantasie dat is geen werkelijkheid.

Hoe kan een verzonnen wereld gebaseerd zijn op feiten ????

-------------------------------------------------------------------

(Jij) “De tijd van blanke gangsters als Bruinsma en Holleeder ligt al héél ver achter ons. Jammer, want die hadden nog iets van mores.” Als je vader Freddy Heineken was, dan piep je wel anders.

Mensen gaan met Holleeder op de foto, krijgt een column in de Nieuwe Revu en krijgt een platform bij College Tour.

Blanke misdadigers/opperschurken die de meest vreselijke dingen hebben gedaan worden tegenwoordig neergezet als helden. Dat is absoluut geen WOKE maar verheerlijking !