• 8.227.780 stemmen

Undercover - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Undercover

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Ontwikkeld door: Jan Theys

Met: Tom Waes, Frank Lammers en Sebastien Dewaele

Datum van release: zondag 6 september 2020

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Undercover Seizoen 2 (2020)

Het tweede seizoen Undercover speelt zich een klein jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen af. Kim de Rooij werkt bij Human Rights. Dankzij de hulp van haar ex-collega Bob Lemmens leidt haar onderzoek naar illegale wapenhandel in Syrië naar de El Dorado Ranch, een country & western manege in het Belgische achterland. Bob gaat wederom undercover en probeert ditmaal in de gratie te komen van de gebroeders Laurent en JP Berger, wapenhandelaars. Drugbaas Ferry Bouman zet ondertussen vanuit de gevangenis zijn zoektocht naar de ware identiteit van de undercoveragenten Bob en Kim voort. Maar hij is niet de enige die meer over de twee te weten wil komen.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. El Dorado

Undercoveragent Bob Lemmens komt samen met zijn ex-collega Kim enkele wapenhandelaars op het spoor. De broers Berger lijken hun business te runnen vanuit manege El Dorado. Al snel wordt duidelijk dat Bob ook persoonlijke wrok koestert jegens de broers.

2. 2. Pentagon

De undercoveragenten infiltreren El Dorado. Al snel laten de broers Berger hun ware aard zien, waardoor de plannen van de politie niet van een leien dakje lopen.

3. 3. Soldiers of Love

Polly graaft in het verleden van haar vader. Bob komt in conflict met Laurent, maar hij laat zich niet zomaar aan de kant schuiven. Bob zet een ultieme stap om terug in de gratie van de broers Berger te komen.

4. 4. Trojan Horse Power

Nathalie komt voor een dilemma te staan na een voorstel van Bob en Nick. Het plan om de broers Berger te pakken wordt in een hogere versnelling geschakeld wanneer een nieuwe potentiële klant wordt geïntroduceerd op een paardenveiling.

5. 5. Revolucíon

Bob krijgt Laurent aan boord voor een deal, maar JP hapt niet toe. Hij gaat te rade bij Nathalie om JP zijn zwakke plek te vinden. Polly doet een ontdekking over haar vader.

6. 6. Victor

Een figuur uit het verleden van JP duikt terug op. Ondertussen probeert Bob om JP in de val te lokken. Tussen Laurent en Nathalie laaien de gemoederen hoog op.

7. 7. Enrichochet

Na Nathalies ontmoeting met Laurent hangt de zaak van Bob aan een zijden draadje, waarop hij tot het uiterste gaat om JP te dwingen een deal te sluiten.

8. 8. Roadblock

Bob voelt de druk langs alle kanten toenemen. Hij vertrekt op een tocht samen met een ongewenste passagier. Bob raakt echter steeds meer verwikkeld in een web van problemen en ziet geen uitweg meer.

9. 9. Reconstructie

Bob wordt geconfronteerd met de fouten uit zijn verleden wanneer hij moet getuigen op het proces van Ferry Bouman. Hij komt voor een groot dilemma te staan. Laurent probeert intussen om zijn broer iets duidelijk te maken.

10. 10. Oorlog

JP zint op wraak en het komt tot een ultieme confrontatie met Bob. Bob heeft intussen niets meer te verliezen en gaat tot het uiterste.

stinissen (crew series)

Zeer teleurstellend

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Esteban schreef:

In theorie zou dat betekenen dat Daniel Day-Lewis en Tommy Wiseau even (al dan niet) getalenteerd zijn. En daarom vind ik zo'n stelling, die op zich natuurlijk wel enige sense maakt, ook alleen maar handig als dooddoener om discussie stil te leggen, enkel te gebruiken als 't handig uitkomt.
Verschil is dat jij de betreffende user corrigeerde, i.p.v. met hem in discussie wilde gaan. Zo kwam het iig over op mij.

avatar van Toontje G

Toontje G

Frank Lammers maar reclame maken voor Undercover op tv, en hij is denk ik nog geen 10 minuten in beeld geweest in 10 afleveringen. Maar gelukkig hebben de gebroeders Berger alles goed gemaakt. Ga de afleveringen van Eigen Kweek nog eens terug kijken. Daar zien we de gebroeders in een heel andere rol schitteren.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Voor mij bleef het beter dan seizoen één, hier ben ik wel geboeid gebleven tot op het einde. Zat meer dan genoeg spanning in, acteerwerk was sterk, ritme zat goed, filmisch dik in orde, ik vond dit zeker ok.

Ik moet heel eerlijk zijn, gezien ik in het begin van dit topic de positiviteit erin wilde houden, dat ik dit seizoen ook echt flut vond.

Waes wordt ook een supermarkt-koffie-man, wat viel hij tegen in dit seizoen.

Kronos

Zoals je bij een tegenvallend product je geld kan terugkrijgen zou je bij series je tijd moeten kunnen terug eisen als de verwachtingen niet ingelost worden. Gelukkig heb ik me wel een beetje geamuseerd op de momenten dat het echt zo slecht was dat het grappig werd.

avatar van Cupido

Cupido

Die laatste aflevering. Intelligentie vd kijker werd daarin wel een beetje beledigd tbh

avatar van cales77

cales77

• 1960 stemmen

Slap einde

Goed seizoen, de laatste aflevering werd naar mijn idee teveel afgeraffeld. Die Vinnie bleek uiteindelijk wel erg makkelijk te verslaan te zijn! En wat ik niet snapte was hoe Bob ineens toch weer contact kreeg met z'n gezin. Er werd toch verteld dat ie niemand meer zou zien? Alle consequenties van de valse getuigenis kwamen (naar mijn idee) niet uit. Ferry had inderdaad maar een bijrol maar was natuurlijk nodig voor de promotie! De gebroeders Berger zijn goede antagonisten. Komt er nog een 3e seizoen?

avatar van Alathir

Alathir

Duidelijk minder dan het eerste seizoen. Zeker de eerste twee afleveringen waren van een zeer zwak niveau en ik kan me voorstellen dat er hier al veel mensen door zijn afgehaakt. Dat is natuurlijk jammer als je de rest van het seizoen wel ziet, want dat is zeker de moeite. Dat komt op het niveau van seizoen 1. Het einde was snel, spannend maar misschien iets te snel waardoor er wel een paar gaten zaten in het verhaal. Een derde seizoen ga ik zeker kijken, dat wel.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Een prima tweede seizoen. Met name door het sterke acteerwerk van de broertjes Berger. Nathalie werd trouwens ook goed gespeeld, mooie vrouw ook! Vanaf aflevering vijf kwam er de nodige spanning in en die werd tot het eind goed vastgehouden. Ik vermoed dat velen hier teleurgesteld zijn in dit seizoen omdat ze teveel zaten te wachten op Ferry. Maar zijn rol is hier minimaal en voegt daarnaast ook niet veel toe. Kom maar op met het derde seizoen. Hopelijk weer met de nodige Vlaamse inbreng.

avatar van AFB86

AFB86

Zeer teleurstellend einde van een al niet geweldig seizoen. Intelligentie van de kijker wordt inderdaad onderschat en een groot aantal vragen blijft onbeantwoord. Let op, spoilers.

- Waarom laat Vinnie hen leven als hij ze vervolgens wil gaan begraven. Als zij toch dood moeten en je merkt dat het een lastige situatie wordt dan schiet je ze toch eerst gewoon dood? Uiteraard gebeurt dit vaak in films, maar blijf me dit toch altijd afvragen.

- Hoe Steve ontsnapt aan Vinnie (fluisteren en dan bijten) komt wel heel erg overeen met het einde van de Bone Collector.

- Valse getuigenis waardoor Ferry vast blijft zitten, maar verder wordt daar niets mee gedaan? Ga er dan vanuit dat dit in seizoen 3 terugkomt, maar dan hadden ze nog wel een teaser kunnen geven.

- Bilzarian ontsnapt, maar vlucht dan maar. Komt over alsof de schrijvers eigenlijk ook geen idee hadden wat ze daar verder mee moesten.

- Hij schiet zijn broer dood en wil dan zichzelf vermoorden, maar pistool hapert. Waarom richt hij het pistool niet op de politie, zodat zij hem doodschieten?

Al met al, in mijn ogen een zeer slechte laatste aflevering.

Alleen dat eerste punt ben ik het mee eens.

avatar van Ducoz

Ducoz

Ik begrijp wel dat er veel minder 'snelle' actie in dit seizoen zit dan in seizoen 1 en daarom in sommige gevallen als saai kan worden ervaren. Ik heb hem nog niet afgezien dus over het einde kan ik oordelen.

Ik vind dit seizoen stukken interessanter dan het eerste omdat het meer vergt van de kijker. Er wordt veel meer een verhaal gemaakt en verschillende verhaallijnen lopen langs elkaar, worden verweven en vormen een spannend geheel waarvan je niet precies weet hoe het zal verlopen.

Daarnaast vind ik de acteurs ook erg sterk.

Kronos

Gaat wat mij betreft niet over meer of minder actie. Het verhaaltje is deze keer gewoon saai en onnozel.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1929 berichten

Wat een bizar rommelig script.

avatar van floor87

floor87

Wat een saai seizoen 2 zeg, niet te vergelijken met seizoen 1. Allemaal Vlamingen, geen spetterende karakters, ..het kabbelde voort. Undercover werd gedragen door de ongepolijste Frank lammers/Danielle en als tegenpol de brave Waes. Frank lammers weglaten is zoiets als James Bond zonder Bond

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Floor87 schreef:

Ik denk dat jullie deze serie echt zien als een serie uit Nederland, maar de hoofdproductie ligt eigenlijk in België (productiehuis 'De Mensen'). Vandaar ook zulke reacties en de mindere waardering voor dit seizoen? Lammers speelt hier een bijrolletje jongens, enkel om de link met NL te leggen denk ik , en eerlijk gezegd heeft hij in seizoen 3 ook niks meer te zoeken, draagt niets meer bij aan het verhaal.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

En dan nu mijn persoonlijke mening? Nee, ik heb het gekeken omdat ik het wou zien, maar genoten heb ik er niet van. Het verhaal is niet goed, te ver gezocht, te onrealistisch, te.... "wanabee hit serie", maar het lukt niet. De media aandacht van Netflix (BE/NL?) is wat te groot, zo goed is dit niet... Maar we kijken en spreken er wel over, dus die opzet is wel geslaagd. Seizoen 3? Doe maar, ik weet nog niet of ik het ga kijken.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

JorisTVmeter schreef:

Het zou me verbazen als hij in seizoen drie niet opnieuw de centrale schurk is. Ook nog een eigen prequel-film.

avatar van LikeAJedi

LikeAJedi

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar deze lage score vandaan komt. Ik vond dit seizoen spannender dan het vorige seizoen en een stuk intrigerender.

Dat begint wat mij betreft al vanaf aflevering 1. Het heeft absoluut ook zijn mindere afleveringen en is qua acteer werk misschien niet zo sterk als het seizoen daarvoor. Al vond ik Tom Waes absoluut niet zwak in dit seizoen, maar dat had beter gekund. Sébastien Dewaele en Wim Willaert zijn wel uitstekers dit seizoen.

Verder is het minder Ferry dit seizoen en dat is wellicht jammer, aangezien Frank Lammers ons erg verraste met zijn persiflage van Bouman in seizoen 1. Als je het mij vraagt was het acteerwerk gewoon consistent dit seizoen, met een aantal onnozele momenten, maar goed. Het blijft een Nederlands/Belgische productie. We zijn niet écht veel beter gewend. Ik begrijp verder echt wel dat soms de logica erg ver te zoeken is en dat er soms onnatuurlijk word gehandeld, maar toch was dit seizoen in mijn ogen spannender dan het vorige seizoen. Want ook in seizoen werd er regelmatig op onlogische wijze gehandeld. Vond niet dat dat echt meer was dit seizoen.

Het schrijfwerk was op sommige vlakken minder dan seizoen 1, maar het wist mij wel meer te pakken dan seizoen 1. Vandaar dat ik het toch een 4,0 geef, ondanks dat de laatste aflevering een beetje tegenviel. Met name door het onlogisch handelen van Vinnie, dat verpest de laatste aflevering gewoon voor een gedeelte.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Mrs Bruce Willis schreef:

Vanuit vrouwelijk perspectief kan ik zeggen, met Tom wil ik wel een beschuitje eten.

Wim Willaert hooguit een kop koffie. In de AH, ofzo

Sla je slag!

Tom Waes trekt voor nieuwe ‘Reizen Waes’ naar Nederland - Het Nieuwsblad Mobile - m.nieuwsblad.be

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima seizoen die lekker wegkijkt. Wel qua opzet wat anders dan het eerste seizoen maar zeker net zo vermakelijk.

avatar van Fonzo

Fonzo

Seizoen 1 goed, seizoen 2 ruk. Die waes met zijn over-acting is echt helemaal niks. Seizoen 1 was nog NL/BE seizoen 2 alleen BE, vond ik niks.

Fonzo_tv schreef:

Seizoen 1 was nog NL/BE seizoen 2 alleen BE, vond ik niks.

Eerste seizoen was gemaakt door De Mensen, een Belgisch productiehuis. De reeks was voornamelijk opgenomen in België met voornamelijk Belgische acteurs. Dat er in het tweede seizoen nog wat minder Nederlanders meededen lijkt me niet de reden dat het zoveel slechter is. Scenario deugt gewoon niet.

avatar van Slikbeer Slikbeer

Slikbeer Slikbeer

Zo mogelijk nog iets beter dan het eerste seizoen.

Hoe kan het ook anders met, met de fenomenale Wim Willaert.

En Sebastien Dewaele.

Gouden duo.

Eigen Kweek heb ik twee keer achter elkaar opgevreten.

En wat een FANTASTISCHE actrice is Ruth Becquart! Echt, wauw.

Sorry, maar dan zie je toch pas hoe Anna Drijver in Goede Tijden thuishoort eigenlijk hoor.

Haar vond ik echt het grote minpunt aan seizoen 1, zo slecht.

Tom Waes vond ik hier wel wat eendimensionaal.

Die rent ietwat ontheemd rond, met het hele seizoen zijn gezicht in 1 stand.

Maar verder een fantastisch seizoen, met name dankzij de ijzersterke Zuiderburen.

Eeuwig zonde dat de makers hun oren zo hebben laten hangen naar de massa en een ongeïnspireerde 2 uur Ferry uit de grond gestampt hebben. Puur om te dienen. Bah.

avatar van Fonzo

Fonzo

Smaken verschillen ik vond seizoen 2 echt helemaal niks.

avatar van Esteban

Esteban

Seizoen 2 vanaf 7 september eindelijk beschikbaar bij Netflix te België.

avatar van jordidj1

jordidj1

Slap geschreven script inderdaad. Zonde, want de criminelen van dit seizoen vond ik niet per se minder interessant dan Ferry & co.

Maar elke keer dat je dacht dat het wat realistisch werd, kwam er een bizar slechte plottwist

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Agent Bob kan dan wel goed improviseren, maar soms gaat het irriterend, belachelijk en onrealistisch te ver! De serie kan je beter bekijken als comedy!